Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Daewoo Lanos z nudnym silnikiem..., Lanos z B204R
Michal_R
post Sat, 16 Mar 2013 - 20:13
Post #1


Frequent User
Dołączył: Sat, 26 September 2009
Skąd: Tłuszcz/Warszawa





Witam, to może i jak opiszę swój właśnie budowany wynalazek.

Pacjent to stary parchaty Lanos, nadwozie sedan, kolor srebrny, 1.5 16v + LPG 2 gen. tongue.gif . Auto od nowości w rodzinie. Wiem że baza do budowy szybkiego auta raczej z tych beznadziejnych, ale mam spory sentyment do tego auta, w podziękowaniu za to że woził moją doope przez 456tyś.km. zamiast pójść na złom dostanie nowe życie smile.gif
Wszystkie prace wykonane weekendowo, własnymi łapami, we własnej stodole tongue.gif .


Modyfikacje

Silnik: Swap z a15dms na b204r z saab'a 9-3

Modyfikacje głowicy:w trakcie
Lekki porting, zawory na dwa kąty, nowe uszczelniacze.


Modyfikacje bloku: w trakcie
Wywalone balanse, wyważony układ korbowo-tłokowy, szlif wału, honowanie tulei, nowe panewki, nowe nominalne pierścienie, nowy ori rozrząd, wszystkie uszczelki i uszczelniacze.

Układ napędowy: w trakcie
Skrzynia FM55, sprzęgło saab 9-3 Viggen, półosie z przegubami saab, piasty vectra B z rozstawem 5x110


Układ dolotowy: w trakcie
Turbo gt2871r, porting kolektora.


Układ wydechowy: W trakcie
DP 3', reszta 2,5" na dwóch przelotach.


Układ wtryskowy: W trakcie
Siemens deka 630ccm, pompa paliwa z saaba 9-3.

Elektronika: W trakcie
Tronic 5 z saaba 9-3

Układ chłodzenia: w trakcie
Nowa chłodnica od lanosa w wersji z klimą, chłodnica oleju 260x235x50mm , IC chinol 600x300x76.

Zawieszenie: zakończone
Tylna belka z stabilizatorem saab, sprężyny Eibach pro kit -30mm dedykowane do Astry F gsi, amortyzatory KYB ultra SR.

Układ hamulcowy: zakończone
Tarcza przód 300mm focus ST + czterotłoczek Brembo z E38, tył tarczobęben 286mm + zacisk dwótłoczkowy saab 900, Przewody w stalowym oplocie goodrige.

Koła: zakończone
OZ 16x7,5", opony Federal 595 RS-R 205/45R16

BODY KIT: W trakcie
Buda wypiaskowana i obspawana, reperaturki progów i tylnych błotników, siakiś nowy lakier.

PLANY:
Jak auto zacznie się turlać to przygotować docelową budę z trzema furtkami tj. wspawać podłogę z Vectry/Cali 4x4,zasadzić tam skrzynię AQG + Haldex i przepakować graty z sedana.


W pierwszej kolejności zająłem się usuwaniem korozona z podwozia, Wstawiłem nowe progi i reperaturki tylnych błotników. Na pospawany i wypiaskowany spód poszedł podkład epoxy i poliuretan + cienka warstwa baranka Wurth'a.







Początkowo miałem plan zapakować do niego X25XE ale stwierdziłem że to za mało rozwojowa jednostka


Wybór padł na nietypowe i mało znane w naszym kraju B204 laugh.gif



Motorownia wydłubana z krokodyla




Stan silnika całkiem znośny, chociaż panewki dają do myślenia, zwłaszcza ta jedna.


Nie lubię tlenków wszelkiej maści i brudu tongue.gif Poniżej efekty zabaw z różnymi rodzajami ścierniwa.



Nowe spowalniacze przód, z lewej seria.


Elementy zawiasu przód, zwrotnica z obudową amorka to hybryda trochę lanosa trochę astry f.


Zawias tył


Nowy zbiornik i przewody


Przymiarki tego i owego.


Umiejscawianie pieca z oryginalną saabową skrzynią. Skrzynia jest co prawda beznadziejnie zestopniowana, ale za to nie ma strachu ze sie rozleci jak w przypadku girboksów F/D16,18,20 itp.


D16 vs. FM55 skrzynia z sabiszona sporo wieksza


To i owo trzeba było zmodyfikować...


I wszystko na swoim miejscu smile.gif


Lekko poprawione kanały w głowicy.



