Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Alfa Romeo GT 1.9 JTD Q2
kompot
post Sun, 30 Dec 2012 - 14:47
Post #1


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





Witam.

Auto jak w temacie, szukam odpowiedzi na poniższe pytania:
1. Jak często i co dokładnie lubi paść w zawiasie? Jakie to koszty na dobrych gratach?
2. Jak układ napędowy (sprzęgło, skrzynia, półosie, SZPERA) reagują na program?
3. Silniki Fiata na CR mają dobre opinie, jak jest w tym dokładnie przypadku? Przejrzałem sporą część pewnego forum AR, były tam różne problemy, m.in. z EGR, ale nie tylko.
4. Kiedy wychodziło CR3, kiedy CR4 i jak to wpływa na eksploatację?
5. Od kiedy montowane były DPFy?
6. Podobno w miarę się to prowadzi, prawda to to? A bez Q2?

Poszukuję nowego dupowozu. Auto już raczej wybrałem, więc bez "bierz BMW" proszę smile.gif Interesują mnie rodzynki z górnego pułapu cen allegrowych, rocznik 2007/2008 ,więc liczę na raczej bezawaryjną jazdę, da się?

O odpowiedzi proszę osoby, które miały styczność z autem.
Dzięki


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 30 Dec 2012 - 14:47
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
hz10
post Sun, 30 Dec 2012 - 17:28
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





swego czasu interesowałem sie zakupem tego samochodu i w zasadzie oglądałem kilka sztuk i w miedzy czasie przypadkowo obejrzałem wynik crash testu. jeżeli to dla ciebie nie istotne to uznaj mój post za niebyły smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
done4
post Sun, 30 Dec 2012 - 21:08
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 July 2010





CYTAT(kompot @ Sun, 30 Dec 2012 - 14:47) *
6. Podobno w miarę się to prowadzi, prawda to to? A bez Q2?




CYTAT(hz10 @ Sun, 30 Dec 2012 - 17:28) *
swego czasu interesowałem sie zakupem tego samochodu i w zasadzie oglądałem kilka sztuk i w miedzy czasie przypadkowo obejrzałem wynik crash testu. jeżeli to dla ciebie nie istotne to uznaj mój post za niebyły

Masz może link do tego crash testu bo nigdzie nie mogę znaleźć?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
candy81
post Sun, 30 Dec 2012 - 23:06
Post #4


Frequent User
Dołączył: Sun, 04 January 2009





CYTAT(kompot @ Sun, 30 Dec 2012 - 14:47) *
Witam.

Auto jak w temacie, szukam odpowiedzi na poniższe pytania:
1. Jak często i co dokładnie lubi paść w zawiasie? Jakie to koszty na dobrych gratach?
2. Jak układ napędowy (sprzęgło, skrzynia, półosie, SZPERA) reagują na program?
3. Silniki Fiata na CR mają dobre opinie, jak jest w tym dokładnie przypadku? Przejrzałem sporą część pewnego forum AR, były tam różne problemy, m.in. z EGR, ale nie tylko.
4. Kiedy wychodziło CR3, kiedy CR4 i jak to wpływa na eksploatację?
5. Od kiedy montowane były DPFy?
6. Podobno w miarę się to prowadzi, prawda to to? A bez Q2?

Poszukuję nowego dupowozu. Auto już raczej wybrałem, więc bez "bierz BMW" proszę smile.gif Interesują mnie rodzynki z górnego pułapu cen allegrowych, rocznik 2007/2008 ,więc liczę na raczej bezawaryjną jazdę, da się?

