![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#121
|
![]() |
Zależy co kto oczekuje od tarcz....
Ja oczekuję, że będą lepszym zamiennikiem niż seria... i jak na razie w pełni się sprawdzają. Jeżeli ktoś liczy ze za niecałe 800 pln kupi super zestaw sportowy to się grubo myli. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#122
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
2 mm... bez przesady. To nie ciężarówka, że tarcze mają dopuszczalne pęknięcia ![]() -------------------- WORKSHOP
|
|
|
![]()
Post
#123
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 27 August 2006 Skąd: zza węgła ![]() |
Zrobie fotki to sami ocenicie czy jest sie czym przejmowac.
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#124
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#125
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 24 May 2005 ![]() |
Tak z ciekawości przeczytałem cały ten temat i postanowiłem wtrącić swoje trzy grosze na temat tarcz hamulcowych.
Po pierwsze co do bicia tarcz ( gładkie/nacinane/nawiercane ), w ogromnym procencie powodem jest montaż. Zapewne usłyszę a co to za filozofia, ano żadna, tylko że większość montujących tarcze nie zwraca uwagi na mały drobiazg. Tarcz zakładamy na piastę, zwróćcie uwagę, że najczęściej po zdjęciu starej tarczy, piasta ma delikatnie mówiąc ślady korozji. Przykładem zdjęcie załączone na początku tematu i stan wewnętrznej części tarczy. Każdy kto zajmuję się montażem tarcz wie, że bicie piasty ( a tym samym styk tarcza piasta ) nie może przekraczać 0,02mm, czyli piasta musi być idealnie oczyszczona, nie tylko papierkiem jak to wielu uważa. Do tego celu stosowane są specjalne szczotki, lecz można to z powodzeniem zastąpić zwykłą szczotką stalową zakładaną na wiertarkę. Operacja ta niestety toszkę trwa, ale wierzcie mi opłaca się. Innym powodem błędu montażu jest zły (zbyt duży moment ) dokręcania kół, jak wiemy wiele warsztatów używa do tego kluczy pneumatycznych i zapewne nie jeden z was miał problemik z odkręceniem koła. Następna ważna sprawa to "dotarcie, ułożenie tarcz" najważniejszy to jest ten pierwszy okres kilkudziesięciu kilometrów. W tym okresie tarcze są najbardziej narażone, dobrym sposobem jest wykonanie takiej jazdy próbnej około 5-10 km i stopniowe dogrzewania hamulca. Np. jedziemy 60 km/h lekko wyhamowujemy do 40 km/h, schładzamy hamulec, w następnym etapie z 80 do 60, po kilku hamowaniach zwiększamy prędkość do 100 i wyhamowujemy do 80. Naprawdę jest to najważniejszy proces układania, w najbliższych 200 km staramy się unikać ostrych hamowań. Pomijam tu naganny przypadek, gdzie mechanik po zamontowaniu nowych tarcz, czy też klocków wciska od razu do końca pedał hamulca, który to w tym momencie spada aż do podłogi, resztę możecie sobie sami dopowiedzieć. Co do pęknięć tarcz wierconych. Z fizyki wiemy, że materiał silnie nagrzany stygnie wolniej na pełnej powierzchni a szybciej przy otworach, co powoduje naprężenia materiału. Teraz jeśli zastosujemy twardsze klocki np. EBC temperatura pracy będzie większa niż przy zastosowaniu klocka o bardziej miękkiej mieszance. Ponadto klocki o twardszej mieszance nie mają dobrej skuteczności przy niskich temperaturach dopiero po podgrzaniu osiągają swoją sprawność. Dlatego też hamując "zimnym" klockiem wydłużamy drogę hamowania czyli hamulec pracuje dłużej i tym samym bardziej się nagrzewa tarcz. Wcale to nie oznacza, ze do tarcz wierconych nie możemy stosować np. zielonych klocków EBC, należy tylko zwrócić większą uwagę na opisany wyżej okres docierania tarcz. Co do przypadku na początku tematu, jak widać tarcz ta jest już zużyta, grubość jej spadła poniżej minimalnej, czyli kwalifikuje się do wymiany, od takiej tarcz nie możemy już nic wymagać. Podsumowując, nie ma tarcz nie do skatowania. Trwałość tarcz zależy od montażu, ułożenia i świadomości użytkownika. Przepraszam za długi monolog, lecz mam nadzieję, że przynajmniej części z Was się co nieco przyda. |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#126
|
![]() |
No to na takim zestawie zrobiłem 15k km i jest wszystko jak na razie OK.
Co jakiś czas oglądam nawiercenia i na tą chwile nie widać żadnych mikropęknięć. |
|
|
![]()
Post
#127
|
|
User Dołączył: Tue, 18 November 2008 Skąd: PL ![]() |
ja ede zakładał gładkie zimmerman w rozmiarze 312mm i klocek ferodo ds albo mintex
słyszał do ferodo ze jest to bdb dobry wybor i dobranie parametrów ate nie jest taka super tarcza jak sie ludzie wypowiadaja do zimmermanów trzeba dobrac odpowiedni klocek i zgłowa to urzywac to nie widze zadnych problemów z tymi tarczami |
|
|
![]()
Post
#128
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 11 February 2009 Skąd: Kraków ![]() |
ja mam zimmermany założone na tył, tylko ze one są lite i nie ma problemów, ale znajomym pekały nawiercane juz po ok 20- 30 tys km. Co do EBC TG, to w golfie kolegi zwichrowały się już po 30 tys. Najlepsze jest to ze dużo osób jeździ na Mikodach i nie mają z nimi żadnych problemów.
