Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> EP3 czy FN2
Lex22
post Sat, 11 Oct 2014 - 03:50
Post #1


Rookie
Dołączył: Sat, 11 October 2014





Witam!
W nie dlugim czasie planuje zmienic swoje dotychczasowe auto. Zastanawiam sie nad dwoma Type-r'ami. Wersja EP3 raczej z koncowki produkcji 2004-05 rok a FN2 2007r. Ceny tych samochodow sa podobne za zdrowy okaz ep3 trzeba dac okolo 30tys a za fn2 jakies 35-40. Mialem okazje jezdzic ep3 i jest to naprawde przyjemny samochod pod wzgledem prowadzenia i przyspieszania. Jezeli fn2 model mlodszy wiec i wydawac by sie moglo bardziej dopracowany zachowuje sie tak samo jak poprzednik a do tego ma moim zdaniem lepiej wykonane wnetrze (ep3 nie zachwyca pod tym wzgledem) to zdecyduje sie na fn2. Zalezy mi na opiniach osob ktore jezdzily jednym i drugim modelem, widza roznice pomiedzy nimi glownie pod wzg. prowadzenia. Wiadomo bede chcial jeszcze przed zakupem przejechac sie fn2 jednak przez 15 czy 20min jazdy moge tych roznic nie dostrzec. Wszyscy znajomi hondziarze mowia jedno "tylko ep3"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 11 Oct 2014 - 03:50
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
mitusm
post Sat, 11 Oct 2014 - 05:56
Post #2


Super User
Dołączył: Fri, 29 May 2009





Jak auto ma być na codzień i masz kasę bierz fn2, jak będzie to wekeendowóz ep3.
Główna przewaga (przynajmniej teoretyczna) ep3 nad fn2 to tylne zawieszenie. W starszym modelu jest wielowahacz i kilka kg mniej, ufo ma belkę.
fn2 zwłaszcza w środku to już inna liga, jest po prostu ładnie. Dobre materiały i spasowanie, super fotele. Jest większe i bardziej praktyczne, duży plus że będzie młodsze.
Większość 'hondziarzy' nie uznaje 8-gen za prawdziwą hondę, weź poprawkę na ich opinię wink.gif
Do czego będziesz używał auta ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ju-by
post Sat, 11 Oct 2014 - 07:26
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 11 June 2003
Skąd: Warszawa





Ja bym szukal EP3 30 z fabryczna szpera. UFO ma belke zamiast wielowahacza z tylu, jest ciezsze, daje znacznie mniej czucia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matteusz
post Sat, 11 Oct 2014 - 08:27
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Thu, 18 September 2008
Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa





ju-by, EP3 30 edition nie miało szpery wink.gif


--------------------
'84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień
'00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor
'05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mitusm
post Sat, 11 Oct 2014 - 10:07
Post #5


Super User
Dołączył: Fri, 29 May 2009





Dalej nie wiemy do czego lex22 potrzebuje samochodu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dzej007
post Sat, 11 Oct 2014 - 11:37
Post #6


User
Dołączył: Wed, 09 November 2011





a moze fg2 ? szpera w serii w srodku juz przyzwoicie tylko ciezko bedzie znalesc cos bezwypadkowego niestety tylko us
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lex22
post Sat, 11 Oct 2014 - 16:50
Post #7


Rookie
Dołączył: Sat, 11 October 2014





Samochodu bede uzywal na codzien. Poprostu ma to byc w miare szybki srodek transportu ktory bedzie rowniez dawaj fun z jazdy. Ze dwa razy do roku odwiedzi tez tor i jakies weekendowe nocne pojezdzawki. Czy ta roznica w prowadzeniu jest az tak duza pomiedzy tymi modelami??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nevada
post Sat, 11 Oct 2014 - 19:56
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Tue, 25 February 2003
Skąd: Gdańsk





Jak Cie stać bierz FN2- auto lepiej sie prowadzi, układ kierowniczy, sztywność całości jest o klasę lepsza niż w EP3.
Hasło belka niech Cię nie przeraża. W serii FN2 jest lepsze.
Jeździłem obydwoma.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wyrzyk
post Sat, 11 Oct 2014 - 20:26
Post #9


User
Dołączył: Mon, 02 April 2007
Skąd: Warszawa





Jak na codzień + okazyjny wypad na tor ... to moim zdaniem FN2 jest bardziej "cywilizowane" ... Jeśli nie przeszkadza Ci spartańskie wykończenie to EP3 smile.gif Ja bym sie przejechał na Twoim miejscu FN2 i EP3. Ale mam EP3 i na FN2 bym go nie zamienił wink.gif


--------------------
<<Civic Type R 200+>> - 2007 - 2017 (było)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lex22
post Sat, 11 Oct 2014 - 21:36
Post #10


Rookie
Dołączył: Sat, 11 October 2014





Jezdzilem ep3 kolegi i bardzo przypadl mi do gustu ten samochod. Mial on co prawda uszkodzona maglownice i przez pierwsze 20m moje wrazenie bylo takie jakbym jechal jakims zlomem ale za drugim razem gdy to narawil bylo bardzo sympatycznie. Wnetrze...no wlasnie w ep3 moze nie bede o tym mowil ale jest ono dla mnie na dalszym miejscu. Bardziej liczy sie dynamika, prowadzenie. Jezeli pod kazdym z tych punktow ep3>fn2 to pomomo nie za ciekawego wnetrza wybiore ep3
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Sat, 11 Oct 2014 - 23:35
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





Miałem dwa EP3, przed i polift, poważnie sie też zastanawiałem nad przesiadką do FN2.
Były porządne jazdy próbne i ściganie się z nimi na torach. I co? I zmieniłem markę.

