Shoutbox 0 nowych PW 


5 Stron V  < 1 2 3 4 > »   
Reply to this topicStart new topic
> 1.8T olej
mammoth
post Mon, 02 Feb 2009 - 21:51
Post #21


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 December 2004
Skąd: Wrocław





przy 250 czy 300KM w 1,8 20VT wypada miec chlodnice oleju a olej wymieniac co 6-7tys km

generalnie do jazdy po miescie w sposob "przepisowy" mozna zalac kazdy syntetyk wazne zeby go regularnie wymieniac, a jak ktos chce pokozystac z mocy w tym silniku to olej zaczyna odgrywac ogromne znaczenie...


--------------------
_ MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ _
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 02 Feb 2009 - 21:51
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 02 Feb 2009 - 21:56
Post #22









Nie przesadzajmy.
250KM = 1.8T BAM seria+ lajtowy program .......... i co mega olej z chłodnica ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mammoth
post Mon, 02 Feb 2009 - 22:07
Post #23


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 December 2004
Skąd: Wrocław





pisalem juz wczesniej ze do 209/225KM producent zaleca 5W30,

a moja wypowiedz powyzej odnosi sie do silnikow 150/180KM


--------------------
_ MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ _
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 02 Feb 2009 - 22:15
Post #24









do streetowego AUM + k04-023 nie ma potrzeby dawać oleju o większej lepkości niż "50"

... ale to jest moje, niekomercyjne zdanie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Mon, 02 Feb 2009 - 23:49
Post #25


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





jakto 'nie ma sensu'? Przeciez im większa wartość 'letnia' oleju tym jest on gęstszy i lepiej spisuje się przy wysokich temp eksploatacji. Polecenia 40tki do 1.8T to dla mnie pomyłka.


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Tue, 03 Feb 2009 - 08:21
Post #26









Fawor, olej nie zależy w głównej mierze od silnika ale od tego jak będzie eksploatowany i jak został skonstruowany.
Skoro producent dla 1.8TBAM zaleca 5/30 to chyba jest on wystarczający do normalnej exploatacji przewidzianej dla tego silnika, samochodu i jego charakteru.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Tue, 03 Feb 2009 - 11:57
Post #27


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





CYTAT(bezduszny @ Tue, 03 Feb 2009 - 09:21) *
Fawor, olej nie zależy w głównej mierze od silnika ale od tego jak będzie eksploatowany

żadna nowość. I właśnie z powodu, że wszelkimi 1.8T nie jeździ się do 4k rpm, powinno się lać olej bardziej odporny na temperaturę. Inżynier z seata ma swoje zdanie, ja mam swoje. Mogę? Dziękuje.


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Tue, 03 Feb 2009 - 12:13
Post #28









CYTAT(Fawor @ Tue, 03 Feb 2009 - 11:57) *
żadna nowość. I właśnie z powodu, że wszelkimi 1.8T nie jeździ się do 4k rpm, powinno się lać olej bardziej odporny na temperaturę. Inżynier z seata ma swoje zdanie, ja mam swoje. Mogę? Dziękuje.


Uważasz, że inżynierowie z Audi czy Seata nie wiedzą jak się jeździ 1.8T i nie przewiedzieli, że ktoś będzie kręcił do 4k ?

... ale ofkors zdanie możesz swoje jak najbardziej mieć i zalewać co Ci się rzewnie podoba.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
michaell
post Sat, 07 Feb 2009 - 23:01
Post #29


Rookie
Dołączył: Fri, 06 February 2009





Czyli do 1.8T nie można zalać np półsyntetyku np 10w40? dlaczego?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sat, 07 Feb 2009 - 23:28
Post #30









zalać można... silnik się nie rozpadnie ( przynajmniej od razu wink.gif ), natomiast nie jest to wskazane.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
michaell
post Sat, 07 Feb 2009 - 23:30
Post #31


Rookie
Dołączył: Fri, 06 February 2009





a u mnie właśnie znajomy z salonu audi stwierdził że można bez problemu przejść z 5w40 castrola na 10w40 i nic nie będzie się działo, a dlaczego jest to nie wskazane?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sat, 07 Feb 2009 - 23:36
Post #32









np. dlatego, że olej półsyntetyczny jest mniej odporny na temperaturę.... lub dlatego, że ma grubszy film oleju a silnik 1.8T jest fabrycznie "pasowany" na cienki film olejowy jaki jest w olejach syntetycznych
Go to the top of the page
 
+Quote Post
michaell
post Sat, 07 Feb 2009 - 23:42
Post #33


Rookie
Dołączył: Fri, 06 February 2009





czyli co mogę się przemęczyć jakies 7tys km na tym 10w40 i zmienić ponownie na syntetyk 5w50 mobila? nie będzie żadnych przeciwwskazań?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sat, 07 Feb 2009 - 23:44
Post #34









śmiało możesz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Tue, 10 Feb 2009 - 13:52
Post #35


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





Tylko nie bierz za bardzo pod uwagę rad znajomego z salonu Audi, bo polecanie 10W40 Castrola do 1.8T to jedna z gorszych rad.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
michaell
post Tue, 10 Feb 2009 - 15:39
Post #36


Rookie
Dołączył: Fri, 06 February 2009





Wiem już się dowiedziałem i teraz za jakieś 5k zmieniam na 5w50mobila
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AndyTG
post Tue, 10 Feb 2009 - 15:49
Post #37


Rookie
Dołączył: Tue, 17 June 2008
Skąd: Tarnowskie Góry





A co np. z Motulem E-tech lite? Spełnia normę 503.01 i jest szczególnie polecany do TT i S3,
dlaczego więc nikt o nim nie wspomina?
Ma ktoś jakieś doświadczenia z tym olejem?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mammoth
post Thu, 19 Feb 2009 - 12:53
Post #38


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 December 2004
Skąd: Wrocław





Motul Specific 504.00/507.00 5W30 tez spelnia norme 503.01 i jest popularniejszy od Motul 8100 E-tech lite 0W30 i Motul 8100 Ester E-tech 0W40


--------------------
_ MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ _
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sebos
post Thu, 19 Feb 2009 - 22:51
Post #39


User
Dołączył: Tue, 28 August 2007
Skąd: VWAWA





CYTAT(michaell @ Sat, 07 Feb 2009 - 23:42) *
czyli co mogę się przemęczyć jakies 7tys km na tym 10w40 i zmienić ponownie na syntetyk 5w50 mobila? nie będzie żadnych przeciwwskazań?


no właśnie, mam podobny przypadek, moje 1.8T (~180km) zrobiło około 40 tys km na 10W40, moge wrocic na syntetyk bez problemu ? gdzies na czytalem sie o mozliwej utracie szczelnosci itp ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
slg
post Fri, 20 Feb 2009 - 11:18
Post #40


Super User
Dołączył: Mon, 30 August 2004
Skąd: Lublin





zgadza sie , 504 jest popularniejszy i spełnia norme 503.01 (silniki W,S3,TT) , ale Motul 8100 E-tech lite 0W30 nie spełnia 503.01 , z e techów tylko Ester E-tech 0W40 spełnia 503.01. Tak więc reasumując z gamy motula poza 300V do s3/tt lejemy 0w30 x-lite , specyfic 504.00 lub E-tech Ester 0w40.


--------------------
Turbokombi C6 3.0TDi V6 281 / 586
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V  < 1 2 3 4 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 09 July 2025 - 07:17