Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Jak zdrutować/wzmocnić seryjny IC volvo, żeby wytrzymał 120KM więcej niż w serii
kakao
post Wed, 06 Aug 2014 - 16:28
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Pacjent ten co zawsze. Doładowanie 1.2 bara, tyle, że przepływy większe. Icek odmówił współpracy po kilku upalankach. Nie mam hajsu na rozwiązanie problemu w pro firmie. Wszelkie sugestie mile widziane. Icka rozsadziło na łączenu rdzenia z end tankiem na wejściu. Wygląda to tak:



--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 06 Aug 2014 - 16:28
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
bartasss
post Wed, 06 Aug 2014 - 19:23
Post #2


User
Dołączył: Wed, 02 May 2012
Skąd: Poznań





Jesli chcesz drutowac to moze sprobuj doklepac ten falc i obklej dookola poxipolem,moze zda to egzamin


--------------------
My hobby, my hole life - Astra GSI Turbo
Przemieszczacz - Audi A4 1.8 Avant
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Wed, 06 Aug 2014 - 20:20
Post #3


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





A czy 500zl to juz za duzo na Twoj budzet? za 300 kupisz fajnego chinola, pare kolanek i sobie to zamontujesz.
Mialem cos podobnego w saabie, przy 1.4-1.5 bara seryjny icek niby dawal rade na 10 sek, pozniej puchl. Jak go wymienilem, to sie okazalo,ze wygial sie w banan od cisnienia i tylko kwestia czasu, jakby zaczal puszczac powietrze bokiem.
Naprawde warto zainwestowac w icka, szczegolnie przy takiej pogodzie i wlaczonej klimie.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mickey
post Wed, 06 Aug 2014 - 21:17
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Sat, 12 September 2009
Skąd: www.Mickey-Garage.pl





ewentualnie jak ładnie wyczyścisz te łapki i dorobisz sobie z aluminum "tanki" to ktoś ci to może pospawać, koszt aluminium jest niewielki, niewiem jak koszty spawania


--------------------
WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam

Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Wed, 06 Aug 2014 - 21:27
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





A cooler z jakiegoś dostawczaka?? Turbo daily, może z jakiejś małej ciężarówki ... Wszelkie przeróbki według mnie w dobie coolerów od żółtków za 350pln się nie kalkulują zupełnie.


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Wed, 06 Aug 2014 - 22:52
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Panowie, na początku myślałem wystrugać taaaaaaaki IC - cały aluminium, tylko szerszy o chłodnicę klimy, którą wyrzucam:


Niestety pionowy rdzeń w polandii jest nieosiągalny, przynajmniej gościu robiący takie rzeczy na codzień, firma sporttig, tak uważa. Dospawanie aluminiowych końcówek do seryjnego IC też ćwiczył w volvo i lipa, bo cienka alu blacha a icek opity oleju i ogólnie się narobił a wyszło nieszczelnie.

Pytałem na mieście i za chińczyka z montażem u mnie 2 tysie krzyczą w pro firmach, bo trzeba orurowanie dorobić nowe. Sam bym pewnie też dał radę ale jestem mega zarobiony zawodowo i mam zero wolnego czasu na dłubanie w garażu a żal dupe ściska, że bolid uziemiony.

Rozmyślam żeby platikowe końcówki seryjnego IC wzmocnić szkieletem z blachy aluminiowej zalanym masą poliuretanową ale boję się, że to będzie walka z witrakami...


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Thu, 07 Aug 2014 - 00:39
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





Poprzewiercaj każdą zagiętą blaszkę wiertłem 3mm, a plastik 1-1,5mm i w każdą wkręć jeden, albo dwa małe wkręty.
Można spróbować zalać to do okoła klejem do szyb.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Knutomaniak
post Thu, 07 Aug 2014 - 06:56
Post #8


Super User
Dołączył: Sun, 03 December 2006
Skąd: Pd






Seryjne IC w D5 juz nie wytrzymywaly stockowego doladowania 1.3b bodaj... BTW - dziwny ten cooler - budowa bardziej przypomina chlodnice wody. Jak to ma dobrze chlodzic powietrze przy takiej budowie?

