Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> z3 coupe kompresor by FWmotorsport
daniel325
post Sat, 04 Jul 2009 - 00:14
Post #1


Super User
Dołączył: Thu, 26 October 2006





witam
okazyjnie nabyłem to auto kilka miesięcy temu (ma służyć do zabawy a przede wszystkim robić za królika doświadczalnego , budżet jednak-jest mocno ograniczony dlatego też zawieszenie, hamulce, itd mogą z założenia być robione tylko raz, za to silnik obarczony największą dawką testową złożony z kilku modeli ma prawo strzelać fochy wink.gif
tak czy inaczej ciągle brakowało czasu na własne auto dlatego postanowiłem zrobić w warsztacie 3 tygodniową przerwę podczas której mamy wraz ze wspólnikiem pchnąć swoje auta do przodu (zobaczymy jakie postępy można zrobić w 2-3 tygodnie a jest co robić "oryginalny będzie tylko koło zapasowe ")




po malowaniu (bez silnika)



MODEL:
Z3 coupe 1999rok 2,8tu

Modyfikacje


Silnik:
daleko w trakcie

z auta wyleciał stary 2,8 a jego miejsce zająć ma silnik z m3 3,0 o oznaczeniu s50b30 + w całości wykonany przez nas kit kompresora


Modyfikacje głowicy:
początkowo zawory z b30 miały zostać zastąpione zaworami z b32 (lepszy przepływ ale po długiej walce z myślamie postanowiłem zostawić mocniejsze oryginały)-brak zmian
Modyfikacje bloku "testowa":
-minimalny rozwiert
-skrócone o 2 mm korbowody
-bardzo mocne honowanie




Układ dolotowy: zero
-oryginalny kolektor ma zastąpić nowym wykonanym z aluminium z wbudowanym ic. wodnym

flansze



Układ wydechowy: w trakc..
-oryginalne barany zostały wywalone ich miejsce zajęły kolektory z s54



Układ wtryskowy: w trakcie

-zainstalowałem pompy paliwa o wydajności 360 l/h
-do zamontaowania dodatkowa listwa wtryskowa

Elektronika: zero
-ecumaster

Układ hamulcowy: zakończone
-przód 340 mm 4tłoczek +nawiercana tarcza z "maserati"
-tył hamulce tylne z mcoupe z nawiercanymi tarczami


Układ chłodzenia: zero
-oryginalna chłodnica wody z m3 e36
-duża chłodnica oleju
Układ napędowy:w trakcie
-koło jednomasowe + tarcza spiekowa naszej produkcji+wzmocniony docisk

koło zamachowe jednomasowe odelżone a nastepnie wyważone statycznie i dynamicznie (od niedawna wykonujemy tego typu usługi)


-skrzynia 5 biegowa m3 e36
-dyferencjał z mcoupe 3,2 321KM wraz z deklem z ożebrowaniem chłodzącym

-półosie i piasty mcoupe


Zawieszenie: zakończone
-gwintowanie zawieszenie BILSTEIN b16 pss9
-przód wahacze m3 e36
-tył mcoupe



Karoseria & wnętrze : w trakcie

-przygotowanie do malowania


-z nowym lakierem ( czarna perła)


-lampy zmienione na całościowo czerwone

-lusterka mcoupe

-dokładka przedniego zderzaka (oryginalnie jest stanowczo za wysoko)

-nowe koło ETABETA KRONE radinox 18/9,5 i 11 cali



-kierownica momo


-fotele oryginalne wyleciały na zbity pysk zastąpiły je kubełki(miały być szyte czerwona nicią ale chyba dobrze że nie są)

-pasy szelkowe

-zegary m3 e36
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 04 Jul 2009 - 00:14
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
daniel325
post Sat, 04 Jul 2009 - 01:27
Post #2


Super User
Dołączył: Thu, 26 October 2006





1 dzień
1- odświeżyłem z zewnątrz zaciski na aucie zrobię tyłki smile.gif
2- prze serwisowałem dyferencjał
3-wytrawiłem dekiel, przepustnice,vanosa,filtr oleju, pompę wody i dałem wszystko w vht
a i wiem już że zapas jest tez do zmiany nie wchodzi na heble dry.gif




Go to the top of the page
 
+Quote Post
berkut
post Sat, 04 Jul 2009 - 02:00
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa





Rozwiert ? Mocne honowanie ?

