![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 06 December 2003 ![]() |
Czesc
Na początku chciałbym zaznaczyć że na prezentacje tego samochodu na tym forum namówił mnie CZUCZU, bo sam mam poważne obawy czy projekt prezentuje nalezyty poziom aby mogł być tutaj prezentowany....w razie czego nie obraże się jak temat zostanie usuniety ![]() Jest to maluch z silnikiem fiat 1.2 8v FIRE. Czyli swap w maluchu z silnikiem 8v z rodziny FIRE - niby nic specjalnego, bo jezdzi takich swapów po Polsce zapewne kilkadziesiąt. Bardziej niezwykła jest tu skrzynia 5 biegowa ze starej Skody Rapid, bo swapów z ta skrzynia jeździ tylko kilka. Auta nie budowałem sam od podstaw, kupiłem je już "zbudowane" z tym że wszystko było w znacznie gorszym stanie. Wszystko zostało rozebrane do ostatniej srubki, odnowione, zostały wprowadzone nowe patenty i ulepszone istniejace. Samochód był niebieski, obecnie jest jak widać biały. Remont trwał od września 2012 do kwietnia 2013. Cała historia auta w moim posiadaniu : http://www.motonews.pl/sh_forum.php?op=fvt...esc&start=0 126p 89' FL SILNIK:Fiat Punto I 1.2 8V MPI 75KM 97' - seria, po wymianie puszczających uszczelnień, i odświeżeniu wizualnym. Dolot powietrza custom, stożek Jacky. 1 tłumik z Poloneza, skrócony, końcówka inox polerowana 60mm. UKŁAD CHŁODZENIA:mosiężna chłodnica Polonez Truck diesel, 2 wentylatory (automatyczny włącznik w chłodnicy + włącznik ręczny), kompletny układ nagrzewnicy 126 BIS, rury PEX głowne 32mm + 16mm do nagrzewnicy, pomocnicza elektryczna pompa cieczy BOSCH, elektroniczny wyświetlacz temperatury cieczy przed chłodnicą. UKŁAD NAPĘDOWY:Skrzynia 5 biegowa ze Skody Rapid na suchych półosiach, przełożenie głowne 3.91, Tripody Motomax, customowe półosie, sprzegło tarcza 180mm skoda 120, docisk fiat 1.2 8V, stoczone koło zamachowe 1.2 8V. ZAWIESZENIE: Amortyzatory Bilstein B6 (zółte) przod + tył, poliuretanowe tuleje tylnych wahaczy 85Sh, poliuretanowe poduszki amortyzatorów 85Sh, spręzyny Polonez Truck diesel + gumy usztywniające, haltpasy tylnych wahaczy, skrócone odboje tył i przód, maglownica 126 BIS, resor 7 piór sklepany na 4.5cm, splanowane o 10mm podstawki resora, wszystkie elementy zawieszenia wyśrutowane i pomalowane proszkowo na czarno. HAMULCE:przód tarcze - zaciski Seicento po pełnej regeneracji i malowaniu proszkowym, klocki Ferodo Racing DS2000, tarcze Brembo MAX Seicento, adaptery by sebcyc, tył bębny - przednie cylinderki SAMKO, bębny OEM, okładziny recznego Ferodo. Pompa hamulcowa Lancia Y10, hydrauliczny reczny Silver Project + pompa sprzegła Skoda 120. NADWOZIE:kolor czysta biel akryl, poszerzenia z laminatów, białe klosze kierunkowskazów, klosze tylne red-white, wyciete szprosy w tylnej klapie, kołkowe nierdzewne zapinki klapy tylnej RRS, wlot do chłodnicy siatka alu lakierowana proszkowo na czarno, naklejka z nr startowym na przedniej szybie, uchylne tylne szyby, czarne ramki wokół szyb, styl typowego FL'a (szerokie plastikowe zderzaki + lusterka Cross). WNĘTRZE:pozbawione wszelkich wykładzin, tapicerek oraz wygłuszeń, otwory odelżające, zegary Łada z białymi customowymi tarczami, flokowany daszek zegarów, wyłączniki dzwigienkowe, instalacja elektryczna 