Shoutbox 0 nowych PW 


5 Stron V  « < 2 3 4 5 >  
Reply to this topicStart new topic
> VW Passat 1.8T GT28RS Stage I by ZoLtaR, 286PS/337Nm @ 1 bar.. bedzie wiecej :)
uki82
post Mon, 16 Jun 2008 - 23:02
Post #61


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 June 2007
Skąd: WG





auto bardzo fajne. A jakie wartości momentu jest w stanie wytrzymać bez ślizgania itp seryjne sprzęgło??


--------------------
A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 16 Jun 2008 - 23:02
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
marecek
post Tue, 17 Jun 2008 - 15:59
Post #62


Super User
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: WuPeeR





Seryjne sprzęgło (228mm) dźwigało te 337Nm przy 1.0 bara prawie bez uślizgnięć. Po rozkręceniu na 1.2-1.3 trzeba było je chwilkę "podgrzać", ale też dawało radę po chwili jazdy, chociaż nie było mowy o swobodnym przyspieszaniu. Trzeba to było robić...hmm... z wyczuciem wink.gif. Seria przeżyła 8000 km od modyfikacji (przebieg aktualny 125 tys km). Po rozkręceniu sprzęgła trzeba było wyskrobać wiadro pyłu ze skrzyni biegów i oczyścić dwumas, bo tarczka sprzęgła miała 2mm (!) grubości wink.gif


--------------------
Lanos STI, na arabskich szlakach...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_k-meal_*
post Tue, 17 Jun 2008 - 16:41
Post #63









to Ty masz z tylu "1.8"?
szacunek, fajnie cichociemne auto. biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
the.wolf
post Tue, 17 Jun 2008 - 16:44
Post #64


EJ205 USER
Dołączył: Sat, 21 June 2003
Skąd: WuWuA-WaWeR





tak, to ten samochod.


--------------------
W205 OM654 Daily
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Stf1
post Wed, 18 Jun 2008 - 01:34
Post #65


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 June 2006
Skąd: WA





auto miłe. w trasie na pewno robiło będzie zmieszanie, ale niestety na sprinty wieczorne średnio się nadaje... 14,3 przy okolicach domniewanych 320-340km dobitnie potwierdza fakt przeznaczenia.


--------------------
2.0t
Go to the top of the page
 
+Quote Post
greenhorn
post Wed, 18 Jun 2008 - 17:12
Post #66


Super User
Dołączył: Sat, 21 June 2003





Przez te wszystkie plastikowe Hondy ludzie mysla, ze troche ponad 300 koni w osce bedzie zawsze walic wysokie 12 wink.gif

Wlasnie takie powinno byc auto do codziennej jazdy - dyskretne i szybkie. Duzo bezawaryjnych kilometrow zycze!


--------------------
7:39,9
2:35,8
1:37,9
Go to the top of the page
 
+Quote Post
uki82
post Mon, 21 Jul 2008 - 21:57
Post #67


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 June 2007
Skąd: WG





mam jeszcze jedno pytanie, być może trochę głupie ale może ktoś wyjaśni. Skoro jest samochód indywidualnie strojony to po co zakładany jest mbc?? Przecież doładowanie wysterowane jest za pomocą n75 i tu można ograniczyć zbyt szybkie narastanie momentu które może zabić silnik, a w przypadku mbc tego nie osiągniemy. Nadmiernie się wtedy obciąża dół silnika. Jednak na Twoim wykresie kop momentu zaczyna się od ok 3800 obr/min. Czy w tym przypadku wystrojono doładowanie za pomocą n75 a mbc służy tylko do szybkiej zmiany "mapy" ?? smile.gif


--------------------
A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marecek
post Mon, 21 Jul 2008 - 22:18
Post #68


Super User
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: WuPeeR





ZTCW bez MBC turbo przy pełnym otwarciu przepustnicy wkręca się minimalnie później (100-200obr/min wyżej), więc zysk przy mocnym depnięciu delikatny jest... Druga sprawa to to, że jak masz mapę trybu awaryjnego i N75 to nie pojeździsz, a u mnie praktycznie cały czas auto jeździ w tym właśnie trybie ze względu na do dziś nierozwiązane problemy wieku dziecięcego... sad.gif.

