Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> AFN zdechł?, Problem z uruchomieniem AFNa. Potrzebna pomoc pilnie.
Schwarz
post Tue, 23 Sep 2008 - 22:22
Post #1


User
Dołączył: Tue, 21 November 2006
Skąd: Kielce





Witam.
Odrazu chce przeprosić za taki temat ale naprawdę potrzebuję rady. Zdecydowałem się zadać takie pytanie bo sam zrobiłem wszystko co umiem a nie pomaga.
Pacjent to seat cordoba 99r tdi AFN. Problem taki że jak jest zimny to nie odpala. Pod vagiem brak błędów, kąt ok, czujniki ok, świece ok, paliwo ok, nie zapowietrzony, przekażniki i bezpieczniki ok, turbo ok, wtryski ok. Silnik jak odpali chodzi pięknie, ma moc, 0 laga, pali w normie. Po zdjeciu kostki z czujnika temperatury silnika świece grzeją ok 15s i potem z trudem zapali, przez 2-3 sek chodzi nierówno. Jak jest ciepły zapala i chodzi nierówno z podłączonym czujnikiem.
Czy ktoś z szanownych urzytkowników ma jakiś pomysł co może być nie tak?


--------------------
Ibiza TDi GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 23 Sep 2008 - 22:22
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
hz10
post Wed, 24 Sep 2008 - 08:23
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





dolne kółko od rozrządu bym sprawdził wink.gif zobacz czy koło pasowe ma bicie jeżeli tak to musisz sie dostac do środka tzn zdjąc kółko przefrezowac wał nowe kołko śroba .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Schwarz
post Wed, 24 Sep 2008 - 09:02
Post #3


User
Dołączył: Tue, 21 November 2006
Skąd: Kielce





hz10 a czemu to dolne kółko od rozrządu ma wpływ na odpalanie? Sprawdzę to dzisiaj. Najbardziej zastanawiające jest to że auto jak już odpali to lata bez zarzutów.


--------------------
Ibiza TDi GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Wed, 24 Sep 2008 - 15:53
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





dlatego jest ważne bo jak sie obrobi to zapłon podczas rozruchu jest mocno opóżniony wink.gif jak samochód zapali wtedy automatycznie jest korygowany i wszystko jest niby oki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Schwarz
post Wed, 24 Sep 2008 - 16:02
Post #5


User
Dołączył: Tue, 21 November 2006
Skąd: Kielce





Dobra zaraz idę sprawdzić. A jak sprawdzić vagiem czy zapłon jest dobry?Jest to gdzieś w kanale 001, 002, 003 itd?


--------------------
Ibiza TDi GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Schwarz
post Wed, 24 Sep 2008 - 18:22
Post #6


User
Dołączył: Tue, 21 November 2006
Skąd: Kielce





Szok. Porównałem kąt wtrysku z Ibiza AFN i jest ok. Wszystkie pozycje z kanału 000 takie same. Koło nie ma bicia, wszystkie kółka przy rozrządzie chodzą równo. Pojawił się nowy objaw mianowicie biały dym. Jestem z Kielc.Znacie kogoś kto mógłby się tym zająć bo już sam nie jestem w stanie nic zrobić?Mogę ewentualnie podjechać do Krakowa lub Warszawy.


--------------------
Ibiza TDi GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Wed, 24 Sep 2008 - 20:15
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





zapraszam do mnie do starachowic , kat zawsze wychodzi dobrze po odpaleniu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Schwarz
post Wed, 24 Sep 2008 - 20:46
Post #8


User
Dołączył: Tue, 21 November 2006
Skąd: Kielce





poszedł pw.


--------------------
Ibiza TDi GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Wed, 24 Sep 2008 - 22:54
Post #9


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(Schwarz @ Wed, 24 Sep 2008 - 18:22) *
Szok. Porównałem kąt wtrysku z Ibiza AFN i jest ok. Wszystkie pozycje z kanału 000 takie same.


czy mierzyłeś VAGiem kąt na zablokowanych nastawach - czyli basic settings grupa 000, pozycja nr 2 powinna mieć wartość około 49-51 na rozgrzanym silniku


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Schwarz
post Thu, 25 Sep 2008 - 08:59
Post #10


User
Dołączył: Tue, 21 November 2006
Skąd: Kielce





Dzięki Cowboy. Sprawdzałem w normal settings.
Sprawa wygląda tak sprawdziłem dzisiaj w sprawnym aucie VWTOOlem (ale chyba nie ma różnicy z vag comem) i w normal settings w kanale 000 w pozycji 2 jest 74 a w basic settings jest 63. To auto jeździ i odpala bez zarzutu. Gdybym chciał doregulować to 63 na 51 to jak to zrobić?
W aucie które nie odpala sprawdzę popołudniu.
Bardzo proszę o pomoc bo może uda się do czegoś dojść.


