Shoutbox 0 nowych PW 


12 Stron V  < 1 2 3 4 5 > »   
Reply to this topicStart new topic
> docieranie silnika - prosze od rady
Toldi
post Tue, 10 Jan 2006 - 10:56
Post #41


Forum Homee
Dołączył: Fri, 20 August 2004
Skąd: Warszawa / Mokotów





ja przejechalem juz swoim 800 km wszystko ladnie sie poukladalo, zmiana oleju na docelowy, zestroic wszystko smt6 i fruuu


--------------------
Sociedad Espanola Automoviles de Turismo
był: Toledo T.U.R.B.O 1.8 20VT GT28R
VW Golf VII R Tornado Red 400/500 - Mistrz Polski Street AWD 2016
Audi RS4 B8 450HP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 10 Jan 2006 - 10:56
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Marlon
post Tue, 10 Jan 2006 - 11:21
Post #42


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





CYTAT("Gr00bY":xzjrqoza)
www#296 - o ile wiem silnika nie powinno się nagrzewać na postoju...


tak mówią.
z drugiej strony czesto w zime odpalam samochód żeby się nagrzał i ide do domu, a moje samochody osiagają przebiegi po 300kkm bez problemu.
po złożeniu silinika każdy zawsze daje mu chociaż z 15 minut pracy na jałowym biegu, przynajmniej żeby go osłuchac i podregulować wstępnie.


--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pilachgt
post Tue, 10 Jan 2006 - 12:19
Post #43


Forum Killer
Dołączył: Wed, 04 February 2004
Skąd: Lublin





Albert a Ty jak docierałeś S2 i jakie to dało efekty?? Pytam bo mnie też kiedyś czeka remoncik.

A czy przy docieraniu silnikow rozrozniamy je na n/a i turbo czy dla obydwu zasady docierania sa te same?


--------------------
taniekola.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Michal_6
post Tue, 10 Jan 2006 - 13:22
Post #44


Super User
Dołączył: Tue, 14 December 2004
Skąd: W-wa





tak jak pisalem, jak sobie motor pochodzi na wolnych do pelnego nagrzania to wynikaja z tego same plusy: olej dojdzie sam tam gdzie mial dojsc i hydraulika sie napompuje (chyba ze jej nie ma) - na swierzo zlozonym motorze trwa to nawet okolo 30-40 minut, widzialem to z wlasnego doswiadczenia na swoim aucie, po okolo 30min wszystko zaczelo pracowac rowniej, poszlismy z p.Stecem na obiad, a pod wieczor, zatankowac ponownie i jazda do domciu bez palowania


--------------------
Evo 6 TME, 2.3, gt35r, dużo węgla w budzie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Tue, 10 Jan 2006 - 14:38
Post #45


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





Sa jednak i minusy takiego grzania w postaci splukiwania filmu olejowego z gladzi cylindrow, szczegolnie zaraz po odpaleniu kiedy olej gesty, a mieszanka bogata, pozniej tez na wolnych obrotach nie ma takiego cisnienia oleju, nie powstaje warstwa filmu o takiej grubosci jak podczas jazdy, a paliwo dalej sie leje. M.in dlatego u ludzi jezdzacych na krotkich trasach z czestym odpalaniem samochodu pojawia sie paliwo w oleju. Niemniej nie jest to jakas powazna przypadlosc i dotarlbym to jakimkolwiek z opisanych tu sposobow, kazdy broni swojego.
W japonczykach to nawet panewki praktycznie odrazu moga dostac spory wycisk i nic sie nie stanie, wiec nawet po wstepnym dotarciu, czyli tych powiedzmy 200km jakbys zaczas przyciskac mocno mysle, ze nic by sie nie stalo. Pierscienie tlokowe ukladaja sie w pierwszych kilkunastu/dziesieciu minutach po pierwszym odpaleniu.


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Tue, 10 Jan 2006 - 15:02
Post #46


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Jeszcze nie słyszałem o docieraniu panewek, szczerze powiedziawszy.


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
majlo
post Tue, 10 Jan 2006 - 15:30
Post #47


Super User
Dołączył: Tue, 29 October 2002
Skąd: Beer Honda Wawa





raczej zrobie tak ze odpale i niech wypali 5 litrow wachy i puzniej z 1000km 3-4 tys. obr. i wymiana oleju.
no moze jakis lekki przejaz po paru godzinach
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Tue, 10 Jan 2006 - 15:54
Post #48


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Powodzenia.


