![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Buduję silnik po tym jak go zabiłem a przy okazji przyjrzałem się swojemu turbo i zauważyłem, że wejście do strony zimnej to zwężka redukcyjna tak ok. 10mm. Domyślam się, że producent chciał w ten sposób ograniczyć doładowanie. Ja chcę poprawić tą niedogodność, ponieważ dążę do maxymalnego boostu. Mam plan taki żeby zlikwidować tą zwężkę i wstawić większy wirnik.
Czy ktoś zna firmę która robi takie mody? Gdzie można kupić większy wirnik? Jak go optymalnie dobrać? Czy można to samemu wykonać? Czy jest potrzebne wyważanie lub jakieś specjalistyczne narzędzia do takiej akcji? Poniżej fotki turbiny. -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 ![]() |
Nie musisz pisać w każdym temacie co zrobiłeś z swoim silnikiem bo już pewnie każdy na forum to wie
![]() -------------------- 10.9ET 210km/h Zegrze Pomorskie 2010r. Golf ProTurbo AWD Street<
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
A nie prościej założyć coś większego?
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 20 March 2009 ![]() |
BTW to turbo Mitsubishi nie Garretta
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
BTW to turbo Mitsubishi nie Garretta To mało istotne w tym temacie ale jest to na 100% Mitsubishi na licencji Garretta. -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 24 November 2011 Skąd: Wawa ![]() |
no właśnie nie lepiej będzie poszukać jakiejś większej turbiny? mam ją u siebie i z tego co się dowiadywałem to ona wystarcza mniej więcej do 200-220KM... więc dużo na niej nie ugrasz..
![]() -------------------- Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015 Mazda 6Speed - jest |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 17 May 2009 ![]() |
Gra nie warta świeczki
![]() -------------------- Black Supra Single Turbo
633Hp 751Nm |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Moja mała turbina szybko wstaje i dlatego wolałbym przy niej zostać. Czy naprawdę nikt nie ćwiczyl takiego zabiegu?
-------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Tue, 03 January 2012 ![]() |
Tak, można to zrobić, ograrnięty zakład od regeneracji powinnien dać rade i dobrać wirnik we własnym zakresie. Mi takie turob robiło OP turbo ze zgierza-polecam, robiłęm u nich 2x tubine w tym jendą hybryde i dziaa...
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 April 2007 Skąd: Płońsk ![]() |
spróbuj w http://www.emp-turbo.pl/
-------------------- _https://www.facebook.com/punto16vT
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 ![]() |
Znajomy tu ostatnio robił jakąś hybrydę z sprężarek od volvo http://www.auto-szlif.pl/
-------------------- 10.9ET 210km/h Zegrze Pomorskie 2010r. Golf ProTurbo AWD Street<
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
Prosto i tanio zanieś zimną strone do tokarza aby roztoczył ci to w lejek, dasz mu flaszke i zawsze turbina szybciej wstanie i wolbiej będzie zdychać górą... Robienie hybryd mija sie z celem ponieważ cienkiego wałka nie przeskoczysz. Nie wiem jak jest w tym turbo ale jak dasz za dużą stronę zimną i dłubiesz zimną na seryjnym wałku to łatwo ukręcić ośke... Cały zabieg jest sensowny jeśli masz padniętą turbinę i przy okazji regeneracji wrzucasz inne bebechy... Ale jeśli to dobra turbina to jej nie psuj bo z regeneracją jest różnie... Chcesz być pionierem dawaj turbinę VNT np z serii GTB a przestaniesz się martwic o turbo dziurę a o korby i podpory wału....
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 06 June 2006 Skąd: warszawa ![]() |
wstawia sie wirnik 19t roztacza kompresor i wywaza ponowne całosc , gra jest warta swieczki , do ugrania jest 40hp wiec opcja nie jest zła...
