![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Witam,
Mam dylemat....na forach opinie są mega podzielone. Zarówno BOSCH, ATE, ZIMMERMANN mają bardzo dobre jak i bardzo złe opinie. Rozchodzi się o dość dużą tarczę 348/30, dość ciężkie auto (w tym koła), dość szybką jazdę,.... jeden z mechaników mówi, że do Beemki tylko oryginał, z drugiej strony takie Zimmermanny też są ponoć często gęsto zakładane i problem bicia się nie pojawia. Jakie są Wasze opinie? Brać oryginał czy wysokiej klasy tarczę od producenta...właśnie...jakiego ? Z góry dzięki za odpowiedź. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 29 December 2002 Skąd: Trójmiasto ![]() |
Porównanie chyba z dupy, bo inne auta, inne rozmiary tarcz no ale ja już któryś raz z kolei mam z przodu i z tyłu zwykłe Zimmermanny (A4 B6, 321mm przód, 288mm tył) i jest pełen luz, hamowane dużo, ostro, żadnego dziadowania, nie krzywią się, nie pękają, zero problemów.
-------------------- Pozdrawiam,
Maciek |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
Zimmermanny są okej. Ja mam w e46 teraz nówki ATE, po dupie dostają zdrowo, nawet płyn mi się podgotował ostatnio - zero problemów, nie biją, nie piszczą, nie wibrują także mogę polecić
![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Z tego co wiem ATE idą do E60 na pierwszy montaż.
Mam ciekawą propozycję na ori, VAT odpisuję także chyba nie będę ryzykować. Do E90 też wrzucaliśmy ATE i jest ok, ale tu jest ta cholerna masa auta i duża patelnia... |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: Chojnice ![]() |
ATE są ok,w mojej beemce dają radę co prawda trochę mniejsze bo 324x30, ale masa nie jest mała (1800kg)
-------------------- E31
E36 Jegermaister F150 |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 11 December 2008 Skąd: Na dole z lewej strony mapy ![]() |
Jak masz kase na oryginal to szkoda zakladac co innego. Zimmermany pogialem w 330d po sofcie przy 20 kilometrowym upalaniu (tarcze mialy ok 2 tys km), na postoju dymilo sie z wszystkich 4 tarcz
![]() -------------------- Mocy Dostarcza JETRONIK
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Taką też podjąłem decyzję. Biorę ORI. Za duża tarcza, za ciężkie i szybkie auto by ryzykować. Dziękuję za odpowiedzi.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Tue, 03 February 2009 Skąd: Gdańsk ![]() |
Sprawdź, czy nie ma Brembo oro w tym rozmiarze...
Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 18 February 2005 Skąd: Południe ![]() |
Taką też podjąłem decyzję. Biorę ORI. Za duża tarcza, za ciężkie i szybkie auto by ryzykować. Dziękuję za odpowiedzi. w 550i oryginały dawały sobie świetnie radę, a lekko nie miały. 550i to trochę przeskok w stosunku do 535i, więc myślę ze i u Ciebie poradzą sobie w zupełności. Mowa o bardzo dynamicznej jeździe miejskiej i dużych prędkościach autostradowych. -------------------- 911 992 4S
M5 F90 800KM |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Jak to przeskok w stosunku do 535i?
Chodzi Ci o masę auta? U mnie według ETK szły takie same tarcze jak w 550i, dopiero w M5 były większe. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 17 April 2005 Skąd: Trójmiasto ![]() |
Ja polecam ATE, lekko nie maja i naprawde daja rade, zadnych problemow.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
User Dołączył: Tue, 03 February 2009 Skąd: Gdańsk ![]() |
Jeszcze tak przeglądam i masz DBA, ale co tak na prawdę warte te tarcze, to ja Ci nie powiem:
DBA2858 348mm BMW przód i cena nie rozpieszcza. Ja bym za Ori nie dał tyle kasy, bo to i tak robi jakiś OEM... Kłócić się nie będę, ale dopóki ktoś mi nie pokarze czarno na białym, to w życiu nie uwierzę, że np. ATE dla BMW robi na ich specjalne zamówienie lepsze części ze znaczkiem BMW, niż ATE samemu sprzedaje. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 23 March 2003 Skąd: B-B, KRAK ![]() |
Ate robione do intercars są produkowane w cz i są kupa
Ori ate kupione w asów są produkowane w de Miałem w ręce 1 i 2 -------------------- Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
a jak odróżnić jedne od drugich ?
