Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Stroker m20b20
wojtekm513
post Sat, 15 Dec 2012 - 20:10
Post #1


User
Dołączył: Tue, 02 June 2009





Witam.Mam pytanie do miłosników marki BMW.Składam na nowo silnik m20b20-chciałbym zrobić stroker na możliwie jak największa pojemność.I tak:głowica zostanie ori(być może pózniej z b25 885) Blok chciałbym rozwiercić do fi 84 lub 85 więcej raczej sie nie da(w zaleznosci od tłoków jakich uzyje).Wał niewiem jaki-jest kilka opcji.Tłoki i korby do uzgodnienia.Czytałem troche po googlach ale nic 100pro pewnego.Dodam że silnik ma zostac jako wolnossący więc cr chciałbym około 10,0 do 1 a jak to nie mozliwe to choć z 8,0 do 1.Dobre rady mile widziane.Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 15 Dec 2012 - 20:10
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
szary
post Sat, 15 Dec 2012 - 20:52
Post #2


User
Dołączył: Mon, 07 March 2005
Skąd: Częstochowa





Z tego co pamiętam to najbardziej "budżetowa" opcja strokera z seryjnych części jest taka:

- wał m52b28
- korby m20b20
- tłoki m20b25
- głowica + kolektor ssacy + przepustnica m20b25
- wałek rozrządu m20b20

Do tego jakiś rurowy kolektor wydechowy i przy dobrym zestrojeniu można uzyskać ponad 200 koni i fajny płaski moment.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Sat, 15 Dec 2012 - 20:54
Post #3


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





CYTAT(szary @ Sat, 15 Dec 2012 - 20:52) *
Z tego co pamiętam to najbardziej "budżetowa" opcja strokera z seryjnych części jest taka:

- wał m52b28
- korby m20b20
- tłoki m20b25
- głowica + kolektor ssacy + przepustnica m20b25
- wałek rozrządu m20b20

Do tego jakiś rurowy kolektor wydechowy i przy dobrym zestrojeniu można uzyskać ponad 200 koni i fajny płaski moment.


wał od m52 jest dobry bo daje cr ok 9.5:1 na tym zestawie

taniej da się zrobić na wale z ETY, ale wtedy wyjdzie niski stopień sprężania, dobry pod turbo (ok 8:1)

A najlepiej to napisać list do świętego mikołaja żeby przywiózł to: http://www.iemotorsport.com/bmw/E30-engine/m20-32.html wink.gif


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wojtekm513
post Sat, 15 Dec 2012 - 22:48
Post #4


User
Dołączył: Tue, 02 June 2009





Taki prezent by się przydał biggrin.gif Wał m52b28 mam ale trzymam na coś z seri m50.Bardziej myślałem o wałach m21d24 lub m51d25.Jezeli wał z b28 podejdzie to i z d25 też.Tłoki fi 84 z b25 myślałem a może by dało rade z m43b19 fi 85 ale nic z tych czesci nie mam na stanie żeby cokolwiek policzyć.Na cr 8,1 też by jechał jakos-m40 ma bodaj 8,7.To skoro na wale z b28(wykorbienie 84) byłoby cr-9,5 a na wale ety i m21d24(wyk.81)cr-8,1 to jaki byłby cr jak bym dał wał z m51d25 o wykorbieniu 82,8?Tylko nie jestem pewien czy blok z m20b20 ma taką samą wysokośc co m20b25.Jeszcze można jakby co troche blok splanować.Pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 13:59