![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 26 September 2009 Skąd: Tłuszcz/Warszawa ![]() |
Witam, to może i jak opiszę swój właśnie budowany wynalazek.
Pacjent to stary parchaty Lanos, nadwozie sedan, kolor srebrny, 1.5 16v + LPG 2 gen. ![]() ![]() Wszystkie prace wykonane weekendowo, własnymi łapami, we własnej stodole ![]() Modyfikacje Silnik: Swap z a15dms na b204r z saab'a 9-3 Modyfikacje głowicy:w trakcie Lekki porting, zawory na dwa kąty, nowe uszczelniacze. Modyfikacje bloku: w trakcie Wywalone balanse, wyważony układ korbowo-tłokowy, szlif wału, honowanie tulei, nowe panewki, nowe nominalne pierścienie, nowy ori rozrząd, wszystkie uszczelki i uszczelniacze. Układ napędowy: w trakcie Skrzynia FM55, sprzęgło saab 9-3 Viggen, półosie z przegubami saab, piasty vectra B z rozstawem 5x110 Układ dolotowy: w trakcie Turbo gt2871r, porting kolektora. Układ wydechowy: W trakcie DP 3', reszta 2,5" na dwóch przelotach. Układ wtryskowy: W trakcie Siemens deka 630ccm, pompa paliwa z saaba 9-3. Elektronika: W trakcie Tronic 5 z saaba 9-3 Układ chłodzenia: w trakcie Nowa chłodnica od lanosa w wersji z klimą, chłodnica oleju 260x235x50mm , IC chinol 600x300x76. Zawieszenie: zakończone Tylna belka z stabilizatorem saab, sprężyny Eibach pro kit -30mm dedykowane do Astry F gsi, amortyzatory KYB ultra SR. Układ hamulcowy: zakończone Tarcza przód 300mm focus ST + czterotłoczek Brembo z E38, tył tarczobęben 286mm + zacisk dwótłoczkowy saab 900, Przewody w stalowym oplocie goodrige. Koła: zakończone OZ 16x7,5", opony Federal 595 RS-R 205/45R16 BODY KIT: W trakcie Buda wypiaskowana i obspawana, reperaturki progów i tylnych błotników, siakiś nowy lakier. PLANY: Jak auto zacznie się turlać to przygotować docelową budę z trzema furtkami tj. wspawać podłogę z Vectry/Cali 4x4,zasadzić tam skrzynię AQG + Haldex i przepakować graty z sedana. W pierwszej kolejności zająłem się usuwaniem korozona z podwozia, Wstawiłem nowe progi i reperaturki tylnych błotników. Na pospawany i wypiaskowany spód poszedł podkład epoxy i poliuretan + cienka warstwa baranka Wurth'a. ![]() ![]() ![]() Początkowo miałem plan zapakować do niego X25XE ale stwierdziłem że to za mało rozwojowa jednostka ![]() Wybór padł na nietypowe i mało znane w naszym kraju B204 ![]() ![]() ![]() Motorownia wydłubana z krokodyla ![]() ![]() ![]() ![]() Stan silnika całkiem znośny, chociaż panewki dają do myślenia, zwłaszcza ta jedna. ![]() Nie lubię tlenków wszelkiej maści i brudu ![]() ![]() ![]() Nowe spowalniacze przód, z lewej seria. ![]() Elementy zawiasu przód, zwrotnica z obudową amorka to hybryda trochę lanosa trochę astry f. ![]() Zawias tył ![]() Nowy zbiornik i przewody ![]() Przymiarki tego i owego. ![]() Umiejscawianie pieca z oryginalną saabową skrzynią. Skrzynia jest co prawda beznadziejnie zestopniowana, ale za to nie ma strachu ze sie rozleci jak w przypadku girboksów F/D16,18,20 itp. ![]() D16 vs. FM55 skrzynia z sabiszona sporo wieksza ![]() To i owo trzeba było zmodyfikować... ![]() I wszystko na swoim miejscu ![]() ![]() Lekko poprawione kanały w głowicy. ![]() I to jak na razie tyle, w miarę postępu prac będę aktualizował. Wszelkie opinnie i sugestie mile widziane ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 01 February 2010 Skąd: Toruń ![]() |
Fajnie, kolejny szybki Lanaab się buduje
![]() ![]() ![]() -------------------- Civic EJ2_K20
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 28 July 2007 Skąd: Kraków ![]() |
Bardzo mi się podoba podejście do tematu. Wszystko od A-Z ma być perfekt, takie projekty lubię
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 27 November 2004 Skąd: Łódź ![]() |
Ciekawy projekt.
