![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 02 May 2003 Skąd: Krakooff ![]() |
Model: BMW E30 Coupe ’82 wąska lampa
Modyfikacje: Silnik: swap na 2JZ-GTE słupek seria Układ dolotowy: duży IC + rurki custom z nierdzewki Układ wydechowy: custom 3 cale z nierdzewki + tłumik końcowy Układ paliwowy / wtryskowy: seryjny zbiornik paliwa z pompą wewnętrzną, swirl pot, zewnętrzna pewnie Bosch 044, wtryski na razie seria, zewnętrzny regulator ciśnienia paliwa, przewody paliwowe w oplocie. Elektronika / wskaźniki: będzie custom wiązka PXS, EMU Stand Alone, strojenie ProjectXs, wskaźniki: Boost, EGT, oil temp, oil Press, Układ chłodzenia: jeszcze się za ten temat nie zabierałem Układ napędowy: skrzynia biegów from Nismo 350Z, custom zamach, sprzegło spiek + wzmacniany docisk Zawieszenie: tymczasowe -Przód: gruba laga, TA technics, sprężyny FK - Tył: wahacze z hamulcem tarczowym, Bilstein B6 i sprezyny H&R z Corsy B (na zdjęciach jeszcze co innego na tyle stąd dupa tak sterczy). - na całość auta trafią poliuretany z Olkusza Koła to felgi ATS DTM (całkiem lekkie i wytrzymałe) 17 cali z oponami Toyo (na razie) Body Kit: brak Wnętrze: klatka IRECO wg zał.J, 2 x kubeł, szelki, naba Momo, kierownica RRS z odsadzeniem 90mm, hydrołapa custom - ogólnie dość spartańsko, ale będzie elektryka szyb, szyberdach, nagrzewnica, tak, żeby się tym dało jechać po ulicy w różnych warunkach pogodowych. Jakiś dłuższy czas temu urodził mi się pomysł na niesłabego tylnopęda. Generalnie założenie było i jest takie, żeby finalnie uzyskać auto jak najbardziej wagą zbliżone do 1000kg z mocą w okolicach 500KM, przy założeniu, ze ma się również, poza torami, poruszać po drogach publicznych. Najpierw miał to być Nissan 200SX, ale całkiem przypadkiem stanęło na E30. Auto na fotach wyglądało pięknie, na żywo trochę gorzej, ale ogólnie bardzo przyzwoicie. Coupe, wąska lampa, pierwszy rok produkcji … no cóż … miała kilka niedociągnięć, ale ogólnie wyglądało, że tragedii nie ma. E30 może niektórym fanom tego modelu znane z Syndykatu (zdjęcie zapożyczone) http://www.bmw-syndykat.pl/galeria/upload/...18-01dd9064.jpg Od razu napisze, że nie kupiłem jej takiej, ja zgarnąłem w zasadzie samą budę. Buda przezimowała i gdzieś w okolicach wakacji br nadszedł jej czas. Plan był taki: usunąć kilka ognisk korozji, załatać dwie dziury, pozbyć się dziur po body M-technik I i przejść do performance’u. No niestety rzeczywistość szybko zweryfikowała mój plan. Na ta okoliczność E30 dostała ksywe „Durszlak”. Tak więc z szybkich spraw blacharskich zrobiło się mozolne naprawianie i przy okazji modyfikowanie budy: - wyciałem i odtworzyłem fragment budy nad nogami kierowcy – tam blacha nie egzystowała i lało się do środka - odtworzyłem czesc progu i podłogi w nogach kierowcy - to samo z drugiej strony - wymieniłem połowe progu lewego bo trzymał się na włóknie szklanym i szpachli - załatałem cała mase dziór w prawym tylnym nadkolu i zdecydowanie już mniej w lewym - odtworzyłem prawie całą wannę prawą i pół lewej - załatałem kilka mniejszych dziur - usunałem cała mase wykwitów korozji na podwoziu To w zasadzie takie wieksze sprawy, mniejszych nie opisuję Do tego doszło kilka modów budy: - wyciecie wneki koła zapasowego - powiększenie nadkoli przednich pod większy skret - przygotowanie miejsca pod wydech - powiększenie tylnych nadkoli - rozpórka tył stała - dodatkowe mocowanie wózka tylnego I kilka innych, czesc jeszcze czeka na swoja kolej Generalnie po wielu godzinach walki otrzymałem wąską E30 w zasadzie bez korozji ![]() Gdy już ogołociłem i porzeźbiłem budę do auta trafiła klata IRECO wg zał J. Całość koncepcji jeszcze nie jest do końca przemyślana, wiele kwestii jest na chwile obecną wciąż rozważanych, jak np. docelowy zawias. Motor: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- CB 2.0 16V Turbo 292PS 404Nm+ 1,05bar - SOLD
E30 Coupe TwoJayZ outside but under construction ;) Mój garaż to w sumie: 3 pojazdy osobowe, 10 napędzanych kół, 5 turbosprężarek, 8100ccm, 18 cylindrów, 799KM i 1257Nm... i to jeszcze nie koniec ;) |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 02 May 2003 Skąd: Krakooff ![]() |
c.d.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() pozdr. -------------------- CB 2.0 16V Turbo 292PS 404Nm+ 1,05bar - SOLD
E30 Coupe TwoJayZ outside but under construction ;) Mój garaż to w sumie: 3 pojazdy osobowe, 10 napędzanych kół, 5 turbosprężarek, 8100ccm, 18 cylindrów, 799KM i 1257Nm... i to jeszcze nie koniec ;) |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 03 December 2011 Skąd: Nysa ![]() |
Ciekawi mnie jakie będzie rozwiązanie z serwem? Jak robią w v8, czy tak jak robi coel. Chyba że będzie pedal box.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 02 May 2003 Skąd: Krakooff ![]() |
kaczornysa pedal box'a na 99% nie bedzie, co do serwa...to też nie wiadomo czy w ogóle będzie.
