![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
pytanie czysto teoretyczne , co da w silniku doladowanym zmnieszenie sprezania i wieksze doladowanie ?
-------------------- w budowie
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 01 July 2003 ![]() |
Zmniejszenie sprężania dają odpowiednie tłoki lub uszczelka głowicąy (wyższa)... A ciśnienia doładowania to nie zmieni.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Chyba nie zrozumiałeś pytania, Blitzi...
Ja z moim rozumieniem odpowiadam tak: zmniejszenie stopnia sprężania a zwiększenie boostu da większą odporność na spalanie stukowe na przykład. Można więcej dmuchać -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
zgadza sie , mozna wiecej dmuchac ale czy ma to jakies przewlozenie na wzrost momentu przy jednoczesnym obnizeniu sprezania i wzroscie doladowania ? ... bo wiadomo ze nawet jak odprezemy to jak doladujemny odpowiedniuo to stukowe znowu sie pojawi ...tylko co w ten sposob osiagamy ? jaki jest plus takiego rozwiazania ? ... przeciez wiadomo ze latwiej podniesc stopien sprezania niz dmuchnac wiecej
czy przypadkiem nie ma to wplywu na zdolnosc krecenia w wyzsze obroty silnika ? ... -------------------- w budowie
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Flashmaster Dołączył: Sun, 08 June 2003 Skąd: Katowice ![]() |
bardzo dobre pytanie, powiem ze odp. na nie zastanawiala mnie juz dawno dlaczego robi sie do silnikow odprezonych jeszcze wieksze odprezenie...
moze zwieksza sie w ten sposob komore spalania co przy mniejszym "obciazeniu" pozwala doladowac wieksza ilosc powietrza pod mniejszym cisnieniem -------------------- Opel Z-series Counsellor
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Eeeeno, tego... ma. Ale ja się na tym nie wyznaję. W sumie to znam tylko jednego, co wie o co w tym biega... [url=http://forum.streetracing.pl/profile.php?mode=viewprofile&u=462:1m97qcrp]tego tutaj[/url:1m97qcrp] .
-------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Napewno będzie mniej poweru na niskich obrotach (tam gdzie nie ma ciśnienia doładowania , chyba że fura wyposażona w ALS ). Hmm pewnie, że łatwiej podnieść stopięń sprężania, ale tym sposobem zyskamy mniejszą moc niż przez odprężenie+dodmuchanie, inaczej nikt by się w ogóle nie bawił w silniki turbo.
-------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 01 July 2003 ![]() |
A czy ciśnienie doładowania wpływa na stopień sprężania? Chodzi mi o to, czy jak np. wolnossący silnik wyposażymy w turbo, to czy do stopnia sprężania dodajemy jakąś wartość? Przecież więcej powietrza to więcej ciśnienia...
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
CYTAT("BlitzZ!":2jai6vvq) A czy ciśnienie doładowania wpływa na stopień sprężania? Chodzi mi o to, czy jak np. wolnossący silnik wyposażymy w turbo, to czy do stopnia sprężania dodajemy jakąś wartość? Przecież więcej powietrza to więcej ciśnienia...
Strasznie kombinujesz. Stopień sprężania jest "sztywny" i dopóki nie zmienisz korb, tłoków , grubości uszczelki pod głowicą lub grubości samej głowicy to się nie zmieni. -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 01 July 2003 ![]() |
Aaaaaaha, ja panimaje. Dzięki za info.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 19 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
Większe doładowanie przy mniejszym st. sprężania daje łagodniejszy przebieg spalania (stąd mniejsza szansa na stukowe) niż w przypadku z mniejszym doładowaniem i większym st. sprężania.
-------------------- koniu.net | Gorechristmas.carbonmade.com | koniu.digart.pl | teksaschainsaw.blogspot.com
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
na chłopski rozum, szuflą sypane:
- odprężenie to większa komora spalania - wieksza komora spalania to wieksza pojemnosc którą wypełnie mieszanka paliwowo powietrzna - w wieksza pojemnosc łatwiej jest nadmuchac wiecej powietrza nie stosując ekstremalnych ciśnień co mniej obciąża cały osprzet - więcej nadmuchanego powietrza pozwala nalac więcej paliwa - dużo dokładnie spalonego paliwa to duży kop + wszystkie wymienione wyżej racje... -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Wim na pewno że zmniejszenie stopnia spręzania= wieksze spalanie i gorsze osiągi na niższych obrotach...
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
... a zwłaszcza w N/A.
w doładowanym mamy turbina którą w jakims stopniu możemy sobie te braki skompensowac -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Z tym, że w moim konkretnym wypadku gdy turbo ma juz słuszne rozmiary.... nic sobie nie zrekompensuję.... Lag... Lag... Lag.....
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
Twój konkretny przypadek należy jednak jeszcze do nielicznych wyjątków . Na tym forum może troszke gęściej od takich ale na tle ogółu z seriom i cipem to wyjątki.
-------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Bullitt , przeciez zawsze mozesz sobie wywazyc dol silnika i przesunac rev limiter o jakies 1000 obr ....wtedy lag nie jest az tak dokuczliwy .... podtrzymanie turbo mozna zalozyc , wtedy lag przestaje prawie wogole dokuczac , ale wtedy auto juz nie nadaje sie do jazdy w korkach bo do powiedzmy 3000 jest problem zeby auto wkrecalo sie na obroty ...
-------------------- w budowie
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
Czy jest możliwość zestrojenia silnika 1.8t tak aby miał ok.350KM i nie miał laga?
Pewnie większość zależy nie od samego zestrojenia ale od długości rur, odpowiedniego kolektora (równoodległościowy) i IC -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 29 May 2003 Skąd: Wa-wa ![]() |
z tego co sie dowedzalem tu na forum to jezli nie zmnejszym stopnia sprezania a zaczniemy wiecej dmuhac (nawet na wyczynowym paliwie) silnik nam splynie gdyrz wieksze stopnie sprezania sprzyjaj wiekszej temperaturze wewnatrz silnika z turbo pozatym moze dohodzic przy durzyh doladowaniah spalanie skutkowe (durzo paliwa i durzo powietrza w pwenym momecie zaczyna samo detonowac pod wplywem wlasnie wysokiego cisnenia jakie je podaje tlok gdy jest w najwyszym momecie i zeby muc kontrolowac ten proces zeby zaplon zahodzil wtedy kiedy nam to pasuje a nie kiedy silnik hce trzeba zmejszyc te cisnenie[czyli zmejszyc stopien sprezania]. jak zmejszym stopien to bedzemy musieli oczywiscie wiecej dmuhnac ale ten "dmuh" uzupelniony paliwem w iekszej ilosci da na powera .
jak na plotlem jakis bzdur to nie bijce -------------------- Power by VW TDI (1Z) 4x4 ice&snow rulez :]
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 04 August 2025 - 21:41 |