O odpowiedzi proszę osoby, które miały styczność z autem.
Dzięki

1->zalezy od kierownika, czesci i miejsca po , ktorym krecisz. generalnie ok 50tys i komplet do wymiany
2->uklad napedowy przy ok 380nm i laskawym przebiegu daje rade. klopoty zaczynaja sie ze sprzeglem powyzej 400Nm
3-> jtd to zajebisty silnik. jedynie co trzeba zrobic to zaslepic egr i wywalic klapy wirowe w kolektorze ssacym
6->auto dobrze sie porowadzi juz w serii a z q2 wymiata
Co do crash testu to gt tak jak 147, przy dzwonie nie wyglada i lepeij pisac list do ŚW Piotra
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Mon, 31 Dec 2012 - 14:03
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





CYTAT(candy81 @ Sun, 30 Dec 2012 - 23:06) *
1->zalezy od kierownika, czesci i miejsca po , ktorym krecisz. generalnie ok 50tys i komplet do wymiany
2->uklad napedowy przy ok 380nm i laskawym przebiegu daje rade. klopoty zaczynaja sie ze sprzeglem powyzej 400Nm
3-> jtd to zajebisty silnik. jedynie co trzeba zrobic to zaslepic egr i wywalic klapy wirowe w kolektorze ssacym
6->auto dobrze sie porowadzi juz w serii a z q2 wymiata
Co do crash testu to gt tak jak 147, przy dzwonie nie wyglada i lepeij pisac list do ŚW Piotra

1. Komplet, czyli? Wahacze przód? Łączniki? Sworznie? Jakieś tuleje? Jakie koszty?


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Mon, 31 Dec 2012 - 14:40
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





Na 99,9% to samo co w 147/156, a do tej wahacze górne i dolne TRW, końcówki drążków i łączniki staba Meyle HD jakieś 1300zł po delikatnym rabacie(plus robocizna). Tuleje można wymieniać(są dostępne poliuretany), natomiast jeśli sworzeń zacznie stukać jest gorzej - ile wytrzymują nie wie nikt, a wymiana... IMO trochę ryzyko, bo jest wprasowany i zaprasowany, ale są tacy co to robią.

PS. Wspomniany zestaw TRW zakładałem do auta, które miało jakieś 250k przebiegu i.... fabryczne wahacze smile.gif Z tym, że w Polsce przejechało jakieś ~10k.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Mon, 31 Dec 2012 - 16:24
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





CYTAT(siewcu @ Mon, 31 Dec 2012 - 14:40) *
Na 99,9% to samo co w 147/156, a do tej wahacze górne i dolne TRW, końcówki drążków i łączniki staba Meyle HD jakieś 1300zł po delikatnym rabacie(plus robocizna). Tuleje można wymieniać(są dostępne poliuretany), natomiast jeśli sworzeń zacznie stukać jest gorzej - ile wytrzymują nie wie nikt, a wymiana... IMO trochę ryzyko, bo jest wprasowany i zaprasowany, ale są tacy co to robią.

PS. Wspomniany zestaw TRW zakładałem do auta, które miało jakieś 250k przebiegu i.... fabryczne wahacze smile.gif Z tym, że w Polsce przejechało jakieś ~10k.

Właśnie coś czytałem, że nie do końca to samo co w 147, różnica jest CHYBA w środkowych otworach tulei i śrubach(?).
A druciarskie zabawy ze sworzniem to raczej nie mój klimat smile.gif

Jakby ktoś miał jeszcze coś do dodania nt. eksploatacji tego auta to chętnie wysłucham.
I nadal czekam na link do crashtestu. 147 fakt, wypada kiepsko.
Thanks!


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Mon, 31 Dec 2012 - 17:08
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





CYTAT(kompot @ Mon, 31 Dec 2012 - 16:24) *
Właśnie coś czytałem, że nie do końca to samo co w 147, różnica jest CHYBA w środkowych otworach tulei i śrubach(?).
A druciarskie zabawy ze sworzniem to raczej nie mój klimat smile.gif

Wg różnych katalagów wahacze są zamienne między 147, 156 a GT - przynajmniej TRW. Niby ta sama płyta podłogowa, 1.9JTD ma chyba te same sprężyny, nie wiem jak to wygląda w przypadku 2.4JTD i 156 V6, ale GTA ma na pewno inne.

