![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 14 June 2011 Skąd: Ząbki / Warszawa ![]() |
Poszukuje jednomasu do auta z napędem quattro z 6 biegowa skrzynia biegów. Obecnie mam zestaw od Sharana BTB + wzocniony doscik i sprzęgło pół spiekowe 6 łopatkowe.
Obecny zestaw nie pozwala na strzelanie sprzęgła. Silnik wyje a samochód rozpędza sie powoli... Jak rozwiązać ten problem, co wsadzić żeby miało to ręce i nogi. -------------------- 1.9 TDI ARL 240/450
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 22 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Polecam sprzęgło kevlarowe. Mam u siebie coś takiego na dwumasie od sharana. Przyjmuje bez problemu niecałe 280KM i 460NM. W odróżnieniu od spieków Radzikowskiego, nie pada po 1000km. Jak coś to wal na PW.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Super User Dołączył: Sun, 28 February 2010 Skąd: Kraków ![]() |
Ja mam sachsa performance który trzyma 500momentu, wcześniej chwilami było nawet pod 560Nm, dwumasa orginał ale juz ja słychać.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Sun, 25 May 2008 Skąd: elbląg ![]() |
skorzystam z tematu kolegi mam nadzieję że sie nie obrazi.mam passata fl AVB 1.9TDI skrzynia 5 biegów sprzęgło 228mm silnik wzdłużny i szukam czegoś co wytrzyma mi 420-430Nm. Proszę o jakies propozycje (wymiana na skrzynie 6-tkę nie wchodzi w grę)
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Zestaw z VR6?
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Sun, 25 May 2008 Skąd: elbląg ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: ŁDZ ![]() |
Poszukuje jednomasu do auta z napędem quattro z 6 biegowa skrzynia biegów. Obecnie mam zestaw od Sharana BTB + wzocniony doscik i sprzęgło pół spiekowe 6 łopatkowe. Obecny zestaw nie pozwala na strzelanie sprzęgła. Silnik wyje a samochód rozpędza sie powoli... Jak rozwiązać ten problem, co wsadzić żeby miało to ręce i nogi. Kolego nie polecam Ci jednomasa do quattro. Do ośki tak. W quattro są takie wibracje że masakra. Sam przerabiałem ten temat. Ja powróciłem do dwumasy + nowe sprzęgło. Jak masz 16 i opony 205 to jeszcze można strzelać, ale jak 17(225/45) i więcej to szkoda napędów,skrzyni, poduszek itp. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 27 November 2007 Skąd: Kraków ![]() |
a tak jak byś napisał bardziej szczegółowo dla laika Koło zamachowe jednomasowe od: statego TDI oznaczenie 1Z, 2.0 16V benzyna oznaczenie ABF np. od ibizy Cupry albo od np. Golfa G60. Do tego zestaw sprzęgła od.Golfa/Corrado VR6 do 450 nm płaskiego momentu powinno wytrzymać. Jeżeli będzie mało pozostają mało przyjazne na codzień spieki albo afermarket z importu typu Southbend Clutch z za wielkiej wody tak jak u mnie, który 500 nm sprawdzone empirycznie wytrzymuje bez zająknięcia. Nic innego godnego uwagi nie udało mi się znaleźć. -------------------- Ibiza 6k2 SPORT PD- pojechała w Polskę
274/448 ET:13.645 Renault Clio RS 197- pojechało na Ukrainę Renault Clio RS 182 racing blue |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
Zgadza się, ale do 6 gang 02M 240mm taki zestaw z vr6 nie podjedzie.
Czy oprócz re5pecta są jakies alternatywy na sztywne koło ? Dwumas luka i tyle ? Na tym się kończy wybór ? -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Alternatywą jest prywatny import zestawu South Bend Clutches na przykład. Albo przeróbka dwumasy na jednomasę...
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 06 December 2004 Skąd: just behind you ![]() |
W tym Passacie AVB silnik siedzi wzdłużnie i o zestawie od VR6 na kole od Ibizy/Golfa można zapomnieć.
Do 420-430Nm jest zestaw Sachs Performance pod wzdłużną skrzynię. 883082.999715 (docisk) 881864.999961 (tarcza) Za mniej niż 2k Od 2 miesięcy pod 240mm sprzęgło robimy koła zamachowe na CNC pod zamówienie (np. Lamik jeździ na naszym kole) Koła do silników VR6 i R4, pod dociski i tarcze Sachs Performance lub zwykły Sachs na 2 słoneczkach Konfiguracja jest dowolna. A pod dwumasa: ![]() ![]() Zestaw zawiera wzmocniony docisk LUK i tarczę o różnych okuciach -------------------- Pro-Tune
find us on Facebook www.facebook.com/ProTunePL |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 14 June 2011 Skąd: Ząbki / Warszawa ![]() |
A co powiecie na taki zestaw?
sztywne koło z tarczą kevlar 240mm + docisk z podwójną sprężyną centralną (słoneczkiem) -------------------- 1.9 TDI ARL 240/450
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 22 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Jednomas -stanowczo NIE. Kevlar -TAK
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
Aż tak żle jest na jednomasie w 02m ? na luzie faktycznie troche tryby slychac w skrzyni , choc nie mialem okazji jechac.
Natomiast w ibizie cuprze 1.8t 2000r jezdzilem na jednomasie no i nawet fajnie bylo g60+vr6, ale tam jest cos innego niz 02m. -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 22 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Ale tu mowa o dieselu. W benzynie daje rade.
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 23 February 2010 Skąd: Gdynia ![]() |
Akurat ja mam Jednomas w 1.9Tdi i moge sie wypowiedzieć że bardzo hałaśliwy jest na jałowym - dźwiek jakby silnik miał sie rozsypać
![]() ![]() -------------------- Seat Ibiza 6L 1.9TDI ASZ 404KM/705NM +Metanol+NX - ET@12,19
Golf 4 1.9TDI 250KM/450NM www.facebook.com/Hamownia-Drogowa-Dynomet-Tr%C3%B3jmiasto-235835676754774/timeline?ref=page_internal |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 27 December 2009 Skąd: Łomża ![]() |
w benzynie halasuje tak samo jak i w dieslu. tu bardziej chodzi o skrzynie 02M, ktora nie przyjmuje chetnie jednomasu.
ja bym szedl w dwumas + sachs performance. -------------------- Fabia 1.8T 300+
Leon R30T EFR9180 |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 22 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
mss co Ty za brednie opowiadasz. Diesel generuje dużo więcej wibracji. W TDI jak dasz poliuretan do lizaka (łapę) od skrzyni biegów, to trzęsie całym autem. W benzynie jakoś tego nie zaobserwowałem.
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 27 December 2009 Skąd: Łomża ![]() |
naucz sie czytac. pisze o halasie ze skrzyni po montazu sprzegla na jednomasie, a nie wibracjach.
-------------------- Fabia 1.8T 300+
Leon R30T EFR9180 |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 22 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
brak mi słów na Twoją ignorancję. W temacie sprzęgieł do TDI mogę śmiało powiedzieć że jestem trochę obeznany. Jest jedna opcja na montaż jednomasa pod 240mm. Tarcza musi mieć duże sprężyny i wtedy powinno być ok. Może kolega mss wszechwiedzący się wypowie. W teorii jest jedno auto z którego można zaadaptować tarcze i docisk. Do tego jednomas robiony na zmówienie i jest cacy. Natomiast im słabsze sprężyn na tarczy tym słabsze sprzęgło, w sumie ciężko jest zrobić sprzęgło wytrzymujące 300KM i nie powodujące dziwnych odgłosów.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 21:01 |