Shoutbox 0 nowych PW 


6 Stron V  « < 3 4 5 6 >  
Closed TopicStart new topic
> BMW E30 B204 turbo, tak na szybko auto do zabawy - niskobudżetowo ale ciekawie
gientki21
post Tue, 09 Oct 2012 - 22:35
Post #81


Frequent User
Dołączył: Wed, 25 May 2011
Skąd: Pruszków/Grójec





wiemy ze jest tyle extra silników BMW ( ale tekich nie mieliśmy :-(.....), ale saab z b204 pod maską "leżał" na placu bezczynnie wiec serducho z niego wleciało do e30................
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 09 Oct 2012 - 22:35
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
pajak101
post Tue, 09 Oct 2012 - 23:40
Post #82


User
Dołączył: Tue, 07 February 2012





Niestety mam złą wiadomość. W wiekszości szybszych bmw miska oleju jest za belką i tam znajduje się smok. W trakcie przyspieszania, olej odpłynie - a dokłądnie, nie zdąży spłynąć. Patrz miska oleju M3. Miałem ten sam problem, więc już możesz cofać silnik dalej w komorę i rzeżbić od nowa zasobnik na olej. Niełatwo jest zaadoptować silnik poprzecznego ułożenia do wzdłużnej koncepcji.


--------------------
S4 2.2T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Thu, 11 Oct 2012 - 00:31
Post #83


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





Pajak ale ty pierdolisz dalej ci nie przeszlo smile.gif w m3 problem z olejem jest nie przez przelewanie tylko gdy nie ma plenego stanu oleju lub jest stary jakos z pelnym stanem nigdy jeszcze nie zatarlem m3 a znam takich co po I upalaniu zatarli - problem jest tylko w s50b30 i tak jak juz pisalem pelny stan swierzego oleju elminuje problem. Jak ktos jezdzi z polowa bagnetu to sie nei ma co dziwic ze motor zassie troche powietrza...


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Thu, 11 Oct 2012 - 09:03
Post #84


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





CYTAT(Hachi @ Wed, 22 Feb 2012 - 01:10) *
Takie mam pytanie, czy Turbiny w B234 i B204 są takie same?? Dziś oglądałem model 9000 z B234T i zastanawiało mnie czy da się obrócić turbine względem kolektora o 180 ponieważ po zamontowaniu wzdłuznym strona zimna turbiny ''paczy'' w ścianę grodziową.

Niby te same - TB25 ale różnią się sposobem montażu rury dolotowej oraz ustawione są pod innym kątem...

Ps. Kolejny ciekawy projekt z Saabem pod maską smile.gif
Puki co seryjne turbina siedzi czy już coś większego smile.gif ??


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gientki21
post Thu, 11 Oct 2012 - 09:31
Post #85


Frequent User
Dołączył: Wed, 25 May 2011
Skąd: Pruszków/Grójec





turbina narazie seria, trzeba wszystko dopracowac i dopiero dalej z koksem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pajak101
post Thu, 11 Oct 2012 - 10:55
Post #86


User
Dołączył: Tue, 07 February 2012





CYTAT(freebsd @ Thu, 11 Oct 2012 - 00:31) *
Pajak ale ty pierdolisz dalej ci nie przeszlo smile.gif w m3 problem z olejem jest nie przez przelewanie tylko gdy nie ma plenego stanu oleju lub jest stary jakos z pelnym stanem nigdy jeszcze nie zatarlem m3 a znam takich co po I upalaniu zatarli - problem jest tylko w s50b30 i tak jak juz pisalem pelny stan swierzego oleju elminuje problem. Jak ktos jezdzi z polowa bagnetu to sie nei ma co dziwic ze motor zassie troche powietrza...


Nie rozumiesz całkowicie problematyki sprawy. Miska w M3 znajduje się za belką i stabilizatorem i dotyka do skrzyni biegów. Tam też jest smok pompy. I Ci ludzie co projektowali to w Bawarii mieli taką trafną koncepcję i jej trzeba się trzymać. Owszem zrobiłem miskę u siebie przy swapie podobną do tej sabowej i efekt był taki, że olej musiałem przetaczać odmą do przedniej miski, bo go brakowało w trakcie przyspieszania. Rozgrzany olej jest jak woda i całkowicie inaczej zachowuje się w aucie mającym 8 sekund do 100 km/h , a inaczej w aucie 4,5 sekundy do 100km/h , a takie jest chyba minimalne założenie tego projektu. W saabowskim silniku jest zapewne 4 litry tego oleju, to nie porównujmy tego swapu do np. V8 w E30 bo tam jest tego oleju 8 litrów.
Z tego co pamiętam ten silnik jest bardzo wrażliwy na brak oleju szczególnie na 3 panewce korbowodowej. Coobcio coś o tym wie.