A co do sworznia, nie dziwię się smile.gif Wymiana podobno 50-150zł w zlaezności od rejonu i warsztatu, a "regenerowany" zawias wystarcza niby na 40-50kkm. Czyli tyle ile TRW, zamienniki mniej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
candy81
post Mon, 31 Dec 2012 - 18:20
Post #9


Frequent User
Dołączył: Sun, 04 January 2009





wymieniasz wahacze(gora i doł), koncowki dr. laczniki stabl. Dodatkowo sprawdzic elementy metalowo gumowe trzymajace stabilizator. Obowiazkowo sprawdzic poduchy "amora". Lepiej wymieniac komplety bo w innym wypadku zawsze cos stuka. Ceny sprawdz sobie w intercarsie bo nie wiem jaki masz rabat. Czesci sa zamienne na 100% ze 147 bo to ta sama konstrukcja poza tylem. Gta ma grubszy stabilizator sprezyny i amory. Gt lepeij trzyma cene niz 147 ale sa za to lepiej wyposazone. W starszych egzemplarzach klopoty z rdza na tylnych progach. Generalnie auto fajnie jedzi po programie i jest dosyc trwale chociaz 159 to inna epoka niezawodnosci. Jezeli auto wyposazone jest dpf to trzeba usunac fizycznie i programowo. Przy programie koniecznie trzeba zrobic intercoller bo fabryczny jest wielkosci pryszcza i strasznie gotuje silnik. Po takim zabiegu i odrobinie szczescia bedzie 200ps/400Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Knutomaniak
post Mon, 31 Dec 2012 - 18:51
Post #10


Super User
Dołączył: Sun, 03 December 2006
Skąd: Pd





CYTAT
1. Jak często i co dokładnie lubi paść w zawiasie? Jakie to koszty na dobrych gratach?
2. Jak układ napędowy (sprzęgło, skrzynia, półosie, SZPERA) reagują na program?
3. Silniki Fiata na CR mają dobre opinie, jak jest w tym dokładnie przypadku? Przejrzałem sporą część pewnego forum AR, były tam różne problemy, m.in. z EGR, ale nie tylko.
4. Kiedy wychodziło CR3, kiedy CR4 i jak to wpływa na eksploatację?
5. Od kiedy montowane były DPFy?
6. Podobno w miarę się to prowadzi, prawda to to? A bez Q2?


Mam takie auto od nowosci praktycznie, bo kupilem w 2008 jako roczne z przebiegiem 7 tys km. Teraz mam 130 tkm.

1. Zawias jest bardzo trwały. Padaja wahacze - rzadko, czasem łączniki. Wahacz przedni gorny ok 350 zl TRW. Nie jest to drogie, jak widac. U mnie przez te 120 tkm zmienilem 2 wahacze z przodu i dwa z tylu (przy czym jeden jeszcze na gwarancji) i dwa laczniki. Oj sypie sie to zawieszenie w Alfach, sypie, Panie! Auto caly czas (lato/zima) 225/40/18. Auto zjada opony. Pirelli p Zero Rosso starczaja na ok 50 tys km raczej spokojnej jazdy.

2. Dobrze, nie nalezy przekraczac 380 Nm jak juz ktos napisal. Przy 185/380 fajnie to jezdzi na seryjnej sprezarce. Mialem tez 450/218 na hybrydzie i nie polecam. Lecą sprzegla i przebieg krzywych nie ten. IC mozna zrobic, ale IMHO mus to nie jest.

Wada silnika jest zamarzajaca odma. Trzeba uwazac, bo latwo mozna zajechac silnik przy bardzo niskich temperaturach.

3. EGR mozna wylaczyc, ograniczyc, przyslepic lub dac nowy za 4 stowy. Nie jest to problem.

4. Od 2006 roku wychodzily CR 1600 bar. Ponoc sa oszczedniejsze, ale pewnie o 0.0001%.

5. Mam 2007 i nie mam DPF'a. To zalezy od rynku. Sa egzemplarze z 07 roku z .de majace DPF. Ja mam Euro 4 - sonda przed i za katem.