126 EL, hebel 6pkt RRS z linką, gaśnica RRS 2kg, fotele Mirco S2 zwężane, zbiorniczek spryskiwacza Fiat Uno, złącze diagnostyczne we wnętrzu kabiny, pasy full 3' Sabelt 4 pkt. (FIA do 2010r.), pełna klatka, panel środkowy 126 BIS z regulatorami do nagrzewnicy, podłoga pod nogami kierowcy/pasażera zabezpieczona barankiem, zamszowa kierownica + naba z klaksonem, gniazdo zapalniczki, zaślepki z włókna węglowego. KOŁA: lato - KBS 7x13' przod ET20 + dystans 25mm na strone, tył ET5 + dystans 17mm na strone, opony 175/50/13 Dunlop SP 2000. zima - felgi 5x13' stalowe Polonez Caro lakierowane na biało + opony 145/70/13 (w trakcie). PODZIĘKOWANIA: dla narzeczonej Agnieszki - za pomoc przy lakierowaniu (oświetlanie) i pomoc w kilku innych pracach, za wsparcie duchowe ![]() dla kolegi Jarka - za ogarniecie całej elektryki, za niejednokrotna pomoc przy pracach nad silnikiem i skrzynia i WIEEELUU innych pracach. dla Sebcyc'a i Dar'a - za TIPy nt. how-to wielu elementów SWAPa o których nikt nie na forach . dla Trybka - za podsyłanie kilku potrzebnych części za "piwko" ![]() Zapewne o kims zapomniałem, więc z góry przepraszam ![]() Tak to wyszlo: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() pozdrawiam ! pozdr. Piotrek -------------------- z3 rdst 2.8 +126p 1.2/5 speed +Clio sport ph2 172
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 23 June 2008 Skąd: KrK/RbK ![]() |
dobry jest !!
![]() -------------------- Toyota MR2 sw21 (5sfe(2,2 N/a) --> 5sfTe(2,2 + T) --> 3sgTe(2,0 T) -> 1MZfe(3,0 V6) --> ??) powered by Me & Tyłozmyk :)
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Super User Dołączył: Tue, 31 January 2006 Skąd: wRo ![]() |
jakie maluch ma osiagi? super autko
![]() -------------------- AMG
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
pieknie ci to wyszlo !
-------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 06 December 2003 ![]() |
Osiagów nie mierzyłem, inni posiadajacy maluchy w podobnej konfiguracji twierdza ze 0-100 to 7-8 sek (wg mnie wyjdzie wiecej, ale zmierze to). Vmax licznikowy to u mnie 190 (tzn zamknieta szafa do kontrolki od długich bo licznik od Łady jest do 180), ale licznik zawyza, mysle ze real to ok 170 -tez zmierze.
Generalnie jeżdzac tym wynalazkiem nie mysli sie o tym czy to ma 8 czy 12 sek do paki, ten samochod szokuje mnie swoja dzikościa i bezpośredniością ![]() -------------------- z3 rdst 2.8 +126p 1.2/5 speed +Clio sport ph2 172
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 06 March 2005 Skąd: Witten/Radzionków ![]() |
Piekny jest! Jak z wytrzymaloscia takiej skrzyni z rapida? Przyjmie na klate np 150 konne turbo?
-------------------- Poprostu Szołpas ;)
Polska mysl techniczna na niemieckiej autobanie ... 176b9000 + td04 ^ 0,8 bara - stage 1 ;] |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 06 December 2003 ![]() |
Trudno powiedzieć, ale mysle ze może być z tym cięzko. W tym samochodzie było juz uszkodzone kilka czesci skrzyni (zeby ataku + talerz, koła 5tego biegu), ale mysle ze mogło to też wynikać z jakiś bledów przy składaniu skrzyn - poprzedni wlasciciel, bo jeszcze nie slyszalem zeby jakis maluch z 1.2 zmienił taka skrzynie poza tym.
