Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Closed TopicStart new topic
> 200 SX - modyfikacje
Vytt
post Tue, 25 May 2004 - 13:59
Post #1


Rookie
Dołączył: Tue, 25 May 2004





Witam! Od ok. roku jestem szczesliwym posiadaczem 200sx 2.0i (chyba S15 - 1999r.) i tak sobie pomyslalem, ze moze moznaby go odrobinke "uszlachetnic" Czy mozecie mi podpowiedziec od czego powinienem zaczac, jakie znaczenie maja konkretne modyfikacje, gdzie sie najlepiej udac (mieszkam w Warszawie) i jak kosztowne sa zabiegi tuningowe? Szukalem takich informacji, ale niestety nigdzie nie znalazlem. Zalezy mi raczej na zmianach mechanicznych niz wizualnych.
Z gory serdecznie dziekuje,
Vytt
ps. Tylko blagam: po ludzku tlumaczcie, jak chlopu na miedzy - kompletnie sie na temacie nie wyznaje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 25 May 2004 - 13:59
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
hwojtek
post Tue, 25 May 2004 - 14:13
Post #2


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





S15 taki z bardzo skośnymi, migdałowatymi oczami wygiętymi w górę?

(co się będę rozdrabniać, tu jest pic):



Rzadkość na naszych drogach...
A co do podkręcania - tradycyjnie barierą jest budżet. Za 20000 funtów Norris Designs zrobią Ci z niego 650HP
Za 20000 PLN VTG albo porównywalna firma zrobi Ci z niego bezpiecznie i bez sensacji siakieś 350HP (tak strzelam, nie bić) do codziennej jazdy.
Za 2000PLN... styknie na jakiś wydeszek i MBC, może ze 280HP wyciśniesz.

Kolejność: FMIC, zmiana ciśnienia doładowania, wydech, zmiana sterowania turbiną, dolot, kompletny engine management, wymiana kolektorów, wymiana turbo, zmiana korb i tłoków, rzeźba głowicy, O/S zawory. Gdzieś w środku jeszcze wałki. Do tego miliony dupereli typu regulator ciśnienia paliwa, wtryski, pompa paliwa, lekkie koła zamachowe i pasowe, cuda-wianki.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vytt
post Tue, 25 May 2004 - 14:39
Post #3


Rookie
Dołączył: Tue, 25 May 2004





Nie, nie taki. Moj wyglada tak: http://motonews.pl/services/nis/?op=vmd&cdid=151 tylko jest czarny.

Coz, na takie koszty mnie niestety nie stac
Co to jest FMIC?
Czy dostepne chipy w cenie 700 zl warto instalowac?
Jak wplywa filtr stozkowy (i wogole tuning) na prace/zywotnosc silnika?
Gdzie powinieniem podjechac, zeby mi nie zniszczyli auta?
Vytt
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Brychu
post Tue, 25 May 2004 - 15:21
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Sat, 09 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





http://www.turbokillers.com - tu masz stronę o sportowych Nissanach, jest też forum na którym na pewno uzyskasz satysfakcjonujace odpowiedzi.

PS. Twój to S14 po faceliftingu o ile się dobrze orientuję. Pozdro. A co do chipów za 700 zł to bym chyba nie ryzykował.


--------------------
srtb
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Tue, 25 May 2004 - 15:36
Post #5


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





Aaa, no to masz taki jak Shifty. Gadaj z Shiftym.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
czmiel
post Tue, 25 May 2004 - 15:36
Post #6


User
Dołączył: Tue, 25 February 2003
Skąd: Pruszków





FMIC (Front Mounted Intercooler)

tak to wyglada



zamiast stozka wsadzilbym wkladke, np. K&N
zywotnosc zalezy od stopnia modyfikacji autka i oczywiscie sposobu wykonania
na reszte tematow znajdziesz odpowiedz w opcji [url=http://forum.streetracing.pl/search.php:2o0agejr]SZUKAJ[/url:2o0agejr]

P.S. Ladne autko


--------------------
RedCarolinka 88HP 111Nm 1.332cm3
1/4mili ... ET 17.574
[url:27cs9926]http://www.corollaclub.org[/url:27cs9926]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vytt
post Tue, 25 May 2004 - 15:44
Post #7


