Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> renault trafic/opel vivaro 1,9dci/2.0dci - ktory lepszy
jebberywocky
post Thu, 10 Jan 2013 - 11:19
Post #1


Rookie
Dołączył: Sun, 19 December 2010
Skąd: Kielce





Witam!

Wiem, ze malo racingowe ale auto ma sluzyc do transportu malej rajdowki

chce kupic renault trafic na przelomie liftingu (2006-2007) i nie wiem ktory silnik jest lepszy - czy ten starszy 1,9 czy juz nowszy 2.0dci - chodzi mi glownie o zywotnosc

2,5dci odpada (chyba) ze wzgledu na spalanie i oplaty.

auto ma miec 9 miejsc i byc przeszklone

to samo tyczy sie opel vivaro - ktore z nich jest lepsze?

odpada tutaj volkswagen transporter ze wzgledu na to ze w budzecie mniejszym niz 30.000 nie kupie nic swiezego nie zmordowanego

jak w tych autach jest z komfortem, glosnoscia podczas podrozy - jak z osiagami, spalaniem

chyba ze polecicie cos innego w tych pieniadzach - cos co jest swieze jeszcze w miare

dziekuje z gory za pomoc
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 10 Jan 2013 - 11:19
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Performante
post Thu, 10 Jan 2013 - 11:28
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Fri, 18 February 2005
Skąd: Południe





Byl juz temat o tym aucie w OT. Poszukaj. Tylko 2.0dci/cdti.

U mnie taki jezdzi, po drobnych modach >200 zegarowe po autostradach. Jedyny problem to EGR oraz pękł docisk w nowym sprzęgle.
Tak to zero awarii, auto ciche, ekonomiczne i w miarę komfortowe. Jedyne co psuje cały obraz samochodu to straszny szum powyzej 150km/h spowodowany uszczelkami w drzwiach.
Czy Renault czy Opel nie ma zadnej roznicy. Ja mowie akurat o Vivaro.


--------------------
911 992 4S
M5 F90 800KM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jebberywocky
post Thu, 10 Jan 2013 - 11:38
Post #3


Rookie
Dołączył: Sun, 19 December 2010
Skąd: Kielce





wiem ze bylo ale jedyne co znalazlem to z przelomu 2010/11 wiec jakis czas temu myslalem ze cos od tego czasu sie zmienilo

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Terminator
post Thu, 10 Jan 2013 - 14:18
Post #4


Rookie
Dołączył: Tue, 20 April 2010
Skąd: Złotów





Posiadam Trafica 1.9 dci 100

Auto bardzo przyjemne w prowadzeniu,zawieszenie bardzo sztywne w porównaniu np z T4 .Silnik 1.9 100km dość dynamiczny - przyspieszenie i wrażenia z jazdy jak przeciętną osobówką .


Przy przebiegu 300 tyś wymieniona turbina i nic więcej poza wymianami eksploatacyjnymi .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Czacza
post Thu, 10 Jan 2013 - 16:18
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Mon, 22 March 2004
Skąd: Żory





CYTAT(F16 i.e. @ Thu, 10 Jan 2013 - 11:28) *
Byl juz temat o tym aucie w OT. Poszukaj. Tylko 2.0dci/cdti.

U mnie taki jezdzi, po drobnych modach >200 zegarowe po autostradach. Jedyny problem to EGR oraz pękł docisk w nowym sprzęgle.
Tak to zero awarii, auto ciche, ekonomiczne i w miarę komfortowe. Jedyne co psuje cały obraz samochodu to straszny szum powyzej 150km/h spowodowany uszczelkami w drzwiach.
Czy Renault czy Opel nie ma zadnej roznicy. Ja mowie akurat o Vivaro.


Robiłeś już wtryski? Jak padną, to daj znać jak poszło smile.gif I szykuj pięciocyfrową kwotę.

TYLKO 1,9!! Przez ostatnie 5 lat serwisowałem flotę 30 Traficów. Najpierw 1,9, potem stopniowo zastępowane 2,0. TYLKO 1,9!!


--------------------
Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Performante
post Thu, 10 Jan 2013 - 16:51
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Fri, 18 February 2005
Skąd: Południe





CYTAT(Czacza @ Thu, 10 Jan 2013 - 16:18) *
Robiłeś już wtryski? Jak padną, to daj znać jak poszło smile.gif I szykuj pięciocyfrową kwotę.