Np. W moim R5 2.2T w E30 taka miska jak poniżej nie spełniała wymagań :



Ilość oleju to 6 litrów. Miska to nie jest prosta sprawa.


--------------------
S4 2.2T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
s13owner
post Fri, 12 Oct 2012 - 12:54
Post #87


Super User
Dołączył: Tue, 03 January 2012





Ca18DET,SR20DET, RB20/25/26/det wszystkei mają smok z przodu i żyją a ostatni silnik w serii robi koło 5s do 100 w gtr....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafciu
post Fri, 12 Oct 2012 - 13:07
Post #88


Forum Killer
Dołączył: Tue, 31 August 2010
Skąd: okolice wawy





Wszystkie te silniki są strasznie czułe na niedobór oleju, a pierwszy który wymieniłeś to już w ogóle ma z tym problemy.


--------------------
Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Fri, 12 Oct 2012 - 14:21
Post #89


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





CYTAT(mlody1921 @ Tue, 09 Oct 2012 - 22:05) *
Fajna bryka motor rozwojowy tylko szkoda troche E30 że niesiedzi tam jakaś orginalna jednostka BMW 2,7eta turbo, 2,8turbo 3,0 turbo jest tyle super silników smile.gif

jestem pod mega wrażeniem swapu pozdrawiam


Akurat M20 nigdy nie było super silnikiem, a bmw nie były doładowane w serii w tych rocznikach (oprócz 745i, ale ten silnik też nie jest super udany) i wytrzymują znacznie mniej niż saaby na seryjnym słupku.


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mlody1921
post Fri, 12 Oct 2012 - 15:16
Post #90


Forum Homee
Dołączył: Sun, 03 January 2010





Nie pisałem że były seryjnie z turbem, M20 jak M50 i M52 po różnych szacherach uturbione smigaja mocno,

Nie mówie ze silniki saaba są złe sa bardzo dobre i mocne, pytanie czego już sporo silników sie sypło za dużo chcą z nich własciciele wykrzesac ? czy jednak nie są aż tak mocne jak każdy sądzi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ROTOR
post Sat, 13 Oct 2012 - 10:07
Post #91


Forum Killer
Dołączył: Tue, 08 March 2005
Skąd: Lublin





CYTAT(rennen @ Fri, 12 Oct 2012 - 14:21) *
Akurat M20 nigdy nie było super silnikiem, a bmw nie były doładowane w serii w tych rocznikach (oprócz 745i, ale ten silnik też nie jest super udany) i wytrzymują znacznie mniej niż saaby na seryjnym słupku.



moglbys rozwinac co takiego nieudanego jest w silniku 745i?

Ale nie w tym dziale. Zapraszam do działu BMW Performance.

r.

Ten post został edytowany przez k11: Sat, 13 Oct 2012 - 13:21
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kubota
post Sat, 13 Oct 2012 - 15:39
Post #92


User
Dołączył: Thu, 22 December 2011
Skąd: Radom





CYTAT(pajak101 @ Tue, 09 Oct 2012 - 23:40) *
Niestety mam złą wiadomość. W wiekszości szybszych bmw miska oleju jest za belką i tam znajduje się smok. W trakcie przyspieszania, olej odpłynie - a dokłądnie, nie zdąży spłynąć. Patrz miska oleju M3. Miałem ten sam problem, więc już możesz cofać silnik dalej w komorę i rzeżbić od nowa zasobnik na olej. Niełatwo jest zaadoptować silnik poprzecznego ułożenia do wzdłużnej koncepcji.

Niestety mam zła wiadomość. Nie hamuj tym M3 bo zatrzesz silnik wink.gif
Wynika tak z twojej koncepcji, piszesz ze podczas przyspieszania olej cofa sie do tylu wiec tak samo musi byc podczas mocnego hamowania.
Dlaczego wtedy silnik sie nie zaciera?


