Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> komunikat komputera
///M3power///
post Wed, 17 Mar 2004 - 17:42
Post #1


User
Dołączył: Thu, 18 December 2003
Skąd: 80 km od Lwowa :)





Ktos wie co znaczy komunikat na komputerze o tresci "betriebsanleitung" - bo moj niemiecki jest rowny chinskiemu . A przy okazji moze jest na jakiejs stronie tlumaczenei wszystkich komunikatow ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 17 Mar 2004 - 17:42
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Walciu
post Wed, 17 Mar 2004 - 18:21
Post #2


Super User
Dołączył: Wed, 19 February 2003
Skąd: Poznań





Betrieben znaczy napędzać, a Anleitung to instrukcja, ale jak się to ma do znaczenia usterki to nie mam pojęcia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Torsen
post Wed, 17 Mar 2004 - 19:26
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Sun, 06 July 2003
Skąd: Lux/Wawa





A wyskakuje w polaczeniu z "...bremsanlage costam.." ? przy wcisnieciu hamulca ?
Najprawdopodobniej, bo najczesciej spotykana usterka pod tym adresem to czujnik hamulca, przy samym pedale, ktory jest do wymiany. Przeciera sie albo cholera wie. W kazdym razie drobiazg.

pozdr


--------------------
Think different, think power ! <!-- s:) --><!-- s:) -->
Go to the top of the page
 
+Quote Post
milan99
post Wed, 17 Mar 2004 - 21:22
Post #4


Rookie
Dołączył: Wed, 17 March 2004
Skąd: Sosnowiec





Witam wszystkich!
Napiszę jak ma się sprawa z tym komunikatem w moim E34 (podejrzewam ze ten komunikat będzie oznaczał dokładnie to samo w M3). Ten komunikat występuje w połączeniu z innymi komunikatami usterek (np w połączeniu z komunikatem o zużyciu klocków hamulcowych (Bremsbelage)) które wyświetla Check Control. Ten komunikat po prostu oznacza że należy znaleźć wyjaśnienie występowania usterki w instrukcji obsługi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Wed, 17 Mar 2004 - 22:04
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





betriebsanleitung to częsta usterka w BMW wyposażonych w komputer.
Najczęściej wiąże się z innymi słowami np. bremshlicht elektrik przy wciskaniu hamulca.
Ale nie wiem jak to skasować


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
///M3
post Wed, 17 Mar 2004 - 23:12
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 October 2002
Skąd: Natolin





Tego się nie kasuje. Oznacza to tyle, że trzeba wyeliminować inną usterkę w połączeniu z którą wyskoczył ten komunikat, gdyż nie jest zalecana jazda z tą usterką. Występuje w połączeniu z innymi usterkami np.: Kuhlwasser prufen, Bremsbelage i inne. Są to (według komputera) poważne usterki które trzeba wyeliminować przed dalszą jazdą.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
///M3power///
post Thu, 18 Mar 2004 - 06:54
Post #7


User
Dołączył: Thu, 18 December 2003
Skąd: 80 km od Lwowa :)





Wow - wlasnie takie cos tez mam "Kuhlwasser prufen" - domyslam sie ze to poziom plynu chlodniczego ? dobrze sie domyslam ? Bo slownikami elektronicznymi to nie idzie niemieckiego przetlumaczyc. Szukajac znalazlem juz tlumaczenie wszystkich komunikatow na rosyjski http://www.bmw.kherson.ua/model_range/u ... pter_4.htm

maly problem - rosyjskiego tez nie znam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
///M3
post Thu, 18 Mar 2004 - 09:46
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 October 2002
Skąd: Natolin





Kuhlwasser prufen to znaczy ze brakuje ci płynu chłodniczego, albo masz padnięty czujnik, który jest wkręcony w chłodicę z lewej strony stojąc przodem do silnika, albo kabelki idące od tego czujnika coś źle stykają. Jeżeli poziom płynu jest OK, to spróbuj wukręcić ten czujnik i go przeczyścić, lub coś pokombinować z kabelkami.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bandur
post Thu, 18 Mar 2004 - 10:36
Post #9


Frequent User
Dołączył: Fri, 07 February 2003
Skąd: Warszawa





A może spróbuj zmienić sobie język komunikatów na angielski.
Ja niestety nie pamiętam jak to robiłem u siebie ale to była jedna z pierwszych rzeczy bo niemiecki sprawia, że chce mi się wymiotować.
Jak chcesz popytam jak to zrobić.[/url]


--------------------
Bandur
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krystian
post Thu, 18 Mar 2004 - 11:06
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: z Reguły





CYTAT("///M3power///":19fwxwef)
maly problem - rosyjskiego tez nie znam


w razie czego to mogę pomóc

niestety pod tym adresem nie znalazłem "Kuhlwasser prufen" , a tylko Kuhlwasser-ternperatiir, ale to raczej co innego bo dotyczy zbyt wysokiej temp. płynu chłodzącego i zalecają natychmiastowe zatrzymanie i wyłączeni silnika