TYLKO 1,9!! Przez ostatnie 5 lat serwisowałem flotę 30 Traficów. Najpierw 1,9, potem stopniowo zastępowane 2,0. TYLKO 1,9!!


Jeszcze nie mialem potrzeby (150kkm). Az tak ciekawie? Nie slyszalem jeszcze nic zlego na te silniki.

Mialem kiedys Lagune 1.9dci, wiec to chyba mi wystarczy wink.gif Rozważyłbym jednak to 2.5, w autolawecie (Master) i busie (Movano) nie było żadnych problemów/


--------------------
911 992 4S
M5 F90 800KM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Czacza
post Thu, 10 Jan 2013 - 20:17
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Mon, 22 March 2004
Skąd: Żory





W Traficu jest wada odwodnienia podszybia, wtryski leżą wciąż w wodzie i zapiekają się na amen. Wyjęcie jest niemal niemożliwe. Jak padną odezwij się na PW, opisze solucję dla tego problemu. Problem nie dotyczy 1,9.

Poza tym racja - super wygodne auto, mógłbym mieć smile.gif


--------------------
Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kotpsot
post Thu, 10 Jan 2013 - 20:53
Post #8


User
Dołączył: Wed, 26 December 2012





Opel : Tanie części, dobry dostęp do zamienników, silnik ok, zawieszenie dość sztywne, taki tani dostawczak, z 1,9 daje radę
Renault : Ja bym raczej unikał francuskich dostawczaków, są miękkie zawieszeniowo i komfortowe, ale się sypią (elektronika, wtryski). Niezbyt wytrzymałe.
Najlepiej brać Volkswagena T4!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Performante
post Fri, 11 Jan 2013 - 02:25
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Fri, 18 February 2005
Skąd: Południe





CYTAT(Czacza @ Thu, 10 Jan 2013 - 20:17) *
W Traficu jest wada odwodnienia podszybia, wtryski leżą wciąż w wodzie i zapiekają się na amen. Wyjęcie jest niemal niemożliwe. Jak padną odezwij się na PW, opisze solucję dla tego problemu. Problem nie dotyczy 1,9.

Poza tym racja - super wygodne auto, mógłbym mieć smile.gif


Daleko nie mam, dziekuje przyjade smile.gif


CYTAT(kotpsot @ Thu, 10 Jan 2013 - 20:53) *
Opel : Tanie części, dobry dostęp do zamienników, silnik ok, zawieszenie dość sztywne, taki tani dostawczak, z 1,9 daje radę
Renault : Ja bym raczej unikał francuskich dostawczaków, są miękkie zawieszeniowo i komfortowe, ale się sypią (elektronika, wtryski). Niezbyt wytrzymałe.
Najlepiej brać Volkswagena T4!


hmm... Traffic = Vivaro na 98% - różnica to inna kierownica, radio, grill, lampy, znaczki itd.
T4 to super bezawaryjny wóz, ale nawet po lifcie wyglada juz mocno staro, pozatym komfort podróżowania jest o lata świetlne. Vivaro to taka przeciętna osóbowka z komfortu, T4 100% dostawczak nawet w wersji Multivan. Zupelnie inna liga.


--------------------
911 992 4S
M5 F90 800KM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marlon
post Fri, 11 Jan 2013 - 10:46
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





Mam Vivaro 1.9di z najsłabszym, 82KM silnikiem, obecnie ma już 410 000 najeżdżone (albo więcej, bo kupiłem w komisie z przebiegiem 150 000
Wady i zalety:
- mam już 3 skrzynię biegów, ale raz ja olałem objawy umierania skrzyni, a raz ktoś ją bardzo źle naprawił. Było dużo mojej winy w tym, a też wolalbym skrzynie 6-biegową, bo 5-tka w trasie jest za krótka
- Turbina nie zmieniana od nowości, działa
- mimo najsłabszego dostępnego silnika ciągałem nim samochód na lawecie, raz nawet z Włoch przez Alpy i dawał radę.
- Słabym punktem są łożyska z tyłu, co gorsza ich wymiana kosztuje około 800pln. Bardzo źle znoszą przeładowywanie (ładowność około 900kg i więcej nie radzę) albo np. zawracanie na ręcznym smile.gif
- Moja wersja silnika bardzo mało pali - średnio 8L.
- mowa w temacie o wersji 9 osob przeszklonej, ja mam 6 osób z ostatnim segmentem blaszanym, najkrótszy. Za tylna kanapą mieści się jeszcze skuter smile.gif
Nie rozumiem jak kolega kotpsot wymyślił rozróżnienie pomiedzy renault a oplem, skoro na wszystkich częściach w moim oplu są znaczki renault. Jedyna różnica, że części w ASO Opla są tańsze niż w ASO Renault (powiedzmy linka ręcznego w reno - 200pln, w oplu - 40pln).

