![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#81
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: Pruszków/Grójec ![]() |
wiemy ze jest tyle extra silników BMW ( ale tekich nie mieliśmy :-(.....), ale saab z b204 pod maską "leżał" na placu bezczynnie wiec serducho z niego wleciało do e30................
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#82
|
|
User Dołączył: Tue, 07 February 2012 ![]() |
Niestety mam złą wiadomość. W wiekszości szybszych bmw miska oleju jest za belką i tam znajduje się smok. W trakcie przyspieszania, olej odpłynie - a dokłądnie, nie zdąży spłynąć. Patrz miska oleju M3. Miałem ten sam problem, więc już możesz cofać silnik dalej w komorę i rzeżbić od nowa zasobnik na olej. Niełatwo jest zaadoptować silnik poprzecznego ułożenia do wzdłużnej koncepcji.
-------------------- S4 2.2T
|
|
|
![]()
Post
#83
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
Pajak ale ty pierdolisz dalej ci nie przeszlo
![]() -------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#84
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Takie mam pytanie, czy Turbiny w B234 i B204 są takie same?? Dziś oglądałem model 9000 z B234T i zastanawiało mnie czy da się obrócić turbine względem kolektora o 180 ponieważ po zamontowaniu wzdłuznym strona zimna turbiny ''paczy'' w ścianę grodziową. Niby te same - TB25 ale różnią się sposobem montażu rury dolotowej oraz ustawione są pod innym kątem... Ps. Kolejny ciekawy projekt z Saabem pod maską ![]() Puki co seryjne turbina siedzi czy już coś większego ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#85
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: Pruszków/Grójec ![]() |
turbina narazie seria, trzeba wszystko dopracowac i dopiero dalej z koksem
|
|
|
![]()
Post
#86
|
|
User Dołączył: Tue, 07 February 2012 ![]() |
Pajak ale ty pierdolisz dalej ci nie przeszlo ![]() Nie rozumiesz całkowicie problematyki sprawy. Miska w M3 znajduje się za belką i stabilizatorem i dotyka do skrzyni biegów. Tam też jest smok pompy. I Ci ludzie co projektowali to w Bawarii mieli taką trafną koncepcję i jej trzeba się trzymać. Owszem zrobiłem miskę u siebie przy swapie podobną do tej sabowej i efekt był taki, że olej musiałem przetaczać odmą do przedniej miski, bo go brakowało w trakcie przyspieszania. Rozgrzany olej jest jak woda i całkowicie inaczej zachowuje się w aucie mającym 8 sekund do 100 km/h , a inaczej w aucie 4,5 sekundy do 100km/h , a takie jest chyba minimalne założenie tego projektu. W saabowskim silniku jest zapewne 4 litry tego oleju, to nie porównujmy tego swapu do np. V8 w E30 bo tam jest tego oleju 8 litrów. Z tego co pamiętam ten silnik jest bardzo wrażliwy na brak oleju szczególnie na 3 panewce korbowodowej. Coobcio coś o tym wie. Np. W moim R5 2.2T w E30 taka miska jak poniżej nie spełniała wymagań : ![]() Ilość oleju to 6 litrów. Miska to nie jest prosta sprawa. -------------------- S4 2.2T
|
|
|
![]()
Post
#87
|
|
Super User Dołączył: Tue, 03 January 2012 ![]() |
Ca18DET,SR20DET, RB20/25/26/det wszystkei mają smok z przodu i żyją a ostatni silnik w serii robi koło 5s do 100 w gtr....
|
|
|
![]()
Post
#88
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
Wszystkie te silniki są strasznie czułe na niedobór oleju, a pierwszy który wymieniłeś to już w ogóle ma z tym problemy.