--------------------
///M
Go to the top of the page
 
+Quote Post
keyser
post Thu, 18 Mar 2004 - 11:26
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 28 August 2003
Skąd: z przypadku





mozna zmienic jezyk, to fakt

robi sie to prosto, napisz do mnie priva to ci opisze

a twoj komunikat to:
pojawia sie komunikat, ze masz za niski stan wody w ukladzie chlodniczym, i chca abys zajrzal do instrukcji obslugi, pod haslo "kuhlwasser....." i to naprawil

to tyle, ja tez tak mialem, jak odpowietrzalismy uklad po rozbieraniu silnika, normalka



albo, napisze to tu:

1. wlacz zaplon (przekrec kluczyk, nie zapalajac samochodu )

2. wcisnij "1000" i "100" rownoczesnie az pojawi sie "TEST-NR:"

3. nacisnij na "10" i bodajze set/res

4. a potem tym guzikiem "1" wybierasz jezyk i potwierdzasz set/res

a potem wcisnij CHECK i sobie sprawdz, pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sarna1
post Thu, 18 Mar 2004 - 14:28
Post #12


Super User
Dołączył: Sat, 23 November 2002
Skąd: Słupsk





no to moze dopisze jak zmienia sie jezyk w E34 - przekrecasz kluczyk na I pozycje i przytrzymujesz przycisk od komputera (prawy na desce rozdzielczej) po ok 5 sec zaczna sie zmieniac jezyki


--------------------
S3,
A4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
///M3power///
post Thu, 18 Mar 2004 - 14:36
Post #13


User
Dołączył: Thu, 18 December 2003
Skąd: 80 km od Lwowa :)





No i wyszedlem na jelopa co liste zasmieca zamiast sprawdzic poziom plynu . Dolalem bo faktycznie ciut malo bylo i jest OK. A co do zmiany jezyka to super sprawa (nie wiedzialem o tym) Sprawdze jak tylko auto odzyskam bo wlasnie Bilstainy mi zakladaja - wrazenia opisze po weekendzie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dragster
post Thu, 18 Mar 2004 - 16:33
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Sat, 01 February 2003
Skąd: Warszawa/Wiedeń





Betriebsanleitung to instrukcja obslugi.

A Kühlwasser prüfen oznacza sprawdz plyn chlodniczy

w razie czego chetnie pomoge


--------------------
1992 200SX S13 - reaktywacja.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Smasher E30
post Thu, 18 Mar 2004 - 23:42
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Mon, 22 September 2003
Skąd: Kielce





Mek o zagotowanie nie posądzam, ale wiatrak odgrywa równie wazną rolę co i w innych silnikach, (stąd często swiecaca sie kontrolka w moim autku ) a więc:

1) miejmy nadzieję że nie nalałeś za dużo płynu...
2)wiatrak w M (a wogóle jakiej M?) po zgaszeniu silnika pracuje, czy jednak jest tak jak w starszych bmkach i nie zapewnia chłodzenia, co przy rozgrzanym mocno silniku moze doprowadzić do zagotowania płynu chłodniczego i wysiusiania go w komorze silnika w najmniej szczelnym miejscu orurowania chłodniczego...

Jak już się komuś sp*** wiskoza, to niech nie wydaje fortuny na nową, ale zainstaluje sobie manualnie włączany, najlepiej z dwoma stopniami prędkości, wiatrak od innego autka, byleby był wystarczająco sprawny i odpowiednio duży. Jeszcze schemacik autochłodzenia z wyłączaniem czasowym by się przydał, aby to było w miarę bezobsługowe.


--------------------
This post was sponsored by letter ///M like Maciek!
>>> smasher.bloog.pl <<<
Go to the top of the page
 
+Quote Post
///M3
post Fri, 19 Mar 2004 - 01:15
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 October 2002
Skąd: Natolin





Smaszer ale o co chodzi ?
Pytanie było o komunikat na komputerze

Pozatym o jakich Ty wiatrakach rozmawiasz??
W każdym bmw jest i była zawsze wiskoza, dzieki której temperatura w kazdym bmw zawsze stoi pionowo, lub prawie pionowo. Po cholere montować jakiekolwiek wiatraki ??

Druga sprawa to wiskoza która kosztuje grosze a nie forunę. Tzn może nie grosze, ale nie jeskiś duży wydatek - rząd 200 PLN.

Nie zrozumiałem co Twoja wypowiedż miała wnieść do tematu


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Smasher E30
post Fri, 19 Mar 2004 - 01:57
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Mon, 22 September 2003
Skąd: Kielce





Mój post miał w pewnym sęsie pomóc w uniknięciu sytuacji, kiedy zapala się lampka od ubytku chłodziwa...

