Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Fiat Seicento 1.4 16V + kompresor ROTREX, 174KM i 166Nm - upgrade od 2 strony
nitro_trs
post Mon, 09 Jul 2012 - 20:45
Post #1


Frequent User
Dołączył: Wed, 21 July 2010





Samochód baza:
Fiat Seicento 1.1 MPI 2003r ok. 20000km przebiegu.
Silnik modyfikowany przez Chojnicki Motor System – efekt: 67KM
Wydech: średnica seria, strumienica, końcowy tłumik Luter
Dolot: Węglarski

Najpierw zakupiliśmy silnik: 1.4 16V nowy Fiat Bravo. Przebieg…znikomy:



Potem rozebraliśmy go prawie do zera:







W tłokach trzeba było pogłębić podcięcia na zawory:





Kompleksowo obrobiona głowica:





Najostrzejsze wałki pod hydraulikę:





Obrobione koło zamachowe:





Krótki kolektor ssący z wydajniejszymi wtryskami zaadoptowany z Alfa Romeo Mito:



Silnik poskładany do kupy



Biorca napędu





Gotowy zestaw: silnik + skrzynia 6-bieg (Fiat Stilo)



Silnik w komorze:





Wydech o większym przelocie:)





Podłączenie elektroniki:



Trzeba było zrobić kolektor wydechowy 4-2-1 specjalnie dla tego silnika:





Większa przepustnica z odpowiednim adapterkiem



Po woli wszystko nabrało kształtów



Kilka poflockowanych elementów wnętrza przy okazji





Dodatkowe wskaźniki





Gotowe








Wałki - Świątek, Elektronika - Ecumaster DET-3

124KM i 125 Nm smile.gif nie tak źle jak z wolnossącego 1.4:)

Więcej zdjęć na naszej stronie TRS RACING
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 09 Jul 2012 - 20:45
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Krzysiek2
post Mon, 09 Jul 2012 - 21:12
Post #2


Frequent User
Dołączył: Mon, 29 December 2008





Dlaczego taki dołek na wykresie momentu przy 5250 ? Ogólnie to widać że silnik się chce wyżej kręcić - mechanika i sprężyny zaworowe i 130 pare pęknie.
Pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
freestyler
post Mon, 09 Jul 2012 - 21:18
Post #3


Super User
Dołączył: Fri, 27 February 2004
Skąd: Piotrków Tryb.





teraz tylko sie prosi o 4 przepustnice:)

wynik w sumie zacny tylko mało niutków, u mnie przy 119km/142nm robił sc 14,6/400m


--------------------
Polskie VTI - Fiat SC 1.4 16v - et 14,665 - Ryki 2008
Czeskie TSI - Octa 2FL 1.8tsi SWAP na 2.0tsi - et 12,939s/193km/h - Olsztyn 2015
2 v-ce MISTRZ POLSKI Klasy PROFI FWD TURBO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sebec
post Mon, 09 Jul 2012 - 21:36
Post #4


Frequent User
Dołączył: Tue, 19 October 2010





po co kol ssacy z tjeta do wolnossaka?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nitro_trs
post Tue, 10 Jul 2012 - 05:44
Post #5


Frequent User
Dołączył: Wed, 21 July 2010





Krecilismy wyzej na obrotach, ale zaraz po 7600 następował spadek momentu wiec nie bylo sensu. Kolektor z T-jeta dlatego ze ma nieco wiekszy przekroj kanalow i jest automatycznie krotszy co daje lepsza gore.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krzysiek2
post Tue, 10 Jul 2012 - 07:43
Post #6


Frequent User
Dołączył: Mon, 29 December 2008





krotkie kanały w tjecie nie przeszkadzają a tu ten dołek w momencie może być przez ten kolektor
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Slawo2000
post Tue, 10 Jul 2012 - 14:57
Post #7


Frequent User
Dołączył: Sun, 23 May 2010
Skąd: Gdańsk





Max. moment jest osiągany przy względnie niskiej prędkości obrotowej. Wydaje się, że ten silnik powinien mieć max. moment przy 5000 - 5500 obr/min o wartości gdzieś 135 Nm, być może wlaśnie tam gdzie jest ten dołek na wykresie. Ale może się mylę smile.gif


--------------------
________________________
E36 Compact S50B32 rally car
Polonez 2000
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raich
post Tue, 10 Jul 2012 - 16:05
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Sun, 05 July 2009





CYTAT(nitro_trs @ Tue, 10 Jul 2012 - 05:44) *
Krecilismy wyzej na obrotach, ale zaraz po 7600 następował spadek momentu wiec nie bylo sensu. Kolektor z T-jeta dlatego ze ma nieco wiekszy przekroj kanalow i jest automatycznie krotszy co daje lepsza gore.