--------------------
Ibiza TDi GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Thu, 25 Sep 2008 - 09:18
Post #11


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(Schwarz @ Thu, 25 Sep 2008 - 08:59) *
w basic settings jest 63. To auto jeździ i odpala bez zarzutu. Gdybym chciał doregulować to 63 na 51 to jak to zrobić?
W aucie które nie odpala sprawdzę popołudniu.


jak jest 63 to jest w granicach tolerancji

najpierw sprawdź w tym co nie odpala, bedziemy dalej kombinowac

w AFNie kąt reguluje się przesuwając pompę wtryskową

http://img258.imageshack.us/img258/7868/84565102kz5.jpg

w kazdym razie nie jest to skomplikowane, a satysfakcja bezcenna smile.gif

możesz looknąć tu:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=142235

powodzenia !




--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Schwarz
post Thu, 25 Sep 2008 - 10:13
Post #12


User
Dołączył: Tue, 21 November 2006
Skąd: Kielce





Dzięki wielkie. A to wiem już jak. Myślałem że jakoś inaczej. Popołudniu spróbuje uruchomić auto i zobaczę. A jeśli nie pali to jakiej wartości można się spodziewać?Mniejszej czy większej niż 50?


--------------------
Ibiza TDi GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Thu, 25 Sep 2008 - 10:23
Post #13


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(Schwarz @ Thu, 25 Sep 2008 - 10:13) *
A jeśli nie pali to jakiej wartości można się spodziewać?Mniejszej czy większej niż 50?


moze byc 0 moze byc na 15 moze byc 120 a moze być poza zakresem 255

za mało - późny kąt wtrysku, za duzo - przyspieszony kąt wtrysku




--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Schwarz
post Thu, 25 Sep 2008 - 18:41
Post #14


User
Dołączył: Tue, 21 November 2006
Skąd: Kielce





Zapłon po regulacji ponad 255 huh.gif Ale przynajmniej auto już odpala rolleyes.gif Albo ktoś założył rozrząd źle albo klin na wale od koła pasowego zepsuty. W poniedziałek rozbieram rozrząd, wszystko sprawdzę i teraz jak już zlokalozowałem problem to myślę że szybko usunę usterkę. Ogólnie bardzo dziekuję za rady. Cowboy i hz10 jak będziecie w kielcach to zapraszam na browca cool.gif


--------------------
Ibiza TDi GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Schwarz
post Tue, 30 Sep 2008 - 09:13
Post #15


User
Dołączył: Tue, 21 November 2006
Skąd: Kielce





Problemem było kółko... Naprawione oraz załorzony nowy rozrząd i wszystko śmiga jak należy. Dziękuję bardzo kolegom za pomoc.


--------------------
Ibiza TDi GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Tue, 30 Sep 2008 - 20:27
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





frezowałeś wał? bo jeżeli tylko nowe kółko to życzę powodzenia tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Schwarz
post Thu, 02 Oct 2008 - 20:01
Post #17


User
Dołączył: Tue, 21 November 2006
Skąd: Kielce





Podejrzewam że wymiana samego kółka wystarczyłaby na kilka kilometrów i do 1 butowania wink.gif


--------------------
Ibiza TDi GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Schwarz
post Thu, 16 Oct 2008 - 19:32
Post #18


User
Dołączył: Tue, 21 November 2006
Skąd: Kielce





Odgrzebe kotleta ponieważ myśle że może się to przydać użotkownikom AFNów nawet na tym forum. Otórz jak silnik jest zagrzany to w normal settings w pozycji 2 kanale 000 jest zapłon na 70. Na zablokowanych nastawach powinno być podobno 51. Czy zgadzacie się z tym? Bo zetknąłem się z silnikiem który na zapłonie w bassic setings 70 zapala lepiej i ma więcej mocy niż na 51. Jak w takim razie ustawiać wtrysk?Bardzo proszę o rady kogoś kto ma 100% pewności co mówi wink.gif


--------------------
Ibiza TDi GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 04 July 2025 - 05:15