![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 20 August 2004 Skąd: Warszawa / Mokotów ![]() |
ja przejechalem juz swoim 800 km wszystko ladnie sie poukladalo, zmiana oleju na docelowy, zestroic wszystko smt6 i fruuu
-------------------- Sociedad Espanola Automoviles de Turismo
był: Toledo T.U.R.B.O 1.8 20VT GT28R VW Golf VII R Tornado Red 400/500 - Mistrz Polski Street AWD 2016 Audi RS4 B8 450HP |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
CYTAT("Gr00bY":xzjrqoza) www#296 - o ile wiem silnika nie powinno się nagrzewać na postoju...
tak mówią. z drugiej strony czesto w zime odpalam samochód żeby się nagrzał i ide do domu, a moje samochody osiagają przebiegi po 300kkm bez problemu. po złożeniu silinika każdy zawsze daje mu chociaż z 15 minut pracy na jałowym biegu, przynajmniej żeby go osłuchac i podregulować wstępnie. -------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#43
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 04 February 2004 Skąd: Lublin ![]() |
Albert a Ty jak docierałeś S2 i jakie to dało efekty?? Pytam bo mnie też kiedyś czeka remoncik.
A czy przy docieraniu silnikow rozrozniamy je na n/a i turbo czy dla obydwu zasady docierania sa te same? -------------------- taniekola.pl
|
|
|
![]()
Post
#44
|
|
Super User Dołączył: Tue, 14 December 2004 Skąd: W-wa ![]() |
tak jak pisalem, jak sobie motor pochodzi na wolnych do pelnego nagrzania to wynikaja z tego same plusy: olej dojdzie sam tam gdzie mial dojsc i hydraulika sie napompuje (chyba ze jej nie ma) - na swierzo zlozonym motorze trwa to nawet okolo 30-40 minut, widzialem to z wlasnego doswiadczenia na swoim aucie, po okolo 30min wszystko zaczelo pracowac rowniej, poszlismy z p.Stecem na obiad, a pod wieczor, zatankowac ponownie i jazda do domciu bez palowania
-------------------- Evo 6 TME, 2.3, gt35r, dużo węgla w budzie
|
|
|
![]()
Post
#45
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
Sa jednak i minusy takiego grzania w postaci splukiwania filmu olejowego z gladzi cylindrow, szczegolnie zaraz po odpaleniu kiedy olej gesty, a mieszanka bogata, pozniej tez na wolnych obrotach nie ma takiego cisnienia oleju, nie powstaje warstwa filmu o takiej grubosci jak podczas jazdy, a paliwo dalej sie leje. M.in dlatego u ludzi jezdzacych na krotkich trasach z czestym odpalaniem samochodu pojawia sie paliwo w oleju. Niemniej nie jest to jakas powazna przypadlosc i dotarlbym to jakimkolwiek z opisanych tu sposobow, kazdy broni swojego.
W japonczykach to nawet panewki praktycznie odrazu moga dostac spory wycisk i nic sie nie stanie, wiec nawet po wstepnym dotarciu, czyli tych powiedzmy 200km jakbys zaczas przyciskac mocno mysle, ze nic by sie nie stalo. Pierscienie tlokowe ukladaja sie w pierwszych kilkunastu/dziesieciu minutach po pierwszym odpaleniu. -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
![]()
Post
#46
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Jeszcze nie słyszałem o docieraniu panewek, szczerze powiedziawszy.
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#47
|
|
Super User Dołączył: Tue, 29 October 2002 Skąd: Beer Honda Wawa ![]() |
raczej zrobie tak ze odpale i niech wypali 5 litrow wachy i puzniej z 1000km 3-4 tys. obr. i wymiana oleju.
no moze jakis lekki przejaz po paru godzinach |
|
|
![]()
Post
#48
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Powodzenia.
