![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 18 January 2006 Skąd: Toruń ![]() |
Przedstawiamy projekt wykonany na szybko dla jednego z naszych Klientów. Auto to firmowy Seicento Van z trochę porobionym silnikiem i zawieszeniem. Samochód na codzień jeździ w firmie (VAT-1 w dowodzie jest
![]() ![]() ------------------------------------------------ Fiat Seicento 1.4 16V * SILNIK - 1.4 16V 95HP (843A1.000 Fiat Stilo) - olej Agip Racing 10W60 - poduszki silnika i skrzyni Strongflex Sport * UKŁAD DOLOTOWY - „powerrura” 2,5” - filtr stożkowy * UKŁAD WYDECHOWY - kolektor wydechowy seryjny (2 sondy) - układ wydechowy 2” przelotowy * UKŁAD WTRYSKOWY - seryjny typu "returnless" * UKŁAD CHŁODZENIA - płyn chłodzący Valvoline - nowa chłodnica wody Valeo - nowe przewody chłodzenia MPI * UKŁAD NAPĘDOWY - odchudzone i wyważone koło zamachowe - sprzęgło 200mm 1.4 16V - skrzynia 6 biegowa Fiat Stilo - olej Valvoline - podniesiony lewarek zmiany biegów z shortshifterem * ELEKTRONIKA - zarządzanie silnikiem Bosch Motronic ME7.3H4M - elektroniczny pedał gazu - duży obrotomierz 95mm Autogauge z shiftlightem * HAMULCE - tarcze hamulcowe przód 257mm wentylowane - zaciski przód Fiat Punto Multijet - zaciski tył Abarth 500 - tarcze hamulcowe tył 240mm - przewody hamulcowe metalowe 100% nowe - zmodyfikowana pompa hamulcowa - płyn hamulcowy Motul RBF660 - zaciski malowane proszkowo na żółto - korektor siły hamowania tylnej osi w kabinie * UKŁAD KIEROWNICZY - krótka przekładnia kierownicza (3 obroty opór-w-opór) - wspomaganie elektryczne * ZAWIESZENIE - amortyzatory MTS - sprężyny MTS -40mm - tylna belka wypiaskowana i polakierowana proszkowo - tuleje w zawieszeniu Strongflex Sport - nowe wahacze Magneti Marelli - rozpórka kielichów custom ITAL Performance * KOŁA - felgi 14" Fiat Seicento Schumacher - opony 175/50R14 Pirelli P6000 - dystanse przód/tył 15mm * NADWOZIE/WNĘTRZE - kierownica sportowa RRS 350mm odsadzenie 90mm - naba Momo - fotel sportowy Mirco S2 - „bodykit” Fiat Seicento Schumacher MOC I MOMENT OBROTOWY PO MODYFIKACJI: 108KM / 143Nm ------------------------------------------------------------------------------------------------------- Parę zdjęć z budowy. Tak to wyglądało na początku. Samochód przyjechał do nas ze smutnym i zasyfiałym silnikiem 1.1 MPI. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Zgniła tylna belka wyjechała z auta. ![]() To samo stało się ze zbiornikiem paliwa. ![]() Buda oczekuje na placu na nowe części. ![]() Przyjechała skrzynia 6 speed ... ![]() ![]() ...którą chłopaki trochę odgruzowali. ![]() Stary piec wyjechał z budy. ![]() ![]() ![]() ![]() Następnie przywiozłem nowe serce do warsztatu. ![]() ![]() Przyjechała paczka z tulejkami. ![]() Zamówiliśmy też parę elementów z ASO. ![]() ![]() Prac ciąg dalszy. ![]() Odnowiona belka już na aucie. ![]() Zbiornik paliwa prawie zamontowany. ![]() Zaczęliśmy prac nad kabelkologią. Auto i wiązki rozebrane w mak, sporo tego makaronu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Zamontowaliśmy też wspomaganie. ![]() Elektryki ciąg dalszy. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Napęd gotowy do montażu. ![]() ![]() -------------------- ITAL Performance
www.ital-performance.pl |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 18 January 2006 Skąd: Toruń ![]() |
Silnik zamontowany w komorze.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Składania ciąg dalszy. ![]() ![]() Przymierzyliśmy też fotel i kierownicę. ![]() ![]() Układ wydechowy zrobiony od nowa. ![]() ![]() Tak się prezentuje na aucie. ![]() Hamulce tylnej osi przygotowane i zamontowane. ![]() ![]() ![]() ![]() No i finalnie pod maską wygląda to tak jak na załączonym obrazku. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ster na miejscu. ![]() Lewarek z korektorem też. ![]() No i fotel. ![]() Kółeczka z hamulcami. ![]() ![]() Praktycznie gotowy i złożony (zostały kratki w zderzaku i oklejenie maski i dachu - foto wkrótce). ![]() ![]() ![]() ![]() Finalnie po małych zabiegach wyszło to tak: ![]() Pozdrawiam Łukasz -------------------- ITAL Performance
www.ital-performance.pl |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Fajny projekcik czystość roboty powala.