Z braku czasu na zajmowanie się swoim autem, prace ida baaardzo powoli. Odrobiłem sporo pracy koncepcyjnej i raczej niewiele manualnej. Niemniej jednak, silnik został ustawiony w komorze i zostały wyspawane łapy Rozmierzyłem dokładnie jak przerobić tunel pod skrzynie z 350z i troche ściane grodziową, ale tak, żeby w dalszym ciągu siadała seryjna nagrzewnica. Urodziło mi się kilka nowych pomysłów i pierwotna koncepcja auta znowu ewoluowała a wynikiem był zakup kilku fantów: Żeliwny kolektor - niestety nie na Twin Scrollu, ale jest wytrzymały, kompaktowy i baaardzo pasujący, czego się nie da powiedzieć zazwyczaj o chińczykach. ![]() ![]() Sprezarka GT35 ![]() ![]() ![]() EX WG ![]() Szyna paliwowa HKS Style + wtryskiwacze Siemens Deca 875ccm top feed. ![]() Wielkiego postępu, jak pisałem nie ma, bo mamy mase pracy w firmie z autami klientów, ale coś tam małymi kroczkami się do przodu rusza ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ponadto robi się układ paliwowy, przyszły tez kolejne fanty: hydrołapa, IC itp. No i nastapił krok milowy ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Pozdr. -------------------- CB 2.0 16V Turbo 292PS 404Nm+ 1,05bar - SOLD
E30 Coupe TwoJayZ outside but under construction ;) Mój garaż to w sumie: 3 pojazdy osobowe, 10 napędzanych kół, 5 turbosprężarek, 8100ccm, 18 cylindrów, 799KM i 1257Nm... i to jeszcze nie koniec ;) |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
Czemu wystawiłeś na sprzedaż 2jz? Zdjęcia na pewno te same co w tym temacie?
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 06 May 2009 Skąd: Jelenia Góra ![]() |
sprezyny z corsy B podchodzą p&p? jest różnica w wysokościach? bo też mam problem ze zbliżeniem lekkiego tyłu e30 do gleby...
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
Z wtryskami to grubo poleciałeś
![]() Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 14 January 2003 Skąd: krakow ![]() |
Czemu wystawiłeś na sprzedaż 2jz? Zdjęcia na pewno te same co w tym temacie? Być może mamy tych silników więcej niż jeden ![]() -------------------- Pozdrawiam
A. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 02 May 2003 Skąd: Krakooff ![]() |
Czemu wystawiłeś na sprzedaż 2jz? Zdjęcia na pewno te same co w tym temacie? W istocie, zdjęcia sa te same, bo innych nie zrobiłem. Wystawiłem na sprzedaż bo tak jak napisał kisielisodd, mamy więcej niz jeden taki silnik. Sprzedaje dokładnie ten ze zdjęć a pod maskę trafi ten, którego wał i miske mozna ogladnac na ostatnich zdjęciach. Nie ma to jednak znaczenia bo wygladaja tak samo ![]() sprezyny z corsy B podchodzą p&p? jest różnica w wysokościach? bo też mam problem ze zbliżeniem lekkiego tyłu e30 do gleby... Spręzyny z CB pasuja prawie p&p, trzeba wyrzucic jedna gume seryjna spod mocowania spręzyny, lub ją przyciąc, bo średnica sprezyny z jednej strony jest za mała, zeby siadła z gumą. Jest róznica w wysokości i pewnie twardości (choc tego ostatniego w żaden sposób nie weryfikowałem). Zrobie foty, jak auto usiadło. Widać na wczesniejszych zdjeciach jak sterczał lekki tył na Bilsteinie i sprezynie FK (cos z przedziału -30/-40) dedykowaniej do E30. Teraz jest bez porównania. Bilstein pozostał na miejscu tylko sprezyna z CB. Co do pomp to póki co planuje jedną, zewnetrzną - Boscha 044, oczywiście słabsza wewnętrzna bedzie zasilała zbiornik pośredni. -------------------- CB 2.0 16V Turbo 292PS 404Nm+ 1,05bar - SOLD
E30 Coupe TwoJayZ outside but under construction ;) Mój garaż to w sumie: 3 pojazdy osobowe, 10 napędzanych kół, 5 turbosprężarek, 8100ccm, 18 cylindrów, 799KM i 1257Nm... i to jeszcze nie koniec ;) |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 21 August 2025 - 19:09 |