--------------------
E30 Aero coming soon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pajak101
post Sat, 13 Oct 2012 - 17:27
Post #93


User
Dołączył: Tue, 07 February 2012





Przykra sprawa jak ktoś nie odróżnia nacisku na tłok, korby i wał w trakcie przyspieszania od tego jaki panuje w trakcie zdjęcia nogi z gazu i braku paliwa.


--------------------
S4 2.2T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kubota
post Sat, 13 Oct 2012 - 20:33
Post #94


User
Dołączył: Thu, 22 December 2011
Skąd: Radom





CYTAT(pajak101 @ Sat, 13 Oct 2012 - 17:27) *
Przykra sprawa jak ktoś nie odróżnia nacisku na tłok, korby i wał w trakcie przyspieszania od tego jaki panuje w trakcie zdjęcia nogi z gazu i braku paliwa.

masz racje ale olej nie smaruje tylko panewek lecz cały silnik


--------------------
E30 Aero coming soon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pajak101
post Sat, 13 Oct 2012 - 21:51
Post #95


User
Dołączył: Tue, 07 February 2012






Akurat w M3 jest miska z podwójnym smokiem i w trakcie hamowania olej jest pobierany z przodu.
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=87667

Po prostu przy wzdłóżnym dłubniętym silniku i przeciążeniach biedni zacierają panewki lub robią kombinowane miski , a bogaci kupują suchą miskę.
Ta miska w tym E30 jest zła. Koniec kropka.


--------------------
S4 2.2T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
witan
post Sun, 14 Oct 2012 - 15:00
Post #96


Rookie
Dołączył: Sun, 19 February 2012
Skąd: Warszawa





Gdyby kolega pajak101 zadał sobie trud i zajrzał na str. 4 i zobaczył, jak wykonana jest miska, gdzie ma smok, jakie są przedgrody i ile spływ "po płaskim" różni się od fabrycznego to nie byłby taki pewien swego-przynajmniej nie powinien.... Myślę, że zobaczymy za jakiś czas, kto miał rację i albo ja będę miał B204 w plecy, albo kolega zmieni zdanie i lepiej wykona swoją miskę. Auto już pare razy dostało w palnik, spaliło około 30l beny i ani na moment nie spadło ciśnienie oleju-ani na zegarze, ani kontrolka sie nie zapaliła. Jestem spokojny-miskę i tak przerobię, ale nie z tego powodu i znacznie nie będzie się różnić, a silnik jak padnie to i tak z nadmiaru mocy a nie braku oleju- mam nadzieje smile.gif
Tyle w temacie-nie ma co wróżyć z fusów, bo te domysły uważam za bezcelowe.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jarkos1984
post Wed, 13 Nov 2013 - 09:31
Post #97


Rookie
Dołączył: Wed, 13 November 2013





pytanko jakie sprzęgło zastosowaliście w tym projekcie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gientki21
post Wed, 13 Nov 2013 - 18:31
Post #98


Frequent User
Dołączył: Wed, 25 May 2011
Skąd: Pruszków/Grójec





CYTAT(ILKU @ Sat, 21 Jan 2012 - 16:57) *
Bez najmniejszych, jeśli masz koło zamachowe to grubsze (chyba z 95) to nawet sprzęgło z omegi podchodzi p@p (240mm).
n
zestaw chyba taki jak wyzej , napewni grube koło z 95 , docis z omegi albo saaba juz nie pamietam nawet dokłądnie, ale tarcza i wysprzeglik napewno jest z omegi seryjne
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jarkos1984
post Wed, 13 Nov 2013 - 20:23
Post #99


Rookie
Dołączył: Wed, 13 November 2013





Aha zamierzam wrzucić przerobiony jednomas na tarcze 240 z dociskiem od diesla 3.0 i skrzynie od 2.8 .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gientki21
post Fri, 17 Jan 2014 - 13:19
Post #100


Frequent User
Dołączył: Wed, 25 May 2011
Skąd: Pruszków/Grójec





Minęło trochę czasu, auto zostało dopracowane mechanicznie, z silnikiem jest wszystko w porządku. Skrzynia z omegi daje rade :-), autem jeździ się przyjemnie, od pól roku żadnej awarii. Lecz z powodu zaczęcia nowego projektu auto zmieniło właściciela, który ma je rozwijać mechanicznie :-), oraz wizualnie. Moze pojawi sie na tym forum. Na ta chwile temat do zamknięcia.
pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post

6 Stron V  « < 3 4 5 6 >
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 19 July 2025 - 02:51