![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Sat, 26 April 2014 ![]() |
Koledzy prosze o porade czy te walki mozna jeszcze zaostrzyc?
Bo na moje oko to sa juz ostre. Jak to wyglada w M54B30? Przerabial ktos temat? ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
A generalnie w ogóle masz pojęcie co kryje się pod pojęciem "ostre wałki"?
-------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
Chyba nie bardzo.Akurat na oko "ostry wałek" ma krzywki bardziej zaokrąglone i pełniejsze żeby czasy były dłuższe
![]() A krzywki ostre z wyglądu mają czasy otwarcia krótsze. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 07 November 2013 Skąd: Limanowa ![]() |
Kumpel szlifierką podszlifowal i podobno 20 koni i 15 nm mu przybylo
-------------------- ET 10.6 @ 220 KM/H
E36 Coupe Drag 1/4 Mili |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Sat, 26 April 2014 ![]() |
no i teraz wszystko jasne. dzieki za wytlumaczenie.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 16 December 2010 Skąd: Imielin ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Można też próbować grubym papierem ściernym
![]() A tak serio to pomysł zupełnie i kompletnie bez sensu. M54 ma wałki i vanosy ustawione tak że ciągnie jak diesel od niskich obrotów. Jak chcesz "darcia japy" i wysokich rpm to kup S50/S54. Bmw M50/52/54 jak i N52/54 bez bardzo zaawansowanych przeróbek i tak nie będą wściekle jechać górą, wałki to nie wszystko ![]() -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 16 December 2010 Skąd: Imielin ![]() |
Można też próbować grubym papierem ściernym ![]() A tak serio to pomysł zupełnie i kompletnie bez sensu. M54 ma wałki i vanosy ustawione tak że ciągnie jak diesel od niskich obrotów. Jak chcesz "darcia japy" i wysokich rpm to kup S50/S54. Bmw M50/52/54 jak i N52/54 bez bardzo zaawansowanych przeróbek i tak nie będą wściekle jechać górą, wałki to nie wszystko ![]() To w takim razie jak wytłumaczysz przebieg momentu od DawidLwa w jego m50 turbo? Tam niema korekty po booście i jakoś ciągnie do końca i nawet mógł by jeszcze wyżej... Jeśli nie wałki to co zmieniło całą charakterystykę m50? |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
To w takim razie jak wytłumaczysz przebieg momentu od DawidLwa w jego m50 turbo? Tam niema korekty po booście i jakoś ciągnie do końca i nawet mógł by jeszcze wyżej... Jeśli nie wałki to co zmieniło całą charakterystykę m50? gruby papier scierny hahah -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
User Dołączył: Sat, 26 April 2014 ![]() |
Można też próbować grubym papierem ściernym ![]() A tak serio to pomysł zupełnie i kompletnie bez sensu. M54 ma wałki i vanosy ustawione tak że ciągnie jak diesel od niskich obrotów. Jak chcesz "darcia japy" i wysokich rpm to kup S50/S54. Bmw M50/52/54 jak i N52/54 bez bardzo zaawansowanych przeróbek i tak nie będą wściekle jechać górą, wałki to nie wszystko ![]() sorki, nie przemyslalem tego do konca. wlasnie zapomnialem po co robic walki jak tu sa vanosy. N52B30 nie nadaje sie do przerobek bo jest za "delikatny" http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N52#Hydra...juster_problems N54 za drogi i nie obylo by sie bez druciarni pod cas3 bo immo system ews4. nie odblokujesz takiego (a przypominam ze to do mojego E46). |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
To w takim razie jak wytłumaczysz przebieg momentu od DawidLwa w jego m50 turbo? Tam niema korekty po booście i jakoś ciągnie do końca i nawet mógł by jeszcze wyżej... Jeśli nie wałki to co zmieniło całą charakterystykę m50? To prawda, ale to M50NV - te silniki lubią obroty dużo bardziej niż cokolwiek z rodziny M50/2/4 z vanosem. To po pierwsze, po drugie w M54 seryjnie jest podwójny vanos, myślę że nie łatwo pod to sensownie zrobić i zestroić wałki. Chyba, że wywalić vanosa, ale wtedy to lepiej zamiast tak kombinować po prostu wstawić wczesne M50, ze strokerem na 2.8 czy okolice 3.0 + turbo i np wałki dedykowane pod turbo z www.catcams.be . Są też tańsze i bardziej lokalne rozwiązania co do wałków ![]() -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 16 December 2010 Skąd: Imielin ![]() |
A jakie to ma zanaczenie czy jest ten vanos czy nie dla seryjnego silnika? Jak dasz wałek ssący z m54 3.0 to masz te same wałki co m50nv. I nie tracąc góry możesz mieć jeszcze dół (bo sterujesz jak chcesz przy odpowiednim kompie) Jedyny problem jest taki że nie są dostępne najostrzejsze wałki do niego bo zasterowany vanos zbliża zawór do tłoka w tdc i na bardzo ostrym wałku by się z kumplopwały... Do 2xvanos jedynie shrick robi 270 tki(wzniosu nie pamiętam) A że m50nv kręci wysoko to tylko przez to że ten ssący jest ciut ostrzejszy i ma niższą pojemność przy tych samych kanałach co 2.8, 3.0 (2.5 vanos ciut słabszy waek ale jak byś zapodał ten z 3.0 to by niczym nie ustępował 2.5nv, a dół był by lepszy) Zresztą masz przykład na stokerze w m50nv w e39...