6. Bez Q2 jezdzilem, ale miala kola 16 i balonowate opony, wiec nie jest to miarodajne, choc przyznaje, ze roznica byla kolosalna. Przy dobrze ustawionej geo przod/tył, dobrej gumie (polecam opony z pkt 1) auto daje na prawde duza przyjemnosc z jazdy. GT ma swietny, czuły uklad kierowniczy. Alfa z JTD wazy tyle samo, co 2.0 JTS, nie ryje przodem jak 147 (tłustsza dupa), wazy ok 1400 kg.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maciekr
post Tue, 01 Jan 2013 - 22:38
Post #11


Super User
Dołączył: Sat, 14 March 2009





CYTAT(kompot @ Sun, 30 Dec 2012 - 14:47) *
Witam.

Auto jak w temacie, szukam odpowiedzi na poniższe pytania:
1. Jak często i co dokładnie lubi paść w zawiasie? Jakie to koszty na dobrych gratach?
2. Jak układ napędowy (sprzęgło, skrzynia, półosie, SZPERA) reagują na program?
3. Silniki Fiata na CR mają dobre opinie, jak jest w tym dokładnie przypadku? Przejrzałem sporą część pewnego forum AR, były tam różne problemy, m.in. z EGR, ale nie tylko.
4. Kiedy wychodziło CR3, kiedy CR4 i jak to wpływa na eksploatację?
5. Od kiedy montowane były DPFy?
6. Podobno w miarę się to prowadzi, prawda to to? A bez Q2?


Większość rzeczy została już napisana, dodam trochę od siebie - od ponad 3 lat jeżdżę 156 JTD, przeszedłem kilka opcji zawieszeniowych i silnikowych:

ad. 1

W zawiasie najczęściej lecą z przodu górne i dolne wahacze, rzadziej łączniki stabilizatora. Tylne zawieszenie jest pewnie inne niż u mnie, ale dla przykładu - w ciągu 3 lat eksploatacji wymieniłem z tyłu 1 wahacz aluminiowy i łącznik stabilizatora. Nie ma sensu kupować byle jakich zamienników, bo potrafią stukać z powrotem po 10 tyś. km, szczególnie górne się szybko wyrabiają. Kiedyś komplet oryginalnych wahaczy (2x góra i 2x dół) kosztował w ASO po jakiś tam zniżkach 1 500 zł, lub zamiennik pokroju TRW. W tej chwili mam założone TRW i gumy zamieniłem na polieuretany, dodatkowo na przednim stabilizatorze też mam tuleje. Myślę, że to w znaczym stopniu zredukuje problem sypiącego się w Alfach przedniego zawiasu. Jeżdżę z takim rozwiązaniem od roku (ok. 30 tyś. km) i narazie zero luzów. Jest trochę twardziej niż normalnie, ale bez ekstremum. Jeżdżę tym autem sporo i nie odczuwam dyskomfortu. Jedynie gdybym miał robić taką "przeróbkę" drugi raz, to zainwestowałbym w tuleje Powerflexa, ponieważ są o niebo lepiej wykonane niż te polskie. Jeśli zdecydowałbyś się zostać przy gumach, to musisz się liczyć z ich wymianą co 50-60 tyś. km (mowa oczywiście o przodzie).

Moje auto bardzo dobrze zareagowało na Bilsteiny B6 oraz fabryczne sprężyny Alfy "Sportpack" - czyli 15mm niżej. Taki zestaw na ulicę uważam za najbardziej optymalny. Poza tym nie zakładałbym większych kół niż 17 cali, ponieważ żywotność zawiasu zależy wprost proporcjonalnie od średnicy. Przy 18 calach będziesz często zmieniał zawias.

ad. 2

Przy samym programie nic się nie zepsuje, ale tak jak wcześniej pisano przy większych wartościach może być problem. Polecam Ci skonsultować się z Marcinem z Cinsoftu ( http://cinsoft.pl/ ), przerobił naprawdę sporo JTD i ma ogromną wiedzę praktyczną. Szpera też działa bezproblemowo, u mnie jest 163KM i ok. 350nM i nie ma problemu.