prawda jest taka, że MBC się przydał zaraz po wystrojeniu, jak trzeba było z kilometra na kilometr zmniejszać ciśnienie, żeby w ogóle móc jeździć bo sprzęgło nie dawało rady.

przy finalnym strojeniu MBC oczywiście wyleci, bo auto ma jeździć po trasach, a nie na 1/4. A bez N75 nie ma mowy o zrobieniu czegoś takiego jak "delikatne" przyspieszanie... bo na MBC jest albo na podciśnieniu albo na maxa (etap pośredni to falowanie doładowania między 0 a max, co daje bardzo głupią huśtawkę).

btw. w ramach update-u: ktoś wie czy są jakieś mocniejsze skrzynie plug-and-play do 1.8T wzdłużnych? wink.gif Bo wymieniłem sprzęgło, teraz przeguby, zakładam, że na dniach skończą się półośki a później padnie na skrzynię sad.gif


--------------------
Lanos STI, na arabskich szlakach...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
poziek
post Mon, 21 Jul 2008 - 22:55
Post #69


Forum Killer
Dołączył: Sun, 23 October 2005
Skąd: WPR





CYTAT(marecek @ Mon, 21 Jul 2008 - 21:18) *
ZTCW bez MBC turbo przy pełnym otwarciu przepustnicy wkręca się minimalnie później (100-200obr/min wyżej), więc zysk przy mocnym depnięciu delikatny jest... Druga sprawa to to, że jak masz mapę trybu awaryjnego i N75 to nie pojeździsz, a u mnie praktycznie cały czas auto jeździ w tym właśnie trybie ze względu na do dziś nierozwiązane problemy wieku dziecięcego... sad.gif.

prawda jest taka, że MBC się przydał zaraz po wystrojeniu, jak trzeba było z kilometra na kilometr zmniejszać ciśnienie, żeby w ogóle móc jeździć bo sprzęgło nie dawało rady.

przy finalnym strojeniu MBC oczywiście wyleci, bo auto ma jeździć po trasach, a nie na 1/4. A bez N75 nie ma mowy o zrobieniu czegoś takiego jak "delikatne" przyspieszanie... bo na MBC jest albo na podciśnieniu albo na maxa (etap pośredni to falowanie doładowania między 0 a max, co daje bardzo głupią huśtawkę).

btw. w ramach update-u: ktoś wie czy są jakieś mocniejsze skrzynie plug-and-play do 1.8T wzdłużnych? wink.gif Bo wymieniłem sprzęgło, teraz przeguby, zakładam, że na dniach skończą się półośki a później padnie na skrzynię sad.gif


W usa wkładają skrzynie z 2.8 N/A
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawel934
post Mon, 21 Jul 2008 - 23:22
Post #70


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 November 2006
Skąd: Warszawa WN





Na światłach można sie nieźle naciąć smile.gif. Świetne autko na trasę. Ile ma do setki i do 200 tak orientacyjnie?


--------------------
"If in doubt, flat out" Colin McRae

Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
uki82
post Tue, 22 Jul 2008 - 07:36
Post #71


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 June 2007
Skąd: WG





aha, juz rozumiem, dzięki i mam jeszcze pytanie co do samego strojenia. Czy jest dla tunera jakaś różnica podczas strojenia jaka turbina jest zamontowana w aucie?? Kiedyś znalazłem gdzieś tu na forum taką wzmiankę ale teraz tego nie mogę odszukać. Wydaję mi się że chodziło to o turbo garreta gt28.


