Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Porting turbiny + większy wirnik części zimnej, Garett TD04L - 14T. Volvo v40 T4
kakao
post Tue, 28 Aug 2012 - 12:11
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Buduję silnik po tym jak go zabiłem a przy okazji przyjrzałem się swojemu turbo i zauważyłem, że wejście do strony zimnej to zwężka redukcyjna tak ok. 10mm. Domyślam się, że producent chciał w ten sposób ograniczyć doładowanie. Ja chcę poprawić tą niedogodność, ponieważ dążę do maxymalnego boostu. Mam plan taki żeby zlikwidować tą zwężkę i wstawić większy wirnik.
Czy ktoś zna firmę która robi takie mody?
Gdzie można kupić większy wirnik?
Jak go optymalnie dobrać?
Czy można to samemu wykonać?
Czy jest potrzebne wyważanie lub jakieś specjalistyczne narzędzia do takiej akcji?

Poniżej fotki turbiny.











--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 28 Aug 2012 - 12:11
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
daniel1d11
post Tue, 28 Aug 2012 - 12:55
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 April 2008





Nie musisz pisać w każdym temacie co zrobiłeś z swoim silnikiem bo już pewnie każdy na forum to wie tongue.gif


--------------------
10.9ET 210km/h Zegrze Pomorskie 2010r. Golf ProTurbo AWD Street<
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Tue, 28 Aug 2012 - 13:17
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





A nie prościej założyć coś większego?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
crup-nick
post Tue, 28 Aug 2012 - 15:25
Post #4


Frequent User
Dołączył: Fri, 20 March 2009





BTW to turbo Mitsubishi nie Garretta
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Tue, 28 Aug 2012 - 15:37
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





CYTAT(crup-nick @ Tue, 28 Aug 2012 - 15:25) *
BTW to turbo Mitsubishi nie Garretta


To mało istotne w tym temacie ale jest to na 100% Mitsubishi na licencji Garretta.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
torek
post Tue, 28 Aug 2012 - 15:57
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 November 2011
Skąd: Wawa





no właśnie nie lepiej będzie poszukać jakiejś większej turbiny? mam ją u siebie i z tego co się dowiadywałem to ona wystarcza mniej więcej do 200-220KM... więc dużo na niej nie ugrasz.. rolleyes.gif


--------------------
Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015
Mazda 6Speed - jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LeVVy
post Tue, 28 Aug 2012 - 17:13
Post #7


User
Dołączył: Sun, 17 May 2009





Gra nie warta świeczki wink.gif


--------------------
Black Supra Single Turbo
633Hp 751Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Tue, 28 Aug 2012 - 18:07
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Moja mała turbina szybko wstaje i dlatego wolałbym przy niej zostać. Czy naprawdę nikt nie ćwiczyl takiego zabiegu?


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
s13owner
post Tue, 28 Aug 2012 - 18:51
Post #9


Super User
Dołączył: Tue, 03 January 2012





Tak, można to zrobić, ograrnięty zakład od regeneracji powinnien dać rade i dobrać wirnik we własnym zakresie. Mi takie turob robiło OP turbo ze zgierza-polecam, robiłęm u nich 2x tubine w tym jendą hybryde i dziaa...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kornat
post Tue, 28 Aug 2012 - 19:06
Post #10


Super User
Dołączył: Wed, 11 April 2007
Skąd: Płońsk





spróbuj w http://www.emp-turbo.pl/


--------------------
_https://www.facebook.com/punto16vT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
daniel1d11
post Tue, 28 Aug 2012 - 19:28
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 April 2008





Znajomy tu ostatnio robił jakąś hybrydę z sprężarek od volvo http://www.auto-szlif.pl/


--------------------
10.9ET 210km/h Zegrze Pomorskie 2010r. Golf ProTurbo AWD Street<
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Tue, 28 Aug 2012 - 19:46
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





Prosto i tanio zanieś zimną strone do tokarza aby roztoczył ci to w lejek, dasz mu flaszke i zawsze turbina szybciej wstanie i wolbiej będzie zdychać górą... Robienie hybryd mija sie z celem ponieważ cienkiego wałka nie przeskoczysz. Nie wiem jak jest w tym turbo ale jak dasz za dużą stronę zimną i dłubiesz zimną na seryjnym wałku to łatwo ukręcić ośke... Cały zabieg jest sensowny jeśli masz padniętą turbinę i przy okazji regeneracji wrzucasz inne bebechy... Ale jeśli to dobra turbina to jej nie psuj bo z regeneracją jest różnie... Chcesz być pionierem dawaj turbinę VNT np z serii GTB a przestaniesz się martwic o turbo dziurę a o korby i podpory wału....