ad. 3

Wywalasz EGR, nie wiem dokładnie jak jest z klapkami (czy one już występują). Jeśli są, zamienia się kolektory. Sam silnik jest bardzo trwały, często za to sypią się na przykład 2 masowe koło pasowe (ok. 300 zł) oraz poduszka pod skrzynią (150 zł) i ten mały łącznik na górze. Z tego, co się dowiedziałem, spowodowane jest to coraz gorszą jakością części zamiennych. Poduszki od skrzyni sypią się nawet w oryginale.

ad. 6

Prowadzi się dobrze, z uwagi na sam zawias oraz krótki układ kierowniczy - od maksymalnego położenia kół z jednej strony do drugiej jest to półtora obrotu. Oczywiście wychodzi to przy manewrach na parkingu, albo zawracaniu (mały promień skrętu), ale jeździ się przyjemnie. Ja bym od razu celował w wersję Q2, albo zakupił szperę osobno (kiedyś widziałem aukcję salonu z Piaseczna, gdzie Q2 było wystawione za 2 200 zł, razem z łożyskami). Moje auto po wrzuceniu szpery wyraźnie zyskało na plus, daje się to bardzo odczuć.

Gdybyś chciał się przejechać, to się odezwij. Co prawda moje JTD to 8V a nie 16V jak w GT, ale jakiś pogląd będziesz miał. Ogólnie polecam Alfę, jeśli będziesz świadomy jej "bolączek", tego, co się sypie itd. Ta marka wymaga nieco uwagi, ale zadbany egzemplarz nie przysparza żadnych kłopotów. Moja 156 nigdy mnie nie zawiodła, a sporo nią jeżdżę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Wed, 02 Jan 2013 - 09:15
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





Dziękuję za odpowiedzi, szczególnie Knutomaniakowi i mackier, dobra lektura.
Tak naprawdę, mimo, że nie napalałem się na Alfę (a początkowo nawet byłem przeciwko), to wychodzi na to, że jak żadna inna marka oferuje w moim budżecie trzy sensowne auta: MiTo 1.4TB 155KM, 159 i własnie GT, oba JTD. Pierwsze dwa odpadły ze względów rozmiarowych, choć słyszę z każdej strony, że nowe modele są bardziej niezawodne, również tutaj:
CYTAT(candy81 @ Mon, 31 Dec 2012 - 18:20) *
Generalnie auto fajnie jedzi po programie i jest dosyc trwale chociaz 159 to inna epoka niezawodnosci.

Jestem świadomym userem i wiele rzeczy ogarnę sam, więc raczej podejmę wyzwanie mitu i wyląduje u mnie własnie GT. Mam nadzieję, że trafi się Q2.
Proszę o pozostawienie tematu otwartego.

Pozdro.


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rybakmj
post Wed, 02 Jan 2013 - 10:51
Post #13


Frequent User
Dołączył: Thu, 10 November 2011
Skąd: Podlasie





Od siebie jako uzytkownika podrasowanego 1,9 16v mogę tylko dodać,że warto zrobić fmic i dobrym programem uzyskać płaskie 190-195km i 380-400Nm.Sam soft to podane wcześniej 185KM ,ale o zupełnie innym przebiegu.Seryujne coolery bardzo szybko puchna.

Polecam gorąco i tę alfę i ten silnik.

PS.Przykładowa cena górnego wahacza TRW to okolica 180zł także nie jakieś wielkie pieniądze,jak za firmę z najwyższej póki cenowej.Komplet łączników stabilizatora TRW to około 180-220zł,dolny wahacz TRW okolica 350-380zł.Te części zawieszenia padają najczęściej.Jeżeli masz w okolicach całkiem dobre drogi,to spokojnie pojeździsz na TRW około 40-50 tys.km.