-------------------- ItalianTunedCars
|
|
|
![]()
Post
#129
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 15 March 2005 Skąd: Bełchatów ![]() |
Adam a tutaj sprawdzales? http://hamulce.net/
Sam kupowalem u tego faceta i placilem 600zl za kpl do eski [przod i tyl] -------------------- Było A3:152KM->S3:272KM->EvoIX:391KM->EvoX:403KM->F10->A6 C7 BiT 370KM@770NM
Jest: S1000XR || E63s W212: 701KM@1002NM |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#130
|
![]() |
No i pojawił się pierwszy problem...... przy przebiegu 25k km.
Przy bardzo, bardzo delikatnym hamowaniu (w zasadzie to dotykaniu klockami do tarczy) z większych prędkości (około 160) pojawiło się delikatne bicie wyczuwalne na kierownicy. Na ścieżce diagnostycznej podczas owalizacji okazało się, że prawa tarcza po rozgrzaniu zaczyna się delikatnie wykrzywiać.... ale jeszcze łapie się w dopuszczalnej granicy ![]() Najprawdopodobniej jest to wina złego zamontowania tarczy do piasty lub samej piasty gdyż była zdejmowana. Na razie mikropęknięć nie widać. Podsumowanie po 25k km. Moim zdaniem nie ma sensu ich kupować. Złe niby nie są... ale nie jest to to, czego od nich oczekiwałem w stosunku do gładkich. Następne które niedługo zamówię będą to już gładkie Zimmermany. |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#131
|
![]() |
Po wymianie miłej korespondencji z człowiekiem sprzedającym w dużych ilościach te tarcze wyszło, że Zimmermanny Sport mają niestety tendencję do wykrzywiania się pod wpływem temperatury. "Bicie" rozgrzanych tarcz jest w tym przypadku.... normą.
Pojawia się już od około 10k km przebiegu niezależnie od zastosowanych w zestawie klocków. ![]() |
|
|
![]()
Post
#132
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 15 March 2005 Skąd: Bełchatów ![]() |
Troche mnie zmartwiles tym bo ja na swoje czekam juz 2tyg i jeszcze ich nie mam..
A kupowales gdzie swoje tarcze? z jakim klockiem uzytkujesz? -------------------- Było A3:152KM->S3:272KM->EvoIX:391KM->EvoX:403KM->F10->A6 C7 BiT 370KM@770NM
Jest: S1000XR || E63s W212: 701KM@1002NM |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#133
|
![]() |
kupowałem na hamulce.net z klockiem Ferodo Premier.
Jak szukasz nawiercanych 312mm to mam komplet nowych na zbyciu (kupiłem dla A4 ale nie założyłem). ![]() |
|
|
![]()
Post
#134
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 08 February 2003 Skąd: Gdańsk ![]() |
Czyli co ? Kupowac gladkie czy omijac Zimmermanny szerokim lukiem ?
-------------------- Omega B Irmscher X20XEV
Corsa C GSi Z18XE Omega Evo500 C30NE/SE Szybciej wyglądają, niż jeżdżą. |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#135
|
![]() |
Moim zdaniem nawiercane Sport'y nie są warte zachodu.
|
|
|
![]()
Post
#136
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 22 October 2008 ![]() |
Jeśli chodzi o gładkie, to mam u siebie w forku sturbo na przodzie + mintex i po 15tys jazdy, wielu hamowań ze 180 do 100, częstej i szybkiej jazdy na zakrętach nie wykazują żadnych objawów bicia, ani pęknieć. Do auta na ulice są ok.
|
|
|
![]()
Post
#137
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 21 June 2009 ![]() |
Mam zamiar kupić Zimmermanny, wentylowane bez jakichkolwiek nawierceń, frezów i innych bajer, 257mm. Firma 9's Parts, która jest właścicielem http://brakes.pl/ z Krakowa sprowadza te tarcze prosto od producenta z Niemiec. Czy ktoś tam kupował już hample i czy faktycznie nie są to żadne podróbki? Czytając temat od początku zmieszałem się trochę co do tych tarcz, ale wywnioskowałem, że jeżeli chodzi o pełne to cena/jakość jest idealnie spasowana pod warunkiem że nie mamy do czynienia z jakimś shitem ala zimmermann.
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#138
|
![]() |
kupując na hamulce.net masz pewność jakości
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#139
|
![]() |
no i po około 30.000 km podziękowały mi za współpracę tarcze gładkie Zimmerman'a
Nie dość, że pokryła je ruda już po 2 dniach i wyglądały ohydnie...... to jeszcze są jak z plasteliny. Biją w zależności od temperatury jaką osiągną. Zimne jest ok.. 3-4 hamowania i już napi******ą. |
|
|
![]()
Post
#140
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 11 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Kup sobie Brembo ORO - per saldo taniej ci wyjdzie niż bujać się z Zimmem. W swoim A4 zrobiłem na nich 60kkm (czy nawet więcej - nie pamietam) na klocku DS 2000 i nawet na koniec gdy spadły już do minimum - były płaskie jak stół. ZERO jakiegokolwiek bicia. Wcześniej miałem ATE, Brembo MAX i gięły się na potęgę, nie nadążałem wymieniać. Natomiast Brembo ORO - cud, miód, malina.
-------------------- 2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 20 July 2025 - 02:17 |