--------------------
A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marecek
post Tue, 22 Jul 2008 - 07:58
Post #72


Super User
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: WuPeeR





poziek, dzięki za info - będę szukał w takim razie...
pawel934 - do setki poniżej 7, a do 200 nie wiem, ale na 400 robi 14.2-14.5 w zależności od toru i szczęścia... końcowa coś ok 170.
uki82 - biorąc pod uwagę, że każde turbo pompuje od innej wartości obrotów zupełnie inną dawkę powietrza - specjalistą nie jestem, ale zaryzykuję stwierdzenie że jakby nie miało to znaczenia, to AFR byłby... hmm... kiepsko dobrany wink.gif


--------------------
Lanos STI, na arabskich szlakach...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
uki82
post Tue, 22 Jul 2008 - 08:28
Post #73


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 June 2007
Skąd: WG





Co do wysterowania turbo to u Ciebie jest wystrojone w oparciu o n75, bo strzał momentu jest od 3800 obr/min, czy to taka charakterystyka gt28rs wpływa na taki przebieg momentu ??

przepraszam że źle się wyraziłem bo w przypadku sprężarek o różnych wydajnościach to oczywiste, chodzi mi o to czy jest jakaś różnica w strojeniu silnika przy zastosowaniu innych modeli turbosprężarek ale o podobnych wydajnościach. Np mamy dwa przyapdki:
1) stosując turbo gt28rs
2) stosując torbo kkk k24

Mocno nie wnikałem czy obie te turbosprężarki mają identyczną wydajność ale chyba k24 ma mniejszą. I moje pytanie brzmi czy jest jakaś trudność w wystrojeniu silnika 1.8T na sprężarce k24 pochodząca z audi s4 c4(posiada zewnętrzny wastegate).


--------------------
A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marecek
post Wed, 05 Aug 2009 - 04:25
Post #74


Super User
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: WuPeeR





podbijam temat z okazji "urodzin" licznika, bo może ktoś będzie zainteresowany takim modem na przyszłość:
silnik zrobił bezawaryjnie 150 000 km (od modyfikacji 40kkm). Średnie spalanie kształtuje się na poziomie 14 litrów, chociaż w trasie można bez problemu zejść do 8-9. Od kwietnia prowadzona jest statystyka na motostacie (dla ciekawskich).

W ramach ciekawostki dodam, że silnik w dalszym ciągu *nie bierze oleju* (co jest bolączką seryjnych 1.8T), od początku ujeżdżany na mobilu 1, a po modyfikacjach 100% valvoline VR1 5W50. Polecam ten olej ze względu na rewelacyjne osiągi (zimny start do osiągnięcia ciśnienia nominalnego to 2-3km jazdy w temperaturach dodatnich).

Od czasu modyfikacji autko przeszło jeszcze kilka zmian, co by się dało jeździć:
- 17"
- nisko i twardo
- rozpórka
- powrót do N75 zamiast MBC co by ucywilizować reakcję na gaz
- dodany katalizator + tłumik środkowy (w sumie 3 sztuki) - w aucie jest kompletna cisza przy 2.5" !
- eksperymenty z wieloma zaworami upustowymi dały jedną odpowiedź -> properfekt typ II.











W dalszym ciągu auto czeka na kilka dodatkowych modyfikacji, włącznie z kolejnym strojeniem, bo po założeniu dodatkowego tłumika zmieniła się zupełnie charakterystyka pracy turbo... Moc zmierzona w zależności od pory roku i humoru sterownika - od 285 do 313 KM (285/380Nm na rolkach agma tuning z doładowaniem 1.1 bara, 300KM/400Nm u Mastersa, 313KM/418Nm w kreatorze mocy). Muszę się w końcu zebrać i wystroić auto na normalnych rolkach i na ulicy, bo jeszcze nigdy nie widziałem doładowania większego niż 1.2-1.3 bara na rolkach. Na ulicy maksymalne osiągnięte doładowanie to 1.8 bara na seryjnych gratach podczas jazdy na V biegu powyżej 5kRPM...

