![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 02 February 2015 ![]() |
Witam
Mam compacta z silnikiem M54B25, na dniach bede przerzucal do niego caly uklad ssacy z B30, oprocz tego vanosy po regeneracji. Pomyslalem ze moglbym przy okazji wymienic walek ssacy (224' i 9mm vs 240' i 9,5mm), wydechowe jak wiadomo sa identyczne. Jedyne czego sie boje to spotkania zaworow z tlokiem ![]() ![]() Oprocz tego w planach zmiana kolektorow z katami na te z M52TUB28. Bedzie kaboom czy nie bedzie? Pozdr. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 02 February 2015 ![]() |
![]() No dobra, walek zamowilem. Nie wiem tylko czy zakladac wtryski od b30 czy zostawic swoje ![]() Pozdr. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Nie robiąc programu zostaw wtryski z B25. Nie wiem czy wałek pasuje P&P, ale ciężko o kolizję na seryjnym CR pomimo vanosa, więc o to nie martwiłbym się.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 14 January 2011 ![]() |
Przepraszam, że odgrzewam temat, ale czy ktoś sprawdzał, czy wałek pasuje do B25?
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 02 February 2015 ![]() |
Przepraszam, że odgrzewam temat, ale czy ktoś sprawdzał, czy wałek pasuje do B25? Otoz zarzuciłem do B25 kolektor ssacy wraz z całym dolotem (wieksza przepustnica, itp.) oraz walek rozrządu od B30 i... tu zaczely się problemy, falowanie, kangury, autem nie dalo się jezdzic ![]() jedynie przy pelnym bucie jechal ok. zmieniłem walek na serie - bez zmian, zmieniłem dolot na serie - problem ustapil. Wnioskuje ze sterownik nie ogarnial zbyt "luźnego" dolotu, dostawal zbyt dużo powietrza i swirowal. Teraz się zastanawiam czy wrzucić walek od B30 i zostawić serie dolot... pozdr. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 ![]() |
a może podmienić wszystko jak już masz i wtedy wystroić..
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Otoz zarzuciłem do B25 kolektor ssacy wraz z całym dolotem (wieksza przepustnica, itp.) oraz walek rozrządu od B30 i... tu zaczely się problemy, falowanie, kangury, autem nie dalo się jezdzic ![]() jedynie przy pelnym bucie jechal ok. zmieniłem walek na serie - bez zmian, zmieniłem dolot na serie - problem ustapil. Wnioskuje ze sterownik nie ogarnial zbyt "luźnego" dolotu, dostawal zbyt dużo powietrza i swirowal. Teraz się zastanawiam czy wrzucić walek od B30 i zostawić serie dolot... pozdr. Przecież ten sterownik jedzie po przepływce, więc zasysając więcej powietrza ma też więcej paliwa... Może DISA wykutana? Przepływkę zostawiłeś z M54B25 oczywiście? -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 02 February 2015 ![]() |
Przecież ten sterownik jedzie po przepływce, więc zasysając więcej powietrza ma też więcej paliwa... Może DISA wykutana? Przepływkę zostawiłeś z M54B25 oczywiście? przeplywka seryjna nie pasowala (inna srednica dolotu, aczkolwiek sam "wkład" przeplywki jest identyczny i przekladalem go do obudowy z B30), skonczylo się nawet na wlozeniu nowej, disa sprawdzona, wtryski, lewe powietrze itp. w testach z tego co pamiętam nie przechodzil parametr "load value" czy jakos tak ![]() A, i jeszcze jedno, przypominam soboe teraz ze czytałem na któryms forum BMW, ze ktoś miał takie cyrki po zalozeniu sportowej wkładki filtra powietrza ![]() pozdr. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 02 February 2015 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
Wkład przepływki jest różny. Żeby to działało musi być przepływka oryginalna.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Super User Dołączył: Wed, 01 March 2006 Skąd: Białystok ![]() |
przeplywka seryjna nie pasowala (inna srednica dolotu, aczkolwiek sam "wkład" przeplywki jest identyczny i przekladalem go do obudowy z B30), skonczylo się nawet na wlozeniu nowej, disa sprawdzona, wtryski, lewe powietrze itp. w testach z tego co pamiętam nie przechodzil parametr "load value" czy jakos tak ![]() A, i jeszcze jedno, przypominam soboe teraz ze czytałem na któryms forum BMW, ze ktoś miał takie cyrki po zalozeniu sportowej wkładki filtra powietrza ![]() pozdr. jesli zmieniles srednice przeplywki to nie bedzie Ci to dzialalo bez strojenia |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 02 February 2015 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
zostawiać seryjnej ani nie było jak ani nie było sensu ![]() większe wejście w kolektorze, wieksza przepustnica, rury dolotu... pozdr. Redukcja i pasowałaby, problemy zniknęłyby, obstawiam, że nawet nie wiesz przy jakiej mocy mniej więcej brakłoby Ci przepływomierza z M54B25. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 02 February 2015 ![]() |
Redukcja i pasowałaby, problemy zniknęłyby, obstawiam, że nawet nie wiesz przy jakiej mocy mniej więcej brakłoby Ci przepływomierza z M54B25. ja nie mowie ze przeplywka by nie podolala (zresztą tak jak już wspominałem, elektronika w przeplywkach jest taka sama, rozni się jedynie srednica obudowy), tylko czy jest sens wkladac kolektor i przepustnice o większej średnicy a następnie dlawic dolot zwezka ![]() pozdr. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
chyba nie zrozumiałeś więc napisze jeszcze raz: elektronika nie jest taka sama.
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 02 February 2015 ![]() |
chyba nie zrozumiałeś więc napisze jeszcze raz: elektronika nie jest taka sama. sory, umknal mi twoj poprzedni post. Nie wiem już skad przeświadczenie ze taka sama, może w jakiś katalogach sprawdzałem, nie pamietam ![]() pozdr. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
ale robilem tez taki manewr ze przekladalem elektronikę z B25 do obudowy B30, oczywiście obajwy były identyczne pozdr. Bo średnica była większa od tej, dla której linearyzacja jest wpisana do sterownika. Elektronika często się różni, ponieważ w większe średnice elektronika musi wejść głębiej, by być na środku obudowy. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 12 April 2007 Skąd: Karczew ![]() |
Tak czy inaczej musisz zostawić oryginalną kompletną przepływkę z b25 jak ma być bez strojenia , to samo z wtryskami . Twój B25 i tak ma już niezły kolektor , zmiana na b30 już niewiele doda , ale może wałek jeszcze wspomoże i dojdzie z 10 kucy .
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 24 May 2011 ![]() |
odświeżam kotleta . Ktoś wkładał już ten walek z b30 do b25? Mam w compakcie seryjny prawie m54b25 i na emu wyszło 205hp , chciałbym coś dodać i myslę nad wrzuceniem wałeczka + barany.
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 17 February 2006 Skąd: warszawa ![]() |
odświeżam kotleta . Ktoś wkładał już ten walek z b30 do b25? Mam w compakcie seryjny prawie m54b25 i na emu wyszło 205hp , chciałbym coś dodać i myslę nad wrzuceniem wałeczka + barany. jak masz emu, to wrzucaj cały zestaw, czyli kolektor, przepustnica, wtryski i wałek. mysle ze 220-230 ugryziesz -------------------- www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB www.facebook.com/radzioFLATOUT www.patronite.pl/radzioFLATOUT |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 03 July 2025 - 15:05 |