-------------------- Mini r53....
sprzedam adapter 1jz/2jz - 350z 6speed . pw |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Super User Dołączył: Sun, 13 November 2011 Skąd: lbn ![]() |
19T robi się najlepiej z 16T.Nie siedziałem w suchych danych ale trzeba by sprawdzić jaka jest i czy jest, różnica w wirnikach wydechowych.Jeśli 14T ma mniejszy wirnik to robienie z niej hybrydy 19T nie ma sensu.Lepszą opcją ,tak jak koledzy piszą, jest kupienie turbiny większej (16T, 15G). Osobiście rozbierałem niby hybrydę 13-tki zrobioną z wirnikiem 16T.Niby to się odpychało jakoś ale w silniku R5 2,4 20V.
Sam będę robił hybrydę 16T-19T i koszt takiej operacji,jeśli się to zrobi samemu zamknie się kwotą 240zł. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Sam będę robił hybrydę 16T-19T i koszt takiej operacji,jeśli się to zrobi samemu zamknie się kwotą 240zł. A sam też wyważasz? Czy przy wymianie wirnika wyważanie jest naprawdę niezbędne? -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 06 June 2006 Skąd: warszawa ![]() |
Jest.
-------------------- Mini r53....
sprzedam adapter 1jz/2jz - 350z 6speed . pw |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Super User Dołączył: Sun, 13 November 2011 Skąd: lbn ![]() |
Nie jest.Wyważanie jest "przereklamowane" ale to moja opinia.Argument? Proszę.Na wirniku wydechowym z czasem zbiera się sporo nagarów,czy to nie zmienia misternego wyważenia zespołu!? Paneweczki się zużywają,oś dostaje luzu,czy to nie zmienia balansu wirników? A jakoś dalej to działa i spektakularnie nie wybucha. Moje ori turbo przejechało 300kkm i dalej by śmigało.Auto teraz służy do zabawy.Ile nim zrobię? 5-10kkm rocznie? Nawet jak złożę hybrydę bez ważenia to nie zależy mi żeby też przelatało 300kkm.Jak wytrzyma 30kkm i się rozleci to rozbiorę,zmienię flaki za 100zł i jade dalej.
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
W ksiazce graham bell - dosc znana o tuningu - pisal,ze sam regenerowal turbiny. zaznaczal pozycje wirnikow i walka, wymienial panewki i uszczelnicze, skrecal i jezdzil.
To samo z kolami, wywaza sie opone, a jeden wiekszy kamyk moze wazyc 5g. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Super User Dołączył: Sun, 13 November 2011 Skąd: lbn ![]() |
CYTAT W ksiazce graham bell - dosc znana o tuningu - pisal,ze sam regenerowal turbiny. zaznaczal pozycje wirnikow i walka, wymienial panewki i uszczelnicze, skrecal i jezdzil. Właśnie do tego zmierzam!! Zrobiłem kolegom z 5 turbin,sobie zregenerowałem Garreta,wszystkie elegancko śmigają,nikt się na nic nie skarży.Tak,znaczyłem sobie położenie nakrętka-wirnik-oś.Wystarczają podstawowe narzędzia-nożyk,śrubokręt,szczypce do Seger'a.Wokół turbin istnieje jakiś mit skomplikowania,użytkownicy myślą,że to technologia kosmiczna,NASA,UFO itp itd.Na tym zarabiają warsztaty niemałą kasę.Nie mam nic do nich skoro ludzie chcą płacić,niech płacą po 1000zł. |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Super User Dołączył: Tue, 03 January 2012 ![]() |
TEż tak zrobiłem turbo t25 i bardoz ładnie śmigało. Też uważam że gdy przyłożyć się do zaznaczania jak był wirnik ustawiony to nei ma bata-musi być wyważone na tyle żeby śmigało! A koszt zestawu panewek z uszczelniaczami to 60-200. Natomiast jeśli dajemy nowy wirnik to moim zdaniem czeba wyważyć bo inaczej to rosyjska ruletka...
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 12:04 |