ile stopni ma ten walek?
jaka srednica przepustnicy?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ROBI 81
post Tue, 10 Jul 2012 - 16:20
Post #9


Frequent User
Dołączył: Fri, 14 April 2006
Skąd: Żory





Jestem ciekawy ,ile takie cudo ma od 0-100km/h ? 7 sek czy mniej ? gratki fajnego Seja cool.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rOBERTO795
post Tue, 10 Jul 2012 - 16:44
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Sun, 22 May 2011
Skąd: Będzin





Na początek gratki kolejnego udanego projektu.
Troszke mało nm- tyle to ja u siebie miałem w 1,2 16V i to od ok 2500. Co do tego dołku to raczej "zasługa" wałków od Świątka.
Proponuje zmienić wałki na Cat Cams-a np. napewno bedzie lepiej. Ale ogolenie gratulacje.

P.S wycinaliście prowadnice zaworowe?


--------------------
1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raich
post Tue, 10 Jul 2012 - 17:06
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Sun, 05 July 2009





CYTAT(rOBERTO795 @ Tue, 10 Jul 2012 - 16:44) *
Na początek gratki kolejnego udanego projektu.
Troszke mało nm- tyle to ja u siebie miałem w 1,2 16V i to od ok 2500. Co do tego dołku to raczej "zasługa" wałków od Świątka.
Proponuje zmienić wałki na Cat Cams-a np. napewno bedzie lepiej. Ale ogolenie gratulacje.

P.S wycinaliście prowadnice zaworowe?


tylko pewnie za jeden zestaw cat cams'a masz dwa zestawy swiatka.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nitro_trs
post Tue, 10 Jul 2012 - 18:54
Post #12


Frequent User
Dołączył: Wed, 21 July 2010





Wałki Świątka są dwa razy tańsze niż cat cams więc... wiadomo. Prowadnice są przycięte.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rOBERTO795
post Tue, 10 Jul 2012 - 19:35
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Sun, 22 May 2011
Skąd: Będzin





CYTAT(nitro_trs @ Tue, 10 Jul 2012 - 18:54) *
Wałki Świątka są dwa razy tańsze niż cat cams więc... wiadomo. Prowadnice są przycięte.



No tak tańsze napewno. Mogliscie rownie dobrze wykonać ich kopie bylo by jeszcze taniej co nie zmienia faktu ze pomiedzy nimi a kicikici jest przepaść. Co do prowadnic mogliscie smiało wyciąc całe tongue.gif. Aha bo bym zapomniał- co do zamachu- to jeśli to auto do codziennej jazdy to lepiej bylo by serie wsadzić- Centomaniakowi by sie napewno lepiej jeżdziło.


--------------------
1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nitro_trs
post Tue, 10 Jul 2012 - 21:09
Post #14


Frequent User
Dołączył: Wed, 21 July 2010





To jest auto tylko na słoneczne weekendy więc lekkie koło nie przeszkadza
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Tue, 10 Jul 2012 - 22:13
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





jaki stopień sprężania? jakie paliwo? fajnie trzyma moment silnik i jedzie już od 2,5tyś... jednak ja wole doładowanie szczególnie że 1.2 8v przyjmuje sporo na klatę...


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ade
post Wed, 11 Jul 2012 - 21:51
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Wed, 12 November 2003
Skąd: Krakow





A seryjnie ile ten silnik ma momentu??

Może na seryjnych wałkach byłoby lepiej?


--------------------
http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RobertGTI
post Wed, 11 Jul 2012 - 23:47
Post #17


Super User
Dołączył: Sat, 14 August 2010
Skąd: warszawa





no i dolot bardzo krótki co może zjadać niutki, można by policzyć coś innego
Go to the top of the page
 
+Quote Post
STACH
post Thu, 12 Jul 2012 - 00:32
Post #18


User
Dołączył: Sun, 16 November 2003
Skąd: Gdańsk





CYTAT(ade @ Wed, 11 Jul 2012 - 21:51) *
A seryjnie ile ten silnik ma momentu??

Może na seryjnych wałkach byłoby lepiej?




Bodajże 128 Nm przy 4500 obr


--------------------
Best ET 12.885
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nitro_trs
post Mon, 16 Jul 2012 - 16:11
Post #19


Frequent User
Dołączył: Wed, 21 July 2010





Predkosc max 217km/h, od 0-100 6.8sek. Mierzone g-techem. Płaski wykres przebiegu momentu to między innymi zasługa krótkiego kolektora
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZUCZU
post Mon, 16 Jul 2012 - 21:59
Post #20


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





Moc większa o 5-8 koni, a moment jak w 1,15 na 4 trabkach. Szału jakoś nie ma jak na 1.4.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 25 June 2025 - 23:14