Rookie
Dołączył: Tue, 25 May 2004





Ojej, ale to fajne Tylko gdzie rejestracja?
Dzieki wszystkim za info. I jeszcze ostatnie pytanie:
czy mozna gdzies na sieci znalezc slownik techniczny, bo za chinskiego boga nie wiem co to jest "wkladka", MBC itd.
Vytt
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dragster
post Tue, 25 May 2004 - 16:02
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Sat, 01 February 2003
Skąd: Warszawa/Wiedeń





Wkladka - to takie cos co wkladasz zamiast zwyklego filtra pow.

MBC - Manual Boost Control - za pomoca srubki (odradzam) lub elektroniki np. w postaci swiniaka regulujesz cisnienie doladowania.
Tylko nie przesadz, bo Ci paliwa zabraknie


--------------------
1992 200SX S13 - reaktywacja.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
czmiel
post Tue, 25 May 2004 - 16:06
Post #9


User
Dołączył: Tue, 25 February 2003
Skąd: Pruszków





w slowniku technicznym raczej nie znajdziesz co to wkladka ; )


--------------------
RedCarolinka 88HP 111Nm 1.332cm3
1/4mili ... ET 17.574
[url:27cs9926]http://www.corollaclub.org[/url:27cs9926]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
g-seven
post Tue, 25 May 2004 - 19:29
Post #10


User
Dołączył: Fri, 05 December 2003
Skąd: Przemyśl





CYTAT("Brychu":u8ix14s9)
www.turbokillers.com - tu masz stronę o sportowych Nissanach, jest też forum na którym na pewno uzyskasz satysfakcjonujace odpowiedzi.

PS. Twój to S14 po faceliftingu o ile się dobrze orientuję. Pozdro. A co do chipów za 700 zł to bym chyba nie ryzykował.


Eeee, moj kosztowal nawet mniej (50$) i calkiem niezly wypasik. Zrobie niedlugo jakis wykresik...

Oczywiscie nie do Nissana, ale mimo wszystko.


--------------------
[url:3pnk0o00]http://suzukiracing.net[/url:3pnk0o00]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
s2k
post Tue, 25 May 2004 - 20:31
Post #11


Super User
Dołączył: Thu, 15 January 2004
Skąd: Z garażu





Zalezy od kasy,
ja bym wsadzil cold air intake, i jakis wydech 3 calowy na poczatek, no i boost controller
powiedz ile kasy masz, ile mocy bys chcial, to bedzie mozna bardziej sprecyzowac odpowiedz.
Pozdrawiam,
Radek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dragster
post Tue, 25 May 2004 - 21:45
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Sat, 01 February 2003
Skąd: Warszawa/Wiedeń





A tak dla orientacji co mozna - http://www.norrisdesigns.com/

A tu sporo odpowiedzi na Twoje pytania

http://www.sxoc.com/vbb/showthread.php?t=70865

Milej lektury


--------------------
1992 200SX S13 - reaktywacja.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BlitzZ!
post Tue, 25 May 2004 - 23:39
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 July 2003





Na http://www.zilvia.net też mają forum, nie wiem tylko na jakim jest poziomie merytorycznym - nie zarejestrowałem się jeszcze. Możesz też wejść na http://www.nissanforums.com. Na tej stronie też jest sporo informacji: http://www.automotiveforums.com/f763.html. Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ITR
post Wed, 26 May 2004 - 00:12
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 02 December 2002
Skąd: z zaskoczenia





CYTAT("s2k":x0l31sxt)
Zalezy od kasy,
ja bym wsadzil cold air intake, i jakis wydech 3 calowy na poczatek, no i boost controller
powiedz ile kasy masz, ile mocy bys chcial, to bedzie mozna bardziej sprecyzowac odpowiedz.
Pozdrawiam,
Radek


a poco mu CAI do turbo??