--------------------
White beauty alfa 159 2.0 MJTD 2011 225Km/467Nm by r-performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Wed, 02 Jan 2013 - 11:36
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





Comprende. Jaka jest realna cena, którą obecnie trzeba dać za 2008 GT 1.9JTD w bardzo dobrym stanie (bezwypadkowe)? Niekoniecznie Q2. Pytanie z katalogu durnowatych, ale rozstrzał jest duuuży (od 2X do 4X) a rynku nie dość, że nie znam, to na dodatek jest on niewielki. 35k?
Superalfa/Lancia Team - warto?


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maciekr
post Wed, 02 Jan 2013 - 14:25
Post #15


Super User
Dołączył: Sat, 14 March 2009





CYTAT(kompot @ Wed, 02 Jan 2013 - 11:36) *
Comprende. Jaka jest realna cena, którą obecnie trzeba dać za 2008 GT 1.9JTD w bardzo dobrym stanie (bezwypadkowe)? Niekoniecznie Q2. Pytanie z katalogu durnowatych, ale rozstrzał jest duuuży (od 2X do 4X) a rynku nie dość, że nie znam, to na dodatek jest on niewielki. 35k?
Superalfa/Lancia Team - warto?


Rzeczywiście 159 jest praktycznie wolna od typowych wad Alf z poprzednich generacji - dotyczy to głównie zawiasu. Jeśli dobrze pamiętam, mowa była o jakiś 100 czy 120 tyś. km na jednym komplecie. Jedna sprawa - myśląc o 159 trzeba brać od razu 2.4 JTD, bo 1.9 JTD są do tej budy po prostu za słabe - auto jest zdecydowanie cięższe od 156. Przy takim rozwiązaniu trzeba przewidzieć pakiet startowy około 5 000 zł (rozrząd kompletny, wywalenie klapek i EGR, wycięcie fizyczne i programowe DPFa, olej, filtry, program), żeby jeździć bez bólu głowy. Dodatkowo trzeba się liczyć z nieco droższą eksploatacją samego silnika, bo miejsca jest tam mało i trzeba kombinować, wyciągać sporo rzeczy po drodze itd. Dla kogoś świadomego tych "bolączek" nie powinno stanowić to problemu.

Byłem raz w Superalfa, jak przesiadałem się ze 146. Auta wyglądały dość schludnie, właściciel miał raczej bardziej dopasione wersje poszczególnych modeli. Ceny wyższe od rynkowych o jakieś 10%, tłumaczone sprawdzonym stanem i wymienianymi częściami eksploatacyjnymi (olej, filtry, rozrząd). Generalnie nie spotkałem się z przypadkami wsadzenia kogoś na minę, a już chwilę na rynku są. Gdybyś się wybrał do Częstochowy oglądać jakieś auto, na przeciwko Superalfy ma warsztat mój dobry znajomy, który mógłby dla Ciebie wszystko sprawdzić, jest bardzo dokładny. Jeśli potrzebowałbyś namiar na sprawdzone ASO w Częstochowie, to też podam Ci namiar na odpowiednie miejsce (jakieś 2 km od Superalfy).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Techno
post Wed, 02 Jan 2013 - 18:28
Post #16


Frequent User
Dołączył: Fri, 23 April 2010
Skąd: Kraków





Jako użytkownik GT'ka w JTS, drugie auto w domu, mogę potwierdzić co powyżej.
Przygotuj się niestety się na upierdliwe drobiazgi - im auto będzie starsze tym więcej upierdliwości, pomimo to cała reszta rekompensuje te drobiazgi. W tym segmencie to b. dobry stosunek "value to money".
Przykłady upierdliwości:
- elektryczne szyby, brak płynności podczas zamykania
- luźny lewarek zmiany biegów, wybieraki
- cieknące spryskiwacze ksenonów
- klapka popielniczki, zamykanie
ot takie drobiazgi, polecam smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rybakmj
post Thu, 03 Jan 2013 - 09:56
Post #17


Frequent User
Dołączył: Thu, 10 November 2011
Skąd: Podlasie





CYTAT(kompot @ Wed, 02 Jan 2013 - 11:36) *
Comprende. Jaka jest realna cena, którą obecnie trzeba dać za 2008 GT 1.9JTD w bardzo dobrym stanie (bezwypadkowe)? Niekoniecznie Q2. Pytanie z katalogu durnowatych, ale rozstrzał jest duuuży (od 2X do 4X) a rynku nie dość, że nie znam, to na dodatek jest on niewielki. 35k?
Superalfa/Lancia Team - warto?