Będzie jakoś odgrodzony stożek ? -------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 23 May 2010 Skąd: Gdańsk ![]() |
Jakieś powaźniejsze modyfikacje w silniku? Bo osiągi z tego co widzę wyraźnie powyżej serii.
-------------------- ________________________
E36 Compact S50B32 rally car Polonez 2000 |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 20 September 2010 ![]() |
warsztat prawie jak sala operacyjna
![]() szkoda, że zawias jakiś chińczyk, a nie b6 no i ciekawe ile waży w takim setupie, pewnie do tony już blisko |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 18 January 2006 Skąd: Toruń ![]() |
Zawieszenie dostałem od właściciela razem z autem. Auto tak jak stoi waży 765kg.
-------------------- ITAL Performance
www.ital-performance.pl |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 15 April 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
Bardzo milutki projekcik
![]() Z modyfikacjami motoru pozostaje jak jest czy coś jeszcze w zanadrzu? -------------------- Daewoo Lanos GTi
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 15 April 2007 Skąd: LEGIONOWO ![]() |
niby zwykły SWAP ale jakość i czystość usługi na najwyższym poziomie jak każdy projekt z tego warsztatu
![]() |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Ładnie i schludnie ..jak zwykle
![]() Z czego magiel??..ori z seja ?? Widzę ,że się ładnie E-lernem posługujecie ![]() -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 07 December 2012 Skąd: wrocław ![]() |
Pod maska wyglada jak z fabryki jedyne co by wypadalo poprawic pod maska to odizolowac stozek reszta bardzo ladnie, szczegolnie te wiazki. Wlepa na rozporce robi robote. Wydaje sie ze ten 1.4 jest bardziej kompaktowy niz 1.1
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 18 January 2006 Skąd: Toruń ![]() |
Fajny projekcik czystość roboty powala. Będzie jakoś odgrodzony stożek ? Dzięki. Co do filtra pewnie zbudujemy mu jakieś CAI albo wymienimy na jakiś filtr w obudowie. Jeszcze zobaczymy. Jakieś powaźniejsze modyfikacje w silniku? Bo osiągi z tego co widzę wyraźnie powyżej serii. Poważniejsze? Raczej nie. Mamy dolot, wydech, trochę poprawioną głowicę. W sumie to co w opisie i na zdjęciach. Auto ma bardzo fajną charakterystykę i mocny dolny/średni zakres co jest ważne w takich pojeżdżawkach. Bardzo miło się tym jeździ, jednak przy 200km/h w środku jest jak w bombowcu nurkującym ![]() Bardzo milutki projekcik ![]() Z modyfikacjami motoru pozostaje jak jest czy coś jeszcze w zanadrzu? Zobaczymy jak sobie chłopaki poradzą na pierwszych zawodach, myślę że mocowo jak na początek jest wystarczająco. Jak się wjeżdżą i złapią "bakcyla" to może coś podłubiemy, choć ja osobiście raczej skłaniałbym się w kierunku szpery (quaife np) i porządnych opon, ew. wymianie zawiasu na coś sensowniejszego niby zwykły SWAP ale jakość i czystość usługi na najwyższym poziomie jak każdy projekt z tego warsztatu ![]() Dzięki, staramy się dbać o czystość na warsztacie. Przy wejściu mamy nawet taką fajną tabliczkę ![]() ![]() Ładnie i schludnie ..jak zwykle ![]() Z czego magiel??..ori z seja ?? Widzę ,że się ładnie E-lernem posługujecie ![]() Magiel z seja ze wspomą. Elearn zawsze pomocny ![]() Pod maska wyglada jak z fabryki jedyne co by wypadalo poprawic pod maska to odizolowac stozek reszta bardzo ladnie, szczegolnie te wiazki. Wlepa na rozporce robi robote. Wydaje sie ze ten 1.4 jest bardziej kompaktowy niz 1.1 Też odnoszę takie wrażenie, w 1.1 jest pełno śmieci dookoła (wężyki, kable, rurki, itd), 1.4 wydaje się dużo bardziej zwarty. W ogóle takie 1.4 powinno seryjnie z fabryki wyjeżdżać jako sporting, bo 1.1 to jakieś nieporozumienie jak na określenia sporting/abarth w nazwie ![]() I jeszcze fotki po montażu body i olejeniu dachu i maski folią. ![]() ![]() -------------------- ITAL Performance