--------------------
Girls are like cars you want every hot one that you see, but you only love yours.
9.439@244 1/4mile FWD
1.48 @ Poznan AWD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BATON
post Wed, 26 May 2004 - 01:02
Post #15


User
Dołączył: Mon, 17 May 2004
Skąd: Lubuskie/Hessen





Ja tak troszke poza tematem
Czy to mozliwe , ze to jedyny taki egzemplarz w tym kolorze w europie?
Znajomy w niemczech chce kupic i trafil na to:
http://www.autoscout24.de/home/index/de ... lfh4rb4cl4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
s2k
post Wed, 26 May 2004 - 02:57
Post #16


Super User
Dołączył: Thu, 15 January 2004
Skąd: Z garażu





CYTAT("ITR":k7n5x308)
CYTAT("s2k":k7n5x308)
Zalezy od kasy,
ja bym wsadzil cold air intake, i jakis wydech 3 calowy na poczatek, no i boost controller
powiedz ile kasy masz, ile mocy bys chcial, to bedzie mozna bardziej sprecyzowac odpowiedz.
Pozdrawiam,
Radek


a poco mu CAI do turbo??


haha troszke sie zapedzilem, rozmawilem w tym samym czasie z kumplem na GG o aem cai i jakos mi sie tak wpisalo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Wed, 26 May 2004 - 09:24
Post #17


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





Jedyna rzecz o ktorej trzeba pamietac, to fakt ze S14a i wyzsze sa bardzo trudne do podkrecania przez elektronikę. Elektroniczny boost controller jeszcze zniosą (szczególnie z HKS FCD za parędziesiąt dolców), natomiast ze świnkami jest już większy kłopot. Ale to problem mocy +330HP


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pa3
post Wed, 26 May 2004 - 10:55
Post #18


User
Dołączył: Wed, 18 December 2002





baton heh 200sx 94-99 nie bylo: rozowych, srebrnych, zoltych, koperkowych itd dopiero s15 mial pare nowych kolorow
yyt co od zwiekszenia mocy http://www.200sx.org przestudiuj ta strone i wtedy bedziesz wiedzial co mzoez zrobic z s14
na "dzien dobry" polecam kompletny wydech 2,5", jakis filtr powietrza, FMIC i MBc, do 270 wystarczy.. koszt okolo 4-5kzl , kolejne 10kzl musisz wydac zeby meic okolo 350hp, wiecej na seryjnych tlokach i korbach lepiej nie ryzkowac..


--------------------
----=== s14a ===----
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vytt
post Wed, 26 May 2004 - 11:49
Post #19


Rookie
Dołączył: Tue, 25 May 2004





Wielkie dzieki za info. Wczoraj juz zaczalem lekture i bede kontyuowal Co do kasy to na razie nie mam przeznaczonej zadnej konkretnej kwoty - raczej staram sie zorientowac, czy wogole jest sens startowac z czymkolwiek. No ale powiedzmy, ze na poczatek moglbym wyasygnowac jakies 1500. Szczerze mowiac najchetniej podlubalbym przy aucie sam, ale niestety moj poziom wiedzy na to nie pozwala, wiec potrzebowalbym pomocy fachowca. A moc? Coz - ile sie uda

Jesli chodzi o powyzszy kolor to ja takiego nie widzialem. Z tego co mi wiadomo w sprzedazy byly oferowane tylko biale, czerwone, zielone i czarne. Jesli to istotne to mam gdzies w domu prospekty i oferte to moge sie upewnic.

cold air intake - ???
boost controller - ???
Vytt

ps. A wogole to zaczalem od zmiany tylnych opon na odrobinke szersze (215/55/16) - mozliwe, ze calkiem bez sensu, ale trudno - byla okazja to skorzystalem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dragster
post Wed, 26 May 2004 - 12:04
Post #20


Forum Homee
Dołączył: Sat, 01 February 2003
Skąd: Warszawa/Wiedeń





Cold air intake ma zadanie doprowadzac jak najzimniejsze powietrze. Stosowane w silnikach N/A, bo w doladowanych masz po drodze turbine i IC, wiec szkoda zachodu.

A boost controller reguluje cisnienie doladowania.


--------------------
1992 200SX S13 - reaktywacja.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 04 July 2025 - 17:58