Jeśli lubisz szybką jazdę, zwłaszcza na torach, EP3 wygrywa. Lepsze prowadzenie i dynamika.
FN2 wygrywa tylko pod względem wyglądu, wykonania i wyposażenia wnętrza.

Niedawno miałem okazję ponownie przejechać się EP3 kolegi (dzięki Damian! wink.gif )
Wciąż fun niesamowity, mimo że to tylko 200 KM. W FN2 nigdy się tak nie czułem.


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maciu$
post Sun, 12 Oct 2014 - 12:04
Post #12


Super User
Dołączył: Sat, 05 July 2008
Skąd: Białystok





EP3 jest fajne do upalania, szpera + kawałek zawieszenia i mamy dupowóz z opcją weekendowego upalania na trackday'ach, tyle, że trzeba zaakceptować tragiczną jakość plastików w środku i lewar jak w traktorze tongue.gif FN2 pod względem wykonania sprawia lepsze wrażenie i przede wszystkim wygląda dużo ciekawiej, natomiast sama jakość plastików, skórzanych mieszków czy kierownicy pozostawia dużo do życzenia. U mnie w dupowozie z 09r po 100kkm jeżdżonych praktycznie tylko po mieście, mieszek jest wytarty, kierownica też ma widoczne ślady używania, a plastiki rysują się od samego patrzenia.
Samochód do latania w trasy słabo się nadaje przy 100km/h na 6 biegu przy 3k rpm, do 170km/h można jechać w trasie, później jest już dosyć głośno, a auto przyspiesza niechętnie. Spalanie ~12 miasto bez oszczędzania, sporo VTEC'a, 8l trasa do 120km/h, 10l trasa szybko tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
alphaOne
post Mon, 13 Oct 2014 - 13:20
Post #13


User
Dołączył: Tue, 17 February 2009
Skąd: WRO / WAW





na codzien FN2 jest bardzo fajne, pakowne, na trase ok, dobrze wyprzedza - przyzwoite audio. z EP3 mialem kontakt sporadyczny, ale z doswiadczen zebranych to jakos mi sie nie wydaje zeby rzeczywiscie byla przepasc w szybkiej jezdzie EP3 vs FN2, oba auta sa bardzo porownywalne co do wynikow na ulezu czy podobnych amatorskich pojezdzawkach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Whisper
post Mon, 13 Oct 2014 - 13:45
Post #14


User
Dołączył: Tue, 27 October 2009
Skąd: Warszawa





Jak głośno jest w FN2 przy prędkościach autostradowych?
Bardzo meczące jest takie auto do strzelenia trasy na raz 600 km?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Mon, 13 Oct 2014 - 13:48
Post #15


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Na pewno mniej meczace niz EP3.
W ogole w tym porownaniu bralbym to co sie znajdzie w lepszym stanie.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
alphaOne
post Mon, 13 Oct 2014 - 15:17
Post #16


User
Dołączył: Tue, 17 February 2009
Skąd: WRO / WAW





FN2 na trase bez problemu - ja jezdzilem swoja dosc czesto trasy 300-400 km, z jednym ale - słabo to sie nadaje do szybkiej jazdy poza autostradami / czy generalnie równą drogą - na nierównościach FN2 skacze i czesto na słabym asfalcie i dziurach trzeba zwolnic do 50-60km/h.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Tue, 14 Oct 2014 - 09:53
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





CYTAT(alphaOne @ Mon, 13 Oct 2014 - 13:20) *
z doswiadczen zebranych to jakos mi sie nie wydaje zeby rzeczywiscie byla przepasc w szybkiej jezdzie EP3 vs FN2,
oba auta sa bardzo porownywalne co do wynikow na ulezu czy podobnych amatorskich pojezdzawkach.


Mniej amatorsko czyli bardziej porównywalnie wygląda to tak:

Hockenheim Short
EP3 1:20.40
FN2 1:21.30

Top Gear Track
EP3 1:32.80
FN2 1:33.50


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
alphaOne
post Tue, 14 Oct 2014 - 10:11
Post #18


User
Dołączył: Tue, 17 February 2009
Skąd: WRO / WAW





no to nadal porownywalnie - chodzi mi o to ze w rekach amatora, raz jedno auto bedzie szybsze raz drugie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_pontony_*
post Tue, 14 Oct 2014 - 10:43
Post #19









FN2 latwiej znalezc w dobrym stanie, EP3 bedzie po 5ciu dzwonach, poszarpane, z silnikiem kaplica i przebiegiem 200K. Jak 3 lata temu kupowalem Civ'a to kazdy mowil, ze EP3 w dobrym stanie prawie nie do dostania, minelo sporo czasu i rozumiem, ze nastapilo cudowne uzdrowienie. Bez jaj. ;-)

Jesli nie potrzebujesz zabawki torowej tylko do DD lepiej sprawdzi sie FN2, dojdziesz do tego wniosku, po roku uzytkowania EP3.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JJacek
post Tue, 14 Oct 2014 - 10:46
Post #20


Forum Killer
Dołączył: Thu, 13 April 2006





CYTAT(mAbZ @ Tue, 14 Oct 2014 - 09:53) *
Mniej amatorsko czyli bardziej porównywalnie wygląda to tak:

Hockenheim Short
EP3 1:20.40
FN2 1:21.30

Co oznacza mniej amatorsko w przypadko Hockenheim ? Kto był kierowcą?
Poza tym czas EP3 to 1:20.90 wg. fastestlaps.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 27 June 2025 - 12:52