![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#61
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 15 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
"z gamy motula poza 300V do s3/tt lejemy 0w30 x-lite , specyfic 504.00 lub E-tech Ester 0w40." poza 300V teraz to tylko jest x-lite zastapil E-techa jest to jedyny olej w ktorego opisie motul pisze ze jest dedykowany do s3/tt osobiscie zrobilem 100kkm na x-lite (wymieniany co 10kkm co 2 wymiana Engine Cleaner), zmienialem uszczelke pod deklem i silnik jest malinowy, zadnego nagaru jedynie splywajacy brazowy olej, z dekla mozna niemal jesc. Ubytkow oleju 0, nic nie dolewam miedzy wymianami mimo ze turbo juz sporo przezylo. Takze od poczatku stosuje sie do zalecen motula i niedawno sprawdzalem na wlasne oczy ze to ma sens ![]() pewnie zaraz ktos powie ze x-lite jest zbyt zadki, ja uwazam ze lepiej naprawic sobie auto niz "uszczelniac" olejem ![]() Oczywisci kazdy leje co tak chce, a opini jest tyle ile dziur w dupie, kazdy ma swoja ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#62
|
![]() |
CYTAT Ubytkow oleju 0 nie ma takiej możliwości ![]() |
|
|
![]()
Post
#63
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 15 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#64
|
![]() |
każdy silnik "bierze olej"... mniej lub więcej ale zawsze.
|
|
|
![]()
Post
#65
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 15 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
dobra, moze nie precyzyjnie sie wyrazilem, zmienial olej co 10kkm leje zawsze do polowy min/max i nigdy nie dolewam do nastepnej wymiany, co nie oznacza ze do nastepnej wymiany dojezdzam z poziomem na min, po prostu przed kolejna wymiana jest nadal polowa miedzy min/max
to moja osobista obserwacja wiec nie ma sie co wdawac w dyskusje, bo zaraz ktos dojdzie do wniosku ze mi tego oleju przybywa i bede musial zrobic uszczelke pod glowica... zeby bylo konkretnie to nie chodzi o ubytki oleju ale o to który olej do 1.8T ![]() |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#66
|
![]() |
ten o którym piszemy ma już trochę naganiane ... no i nie wiadomo w jakiej jest kondycji + pracował na 10/40
zalanie "30" to porażka, zalanie "40" może nie być wystarczające... dlatego proponuję to co sprawdzone czyli M1 5/50 |
|
|
![]()
Post
#67
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 17 August 2006 Skąd: Warszawa ![]() |
a mnie co poradzicie:
AUQ + k04, licze ze bedzie po robocie kolo 250km, przebieg 95000 ![]() auto jezdzone codzienie do roboty 30km, troszke korka, troszke "trasy". na karteczce przy silniku info a aso ze nalane jest shell 5w30 pozdr spajk |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#68
|
![]() |
5/40 syntetyk
... a jak mocno kręcony to 5/50 |
|
|
![]()
Post
#69
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 December 2004 Skąd: Wrocław ![]() |
jak masz karteczke w seriwsu to pewnie jest tam zalany Shell Helix VX 5W30 longlifeIII teraz leja to do wszystkiego
mozesz zastosowac jakis syntetyk 5W40 lub poszukac jakis usportowionych olej syntetycznych -------------------- _ MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ _
|
|
|
![]()
Post
#70
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 23 August 2009 ![]() |
Od 3 tyg w moim 1,8t aeb mam zalanego MOTUL 6100 Synergie Plus 10W-40 wczesniej zrobione na vavoline również półsyntetyku 10 tyś po sprowadzeniu auta nie widomo co było lane mechanik zadecydował że półsyntetyk między wymianami dolewane ok 0,7 bez większych konsekwencji mogę przejść na pełensyntetyk ? wiem temat był poruszany i naprawde nic sie nie dzieje po takiej zmianie ?
Doradźcie co będzie najlepszym wyjściem... |
|
|
![]()
Post
#71
|
|
User Dołączył: Sat, 20 December 2008 Skąd: Łódź ![]() |
Wygląda na to że w moim Audi czeka mnie wymiana Turbo. Zastanawiam się czy dobrze robię lejąc do silnika Mobil1 SuperS 10W40. Po przeczytaniu tego wątku widzę że są grupy walczące ze sobą który olej jest gorszy. Dotyczy to zwłaszcza Castrola i Mobil1...
Kupując auto nie miałem pojęcia na czym wcześniej jeździło. Ojciec doradził żeby zalać półsyntetyk żeby czasem nie wypłukać jakichś nagarów w silniku i żeby nie zaczęło lecieć. Może to i dobry pomysł. Autko eksploatowało się dobrze ale i brało niewiele oleju, 350ml/2500km. Ostatnio jednak przygody (dymienie z wydechu) wskazują na uszkodzoną turbinę. Zaczął brać ok 300ml/700km. Zastanawiam się czy po wymianie turbo powinienem zmienić olej. Jeśli tak to czy jest dla mnie jeszcze szansa na powrót na syntetyk bez ryzyka uszkodzenia silnika? Jaki powinienem zastosować olej, jakiej marki? |
|
|
![]()
Post
#72
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 07 September 2009 ![]() |
elo
![]() ![]() |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#73
|
![]() |
płukanie, naprawa i zalanie 5/50
|
|
|
![]()
Post
#74
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 12 October 2008 ![]() |
A do S4 2,7 BiT 200 tys przebiegu co zalecacie,
|
|
|
![]()
Post
#75
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
10/60 dobrego producenta *czyt. nie castrola.
-------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#76
|
|
User Dołączył: Mon, 06 November 2006 Skąd: okolice krk ![]() |
ale czy 10w to nie pol syntetyk?? teraz auto jezdzi na 5W40.
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#77
|
![]() |
zależy jakiego producenta.
|
|
|
![]()
Post
#78
|
|
User Dołączył: Mon, 06 November 2006 Skąd: okolice krk ![]() |
Ale chyba lepiej jezdzic na syntetyku w S4? teraz pytanie ktory lepszy Motul 8100 X-cess 5W40 czy moze Motul seria 300V 5W40
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#79
|
![]() |
może być i syntetyk 10/60
|
|
|
![]()
Post
#80
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 07 September 2009 ![]() |
kupilem Valvoline Racing 5W/50 i nowy filtr i wyplukalem komore - narazie cisza:) dalem jej troche w pi... az olej prawie 100we mial i nic nie klapie wiec dobry olej to podstawa
![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 09 July 2025 - 00:27 |