Kilka przemyśleń w zakresie modyfikacji 1.8T:
- silnik 1.8T jest idealny do modyfikacji
- przepływomierz nie lubi ciepła. Jeśli nie ma przegrody termicznej między turbo a przepływomierzem - będzie padać
- przegroda termiczna nie wpływa na temperaturę w dolocie ZA intercoolerem (jak sugerowano w początku tego postu)
- tak wielki intercooler pozwala w gorące (25 stopni) dni utrzymywać temperaturę w okolicach 35-40 stC w czasie pełnego doładowania podczas jazdy
- pedał sprzęgła ma czujnik, który należy unieszkodliwić jeśli się chce płynnie zmieniać biegi (ogromne podziękowania dla Tune-Up z 3city!!!)
- trakcja przy 300KM to nie problem... jeśli auto już się turla ->> passat nigdy nie będzie sprinterem (rekord zmierzony to 14.2@400), ale jak już się toczy to potrafi bardzo zaskoczyć.
- chciałem napisać coś jeszcze o dwumasie, ale wstrzymam się aż zrobię 50K km bezawaryjnie, bo jeszcze zapeszę...

- wczoraj usłyszałem na TVNTurbo podczas recenzji jakiegoś renault, że "turbo dziura jest bardzo uciążliwym zjawiskiem i nie pozwala jeździć temu francuskiemu autu poniżej 1500 RPM..." Chciałbym tym samym pozdrowić wszystkich oglądających tę cudowną stację telewizyjną pokazując charakterystykę doładowania ulicznego auta, które ani nie ma turbo dziury, ani nie jest uciążliwe w jeździe po mieście (turbo wstaje powyżej 3000 osiągając już 0.5 bara), a full boost osiąga w okolicy 5000 RPM pozwalając utrzymać praktycznie płaską charakterystykę mocy w zakresie od 5kRPM do odcinki, co daje bardzo wiele frajdy z jazdy i pozwala utrzymać niskie spalanie jeśli tylko jest taka potrzeba wink.gif ).



Na koniec przemyśleń dodam jeszcze jedno: cały czas słyszę komentarze "czy za te pieniądze nie lepiej było sprzedać i kupić mocniejsze?" -> odpowiedź brzmi "nie": żadne pieniądze włożone w auto nie są bez sensu, a satysfakcja z prowadzenia takiego "sleepera" po ulicy jest warta każdej kwoty smile.gif.


--------------------
Lanos STI, na arabskich szlakach...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
poziek
post Wed, 05 Aug 2009 - 11:01
Post #75


Forum Killer
Dołączył: Sun, 23 October 2005
Skąd: WPR





Na jakim filtrze powietrza jeździsz ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marecek
post Wed, 05 Aug 2009 - 12:16
Post #76


Super User
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: WuPeeR





...eksperymentuję wink.gif Aktualnie jakaś simota. Ten piercross, którego miałem na początku to nie filtr (przepływomierz, a właściwie ta srebrna siatka osłaniająca drut - robiła się czarna po 100km...).


--------------------
Lanos STI, na arabskich szlakach...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
poziek
post Wed, 05 Aug 2009 - 12:21
Post #77


Forum Killer
Dołączył: Sun, 23 October 2005
Skąd: WPR





Proponuję ci dużego ITG. Jest naprawdę doskonały, wewnątrz ma tez gąbkę i takie fajne kanały. Można go ukształtować jak się chce, nawet odkształcić na kielichu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pakarod
post Wed, 05 Aug 2009 - 13:50
Post #78


Frequent User
Dołączył: Thu, 25 November 2004





true true wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZoLt4R
post Wed, 05 Aug 2009 - 20:54
Post #79


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 January 2006
Skąd: Toruń





no to pięknie. przy okazji pozdrawiam cool.gif wink.gif


--------------------
ITAL Performance

www.ital-performance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marecek
post Wed, 05 Aug 2009 - 23:26
Post #80


Super User
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: WuPeeR





CYTAT(ZoLt4R @ Wed, 05 Aug 2009 - 20:54) *
no to pięknie. przy okazji pozdrawiam cool.gif wink.gif

a temu Panu należą się duże brawa za ogarnięcie tematu w taki sposób, żeby się nie rozsypał po przejechaniu pierwszych 10kkm smile.gif


--------------------
Lanos STI, na arabskich szlakach...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V  « < 2 3 4 5 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 11:31