Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> Airbox do ITB
author
post Thu, 12 Oct 2006 - 08:35
Post #21


User
Dołączył: Thu, 08 June 2006
Skąd: wawa





nie moge sie zgodzic ze w wysilonych silnichac NA nie trzeba air box'a i znów wruce do tych moich motorków. kazdy ma wysilony silnik (nawet do 200KM/l) ale wszyscy maja air box i niewiem dlaczego wszycy mówia ze czym wiekszy tym lepszy, bo np mniejsze zawirowania i wieksze cisnienie w całym airboxie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 12 Oct 2006 - 08:35
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
gondoljerzy
post Thu, 12 Oct 2006 - 10:20
Post #22


Super User
Dołączył: Wed, 20 November 2002
Skąd: Łomża (podlaskie)





Airbox w drogowym, użytkowym aucie lub motocyklu to norma gdyż pozwala na zastosowanie jednego wspólnego filtra powietrza. W wyczynie, gdzie nie zawsze stosuje się filtry też nie zawsze spotyka się airboxy. Będą konieczne np tam gdzie przepisy nakazują stosowanie zwężek w dolocie.
ITB sprawdza się przy długich wałkach i małych otwarciach przepustnicy. Wysilony silnik NA będzie miał dzięki temu równiejsze wolne obroty i wyższą kulturę pracy. Przy pełnym otwarciu przepustnic (-nicy) nie ma znaczenia czy to jest ITB czy jedna przepustnica przed airboxem, liczą się tylko wymiary rur i puszek.


--------------------
róbmy swoje.
Galancina 2.0 87r po reanimacji! Śmiga!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_natenczas_*
post Thu, 12 Oct 2006 - 10:46
Post #23









Stosowanie airbox-a i jego optymalna pojemność, zależy wyłącznie od maksymalnych użytkowych obrotów silnika, niezależnie od generowanej przez silnik mocy. Przy odpowiednio wysokich obrotach silnika wymagana pojemność rury ssącej zawiera się już w samej rurze i wtedy potrzebna pojemność airbox-a=0 co oznacza, że jest niepotrzebny.
.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 20 July 2025 - 22:02