Wiele osób chciałoby mieć taką stodołę jak Ty. Obrotnica ![]() -------------------- don't be such a wimp
STOP Pijanym kierowcom. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 21 November 2007 Skąd: Koszalin ![]() |
Wszelkie opinnie i sugestie mile widziane ![]() Hej Zajrzyj do pompy oleju. Jeśli obudowa pompy jest OK to możesz zmienić same zębatki. Fajny temat, będę kibicował ![]() -------------------- Who Dares Wins
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 26 September 2009 Skąd: Tłuszcz/Warszawa ![]() |
Jakich mocy można się spodziewać? ![]() Push it to the limit ![]() Hej Zajrzyj do pompy oleju. Jeśli obudowa pompy jest OK to możesz zmienić same zębatki. Fajny temat, będę kibicował ![]() Pompa wygląda idealnie, zero rys itp. Jak złożę silnik to zmierzę ciśnienie, jeśli będzie w normie, to zostaje tak jak jest (zwłaszcza że wymiana pompy w tym silniku na samochodzie to jakieś 30min ![]() |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 04 February 2011 Skąd: Oława k.Wroclawia ![]() |
Widze projekt zrobiony grubo z glowa i to sie chwali.W jakie moce celujesz?
-------------------- Opel Vectra B 2.0 TURBO B204L
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2011 ![]() |
Podoba mi się że budę piaskujesz - to gruba robota ale tak się właśnie nadwozie powinno naprawiać.
Kawał dobrej roboty. -------------------- narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012 mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015 |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 31 December 2008 Skąd: MIRAGE ![]() |
Profeska. Ciekawe co z tego wyjdzie ale na pewno będzie szybko
-------------------- Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 26 June 2007 Skąd: Grudziądz ![]() |
Bardzo fajny projekt. Kompleksowe podejscie do tematu i patrząc na robote bedzie ładnie i mocno
![]() PS: Jakiego kompresora uzywasz do piaskarki? -------------------- corsa a c20... 11,1 ET
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 26 September 2009 Skąd: Tłuszcz/Warszawa ![]() |
PS: Jakiego kompresora uzywasz do piaskarki? Śrubowy Atlas Copco GA15. Podoba mi się że budę piaskujesz - to gruba robota ale tak się właśnie nadwozie powinno naprawiać. Dało by się to zrobić lepiej, bo w zgrzewach na pewno jakiś rudzielec jeszcze siedzi. Ale szkoda życia żeby rozbierać budę (zwłaszcza tak unikalną jak lanos w sedanie ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 28 December 2008 ![]() |
Fajnie że takie kompleksowe podejście do tematu. Z wielkości turbiny wnioskuje że celujesz w okolice 400KM więc na pewno będzie szybko. Zastanawiam się jednak, jak masz zamiar zamontować przepustnicę z Trionic 7 do kolektora dolotowego z T5?
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 26 December 2012 ![]() |
Super auto się szykuje, zazdroszcze warunków do pracy i umiejętności również.
-------------------- Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 15 April 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
Walcz do końca
![]() Projekt warty każdej uwagi. Mam nadzieje, że wszystkie plany zostaną zrealizowane i będziemy mieli 4x4 z pod znaku kapusty. -------------------- Daewoo Lanos GTi
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 26 September 2009 Skąd: Tłuszcz/Warszawa ![]() |
Zastanawiam się jednak, jak masz zamiar zamontować przepustnicę z Trionic 7 do kolektora dolotowego z T5? Jesli chodzi o saabową elektrykę to jestem jeszcze zielony, wydawało mi sie że to Tronic 7 bo coś gdziesz czytałem że jesli w 9-3 jest przelotowy intercooler itp. to będzie to siódemka, ale chyba byłem w błędzie ![]() |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 28 December 2008 ![]() |
To jest trionic 5, i dobrze.
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 15 April 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
Najlepszy możliwy
![]() -------------------- Daewoo Lanos GTi
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
No, no pełna profeska. Gratuluję i kibicuję wiem ile to roboty z takimi projektami.
-------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 20 December 2012 Skąd: Nasielsk ![]() |
Dzieje sie, a Ty olewasz temat nieladnie
![]() Trzymam kciuki za powtorzenie tego co zrobil typek z Lanosem w Chorwacji czyli 400+ ![]() -------------------- Daewoo Lanos C20XET ---> 249KM 329NM
Daewoo Leganza X25XE ---> 209KM 243NM |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 26 September 2009 Skąd: Tłuszcz/Warszawa ![]() |
Dzieje sie, a Ty olewasz temat nieladnie ![]() Trzymam kciuki za powtorzenie tego co zrobil typek z Lanosem w Chorwacji czyli 400+ ![]() Jak dorobię się GT30/35 to zrobię najmocniejsze daewoo na planecie ![]() ![]() ![]() Nowy zbiornik, przewody i linki ![]() Skrzynka po przeglądzie ![]() Taboret dla kierownika ![]() Przygotowania zmęczonego oblachowania pod lakier ![]() Wywalona toporna belka pod zderzak i odchudzone wzmocnienie czołowe, z 10kg z ryja zdjęte ![]() ![]() Siakieś rurki co by upchać chłodnice pod fabrycznym zderzakiem ![]() ![]() ![]() Tak to wygląda w zderzaku (ciecia będą jeszcze dopieszczone) |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 07:22 |