I to jak na razie tyle, w miarę postępu prac będę aktualizował.
Wszelkie opinnie i sugestie mile widziane smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 16 Mar 2013 - 20:13
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
emtees
post Sat, 16 Mar 2013 - 20:22
Post #2


Super User
Dołączył: Mon, 01 February 2010
Skąd: Toruń





Fajnie, kolejny szybki Lanaab się buduje biggrin.gif Co raz bardziej zaczynają mi się podobać te przeróbki aut z pod znaku główki kapusty biggrin.gif Jakich mocy można się spodziewać? smile.gif


--------------------
Civic EJ2_K20
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rene
post Sat, 16 Mar 2013 - 20:31
Post #3


Super User
Dołączył: Sat, 28 July 2007
Skąd: Kraków





Bardzo mi się podoba podejście do tematu. Wszystko od A-Z ma być perfekt, takie projekty lubię
Go to the top of the page
 
+Quote Post
K47
post Sat, 16 Mar 2013 - 20:45
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Sat, 27 November 2004
Skąd: Łódź





Ciekawy projekt.
Wiele osób chciałoby mieć taką stodołę jak Ty.
Obrotnica wink.gif genialne posunięcie jak musisz robić coś "dookoła" wozu. Montaże - demontaże.


--------------------
don't be such a wimp
STOP Pijanym kierowcom.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ILKU
post Sat, 16 Mar 2013 - 20:50
Post #5


Super User
Dołączył: Wed, 21 November 2007
Skąd: Koszalin





CYTAT(Michal_R @ Sat, 16 Mar 2013 - 20:13) *
Wszelkie opinnie i sugestie mile widziane smile.gif

Hej
Zajrzyj do pompy oleju. Jeśli obudowa pompy jest OK to możesz zmienić same zębatki.
Fajny temat, będę kibicował smile.gif


--------------------
Who Dares Wins
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Michal_R
post Sun, 17 Mar 2013 - 00:49
Post #6


Frequent User
Dołączył: Sat, 26 September 2009
Skąd: Tłuszcz/Warszawa





CYTAT(emtees @ Sat, 16 Mar 2013 - 20:22) *
Jakich mocy można się spodziewać? smile.gif

Push it to the limit smile.gif

CYTAT(ILKU @ Sat, 16 Mar 2013 - 20:50) *
Hej
Zajrzyj do pompy oleju. Jeśli obudowa pompy jest OK to możesz zmienić same zębatki.
Fajny temat, będę kibicował smile.gif


Pompa wygląda idealnie, zero rys itp. Jak złożę silnik to zmierzę ciśnienie, jeśli będzie w normie, to zostaje tak jak jest (zwłaszcza że wymiana pompy w tym silniku na samochodzie to jakieś 30min smile.gif) . Jeśli nie, to wiadomo. Usnąłem wałki balansowe całkowicie, kanały olejowe zaślepię, więc sam ten zabieg powinien dać wzrost ciśnienia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
XXXLesiu
post Sun, 17 Mar 2013 - 01:27
Post #7


Frequent User
Dołączył: Fri, 04 February 2011
Skąd: Oława k.Wroclawia





Widze projekt zrobiony grubo z glowa i to sie chwali.W jakie moce celujesz?


--------------------
Opel Vectra B 2.0 TURBO B204L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudiger
post Sun, 17 Mar 2013 - 12:17
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2011





Podoba mi się że budę piaskujesz - to gruba robota ale tak się właśnie nadwozie powinno naprawiać.
Kawał dobrej roboty.


--------------------
narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE
vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012
mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mirage
post Sun, 17 Mar 2013 - 12:54
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Wed, 31 December 2008
Skąd: MIRAGE





Profeska. Ciekawe co z tego wyjdzie ale na pewno będzie szybko


--------------------
Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sebek-c20xe
post Sun, 17 Mar 2013 - 13:37
Post #10


Super User
Dołączył: Tue, 26 June 2007
Skąd: Grudziądz





Bardzo fajny projekt. Kompleksowe podejscie do tematu i patrząc na robote bedzie ładnie i mocno smile.gif
PS: Jakiego kompresora uzywasz do piaskarki?


--------------------
corsa a c20... 11,1 ET
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Michal_R
post Sun, 17 Mar 2013 - 15:56
Post #11


Frequent User
Dołączył: Sat, 26 September 2009
Skąd: Tłuszcz/Warszawa





CYTAT(sebek-c20xe @ Sun, 17 Mar 2013 - 13:37) *
PS: Jakiego kompresora uzywasz do piaskarki?

Śrubowy Atlas Copco GA15.