nie mam doświadczenia z 2.0 na dużych przebiegach i nie wiem o awaryjnosci. na pewno sa dużo żwawsze i wiecej palą.


--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rafals
post Fri, 11 Jan 2013 - 23:41
Post #11


User
Dołączył: Thu, 28 April 2005





Czasami zdarza mi się jechac busem do Niemiec lub Holandi.
Rozmawiając z kierowcami czym jeździli, jeżdżą teraz
vw t4
vivaro/trafic 2,5
vivaro/trafic 2,0

Są to auta które robia po 200 tys rocznie
2,5 cdti silniki wymieniaja srednio co 600 tys
Jeden kierowca narzekał ze w 2,0 padly wtryski przy 230 tkm
Poza tym nie narzekaja na te auta
Go to the top of the page
 
+Quote Post
freq
post Sat, 12 Jan 2013 - 00:01
Post #12


Frequent User
Dołączył: Mon, 27 October 2008
Skąd: okolice Breslau





Odnośnie skrzyń to do skrzyń renault elf produkuje specjalny olej tranself nfj/nfp, jak jeżdza na innych to skrzynie padają (opinia znajomego handalrza co dużo renówek przywozi). 2.0 dci trzeba wymiany oleju pilnować bo panewki się lubią obracać nawet w świerzych autach
Go to the top of the page
 
+Quote Post
candy81
post Sat, 12 Jan 2013 - 23:34
Post #13


Frequent User
Dołączył: Sun, 04 January 2009





Olej tutaj za wiele nie zdziala jak lozyska sa z laguny zamiast byc wzmocnione jak w 2.0 Wystarczy mocniej "gniesc" auto albo go leko przeladowac i skrzynia padnie. W nowszej konstrukcji faktycznie panewka lubi zastrajkowac ale ja obstawiam tutaj glownie uklad smarowania. Sam olej oczywiscie lepiej zmieniac co 15tys.
Najlepsza opcja jest bezapelacyjnie 2.5
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Czacza
post Sun, 13 Jan 2013 - 18:39
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Mon, 22 March 2004
Skąd: Żory





Skrzynia jest fabrycznie za ciasno spasowana. Robimy to smile.gif

Łożyska wymienia się z tarczami. EVR daje radę.

Olej ELF do skrzyni i silnika i działa.


--------------------
Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
Go to the top of the page
 
+Quote Post
andre2000
post Mon, 14 Jan 2013 - 12:07
Post #15


Frequent User
Dołączył: Wed, 14 September 2005
Skąd: Wrocław





mamy 3 renowki w firmie 2.0 115km , najnowszy z 2010 roku , skrzynia padla na gwarancji jeszcze kolo 90tys km, najlepieje trzyma sie najstarszy z 2006roku 260tys km, chyba tylko sprzeglo z powazniejszych rzeczy, auto z 2008 roku okolo padlo lozysko w skrzyni i sprzeglo....auta woza kierowcow do niemiec do aut i spowrotem...bardzo przyjemne busiki, choc z prowadzenia i silnika bardziej pasowala mi T5 130km :-)


--------------------
kiedys vectra 2000 4x4 16v

teraz LEON 2 FR TDi +
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jebberywocky
post Mon, 14 Jan 2013 - 14:33
Post #16


Rookie
Dołączył: Sun, 19 December 2010
Skąd: Kielce





hej!