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
User Dołączył: Mon, 05 November 2012 ![]() |
Tarcze DBA mogę śmiało polecić - miałem u siebie DBA Street Slotted i bardzo dobrze się spisywały, ponoć na niektrych rynkach są reklamowane jako znoszące wszystko - gościu od którego je kupiłem mówił że jak je w miesiąc zniszczę to mi wymieni i da drugi komplet - wiem że nie powinno się tak robić, ale ciekawość wzięła górę - zgrzanie ich na mieście i wjazd na myjkę nie zrobiły na nich wrażenia, w okresie zimowych roztopów wjazd w kałużę z rozgrzanymi tarczami też ich nie zniszczył, generalnie wszystkie rzeczy których się nie powinno robić przetrwały.
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 03 April 2013 ![]() |
Witam!
Joker, najpierw dobierz dobre klocki. Sugeruję unikać wynalazków. Natomiast jeśli chodzi o tarcze, to tak na prawdę wśród tych lepszych nie ma większych różnic. Wszystkie robione są z podobnego materiału i mają podobne przeznaczenie: normalna eksploatacja. Do katowania najlepij użyc tarcz dwuczęściowych lub pływających. kompromisowym rozwiązaniem może być modyfikacja tarcz seryjnych (zobacz temat, są tam zdjęcia http://www.racingforum.pl/jakie-tarcze-do-...k-t114616.html). Odpowiednio powiercone działają nadspodziewanie dobrze. W przypadku Twoich 348x30 problem wynika z małej pojemności cieplnej. Tarcza przy dużej średnicy jest stosunkowo cienka. Fizyki nie da się oszukać, a DBA, EBC itd. to mnóstwo marketingu. Pozdrawiam -------------------- G4 Racing- Hamulce na każdą okazje.
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Auto nie jest katowane, upalane... to mój dailydriver, ale jest po prostu względnie szybkie (co wpływa na prędkości podróżowania) i ciężkie.
Skoro wymieniam tarcze nie chcę włożyć czegoś, co mi się pokrzywi od dwóch-trzech mocniejszych zahamowań. Co do klocków - co to są wynalazki? I jak dobrać "dobrze klocki" ? Do innych BMW braliśmy zawsze tarcze Np. ATE albo Zimmerman i klocki np. TRW/ATE. Zawsze było ok. Ale tam średnice były mniejsze. Ate robione do intercars są produkowane w cz i są kupa Ori ate kupione w asów są produkowane w de Miałem w ręce 1 i 2 Też przyłączam się do pytania jakie dostrzegłeś różnice? |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Super User Dołączył: Fri, 21 January 2011 Skąd: a-chów/ b-b ![]() |
Tarcze DBA mogę śmiało polecić - miałem u siebie DBA Street Slotted i bardzo dobrze się spisywały, ponoć na niektrych rynkach są reklamowane jako znoszące wszystko - gościu od którego je kupiłem mówił że jak je w miesiąc zniszczę to mi wymieni i da drugi komplet - wiem że nie powinno się tak robić, ale ciekawość wzięła górę - zgrzanie ich na mieście i wjazd na myjkę nie zrobiły na nich wrażenia, w okresie zimowych roztopów wjazd w kałużę z rozgrzanymi tarczami też ich nie zniszczył, generalnie wszystkie rzeczy których się nie powinno robić przetrwały. na innym forum w e46 330d dba nacinane + awaryjne hamowanie, tarcze pogięte, do kosza powyżej raczej reklama ... jak januszg wspomniał z ebc turbo groove analogicznie, też e46 kilka tys km i kosz, -------------------- S4 i X11, było 330d+ 303@705
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 23 March 2003 Skąd: B-B, KRAK ![]() |
po napisie na pudelkach made in cz i made in de
-------------------- Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Zrozumiałem, że samo wykonanie wyglądało inaczej
![]() PS. W bagażniku mam już zestaw ori tarcze-klocki, jutro o 9 wstawiam auto na robotę. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 13:43 |