Realna cena to okolica 35-40tys za ten rocznik,tyle ,że mowa o właścicielach prywatnych salonówek kupionych w PL i takich właśnie modeli bym poszukiwał.Na Alfaholikach w ostatnich 2 miesiącach były bodajże 3 dobre ogłoszenia alfy GT.Zarejestrój się ,wejdz w dział bazar i tam sobie coś upolujesz prędzej czy później.Auto rzadkie jak sam wiesz,ale przez to mysle, większa szansa na nie trafienie na ulepa,no i jest szansa znalezienia okazji ,bo auto nietuzinkowe,niestety cięzkie do sprzedaży.

Q2 nie jest jakimś strasznym problemem zamontować.Jesli będziesz chciał robić fmica ,to dobrze by było załozyć dobre sprzęgło ( są przepisy),a wtedy Q2 montujesz bez problemu.Mozna znaleźć używkę za dobry pieniądz,choć sporo było alf GT z już zamontowaną szperą.

Pieniaczy typu superalfa i lanciateam bym sobie darował.Wejdz na forum,a poczytasz sobie o nich.


--------------------
White beauty alfa 159 2.0 MJTD 2011 225Km/467Nm by r-performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Thu, 03 Jan 2013 - 11:57
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





CYTAT(rybakmj @ Thu, 03 Jan 2013 - 09:56) *
Realna cena to okolica 35-40tys za ten rocznik,tyle ,że mowa o właścicielach prywatnych salonówek kupionych w PL i takich właśnie modeli bym poszukiwał.Na Alfaholikach w ostatnich 2 miesiącach były bodajże 3 dobre ogłoszenia alfy GT.Zarejestrój się ,wejdz w dział bazar i tam sobie coś upolujesz prędzej czy później.Auto rzadkie jak sam wiesz,ale przez to mysle, większa szansa na nie trafienie na ulepa,no i jest szansa znalezienia okazji ,bo auto nietuzinkowe,niestety cięzkie do sprzedaży.

Q2 nie jest jakimś strasznym problemem zamontować.Jesli będziesz chciał robić fmica ,to dobrze by było załozyć dobre sprzęgło ( są przepisy),a wtedy Q2 montujesz bez problemu.Mozna znaleźć używkę za dobry pieniądz,choć sporo było alf GT z już zamontowaną szperą.

Pieniaczy typu superalfa i lanciateam bym sobie darował.Wejdz na forum,a poczytasz sobie o nich.

Właśnie 'alfaholików' wybrałem po szybkim googlaniu jako forum do przeglądania, ale nie widziałem żadnych fancyh i świeżych ogłoszeń GT.
Do tej pory przeglądałem działy techniczne, nie widziałem jeszcze nic złego na temat sprzedawców, dlatego pytam. Poczytam jeszcze w wolnej chwili.

Temat na chwilę obecną chyba wyczerpany.

Dzięki wszystkim za odpowiedzi.


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Sat, 09 Mar 2013 - 19:18
Post #19


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





Witam po krókiej przerwie smile.gif

Prawdopodobnie ostatnie pytanie: gdzie w Warszawie warto ostatecznie sprawdzić auto przed zakupem? Przydałby się jakiś "szpenio", ew. poleććie jakieś konkretne ASO, bo jak wiadomo, co salon to różny poziom usługi.


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Sat, 09 Mar 2013 - 20:52
Post #20


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





Arkuszowa nie da rady? Różne rzeczy o nich słyszałem, ale makarony to chyba ich dzień powszedni?

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 27 June 2025 - 11:47