![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 27 April 2013 ![]() |
Witam
Ciekawi mnie jeden aspekt bo jeżeli wybraliśmy konkretną turbosprężarkę dla naszego silnika i planowanego doładowania i mieści się w zakresie sprawności - nie wchodzi za surge line i poza choke line, ale A/R danej turbiny jes zazwyczaj kilka 0.63 0.72 czy 0.85 i teraz pytanie jakie A/R należy wybrać Czy w zależności od A/R turbiny, mapa kompresora (części zimnej) będzie adekwatnie inna w porównaniu do innych A/R ? I jak podchodzić do tematu w przypadku Hybryd ? W jaki sposób dobrać odpowiedni A/R turbiny ? Pozdrawiam ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
część wydechowa w żaden sposób nie wpływa na mape kompresora ale wpływa na zakres mapy w którym sie poruszamy.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 27 April 2013 ![]() |
Aha no ok
![]() A ktoś wie jak się liczy A/R turbiny (strony gorącej) aby dowiedzięć się np od jakich obrotów dana turbosprężarka będzie wstawać ? lub przy jakich obrotach uzyskamy dane określone doładowanie ? |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
Bardzo chcesz uproscic temat, ktorego nie da sie ot tak przelozyc na liczby. Wez ta sama sprezarke, z tym samym a/r i zamontuj w tym samym silniku na 2 roznych kolektorach wydechowych, np. krotkie zeliwo i dlugi top mount, czy sidewinder. Wyniki beda rozne i tak samo rozne bedzie narastanie doladowania. Patrzysz na caly "pakiet", nie na sama sprezarke.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
poza tym z tego co slyszalem, to A/R strony wydechowej nie ma juz takiego znaczenia,raczej powierzchnia wylotu spalin na wirnik.
A tak jak !markos napisal, turbo to calosc. Majac ta sama "dupe" , mozesz zmienic wirnik zimny i turbo bedzie zupelnie inaczej wstawalo. Dlatego chyba najlepszym doradca jest juz gotowy projekt z danym turbo. Miedzy silnikami roznych producentow az takich duzych roznic nie bedzie. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 27 April 2013 ![]() |
OK a jeszcze takie jedno pytanie wymieniając wirnik sprężarki (koło kompresora) czy część gorącą to wydajność turbiny się zmienia i oryginalna jej mapa sprawnosci przestaje być aktualna I te zmiany bywają na tyle duże że jest obawa wpadania w surge tym bardziej że np turbina pracowała na bliskiej jej granicy ?
Da się określić sprawność takiej turbiny już po przeróbkach czy trzeba zakładać przed przystąpieniem patrząc na oryginalną mapę i przewidzieć co możemy się spodziewać ? ![]() |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
po zmianie wirnika mapa idzie j...ć.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 27 April 2013 ![]() |
i jak tu teraz określić czy wprowadzone zmiany w turbinie nie spowodują czasem przejścia zza linie surge ?
![]() |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
rurka na ssaniu do kabiny i słuchasz pracy kompresora
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 09:10 |