Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Zużycie mostka wałka i samego wałka
Leo
post Tue, 06 May 2014 - 09:37
Post #1


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





Czy takie zużycie mostka i wałka rozrządu pod nim kwalifikuje głowicę do wymiany, czy to się jakoś naprawia?

http://imgur.com/a/GeByy

Silnik do Audi 2.3l 20v R5 oczywiście, czyli staroć. Etka nie pokazuje, aby mostek był częścią zamienną.


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 06 May 2014 - 09:37
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
przema72
post Tue, 06 May 2014 - 10:00
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





bo mostek sam w sobie wymienny nie jest , "surowa" głowica i mostki sa rozwiercane i osiowane , tworzac jedną całosc

jesli juz to mozna dac mostki do scięcia i ponownego wyosiowania , mostek to panewka , rysy i przetarcia to norma po tylu latach , wazne jest aby niebyło zbyt nadmiernego luzu , w seriwisówce powinna byc podana dopuszczalna srednica otworu czy tez owalizacja , ew mozesz pomierzyc z innymi mostkami ,
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Tue, 06 May 2014 - 10:13
Post #3


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





problem jest tego rodzaju, że silnik wyzionął ducha, z powodu braku smarowania po naprawie, i pomijając ten fakt - pytanie jest czy zostawić to czy szukać nowej głowicy ,bo naprawa to ch.g.w. co z niej będzie ?


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Tue, 06 May 2014 - 12:40
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





wałek nie ma takich strasznych obciązeń i jak naprawisz smarowanie to bedzie to jeździć wink.gif chyba ze chcesz na elegancko to jak kolega wyzej napisał ścięcie i przestrzelenie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Tue, 06 May 2014 - 14:49
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





Ja poskładałem kiedyś silnik po wymianie UPG nie sprawdzając czy po planowaniu wymyto głowicę. Wałek s dwie stopki się porysowały, nie byłem pewien czy to mogę złożyć zasięgnąłem rady zawodowego znajomego mechanika, powiedział że złożyć można - pod warunkiem że rysy nie są jakoś mocno wyczuwalne.

W Twoim wypadku sprawdzenie wymiarów i owalizacji raczej jest wskazane. Szkoda żeby wałek pękł, lub żeby ciśnienie oleju spadło.


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grzesi(E30)k
post Tue, 06 May 2014 - 14:57
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Tue, 13 January 2009
Skąd: Białystok





Przez nadmierny luz możesz gubić za dużo oleju przez co wydajność pompy spadnie i może zabraknąć ciśnienia przy ekstremalnych sytuacjach.


Jw. sprawdził bym nominalne pasowanie i jak lezy wałek w panewce. (czy nie ma za dużego luzu)



Już się spotykałem w grupie VAG z utratą ciśnienia oleju przez wyrobione panewki wałka.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 11 August 2025 - 12:36