Mówie tylko ze od czasu do czasu u mnie się zapali, bo system chłodzący starszych BMW (ale nie jestem pewiem czy nowszych też nie ...) jest tak skonstruowany, że się wyłącza po wyłączeniu silnika, który to gdy jest bardzo ciepły może spowodować zagotowanie nie-chłodzonego płynu, do którego oddawane jest ciepło z rozgrzanego silnika (no logiczne nie).

Żeby tego uniknąć (a w związku z tym nerwów spowodowanych świecenem jakiegoś czujnika) można zamontować wiatrak odpalany manualnie.

///M3. Jesli masz namiary na w 100% sprawne i sprawdzone (czytaj: nowe, bo inne raczej drugiego,szybkiego i najważniejszego biegu nie zapną, a jeśli nawet to jak to sprawdzisz? włożysz i wyprubujesz?) wiskozy za 200zł to zapodaj go na forum ... wszyscy byliby Ci baaaardzo wdzięczni ...

No i co ... związane z tematem? Pozdro dla fanów śmigiełek!


--------------------
This post was sponsored by letter ///M like Maciek!
>>> smasher.bloog.pl <<<
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bar
post Fri, 19 Mar 2004 - 09:04
Post #18


User
Dołączył: Thu, 25 September 2003
Skąd: Warszawa





Mnie taki komunikat pojawiał się w lecie, sprawdzałem poziom płynu i wszystko było OK, pojechałem więc do serwisu i też nie wiedzieli co jest ( komunikat pojawiał się co jakiś czas ). Pewnego razu jadąc troszeczkę szybciej Powstańców Śląskich widzę chmurę pary, pękła chłodnica. Okazało sie, że chłodnica była zapchana owadami ( i jak było ciepło to nie wyrabiała ) i dlatego pojawiał się ten komunikat.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
///M3
post Fri, 19 Mar 2004 - 09:33
Post #19


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 October 2002
Skąd: Natolin





CYTAT("Smasher E30":1rlglcii)
Mówie tylko ze od czasu do czasu u mnie się zapali, bo system chłodzący starszych BMW (ale nie jestem pewiem czy nowszych też nie ...) jest tak skonstruowany, że się wyłącza po wyłączeniu silnika, który to gdy jest bardzo ciepły może spowodować zagotowanie nie-chłodzonego płynu, do którego oddawane jest ciepło z rozgrzanego silnika (no logiczne nie).


Masz coś popsutego skoro mając sprawną wiskozę i dobry poziom płynu auto grzeje Ci się bardziej niż do 90 stopni. W żadnej beemce nie spotkałem się, żeby płyn się gotował po wyłaczeniu auta. Proponuję jakiś dobry warszatat, bo coś masz popsute.

CYTAT
Żeby tego uniknąć (a w związku z tym nerwów spowodowanych świecenem jakiegoś czujnika) można zamontować wiatrak odpalany manualnie.


Jaki to czujnik? Chodzi Ci o kuhlwasser prufen? Mi to się świeciło tylko, jak popsułem chłodnicę i wyciekała z niej woda. Zdarzyło mi się to w dwóch beemkach. Nigdy więcej w żadnym bmw (a to już moje czwarte) nie miałem żadnych problemów z tym komunikatem.

CYTAT
///M3. Jesli masz namiary na w 100% sprawne i sprawdzone (czytaj: nowe, bo inne raczej drugiego,szybkiego i najważniejszego biegu nie zapną, a jeśli nawet to jak to sprawdzisz? włożysz i wyprubujesz?) wiskozy za 200zł to zapodaj go na forum ... wszyscy byliby Ci baaaardzo wdzięczni ...


O jakich ty znowu biegach mówisz ?:roll: Może ja czegoś nie wiem Chętnie się dowiem. Ztego co wiem, to wiskoza przyspiesza wraz z obrotami. Tam nie potrzeba żadnych biegów
Co do wiskozy to zapraszam na Słomczyn. Sam byłem zdziwiony cenami za nowe wiskozy ale takie są. Ja mam używaną wiskozę od M3 do sprzedania jakby ktoś chciał.
Aha i ważny szczegół. Jak wiskoza jest przechowywana. Powinna być przechowywana w pozycji stojącej.

CYTAT
No i co ... związane z tematem? Pozdro dla fanów śmigiełek!


Bardzo pośrednio.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Smasher E30
post Fri, 19 Mar 2004 - 13:10
Post #20


Forum Killer
Dołączył: Mon, 22 September 2003
Skąd: Kielce





ok! Prawdopodobnie również mam zfatygowaną chłodnicę.

Lecz wiskoza u mnie cały czas kręci się z tą samą prędkością! Dopiero gdy temp. płynu przekroczy 90st. płyn w sprzęgle wiatraka się rozszerza i powoduje załączenie (jak to zazwałem) szybszego biegu. I tak zostaje póki temperatura nie zejdzie do 80st. (czy jakoś tak). ok sorki i już koniec z tym trochę OT.


--------------------
This post was sponsored by letter ///M like Maciek!
>>> smasher.bloog.pl <<<
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 21 August 2025 - 01:54