![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 30 March 2009 ![]() |
Witam.
od paru tygodni czytam wiele inforamcji w internecie i poszukuje turbiny jaką zakupić do swojego silnika na nadchodzący sezon. A ten jak widać za oknem zbliża się wieeelkimi krokami i należało by już poważnie zająć się kompletowaniem gratów. Proszę Was o poradę, jaka turbinę dobrać/kupić do 1.8t montowanego poprzecznie tak by osiągnąć spokojnie ~220km. Od razu mówie że nie interesuje mnie żadna odmiana turbin z serii KKK czy to K03s czy K04. bo są drogie. Zaintreresowałem się mocno turbiną z VOLVO Td04hl-16T albo surbina z saaba TD04HL-15t co myślicie o tych turbinkach ?? Z tego co wiem są to turbiny który dadzą mi dość spory zapas potencjału na przyszłość. druga sprawa która chciałbym się dowiedzieć, możę jest ktos ogarnięty i miał kiedyś do czynienia z taką turbiną, a mianowicie TD04HL-13T masowo montowana w słabszych wersjach silnikowych VOLVO (175km podajże). Na ile ma potencjału ta turbinka w 1.8t 20V ?? Dlaczego akurat ta przykuwa moja uwagę, a no dlatego że jest dość tania na rynku wtórnym no i jej dostępność jest bardzo duża. Pytanie tylko, czy warto ?!? 13T.. nie chciałbym kupić turbiny ktora będzie nie wiele większa od mojej k03 ktora mam teraz.. i boost przy odcince spada do 0.5bar. z Góry dziekuje za wszystkie porady |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 Skąd: WPI ![]() ![]() |
Czy K04 są takie drogie...
mamy je po ok 1450 zł. jakiś rabacik dla forum też pewnie da się wymyśleć. ![]() -------------------- www.re5pect.pl
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Pod K04 dobrze by było czape i kolektor ssący założyć na wąskim kanale.
-------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 30 March 2009 ![]() |
Ma ktoś jakieś inforamcje i doświadczenia dotyczące sprężarek z saab lub VOLVO ???
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 10 October 2014 ![]() |
Ale sobie chcesz na sile utrudnic zycie. Do AGU na 220 ps tylko K03s. Wstaje z dolu, na ta moc wystarczy. Pasuje p&p. Kilka uszczelek za 50zl z aso. Wykrecasz stara, zakladasz nowa i program. I to jest koniec kosztow. A reszta to dopiero zabawa. K04 to jeszcze kolektor wydechowy. Linie wodno olejowe, tip, przerobka rur do intercoolera, przerobka wydechu. Koszty koszty i duzo pracy. Pozosle sprezarki to tez koszty, podejrzewam ze trzeba wyspawac kolektor wydechowy a to konkretne $. I oczywiscie ta sama historia co z K04 czyli dolot, wydech . . . . Najtaniej, najrozsadniej, bezproblemowo na ta moc co potrzebujesz to tylko K03S.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
na 220KM tak jak Ci kolega wyżej piszę tylko i wyllącznie K03S z AUM/AUQ.
-------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 30 March 2009 ![]() |
zabvawne jest to że na wstępie napisałem że nie interesuje mnie zadna z k03 czy k04 a pytałem strikto o TD04Hl.. a odpowiedzi jakie otrzymałem to wszystkie dotyczące na K03s.
![]() Mimo wszystko dziekuje za wszystkie opinie. Może i k03s ma potencjał na 220km ale to już jest zdecydowanie jej górna granica a ja szukałem turbiny na 220km ale z większym potencjałem na ew. zwiększenie mocy ![]() Tak czy inaczej, wasze posty dały mi do myślenia. I wybór padł na K04-023 ![]() Teraz przy okazji pojawia się kolejne pytanie odnośnie pomyp paliwa. czy pompa paliwa w 1.8t 150km a 1.8t 180km były różne ??? chodzi mi o wydajność. Wiem że ta z 180 spokojnie obsłuży 250km mocy. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
K03s seryjna sprawna po reg starczy po dobrym modach na coś więcej niż 220km , ale mniejsza o to.
K04-023 będzie dobrym wyborem. Pompa paliwa 150 i 180km jest taka sama. Co do mocy 250km obrobi ![]() -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
A ja nie powiem czy pompa obrobi 250KM bo nie wiem jakie będą wtryskiwacze, a konkretnie regulator ciśnienia - przy seryjnym 3 barowym nie powinno być problemu (chyba że pompa tak czy inaczej umiera), ale przy 4 barowym i mniejszych wtryskach już nie koniecznie...
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
Dokładnie, dodatkowo uzupełnie że przy 4barowym seryjna pompa zacznie tracić wydajność w dłuższej perspektywie.
Ja osobiście stosuje tylko i wyłącznie setupy na reg 3barowym i duże wtryski do seryjnych pomp. Przy mocnej pompie stosować można mniejsze wtryski na większym cisnieniu bez obawy o zużycie pompy. -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 30 March 2009 ![]() |
Dzięki za odpowiedź, czyli wjedzie pompa paliwa z wersji 150 lub 180km. Regulator oczywiście 3 bar. wtryskiwacze są z cupry 225km. to są podajże 380ccm.
dodatkowe pytanko czy ma ktos moze jakis schemat lub grafike która pokazuje układ węży chłodzących jak one maja byc podłączone ??? nie jest to skomplikowany układ, ale jednak wolal bym nie popelnić zadnych bledów. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
User Dołączył: Sat, 17 May 2014 Skąd: Częstochowa ![]() |
O jakie węże pytasz ?
-------------------- Sprzedam:
_http://www.racingforum.pl/CzAeci-18T-wtrys...da-t123831.html |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 30 March 2009 ![]() |
od układu chłodzenia, zarowno te "na bloku", do chłodnicy, i turbo
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 30 March 2009 ![]() |
od układu chłodzenia, zarowno te "na bloku", do chłodnicy, i turbo
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 16 July 2011 Skąd: Bartniczka ![]() |
Miałem td04hl-16t ale w 16v, bardzo przyjemne turbo.
-------------------- Scirocco II
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 15 September 2025 - 23:07 |