120 kuca z 1.2T to moze predzej niz 150. Ja tej skrzyni juz troche dawałek w tyłek i nic jej nie rusza. Skrzynia z malucha ktory w serii ma 24KM wytrzymuje z bólem 73KM z silnika 1.2 - a czesto nie wytrzymuje. Myśle że przy 1.2 i skrzyni malucha srednia to 1 skrzynia/500km, choc byli i tacy co po 3 min jazdy zajezdzali skrzynie. A seryjna Skoda Rapid miała 53KM. Nie wiem jaka rezerwe dla skrzyni zakładali Czesi ale jakis wniosek można z tego wyciągnąć. -------------------- z3 rdst 2.8 +126p 1.2/5 speed +Clio sport ph2 172
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Ale ładniusi, normalnie mucha nie siada...
-------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 30 January 2005 Skąd: GGC Inc. ![]() |
mega czysta roboty, tylko pogratulować i życzyć bezawaryjnej jazdy
-------------------- Sierra P100 pick-up 89r. - SOLD
Silvia S15 Nurburgring facelift edition - SOLD M3 E46 LCI www.nissantech.pl |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 September 2005 Skąd: Katowice / Banja Luka ![]() |
Aż go szkoda ubrudzić
![]() -------------------- #włoszczyzna
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 15 April 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
A olać osiągi w tym przypadku
![]() Ale musi być banannnn na mordce siedząc za kółkiem takiego cacuszka ! Dbaj o niego należycie. -------------------- Daewoo Lanos GTi
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
Czekam na malucha z układem MR... Co do skrzyni może warto momyslec nad skrzynią z audi FWD i silnikiem kręcącym się w druga stronę;p
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 July 2007 Skąd: Grudziądz ![]() |
Czekam na malucha z układem MR... Co do skrzyni może warto momyslec nad skrzynią z audi FWD i silnikiem kręcącym się w druga stronę;p istnieje coś takiego w kraju i ma się wyśmienicie ![]() Wczesne jazdy testowe film na jutub -------------------- Abarth Punto `12 1.4MA 165 horspałerów oraz CC 007 agent w trakcie tuningów :)
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 17 March 2007 Skąd: wawa ![]() |
I Ty się zastanawiałeś czy prezentuje odpowiedni poziom. Jest wprost REWELACYJNY!!! Dbałość o detale, te wszystkie peszle na wiązkę elektryczną, deska rozdzielcza.
Naprawdę piękna robota. Gratuluje. Dałbym jednak odrobinę grubsze dystanse na tył żeby koła się tak nie chowały w nadkolach- i to tyle. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 08 November 2004 Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin ![]() |
Tu na forum kiedys byl opisywany malczar, ktory z zewnatrz wydawal sie miec podobne body... ktos go tworzyl ale szlo to jakos wolno. Nie moge teraz odnalesc tematu ale spytam tylko czy to to samo auto, czy tylko podobne?
A, tak czy inaczej gratuluje super autka ![]() ![]() -------------------- Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było... Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 06 December 2003 ![]() |
Moze o tym myślisz ?
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=106360&hl= Jesli tak to nie to samo auto. Interesowałem się tym też, to było 1.1 na skrzyni z malucha, ale finalnie go nie ogladałem nawet. -------------------- z3 rdst 2.8 +126p 1.2/5 speed +Clio sport ph2 172
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 24 July 2003 Skąd: Szczecin/Koszalin ![]() |
Jest szyk. Fantastyczny efekt.
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 18 August 2009 Skąd: Sobótka ![]() |
Hej,
piękny samochód i jeśli był kiedyś niebieski i posiada stare naklejki z niskich to spodziewam się, że auto kupiłeś we Wrocławiu robiło juz wtedy niezłe wow. Teraz po starannym dopieszczeniu przez Ciebie wyszło Ci autko marzenie. Gratuluje ![]() -------------------- e36 318Ti zabawka -było
E36 325 sedan - nowa zabawka |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 05 January 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
Kurde wygląda jak fabryczna wersja WRX
![]() -------------------- Było:
Astra F Kombi GL '92 1.4 8v -> 2.0 8v. Vectra B Kombi Sport Zender '01 2.6 24v. Jest: Volvo V70 '98 T5 |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 07 December 2005 Skąd: Gdańsk ![]() |
Tu się robi zdjęcia z pomarańczą na masce, a nie z puszką wosku
![]() Bardziej na serio - maluszek jest rewelacyjny! |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 20:21 |