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 22 October 2009 Skąd: Mysłowice/Chełm Śląski ![]() |
Sory za OT ale jak już rozwinęła się jakaś konkretna dyskusja to dopytam... Master, mógłbyś rozwinąć temat wymiany wałka w M50 na wałek z M54B30? Przy takiej modyfikacji zostawia się vanos? Dużo mozna w ten sposób ugrać? Zastanawiam się jakie wałki można wrzucić do M50 vanos żeby poprawić górę, wiem że wałki US M3 są fajnym rozwiązaniem ale chyba ciężko je dostać. Ktoś posiada czasy i wznios konkretych wałków o których tu mowa?
-------------------- BMW E36 M50B25 GT35 460KM 557NM
Opel Omega BFL X30XE + turbo w budowie Audi A6Q 2.7TT A3Q 1.8T |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 16 December 2010 Skąd: Imielin ![]() |
Sory za OT ale jak już rozwinęła się jakaś konkretna dyskusja to dopytam... Master, mógłbyś rozwinąć temat wymiany wałka w M50 na wałek z M54B30? Przy takiej modyfikacji zostawia się vanos? Dużo mozna w ten sposób ugrać? Zastanawiam się jakie wałki można wrzucić do M50 vanos żeby poprawić górę, wiem że wałki US M3 są fajnym rozwiązaniem ale chyba ciężko je dostać. Ktoś posiada czasy i wznios konkretych wałków o których tu mowa? M50 - ssący -240/9.7 wydech 228/9 M50v 228/9 228/9 m52 jak w m50v m54 i m52TU 228/9 244/9 m54B30 240/9.7 244/9 Co do przeróbki to trzeba skrócić zębatkę co jest na wałku przy nastawniku vanosa. (można odkręcić ze starego wałka i wkręcić do tego z m54 ale trzeba naciąć mniejszy gwint żeby podeszło) |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 22 October 2009 Skąd: Mysłowice/Chełm Śląski ![]() |
Bardzo przydatne info, dzieki
![]() ![]() -------------------- BMW E36 M50B25 GT35 460KM 557NM
Opel Omega BFL X30XE + turbo w budowie Audi A6Q 2.7TT A3Q 1.8T |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
Jest to wykonalne.
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 16 December 2010 Skąd: Imielin ![]() |
Bardzo przydatne info, dzieki ![]() ![]() Raczej lepszą opcją jest ssący z nv... Wchodzi bez rzeźby i ma lepszy wznios, tyle że trzeba poświęcić więcej czasu na ustawianie... Temat już był wałkowany tylko trzeba poszukać... |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 22 October 2009 Skąd: Mysłowice/Chełm Śląski ![]() |
Właśnie w międzyczasie znalazłem na jakimś zagranicznym forum że dosyć popularne jest wkładanie ssącego z NV na wydech do Vanosa, ale czekałem czy może ktoś rzuci tu jeszcze jakiś ciekawy pomysł. Sorry za taki banalne pytania, na forum było pewnie nie raz, ale w temacie BMW jestem żółtodziób
![]() -------------------- BMW E36 M50B25 GT35 460KM 557NM
Opel Omega BFL X30XE + turbo w budowie Audi A6Q 2.7TT A3Q 1.8T |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
zostawic.
-------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 10 February 2005 Skąd: Szczecin ![]() |
Z tego co pamiętam to wałek z M54 nie podpasuje tak całkiem bezproblemowo na łoże z M50 (przynajmniej jeśli chodzi o M50 vanos) bo ma większą średnicę.
-------------------- BMW - Freude am Fahren
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 01 August 2025 - 21:50 |