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radar
post Tue, 10 Jan 2006 - 16:21
Post #49


Super User
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: Bydgoszcz





CYTAT("Bullitt":2uox8xue)
Jeszcze nie słyszałem o docieraniu panewek, szczerze powiedziawszy.


a widziałeś z czego zrobiona jest panewka??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Tue, 10 Jan 2006 - 17:26
Post #50


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





CYTAT("majlo":3utldtzg)
raczej zrobie tak ze odpale i niech wypali 5 litrow wachy i puzniej z 1000km 3-4 tys. obr. i wymiana oleju.
no moze jakis lekki przejaz po paru godzinach
pierwsza wymiane oleju proponuje po tych 5 litrach bezyny

jezeli zmieniles pierscienie to najwiecej pylu metalowego bedzie wlasnie po pierwszym odpaleniu dlatego nalezy wymienic filtr i olej dosc szybko po starcie


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Tue, 10 Jan 2006 - 17:37
Post #51


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





CYTAT("radar":x30o0j6p)
CYTAT("Bullitt":x30o0j6p)
Jeszcze nie słyszałem o docieraniu panewek, szczerze powiedziawszy.


a widziałeś z czego zrobiona jest panewka??


Nie odniosę sie do tego pytania.

Docieranie panewek to idiotyzm.


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marlon
post Tue, 10 Jan 2006 - 17:53
Post #52


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





CYTAT("majlo":a3j2ghwr)
raczej zrobie tak ze odpale i niech wypali 5 litrow wachy i puzniej z 1000km 3-4 tys. obr. i wymiana oleju.
no moze jakis lekki przejaz po paru godzinach


5 litrów wachy to może być i 5 godzin na jałowym biegu. Bez sensu.


--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Koniu
post Tue, 10 Jan 2006 - 17:58
Post #53


Forum Killer
Dołączył: Sat, 19 October 2002
Skąd: Kraków





CYTAT("Bullitt":1srah3t2)
Docieranie panewek to idiotyzm.

"W procesie docierania materiał panewki powinien się ścierać, w celu dopasowania powierzchni czopa i panewki" - Z.Osiński, Podstawy Konstrukcji Maszyn
Go to the top of the page
 
+Quote Post
majlo
post Tue, 10 Jan 2006 - 18:48
Post #54


Super User
Dołączył: Tue, 29 October 2002
Skąd: Beer Honda Wawa





CYTAT("artix":2k4zvf7x)
CYTAT("majlo":2k4zvf7x)
raczej zrobie tak ze odpale i niech wypali 5 litrow wachy i puzniej z 1000km 3-4 tys. obr. i wymiana oleju.
no moze jakis lekki przejaz po paru godzinach
pierwsza wymiane oleju proponuje po tych 5 litrach bezyny

jezeli zmieniles pierscienie to najwiecej pylu metalowego bedzie wlasnie po pierwszym odpaleniu dlatego nalezy wymienic filtr i olej dosc szybko po starcie


tak pierscionki sa zmienione.
wiec zrobimy wymiane po tyl 5 litrach.
ja dalej nie rozumiem dlaczego nie mozna odpalic go i niech sobie chodzi.
czy na jalowym czy przy jezdzie to i tak wszystko chodzi tak samo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Frank
post Tue, 10 Jan 2006 - 19:26
Post #55


User
Dołączył: Sat, 01 November 2003
Skąd: Wrocław





CYTAT("Bullitt":1g7olt3g)
Nie odniosę sie do tego pytania.

Docieranie panewek to idiotyzm.


Ostatnio na silnikowni pokazywali nam wykres docierania panewki więc chyba coś w tym jest, prosiłbym o jakieś konkretniejsze informacje, argumenty typu "nie bo nie" do mnie nie docierają.
Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Tue, 10 Jan 2006 - 19:27
Post #56


