![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 December 2004 Skąd: Wrocław ![]() |
przy 250 czy 300KM w 1,8 20VT wypada miec chlodnice oleju a olej wymieniac co 6-7tys km
generalnie do jazdy po miescie w sposob "przepisowy" mozna zalac kazdy syntetyk wazne zeby go regularnie wymieniac, a jak ktos chce pokozystac z mocy w tym silniku to olej zaczyna odgrywac ogromne znaczenie... -------------------- _ MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ _
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#22
|
![]() |
Nie przesadzajmy.
250KM = 1.8T BAM seria+ lajtowy program .......... i co mega olej z chłodnica ? |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 December 2004 Skąd: Wrocław ![]() |
pisalem juz wczesniej ze do 209/225KM producent zaleca 5W30,
a moja wypowiedz powyzej odnosi sie do silnikow 150/180KM -------------------- _ MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ _
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#24
|
![]() |
do streetowego AUM + k04-023 nie ma potrzeby dawać oleju o większej lepkości niż "50"
... ale to jest moje, niekomercyjne zdanie. |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
jakto 'nie ma sensu'? Przeciez im większa wartość 'letnia' oleju tym jest on gęstszy i lepiej spisuje się przy wysokich temp eksploatacji. Polecenia 40tki do 1.8T to dla mnie pomyłka.
-------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#26
|
![]() |
Fawor, olej nie zależy w głównej mierze od silnika ale od tego jak będzie eksploatowany i jak został skonstruowany.
Skoro producent dla 1.8TBAM zaleca 5/30 to chyba jest on wystarczający do normalnej exploatacji przewidzianej dla tego silnika, samochodu i jego charakteru. |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
Fawor, olej nie zależy w głównej mierze od silnika ale od tego jak będzie eksploatowany żadna nowość. I właśnie z powodu, że wszelkimi 1.8T nie jeździ się do 4k rpm, powinno się lać olej bardziej odporny na temperaturę. Inżynier z seata ma swoje zdanie, ja mam swoje. Mogę? Dziękuje. -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#28
|
![]() |
żadna nowość. I właśnie z powodu, że wszelkimi 1.8T nie jeździ się do 4k rpm, powinno się lać olej bardziej odporny na temperaturę. Inżynier z seata ma swoje zdanie, ja mam swoje. Mogę? Dziękuje. Uważasz, że inżynierowie z Audi czy Seata nie wiedzą jak się jeździ 1.8T i nie przewiedzieli, że ktoś będzie kręcił do 4k ? ... ale ofkors zdanie możesz swoje jak najbardziej mieć i zalewać co Ci się rzewnie podoba. |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 06 February 2009 ![]() |
Czyli do 1.8T nie można zalać np półsyntetyku np 10w40? dlaczego?
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#30
|
![]() |
zalać można... silnik się nie rozpadnie ( przynajmniej od razu
![]() |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 06 February 2009 ![]() |
a u mnie właśnie znajomy z salonu audi stwierdził że można bez problemu przejść z 5w40 castrola na 10w40 i nic nie będzie się działo, a dlaczego jest to nie wskazane?
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#32
|
![]() |
np. dlatego, że olej półsyntetyczny jest mniej odporny na temperaturę.... lub dlatego, że ma grubszy film oleju a silnik 1.8T jest fabrycznie "pasowany" na cienki film olejowy jaki jest w olejach syntetycznych
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 06 February 2009 ![]() |
czyli co mogę się przemęczyć jakies 7tys km na tym 10w40 i zmienić ponownie na syntetyk 5w50 mobila? nie będzie żadnych przeciwwskazań?
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#34
|
![]() |
śmiało możesz.
|
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Tylko nie bierz za bardzo pod uwagę rad znajomego z salonu Audi, bo polecanie 10W40 Castrola do 1.8T to jedna z gorszych rad.
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 06 February 2009 ![]() |
Wiem już się dowiedziałem i teraz za jakieś 5k zmieniam na 5w50mobila
|
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() Rookie Dołączył: Tue, 17 June 2008 Skąd: Tarnowskie Góry ![]() |
A co np. z Motulem E-tech lite? Spełnia normę 503.01 i jest szczególnie polecany do TT i S3,
dlaczego więc nikt o nim nie wspomina? Ma ktoś jakieś doświadczenia z tym olejem? |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 December 2004 Skąd: Wrocław ![]() |
Motul Specific 504.00/507.00 5W30 tez spelnia norme 503.01 i jest popularniejszy od Motul 8100 E-tech lite 0W30 i Motul 8100 Ester E-tech 0W40
-------------------- _ MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ _
|
|
|
![]()
Post
#39
|
|
User Dołączył: Tue, 28 August 2007 Skąd: VWAWA ![]() |
czyli co mogę się przemęczyć jakies 7tys km na tym 10w40 i zmienić ponownie na syntetyk 5w50 mobila? nie będzie żadnych przeciwwskazań? no właśnie, mam podobny przypadek, moje 1.8T (~180km) zrobiło około 40 tys km na 10W40, moge wrocic na syntetyk bez problemu ? gdzies na czytalem sie o mozliwej utracie szczelnosci itp ... |
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 30 August 2004 Skąd: Lublin ![]() |
zgadza sie , 504 jest popularniejszy i spełnia norme 503.01 (silniki W,S3,TT) , ale Motul 8100 E-tech lite 0W30 nie spełnia 503.01 , z e techów tylko Ester E-tech 0W40 spełnia 503.01. Tak więc reasumując z gamy motula poza 300V do s3/tt lejemy 0w30 x-lite , specyfic 504.00 lub E-tech Ester 0w40.
-------------------- Turbokombi C6 3.0TDi V6 281 / 586
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 09 July 2025 - 07:17 |