Nie rozumiem, czym rozni sie rdzen pionowy od poziomego? Ze ktos go obrocil o 90 stopni w lewo lub prawo?

Kup nowy cooler lub uzywany, na allegro jest ich milion, bardzo czesto zwymiarowane. Odetnij/odegnij boczki, kup ceowniki alu pasujace do tej chlodnicy, jedz do tokarza, zeby dotoczyl krocce, a potem do tig, co Ci to wszystko pospawa i po sprawie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Thu, 07 Aug 2014 - 08:05
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





Jeżdżenie po spawaczach, grzebanie w tym gównie itd zabierze tyle samo kasy i czasu co wstawienie w pełni aluminiowego chińczyka. Alu nikt za 5 zł nie pospawa szczególnie że to nie jest 3 minuty spawania. Widziałem że sporo robiłeś sam przy aucie więc poświęć niedziele, wtedy kiedy nie masz roboty i poskładaj sobie dolot tongue.gif. Bóg Ci wybaczy smile.gif

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Thu, 07 Aug 2014 - 08:07
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





DOHC, Bóg wybaczy ale żona mnie zabije...


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ptq
post Thu, 07 Aug 2014 - 09:13
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 July 2003
Skąd: Szczecin/Koszalin





Wręcz tą kasę, którą chciałeś dać na spawania itp żonie i wyślij na łażenie po sklepach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Thu, 07 Aug 2014 - 10:51
Post #12


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





Miało być tanio/zdrutować, to za mocno sobie żona nie poszaleje wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Sat, 09 Aug 2014 - 22:45
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Drutowanie in progres...








--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ptq
post Mon, 11 Aug 2014 - 10:50
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 July 2003
Skąd: Szczecin/Koszalin





Teraz to ten plastik rozsadzi, a tej masy nie ruszy smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grzesi(E30)k
post Mon, 11 Aug 2014 - 21:17
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Tue, 13 January 2009
Skąd: Białystok





Łączenie poprawione więc powinno trzymać ale predzej wywinie żeberko niż rozsadzi tanka
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafciu
post Mon, 11 Aug 2014 - 21:34
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Tue, 31 August 2010
Skąd: okolice wawy





Odezwij się tutaj :
http://www.chlodnice.net.pl/tuningukladuchlodzenia.htm
rdzeń pionowy, mozna stworzyć przez połączenie dwóch lub trzech mniejszych rdzeni do kupy. wink.gif


--------------------
Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Mon, 11 Aug 2014 - 21:54
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Rafciu, pisałem do nich do chlodnic-pol.pl też i mnie zlali a dodzwonić się tam nie szło więc odpuściłem, może mają urlop, itp...

Jak żeberko puści to mi nic nie pomoże ale jakby plastiki miały ochotę się powyginać w babana albo rozsadzić to będzie im trudniej...
Odwiedziłem sklep z metalami kolorowymi, wydałem 15PLN i drutuję dalej...






--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Mon, 11 Aug 2014 - 23:41
Post #18


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





Po co w ogóle to robisz, skoro ten intercooler i tak jest z dupy? Mówisz, że nie masz hajsu, to akurat rozumiem, mam więc proste rozwiązanie - nie tankuj 3 razy (gdyby auto jeździło, to i tak byś je tankował, a ekonomiczne nie jest), będzie na normalny intercooler. Turbo Ci podziękuje, a silnik w końcu odetchnie jak trzeba.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Tue, 12 Aug 2014 - 07:05
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





!Markos, mam lepszy pomysł. Kup odemnie turbo TD05HR-16G 10.5
http://www.racingforum.pl/TD05HR-16G-105T-t121370.html
Bedę miał hajs na fmica i wszysto będzie po bożemu zamiast drutowania.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Knutomaniak
post Tue, 12 Aug 2014 - 08:49
Post #20


Super User
Dołączył: Sun, 03 December 2006
Skąd: Pd






Mowisz, ze nie masz czasu, a zajmujesz sie takim ulepem, z ktorego g i tak bedzie. Nie wiem jakie masz stawki, ale pewnie zamiast zajmowac sie tym, zarobilbys w podobnym czasie pracujac zawodowo juz dawno na przynajmniej chinczyka.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 19 July 2025 - 02:44