![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Mon, 26 May 2003 Skąd: Wrocław ![]() |
Witam, sprawa dotyczy silnika Vortex ROK junior (gokart).
Jak się do tego zabrac? Czy robi sie to identyko jak w samochodzie - nadwymiar + szlif cylindra, czy sa jakies inne magiczne sztuczki? pawel -------------------- ET 11.40 Polo 1.8t
2010 1st fwd turbo drag Drag Racing Team Wroclaw |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
zalezy jaka konstrukcja cylindra (żeliwo czy nicasil) ale generalnie jest jak w 4t. sprawdź tylko korbe czy nie ma nadmiernego luzu na dolnym łożysku bo jak klęknie to zazwyczaj silnik jest do remontu.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 29 October 2002 Skąd: Wlkp. ![]() |
Cylinder na nicasilu tam jest? Z jakiego powodu chcesz wymienić? W wysilonych dwusuwach tłoki powinno się wymieniać podobnie często jak olej w 4T.
-------------------- BMW
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 28 July 2007 Skąd: Kraków ![]() |
W KTM kupuje się tłok +cylinder nie szlifuje się nic bo gładzie pokryte są czymś tam i po szlifie silnik by nie wytrzymał już takich obrotów a zywotnosc ti i tak koło 30-50roboczo godz
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 26 May 2012 ![]() |
W KTM kupuje się tłok +cylinder nie szlifuje się nic bo gładzie pokryte są czymś tam i po szlifie silnik by nie wytrzymał już takich obrotów a zywotnosc ti i tak koło 30-50roboczo godz Jeżeli cylinder jest żeliwny(lub ma tuleje) to szlif + nadwymiar Jeżeli cylinder jest na nicasylu, pomierzyć i kupić odpowiedni tłok(musi być zachowany odpowiedni luz). U mnie żywotność w KTM SX 125 to było mniej więcej 10 motogodzin(jeździłem w zawodach motocrossowych) |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
jak robiłem remont 4t yz 250 to było napisane że wymiana tłoka max co 15h
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Mon, 26 May 2003 Skąd: Wrocław ![]() |
Dzieki za zainteresowanie.
Co w przypadku jak tuleja jest na nikasilu, a ma rysy? Honować czy nie? -------------------- ET 11.40 Polo 1.8t
2010 1st fwd turbo drag Drag Racing Team Wroclaw |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 29 October 2002 Skąd: Wlkp. ![]() |
Wymienić, gdzieś w Anglii nakładają nicasil ale rezultaty różne są.
-------------------- BMW
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Czechy kładą nikasil od lat....
-------------------- WORKSHOP
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Czechy kładą nikasil od lat.... +1 Tylko trzeba się zorientować jak to cenowo wygląda. -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 March 2009 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
w przypadku 2t silnika w którym te elementy są przewidziane do wymiany co kilkanaście czy kilkadziesiąt motogodzin nie ma najmniejszego sensu powlekanie nikasilem przy takiej cenie, raczej cały nowy cylinder będzie tańszy
-------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 05 August 2025 - 10:18 |