![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
User Dołączył: Thu, 08 June 2006 Skąd: wawa ![]() |
nie moge sie zgodzic ze w wysilonych silnichac NA nie trzeba air box'a i znów wruce do tych moich motorków. kazdy ma wysilony silnik (nawet do 200KM/l) ale wszyscy maja air box i niewiem dlaczego wszycy mówia ze czym wiekszy tym lepszy, bo np mniejsze zawirowania i wieksze cisnienie w całym airboxie
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
Super User Dołączył: Wed, 20 November 2002 Skąd: Łomża (podlaskie) ![]() |
Airbox w drogowym, użytkowym aucie lub motocyklu to norma gdyż pozwala na zastosowanie jednego wspólnego filtra powietrza. W wyczynie, gdzie nie zawsze stosuje się filtry też nie zawsze spotyka się airboxy. Będą konieczne np tam gdzie przepisy nakazują stosowanie zwężek w dolocie.
ITB sprawdza się przy długich wałkach i małych otwarciach przepustnicy. Wysilony silnik NA będzie miał dzięki temu równiejsze wolne obroty i wyższą kulturę pracy. Przy pełnym otwarciu przepustnic (-nicy) nie ma znaczenia czy to jest ITB czy jedna przepustnica przed airboxem, liczą się tylko wymiary rur i puszek. -------------------- róbmy swoje.
Galancina 2.0 87r po reanimacji! Śmiga! |
|
|
gość_natenczas_* |
![]()
Post
#23
|
![]() |
Stosowanie airbox-a i jego optymalna pojemność, zależy wyłącznie od maksymalnych użytkowych obrotów silnika, niezależnie od generowanej przez silnik mocy. Przy odpowiednio wysokich obrotach silnika wymagana pojemność rury ssącej zawiera się już w samej rurze i wtedy potrzebna pojemność airbox-a=0 co oznacza, że jest niepotrzebny.
. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 20 July 2025 - 22:02 |