![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Fri, 30 October 2009 ![]() |
Witajcie,
Chciałbym zmienić silnik w moim gokarcie na coś mocniejszego, takiego do szaleństwa. Jako że w temacie motocykli nie jestem obeznany proszę was o pomoc. Chodzi mi o silnik 2 cylindrowy rzędowy (inny mi się nie zmieści) o jak największej pojemności (powyżej 500), nie musi być wysokoobrotowy kosiarz. Jakie modele motocykli posiadały takie silniki? Które z nich będą sensownie dostępne i nie zabiją ceną? Z góry dzięki za pomoc. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
2 cylindry w rzędzie to na przykład:
Yamaha TDM 850, moc ok. 80KM - dobry silnik kompletny to ok. 2500pln Honda CB500, Suzuki GS500, moc ok. 50KM - ok. 1000pln Ale może wszedł by silnik V4? taki jak w Hondzie VFR? cena około 1000-1500 a masz 100koni -------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 28 July 2007 Skąd: Kraków ![]() |
kupić cały motor za 2000k i masz wszystko co trzeba
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 02 March 2006 Skąd: Pomorskie ![]() |
kawasaki er-6 , wtrysk, dobrze znosi katowanie, bardzo prosty w obsłudze + kasetowa skrzynia biegów.
-------------------- CBR F4i & CRF250R
Pug 607 2.2 HDI |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 13 January 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Swego czasu licytowałem silnik z Yamahy RD200 (szkoda że dałem dupy pod koniec aukcji bo przebili mnie o kilka zł :/ ) - ciężko dostać (ale części są wbrew pozorom) ale jako stricte silnik do zwykłego gokarta ,a nie jakiegoś szajowoza bajka.
2 cylindry dwusów i chłodzony powietrzem, kompaktowe rozmiary, waga, prosty zapłon (2 zwykłe cewki, mały aku i ogień) ,a 22HP w serii starcza spokojnie. Jest też RD250 i można nawet targnąć się na LC z nowszych wersji. 38KM i nadal komaktowy rozmiar i brak skomplikowania układu i dodatkowej wagi typowe dla dwusówa ps.cały czas mówię tutaj o silniku który można wsadzić do ramy typowego gokarta ,a nie jakiegoś przedłużanego wykombinowanego niewiadomoczego które będzie szybkie do przodu i na tym się skończy zabawa bo nie sadze że to będzie jeździło jak należy mając na dupie 40-50kg twina z jakiegoś średniego pojemnościowo moto. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Fri, 30 October 2009 ![]() |
...ale jako stricte silnik do zwykłego gokarta ,a nie jakiegoś szajowoza bajka. ... ps.cały czas mówię tutaj o silniku który można wsadzić do ramy typowego gokarta ,a nie jakiegoś przedłużanego wykombinowanego niewiadomoczego które będzie szybkie do przodu i na tym się skończy zabawa bo nie sadze że to będzie jeździło jak należy mając na dupie 40-50kg twina z jakiegoś średniego pojemnościowo moto. Jak myślałeś rozwiązać zmianę biegów w zwykłym małym gokarcie z tym silnikiem? |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 13 January 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Przerobić mocowanie przy silniku i za pomocą cięgieł na linkę. Skrzynia sekwencyjna więc prosta dźwignia którą byś wbijał do przodu do tyłu biegi po kolei
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Fri, 30 October 2009 ![]() |
Podobnie myślę, i trzeci pedał do sprzęgła?
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 28 December 2011 Skąd: Katowice ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 13 January 2009 Skąd: Białystok ![]() |
aczkolwiek posiadając już odpowiednią ilość kucyków można by pokusić się i wyrzeźbić klasyczny układ pedałów jak w aucie
![]() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Sat, 17 January 2009 ![]() |
A może spróbować z silnikiem ze skutera? Yamaha T-max to silnik 500cm lub 530 w nowszej wersji. Starsze są w wersjach na wtrysku i gaźniku więc do wyboru. Skrzynia automatyczna, przeniesienie napędu łańcuchem. Okolice 40KM. Łatwo będzie założyć i nie będzie problemów ze sprzegłem, biegami itd. Ewentualnie silnik z Burgmana 650. Automatyczna skrzynia do karta to jednak spore ułatwienie w montażu.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
User Dołączył: Fri, 30 October 2009 ![]() |
Witajcie,
Wielkie dzięki za pomoc, decyzja podjęta - Honda CB500. Tani w zakupie, części dużo. Jutro jadę oglądać silniczek w moto po dzwonie, może wezmę go w całości żeby wszystko mieć. Pozdrowienia. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 12 December 2010 ![]() |
Witajcie, Wielkie dzięki za pomoc, decyzja podjęta - Honda CB500. Tani w zakupie, części dużo. Jutro jadę oglądać silniczek w moto po dzwonie, może wezmę go w całości żeby wszystko mieć. Pozdrowienia. dobry wybór, powyżej 8000 obrotów będzie latać ![]() -------------------- e46 m47tu | street triple 675R motoperf.com
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
wg mnie bezkonkurencyjny był by LC4 z KTM'a dzwięk miodzo, moment od samego dołu i bardzo małe wymiary...
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
To jest gokart na tor, po co w nim moment od dołu?
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 12:50 |