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szeniman
post Wed, 29 Aug 2012 - 00:38
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Tue, 06 June 2006
Skąd: warszawa





wstawia sie wirnik 19t roztacza kompresor i wywaza ponowne całosc , gra jest warta swieczki , do ugrania jest 40hp wiec opcja nie jest zła...


--------------------
Mini r53....

sprzedam adapter 1jz/2jz - 350z 6speed . pw
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kogutos
post Wed, 29 Aug 2012 - 06:42
Post #14


Super User
Dołączył: Sun, 13 November 2011
Skąd: lbn





19T robi się najlepiej z 16T.Nie siedziałem w suchych danych ale trzeba by sprawdzić jaka jest i czy jest, różnica w wirnikach wydechowych.Jeśli 14T ma mniejszy wirnik to robienie z niej hybrydy 19T nie ma sensu.Lepszą opcją ,tak jak koledzy piszą, jest kupienie turbiny większej (16T, 15G). Osobiście rozbierałem niby hybrydę 13-tki zrobioną z wirnikiem 16T.Niby to się odpychało jakoś ale w silniku R5 2,4 20V.
Sam będę robił hybrydę 16T-19T i koszt takiej operacji,jeśli się to zrobi samemu zamknie się kwotą 240zł.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Wed, 29 Aug 2012 - 13:08
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





CYTAT(kogutos @ Wed, 29 Aug 2012 - 06:42) *
Sam będę robił hybrydę 16T-19T i koszt takiej operacji,jeśli się to zrobi samemu zamknie się kwotą 240zł.

A sam też wyważasz? Czy przy wymianie wirnika wyważanie jest naprawdę niezbędne?


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szeniman
post Wed, 29 Aug 2012 - 17:08
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Tue, 06 June 2006
Skąd: warszawa





Jest.


--------------------
Mini r53....

sprzedam adapter 1jz/2jz - 350z 6speed . pw
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kogutos
post Wed, 29 Aug 2012 - 19:11
Post #17


Super User
Dołączył: Sun, 13 November 2011
Skąd: lbn





Nie jest.Wyważanie jest "przereklamowane" ale to moja opinia.Argument? Proszę.Na wirniku wydechowym z czasem zbiera się sporo nagarów,czy to nie zmienia misternego wyważenia zespołu!? Paneweczki się zużywają,oś dostaje luzu,czy to nie zmienia balansu wirników? A jakoś dalej to działa i spektakularnie nie wybucha. Moje ori turbo przejechało 300kkm i dalej by śmigało.Auto teraz służy do zabawy.Ile nim zrobię? 5-10kkm rocznie? Nawet jak złożę hybrydę bez ważenia to nie zależy mi żeby też przelatało 300kkm.Jak wytrzyma 30kkm i się rozleci to rozbiorę,zmienię flaki za 100zł i jade dalej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Wed, 29 Aug 2012 - 19:20
Post #18


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





W ksiazce graham bell - dosc znana o tuningu - pisal,ze sam regenerowal turbiny. zaznaczal pozycje wirnikow i walka, wymienial panewki i uszczelnicze, skrecal i jezdzil.

To samo z kolami, wywaza sie opone, a jeden wiekszy kamyk moze wazyc 5g.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kogutos
post Wed, 29 Aug 2012 - 21:28
Post #19


Super User
Dołączył: Sun, 13 November 2011
Skąd: lbn





CYTAT
W ksiazce graham bell - dosc znana o tuningu - pisal,ze sam regenerowal turbiny. zaznaczal pozycje wirnikow i walka, wymienial panewki i uszczelnicze, skrecal i jezdzil.

Właśnie do tego zmierzam!! Zrobiłem kolegom z 5 turbin,sobie zregenerowałem Garreta,wszystkie elegancko śmigają,nikt się na nic nie skarży.Tak,znaczyłem sobie położenie nakrętka-wirnik-oś.Wystarczają podstawowe narzędzia-nożyk,śrubokręt,szczypce do Seger'a.Wokół turbin istnieje jakiś mit skomplikowania,użytkownicy myślą,że to technologia kosmiczna,NASA,UFO itp itd.Na tym zarabiają warsztaty niemałą kasę.Nie mam nic do nich skoro ludzie chcą płacić,niech płacą po 1000zł.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
s13owner
post Wed, 29 Aug 2012 - 21:57
Post #20


Super User
Dołączył: Tue, 03 January 2012





TEż tak zrobiłem turbo t25 i bardoz ładnie śmigało. Też uważam że gdy przyłożyć się do zaznaczania jak był wirnik ustawiony to nei ma bata-musi być wyważone na tyle żeby śmigało! A koszt zestawu panewek z uszczelniaczami to 60-200. Natomiast jeśli dajemy nowy wirnik to moim zdaniem czeba wyważyć bo inaczej to rosyjska ruletka...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 12:04