dzieki za odpowiedzi ale teraz tu dopiero mam metlik...
jedni mowia 1.9 drudzy tylko 2.0 jescze inni tylko 2.5... czy 2.0 to jest jakas unowoczesniona wersja 1.9 czy to zupelnie co innego?
powiedzcie mi jak te silniki 2.5 wygladaja w eksploatcji - spalanie, czesci zamienne, zywotnosc. Z tego co zrozumialem to na skrzynie trzeba uwazac, a jak w tych autach wyglada automat? jest troche ogloszen tylko nie wiem czy od tego trzeba z dala uciekac czy mozna smialo brac.
rozpatruje tylko 9 miejscowe lub 6 miejscowe ze sciana grodziowa - jak poziom halasu w tym samochodzie - jest znosnie? auto ma jezdzic caly czas rocznie napewno 100kkm zrobi, potem moze byc wymiana na inny tylko nie chcialbym aby sie rozpadlo w miedzy czasie
Ja wiem ze t5 jest najfajniejsze - mnie tez sie najbardziej podoba ale budzet nieosiagalny.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
freq
post Mon, 14 Jan 2013 - 19:41
Post #17


Frequent User
Dołączył: Mon, 27 October 2008
Skąd: okolice Breslau





2.0 to zupelnie inna konstrukcja stworona we wsólracy znissanem czy jakoś tak. Jeśli automat jest taki sam jak w masterze to na 90% jest to zautomatyzowany manual czyli jak go zmielisz to odkręcasz sterowanie i przekladasz do drugiej ale jak będę miał okazje to dopytam kumpla.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Czacza
post Mon, 14 Jan 2013 - 20:44
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Mon, 22 March 2004
Skąd: Żory





Tak, automat to manual na którym siedzi robot i zmienia za nas biegi.

T5 najfajniejsze? W czym? W naprawach? Najlepiej 2,5TDI. Polecam, z mechanikiem się niedługo na grilla w weekendy zaczniecie umawiać. 1,9 jeszcze...


--------------------
Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grand_
post Tue, 15 Jan 2013 - 15:06
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





Ja mam Trafic'a z 2001 roku 101 koni.

Kupiłem i miałem pecha, kupiłem z niby zmieniamym rozrządem, tylko majster który to robił nie dokręcił nakrętki od pompy commona, nakrętka wpadła między pasek a zębatke na wale urwała pasek i rozjebało silnik ;]

Wymieniłem głowice uszczelki oleje rozrząd i jeździło.
Padła turbina biggrin.gif
Wymieniłem na regenerowaną..

Jeździ ostatnie 10 000 km ( w 3 miesiące ) bezawaryjnie, skrzynia 6 biegów.
Na pace wożę narzędzia więc ładunku może 200-300 kg i spokojnie raczej śmigam.

Autko odwdzięcza się spalaniem na poziomie 6,5 - 7 L
Brakuje tlyko regulacji podparcia lędźwi a tak to spoko samochodzik, wygodny cichy.

Mówili kup se T4, dziękuje postoje T4 jest w środku jak golf 2, stare i do dupy, większość egzemplaży na rynku już dojechali budowlańce na budowie i wozili cement luzem - porażka.

Trafic dobre auto, musiałem kupić francuza bo niestety bmw nie robi busów biggrin.gif
2.5 DCi nie szukałem nawet, nie chciałem drogich napraw, 101 koników seryjnie naprawde daje rade, 160km/h nie robi na nim wrażenia,
Opel Vivaro, Renault Trafic, Nissan Primastar - to dokładnie to samo.

Wcześniej miałem firmowego trafica 2.0 DCI 115 koni, też fajny ale mimo przebiegu 60 tys - panewka się obróciła...


Marlon - łozyska z tyłu da się zmienić za dwie stówki ;] zmieniasz samo łożysko, bez tarczy, tokarz Ci frezuje ten rant, wyprasowywujesz stare łozysko, dokupujesz nowe z wymiarów - są na rynku. Frezujesz rant na seger i montujesz nowe łozysko na segerze, i nie musisz więcej kupować kompletu tarcza+łozysko za worek kasy ;]


--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jebberywocky
post Fri, 18 Jan 2013 - 12:22
Post #20


Rookie
Dołączył: Sun, 19 December 2010
Skąd: Kielce





Dzieki za podpowiedzi

mam jeszcze takie pytanie - jak na tle tych samochodow (ogolnie dostawczych tej wielkosci) wypada VITO?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 25 June 2025 - 14:05