-------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
![]()
Post
#89
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Fajna bryka motor rozwojowy tylko szkoda troche E30 że niesiedzi tam jakaś orginalna jednostka BMW 2,7eta turbo, 2,8turbo 3,0 turbo jest tyle super silników ![]() jestem pod mega wrażeniem swapu pozdrawiam Akurat M20 nigdy nie było super silnikiem, a bmw nie były doładowane w serii w tych rocznikach (oprócz 745i, ale ten silnik też nie jest super udany) i wytrzymują znacznie mniej niż saaby na seryjnym słupku. -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#90
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 ![]() |
Nie pisałem że były seryjnie z turbem, M20 jak M50 i M52 po różnych szacherach uturbione smigaja mocno,
Nie mówie ze silniki saaba są złe sa bardzo dobre i mocne, pytanie czego już sporo silników sie sypło za dużo chcą z nich własciciele wykrzesac ? czy jednak nie są aż tak mocne jak każdy sądzi |
|
|
![]()
Post
#91
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 08 March 2005 Skąd: Lublin ![]() |
Akurat M20 nigdy nie było super silnikiem, a bmw nie były doładowane w serii w tych rocznikach (oprócz 745i, ale ten silnik też nie jest super udany) i wytrzymują znacznie mniej niż saaby na seryjnym słupku. moglbys rozwinac co takiego nieudanego jest w silniku 745i? Ale nie w tym dziale. Zapraszam do działu BMW Performance. r. Ten post został edytowany przez k11: Sat, 13 Oct 2012 - 13:21 |
|
|
![]()
Post
#92
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 22 December 2011 Skąd: Radom ![]() |
Niestety mam złą wiadomość. W wiekszości szybszych bmw miska oleju jest za belką i tam znajduje się smok. W trakcie przyspieszania, olej odpłynie - a dokłądnie, nie zdąży spłynąć. Patrz miska oleju M3. Miałem ten sam problem, więc już możesz cofać silnik dalej w komorę i rzeżbić od nowa zasobnik na olej. Niełatwo jest zaadoptować silnik poprzecznego ułożenia do wzdłużnej koncepcji. Niestety mam zła wiadomość. Nie hamuj tym M3 bo zatrzesz silnik ![]() Wynika tak z twojej koncepcji, piszesz ze podczas przyspieszania olej cofa sie do tylu wiec tak samo musi byc podczas mocnego hamowania. Dlaczego wtedy silnik sie nie zaciera? -------------------- E30 Aero coming soon
|
|
|
![]()
Post
#93
|
|
User Dołączył: Tue, 07 February 2012 ![]() |
Przykra sprawa jak ktoś nie odróżnia nacisku na tłok, korby i wał w trakcie przyspieszania od tego jaki panuje w trakcie zdjęcia nogi z gazu i braku paliwa.
-------------------- S4 2.2T
|
|
|
![]()
Post
#94
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 22 December 2011 Skąd: Radom ![]() |
Przykra sprawa jak ktoś nie odróżnia nacisku na tłok, korby i wał w trakcie przyspieszania od tego jaki panuje w trakcie zdjęcia nogi z gazu i braku paliwa. masz racje ale olej nie smaruje tylko panewek lecz cały silnik -------------------- E30 Aero coming soon
|
|
|
![]()
Post
#95
|
|
User Dołączył: Tue, 07 February 2012 ![]() |
Akurat w M3 jest miska z podwójnym smokiem i w trakcie hamowania olej jest pobierany z przodu. http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=87667 Po prostu przy wzdłóżnym dłubniętym silniku i przeciążeniach biedni zacierają panewki lub robią kombinowane miski , a bogaci kupują suchą miskę. Ta miska w tym E30 jest zła. Koniec kropka. -------------------- S4 2.2T
|
|
|
![]()
Post
#96
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 19 February 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Gdyby kolega pajak101 zadał sobie trud i zajrzał na str. 4 i zobaczył, jak wykonana jest miska, gdzie ma smok, jakie są przedgrody i ile spływ "po płaskim" różni się od fabrycznego to nie byłby taki pewien swego-przynajmniej nie powinien.... Myślę, że zobaczymy za jakiś czas, kto miał rację i albo ja będę miał B204 w plecy, albo kolega zmieni zdanie i lepiej wykona swoją miskę. Auto już pare razy dostało w palnik, spaliło około 30l beny i ani na moment nie spadło ciśnienie oleju-ani na zegarze, ani kontrolka sie nie zapaliła. Jestem spokojny-miskę i tak przerobię, ale nie z tego powodu i znacznie nie będzie się różnić, a silnik jak padnie to i tak z nadmiaru mocy a nie braku oleju- mam nadzieje
![]() Tyle w temacie-nie ma co wróżyć z fusów, bo te domysły uważam za bezcelowe. |
|
|
![]()
Post
#97
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 13 November 2013 ![]() |
pytanko jakie sprzęgło zastosowaliście w tym projekcie
|
|
|
![]()
Post
#98
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: Pruszków/Grójec ![]() |
Bez najmniejszych, jeśli masz koło zamachowe to grubsze (chyba z 95) to nawet sprzęgło z omegi podchodzi p@p (240mm). nzestaw chyba taki jak wyzej , napewni grube koło z 95 , docis z omegi albo saaba juz nie pamietam nawet dokłądnie, ale tarcza i wysprzeglik napewno jest z omegi seryjne |
|
|
![]()
Post
#99
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 13 November 2013 ![]() |
Aha zamierzam wrzucić przerobiony jednomas na tarcze 240 z dociskiem od diesla 3.0 i skrzynie od 2.8 .
|
|
|
![]()
Post
#100
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: Pruszków/Grójec ![]() |
Minęło trochę czasu, auto zostało dopracowane mechanicznie, z silnikiem jest wszystko w porządku. Skrzynia z omegi daje rade :-), autem jeździ się przyjemnie, od pól roku żadnej awarii. Lecz z powodu zaczęcia nowego projektu auto zmieniło właściciela, który ma je rozwijać mechanicznie :-), oraz wizualnie. Moze pojawi sie na tym forum. Na ta chwile temat do zamknięcia.
pozdrawiam |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 19 July 2025 - 02:51 |