Jakie tloki uzywasz ?smile.gif


Fajne autko, czekam na dalesze etapy pracy smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
VTEC
post Sat, 04 Jul 2009 - 06:20
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Winowrocław





Gratuluje najładniejszego modelu BMW. Projekt może być bardzo ciekawy z tego co piszesz smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
g69
post Sat, 04 Jul 2009 - 08:23
Post #5


Frequent User
Dołączył: Sun, 20 July 2008





Jaki kompresor ma tam trafić? Jakie doładowanie? Zapowiada sie ciekawie... smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
daniel325
post Sat, 04 Jul 2009 - 09:33
Post #6


Super User
Dołączył: Thu, 26 October 2006





CYTAT(berkut @ Sat, 04 Jul 2009 - 02:00) *
Rozwiert ? Mocne honowanie ?

Jakie tloki uzywasz ?smile.gif


Fajne autko, czekam na dalesze etapy pracy smile.gif



używane tongue.gif
tłoki pochodzą z 3,2

CYTAT(g69 @ Sat, 04 Jul 2009 - 08:23) *
Jaki kompresor ma tam trafić? Jakie doładowanie? Zapowiada sie ciekawie... smile.gif


początkowo miał być to m112-ka ale jako że auto jest prototypem i jeżeli kompresor bedzie dawał wystarczający efekt będziemy strać się zrobić własny kit
musiałem wybrać cos bardziej kompaktowego (przy m112 umieszczonej klasycznie trzeba ingerować już w poszycie maski) padło na
VORTECHA V2




mam dziś wesele więc kobieta pewnie nie pozwoli wyrwać sie do warsztatu angry.gif
dzień 2
udało sie wyrwać na chwilę i zrobić adaptery zamontować heble i okleić część dokładki karbonem






Go to the top of the page
 
+Quote Post
TJung
post Sat, 04 Jul 2009 - 18:13
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





Jest jedno "ale": zapas już nie będzie oryginalny buuuu wink.gif

A tak na serio, to miazga ! Super robotę robicie chłopy !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
luke1
post Sun, 05 Jul 2009 - 21:18
Post #8


Rookie
Dołączył: Mon, 29 September 2008





czesc, swietny projekt!
mozesz powiedziec cos wiecej o procesie oklejania tej dokładki karbonem tzn jakie dokładnie materiały sa potrzebne i szybki kurs how2 tez byłby mile widziany, z gory dzieki

pozdrawiam !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
daniel325
post Mon, 06 Jul 2009 - 23:42
Post #9


Super User
Dołączył: Thu, 26 October 2006





dzień 3

miałem pewien dylemat czy oryginalne półosie bedą sprawdzać sie przy 11 calowych kołach i dziś ostatecznie zdecydowałem że chyba lepiej robić raz a dobrze -przebudowuję całe tylne zawieszenie i zastosuję sporo mocniejsze przeguby
porównanie oryginalny i z wersji z3m:



okazało się że wahacz z wersji z3m jest tak naprawdę zupełnie inny (ma kilka dodatkowych wzmocnień, gniazdo przegubu jest większe i co dziwne ma chyba inne przegięcie -zobaczymy jutro)


po hamulcach i piastach czas na następny bardzo istotny element w aucie :
układ kierowniczy :
początkowo rozebrałem magiel w celu powiększenia skrętu ale po obadaniu zakresu w komplecie z zastosowanymi zwrotnicą -o krótszym ramieniu przy 9,5calach zdecydowałem że nie można już nic zwiększać, skończyło się na zmianie drążków

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grzesi(E30)k
post Tue, 07 Jul 2009 - 12:55
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Tue, 13 January 2009
Skąd: Białystok





Pokrywa cewek zostaje cała czerwona?

Ja bym się pokusił o lekkie przejechanie napisu M-Power i tych pasków frezarką żeby wydobyć alu na wierzch.