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





majlo i tutaj wlasnie wychodzi twoja niewiedza na temat funkjonowania silnika.
Przy jalowych obrotach cisnienie oleju wynosi 1-1.5bara co jest stosunkowo malo do 3-3.5 na srednich i wysokich obrotach. Rownierz obciazenie na pierscienie jak i caly uklad korbowo-tlokowy jest inne. Przy jalowych silnik ledwo sobie poprykuje. Przy jezdzie tlok jest pchany z roznymi silami przez co pierscienie w pelni moga sie ukozyc bo zmienia sie sila nacisku tloka na scianki cylindra oraz to co ma sie dotrzec sie dociera i zostaje pochloniete prze filtr oleju ktory dosc szybko wyrzucamy.
Jak sobie potrzymasz na jalowych obrotach powiedzmy przez 5h, zlejesz olej, i zaczniesz normalnie jezdzic to na 99% zacznie ci cos padac bo beda sie opilki metalu pojawiac w oleju.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
majlo
post Tue, 10 Jan 2006 - 19:34
Post #57


Super User
Dołączył: Tue, 29 October 2002
Skąd: Beer Honda Wawa





Feluke. ale nie mowie ze bede jezdzil odrazu normalnie.
chodzi mi oto ze jak go odpale to bedzie zimny i obroty przez dlurzsza chwile beda w granicach 2000obr.
chce go tak zostawic az sie nagrzeje obroty spadna.
i po tyl 5 litrach filt wyrzucic zalac nowy olej a nastpeny 1000km pojechac w trase i pojezdzic z roznymi obrotami.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pilachgt
post Tue, 10 Jan 2006 - 19:55
Post #58


Forum Killer
Dołączył: Wed, 04 February 2004
Skąd: Lublin





CYTAT("Feluke":1f5z2ieo)
majlo i tutaj wlasnie wychodzi twoja niewiedza na temat funkjonowania silnika.
Przy jalowych obrotach cisnienie oleju wynosi 1-1.5bara co jest stosunkowo malo do 3-3.5 na srednich i wysokich obrotach. Rownierz obciazenie na pierscienie jak i caly uklad korbowo-tlokowy jest inne. Przy jalowych silnik ledwo sobie poprykuje. Przy jezdzie tlok jest pchany z roznymi silami przez co pierscienie w pelni moga sie ukozyc bo zmienia sie sila nacisku tloka na scianki cylindra oraz to co ma sie dotrzec sie dociera i zostaje pochloniete prze filtr oleju ktory dosc szybko wyrzucamy.
Jak sobie potrzymasz na jalowych obrotach powiedzmy przez 5h, zlejesz olej, i zaczniesz normalnie jezdzic to na 99% zacznie ci cos padac bo beda sie opilki metalu pojawiac w oleju.

tu sie myslisz z cisnieniem. Samochod odpalasz na zimnym silniku i na gestym oleju tak wiec przez dlugi czas bedzie mial wysokie cisnienie (5 barow albo i lepiej). Eski jak sie rozgrzeja to maja 2 bary na wolnych obrotach.


--------------------
taniekola.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marcinos
post Tue, 10 Jan 2006 - 20:16
Post #59


Super User
Dołączył: Sat, 22 November 2003
Skąd: WF





Ja docieram swój silnik tak ( kłuty ):

1) zalałem minerał, kręciłem 5-6 raz z odpiętą pompą
2) potem odpaliłem i silnik pracował przez 30 min. na około 2000 obrotów
3) zlewka oleju, nowy filtr+olej półsyntetyk i jazda po mieście do 4000-4500 obrotów do 800 - 1000 km.

4) zlewka, nowy filtr oleju + docelowy syntetyk i normalna jazda.

powodzenia


--------------------
Toyota Supra MKIV Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Tue, 10 Jan 2006 - 20:56
Post #60


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





CYTAT("Marcinos1":12fjj5bb)
Ja docieram swój silnik tak ( kłuty ):

1) zalałem minerał, kręciłem 5-6 raz z odpiętą pompą
2) potem odpaliłem i silnik pracował przez 30 min. na około 2000 obrotów
3) zlewka oleju, nowy filtr+olej półsyntetyk i jazda po mieście do 4000-4500 obrotów do 800 - 1000 km.

4) zlewka, nowy filtr oleju + docelowy syntetyk i normalna jazda.

powodzenia


wiekszos ludzi opisala to wlasnie w ten sposob i tak tez zrobila

zrobilem i ja i uwazam to za najlepsza metode (pewna)

poczytales juz pare stron i sam wywnioskujesz

Fulke --- co co cisnienia oleju to po starcie na zimnym silniku wiekszosc silnikuw osiaga pelne cisnienie oleju juz ´na wolnych obrotach


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post

12 Stron V  < 1 2 3 4 5 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 21 July 2025 - 13:07