www.ital-performance.pl |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 24 November 2011 Skąd: Wawa ![]() |
Bardzo fakny projekcik i jak zwykle wszystko niemal ze w sterylnych warunkach:-)
-------------------- Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015 Mazda 6Speed - jest |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 09 May 2011 Skąd: Wrocław ![]() |
Podoba mi się waszę podejście do sterowania silnika, ogólnie podziwiam i zazdroszczę warsztatu i umiejętności
![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 15 April 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
Aż szkoda nim w drogę polną wjeżdżać
![]() -------------------- Daewoo Lanos GTi
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 19 May 2011 Skąd: DLU ![]() |
sejak wyszedl wzorowo
![]() przyjemnie sie zawsze Wasze projekty oglada -------------------- torque ? no, thanks !
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 04 January 2013 Skąd: zawiercie ![]() |
Super projekt, czysto i schludnie
![]() ![]() Według mnie powinno wpaść jeszcze turbo, ale to tak według mnie, a co zrobisz to zrobisz ![]() |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 05 July 2009 ![]() |
Super projekt, czysto i schludnie ![]() ![]() Według mnie powinno wpaść jeszcze turbo, ale to tak według mnie, a co zrobisz to zrobisz ![]() Lukasz o quaife a Ty o traceniu trakcji. turbo w lekkim aucie FWD do KJS to moim zdaniem slaby pomysl. Zoltar jak zmodyfikowales pompe hamulcowa? jaki dobierasz srednice ukladu wydechowego i dlaczego tylko jeden tlumik w nim jest? |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 18 January 2006 Skąd: Toruń ![]() |
Patent z pompą jest jeszcze do dopracowania więc na razie nie ma się nad czym rozwodzić
![]() Co do wydechu, średnica jest zbliżona (albo nawet odrobinę mniejsza) niż oryginalne wydechy fiata w samochodach z tymi silnikami (punto, 500, idea, stilo, itp). Chcieliśmy pokazać, że można zrobić fajną moc z tego silnika na seryjnym kolektorze wydechowym zintegrowanym z katalizatorem. "Bombon" nie odpręża za bardzo wydechu więc pozostał fajny moment na dole a jeden tłumik jest w zupełności wystarczający żeby auto za bardzo nie hałasowało. Na jałowym i przy normalnej jeździe wydech jest cichy jak w seryjnym samochodzie. Auto odzywa się praktycznie tylko na WOT i pod dużym obciążeniem. Można stwierdzić, że nawet bardziej słychać powietrze zasysane przez filtr niż układ wydechowy. Reasumując wydech wydajny i w miarę cichy, który nie będzie stwarzał problemów przy badaniu na BK. -------------------- ITAL Performance
www.ital-performance.pl |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 05 July 2009 ![]() |
pompa z wiekszym tloczkiem daje jednak mniejszy skok na pedale?
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 26 December 2003 Skąd: WaWa-Mokotow ![]() |
projekt fajny , gratki
![]() Co do szpery to quife nie pasuje do seryjnego przelozenia glownego. Obecnie pozostaja wloskie szpery ( Bacci Romano , cena zabija ) ewentualnie uzywka kaluzy,barana, ale o nie bardzo ciezko... ps : auto nie przejdzie BK ze wzgledu na brak odmy ;> Filterem niestety nie jest pro ekologiczny ![]() -------------------- uno 100HP edition :)
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 19:46 |