Zawsze to jakiś ładny smaczek pod maską biggrin.gif




A sam projekt mega i bardzo zacne rozmiary felg happy.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
daniel325
post Tue, 07 Jul 2009 - 22:34
Post #11


Super User
Dołączył: Thu, 26 October 2006





dzień 4

nie ma co pisać, bo progres jest znikomy -wrócił temat hamulców przednich z MASERATI tz po skręceniu kompletu- zawieszenia przedniego, okazuje się że podczas skręcania dużo większa od seryjnej tarcza hamulcowa dotyka do wahacza, nie był by to znaczny problem- można by zmienić odsadzenie tarczy ale problem polega na tym że nie mogę tego zrobić ponieważ koło i tak juz wystaje- no ale nic poczyniłem pewne kroki i jutro prawdopodobnie sie z tym uporam, pozatym wymieniłem wszystkie sworznie i poza tymi hamulcami przedni zawias jest skończony



CYTAT(luke1 @ Sun, 05 Jul 2009 - 21:18) *
czesc, swietny projekt!
mozesz powiedziec cos wiecej o procesie oklejania tej dokładki karbonem tzn jakie dokładnie materiały sa potrzebne i szybki kurs how2 tez byłby mile widziany, z gory dzieki

pozdrawiam !



matujesz oklejany element, smarujesz go żywicą epoksydową, na to przyklejasz włókno węglowe, czekasz aż zaschnie, wylewasz wszytko lakierem bezbarwnym aż do pożądanego efekty i tyle
Go to the top of the page
 
+Quote Post
STELMI
post Thu, 09 Jul 2009 - 16:02
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Mon, 16 January 2006
Skąd: Bydgoszcz





czy Vortech podobnie jak rotrex ma własny układ smarowania czy trzeba mu podłączać z silnika i spływ robić ?
Który to jest model Vortecha?


--------------------
Frezowanie, cięcie CNC

https://www.facebook.com/pages/STELMACH/286353431402978
Go to the top of the page
 
+Quote Post
daniel325
post Thu, 09 Jul 2009 - 22:42
Post #13


Super User
Dołączył: Thu, 26 October 2006





trzeba go podłączyć do układu smarowania silnika, to jest model v2, ja jestem w górach do poniedziałku więc progresu z z-ka nie będzie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mega
post Mon, 13 Jul 2009 - 19:05
Post #14


Frequent User
Dołączył: Sun, 27 June 2004
Skąd: dziesiąta/sławinek





niestety mi osobiście się to auto nie podoba tutaj....
Na żywo jest dużo lepiej...


--------------------
Audi S2 ABY/ RS6 / Porsche 911 Turbo X50 Techart kit
Go to the top of the page
 
+Quote Post
daniel325
post Tue, 28 Jul 2009 - 16:27
Post #15


Super User
Dołączył: Thu, 26 October 2006





już po wakacjach czas cos ruszyć

dzień 5 i 6

tylne zawieszenie komplet z mcoupe wraz z tylnym mostem po przeglądzie


powoli silnik się składa, zamontowane zostały zimniejsze świece zapłonowe



ogryzak







w silniku została zamontowana pompa 2 sekcyjna z systemem przelewowym (warto przed montażem zbadać jej stan, czasami zaworek upustowy potrafi się zatrzeć)


testujemy dalej oryginalne barany zostały usunięte ich miejsce zajęły przerobione kolektory o większej średnicy i innym przegięciu


zostały owinięte bandażem termoizolacyjnym
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maleckis
post Tue, 28 Jul 2009 - 17:22
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





Jakie zimniejsze świece założyliście? Powodzenia z projektem!


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
daniel325
post Tue, 28 Jul 2009 - 17:27
Post #17


Super User
Dołączył: Thu, 26 October 2006





CYTAT(maleckis @ Tue, 28 Jul 2009 - 17:22) *
Jakie zimniejsze świece założyliście? Powodzenia z projektem!


oryginalne z 3,2
dzięki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcinvvv
post Tue, 28 Jul 2009 - 22:10
Post #18


User
Dołączył: Sun, 19 October 2008
Skąd: DG





swietny projekt. obyscie dotrwali do konca smile.gif
pozdrawiam


--------------------
HIL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ktr
post Wed, 29 Jul 2009 - 00:32
Post #19


Rookie
Dołączył: Fri, 22 February 2008





patrząc na wczesniejsze projekty chłopaki napewno dotrwaja do konca cool.gif
i zapewne bedzie co podziwiać...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
daniel325
post Tue, 18 Aug 2009 - 22:30
Post #20


Super User
Dołączył: Thu, 26 October 2006





wystrugane mocowanie kompresora



rozpoczynam budowę kolektora ssącego
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 21 July 2025 - 14:23