CYTAT(Rudiger @ Sun, 17 Mar 2013 - 12:17) *
Podoba mi się że budę piaskujesz - to gruba robota ale tak się właśnie nadwozie powinno naprawiać.

Dało by się to zrobić lepiej, bo w zgrzewach na pewno jakiś rudzielec jeszcze siedzi. Ale szkoda życia żeby rozbierać budę (zwłaszcza tak unikalną jak lanos w sedanie laugh.gif) na części pierwsze wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adam87
post Mon, 18 Mar 2013 - 01:44
Post #12


Frequent User
Dołączył: Sun, 28 December 2008





Fajnie że takie kompleksowe podejście do tematu. Z wielkości turbiny wnioskuje że celujesz w okolice 400KM więc na pewno będzie szybko. Zastanawiam się jednak, jak masz zamiar zamontować przepustnicę z Trionic 7 do kolektora dolotowego z T5?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
moritz86
post Mon, 18 Mar 2013 - 08:56
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 December 2012





Super auto się szykuje, zazdroszcze warunków do pracy i umiejętności również.


--------------------
Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DoLeCk
post Mon, 18 Mar 2013 - 09:32
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Tue, 15 April 2008
Skąd: Warszawa





Walcz do końca smile.gif
Projekt warty każdej uwagi.
Mam nadzieje, że wszystkie plany zostaną zrealizowane i będziemy mieli 4x4 z pod znaku kapusty.


--------------------
Daewoo Lanos GTi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Michal_R
post Mon, 18 Mar 2013 - 09:40
Post #15


Frequent User
Dołączył: Sat, 26 September 2009
Skąd: Tłuszcz/Warszawa





CYTAT(adam87 @ Mon, 18 Mar 2013 - 01:44) *
Zastanawiam się jednak, jak masz zamiar zamontować przepustnicę z Trionic 7 do kolektora dolotowego z T5?


Jesli chodzi o saabową elektrykę to jestem jeszcze zielony, wydawało mi sie że to Tronic 7 bo coś gdziesz czytałem że jesli w 9-3 jest przelotowy intercooler itp. to będzie to siódemka, ale chyba byłem w błędzie tongue.gif . Po nr. sterownika idzie dojść co to jest dokładnie za system sterowania?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adam87
post Mon, 18 Mar 2013 - 12:55
Post #16


Frequent User
Dołączył: Sun, 28 December 2008





To jest trionic 5, i dobrze.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DoLeCk
post Mon, 18 Mar 2013 - 16:39
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Tue, 15 April 2008
Skąd: Warszawa





Najlepszy możliwy smile.gif


--------------------
Daewoo Lanos GTi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafciu
post Tue, 19 Mar 2013 - 19:27
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Tue, 31 August 2010
Skąd: okolice wawy





No, no pełna profeska. Gratuluję i kibicuję wiem ile to roboty z takimi projektami.


--------------------
Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898
Go to the top of the page
 
+Quote Post
strus
post Sun, 14 Apr 2013 - 10:43
Post #19


Super User
Dołączył: Thu, 20 December 2012
Skąd: Nasielsk





Dzieje sie, a Ty olewasz temat nieladnie tongue.gif
Trzymam kciuki za powtorzenie tego co zrobil typek z Lanosem w Chorwacji czyli 400+ biggrin.gif


--------------------
Daewoo Lanos C20XET ---> 249KM 329NM
Daewoo Leganza X25XE ---> 209KM 243NM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Michal_R
post Sun, 14 Apr 2013 - 17:39
Post #20


Frequent User
Dołączył: Sat, 26 September 2009
Skąd: Tłuszcz/Warszawa





CYTAT(strus @ Sun, 14 Apr 2013 - 10:43) *
Dzieje sie, a Ty olewasz temat nieladnie tongue.gif
Trzymam kciuki za powtorzenie tego co zrobil typek z Lanosem w Chorwacji czyli 400+ biggrin.gif


Jak dorobię się GT30/35 to zrobię najmocniejsze daewoo na planecie tongue.gif ale na razie to pieśń przyszłości...




Nowy zbiornik, przewody i linki

Skrzynka po przeglądzie

Taboret dla kierownika

Przygotowania zmęczonego oblachowania pod lakier

Wywalona toporna belka pod zderzak i odchudzone wzmocnienie czołowe, z 10kg z ryja zdjęte smile.gif

Siakieś rurki co by upchać chłodnice pod fabrycznym zderzakiem



Tak to wygląda w zderzaku (ciecia będą jeszcze dopieszczone)




Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 07:22