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#49
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
CYTAT("Bullitt":2uox8xue) Jeszcze nie słyszałem o docieraniu panewek, szczerze powiedziawszy.
a widziałeś z czego zrobiona jest panewka?? |
|
|
![]()
Post
#50
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
CYTAT("majlo":3utldtzg) raczej zrobie tak ze odpale i niech wypali 5 litrow wachy i puzniej z 1000km 3-4 tys. obr. i wymiana oleju. pierwsza wymiane oleju proponuje po tych 5 litrach bezyny
no moze jakis lekki przejaz po paru godzinach jezeli zmieniles pierscienie to najwiecej pylu metalowego bedzie wlasnie po pierwszym odpaleniu dlatego nalezy wymienic filtr i olej dosc szybko po starcie -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#51
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
CYTAT("radar":x30o0j6p) CYTAT("Bullitt":x30o0j6p) Jeszcze nie słyszałem o docieraniu panewek, szczerze powiedziawszy. a widziałeś z czego zrobiona jest panewka?? Nie odniosę sie do tego pytania. Docieranie panewek to idiotyzm. -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#52
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
CYTAT("majlo":a3j2ghwr) raczej zrobie tak ze odpale i niech wypali 5 litrow wachy i puzniej z 1000km 3-4 tys. obr. i wymiana oleju.
no moze jakis lekki przejaz po paru godzinach 5 litrów wachy to może być i 5 godzin na jałowym biegu. Bez sensu. -------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#53
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 19 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
CYTAT("Bullitt":1srah3t2) Docieranie panewek to idiotyzm.
"W procesie docierania materiał panewki powinien się ścierać, w celu dopasowania powierzchni czopa i panewki" - Z.Osiński, Podstawy Konstrukcji Maszyn |
|
|
![]()
Post
#54
|
|
Super User Dołączył: Tue, 29 October 2002 Skąd: Beer Honda Wawa ![]() |
CYTAT("artix":2k4zvf7x) CYTAT("majlo":2k4zvf7x) raczej zrobie tak ze odpale i niech wypali 5 litrow wachy i puzniej z 1000km 3-4 tys. obr. i wymiana oleju. pierwsza wymiane oleju proponuje po tych 5 litrach bezyny no moze jakis lekki przejaz po paru godzinach jezeli zmieniles pierscienie to najwiecej pylu metalowego bedzie wlasnie po pierwszym odpaleniu dlatego nalezy wymienic filtr i olej dosc szybko po starcie tak pierscionki sa zmienione. wiec zrobimy wymiane po tyl 5 litrach. ja dalej nie rozumiem dlaczego nie mozna odpalic go i niech sobie chodzi. czy na jalowym czy przy jezdzie to i tak wszystko chodzi tak samo. |
|
|
![]()
Post
#55
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 01 November 2003 Skąd: Wrocław ![]() |
CYTAT("Bullitt":1g7olt3g) Nie odniosę sie do tego pytania.
Docieranie panewek to idiotyzm. Ostatnio na silnikowni pokazywali nam wykres docierania panewki więc chyba coś w tym jest, prosiłbym o jakieś konkretniejsze informacje, argumenty typu "nie bo nie" do mnie nie docierają. Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#56
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
majlo i tutaj wlasnie wychodzi twoja niewiedza na temat funkjonowania silnika.
Przy jalowych obrotach cisnienie oleju wynosi 1-1.5bara co jest stosunkowo malo do 3-3.5 na srednich i wysokich obrotach. Rownierz obciazenie na pierscienie jak i caly uklad korbowo-tlokowy jest inne. Przy jalowych silnik ledwo sobie poprykuje. Przy jezdzie tlok jest pchany z roznymi silami przez co pierscienie w pelni moga sie ukozyc bo zmienia sie sila nacisku tloka na scianki cylindra oraz to co ma sie dotrzec sie dociera i zostaje pochloniete prze filtr oleju ktory dosc szybko wyrzucamy. Jak sobie potrzymasz na jalowych obrotach powiedzmy przez 5h, zlejesz olej, i zaczniesz normalnie jezdzic to na 99% zacznie ci cos padac bo beda sie opilki metalu pojawiac w oleju. |
|
|
![]()
Post
#57
|
|
Super User Dołączył: Tue, 29 October 2002 Skąd: Beer Honda Wawa ![]() |
Feluke. ale nie mowie ze bede jezdzil odrazu normalnie.
chodzi mi oto ze jak go odpale to bedzie zimny i obroty przez dlurzsza chwile beda w granicach 2000obr. chce go tak zostawic az sie nagrzeje obroty spadna. i po tyl 5 litrach filt wyrzucic zalac nowy olej a nastpeny 1000km pojechac w trase i pojezdzic z roznymi obrotami. |
|
|
![]()
Post
#58
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 04 February 2004 Skąd: Lublin ![]() |
CYTAT("Feluke":1f5z2ieo) majlo i tutaj wlasnie wychodzi twoja niewiedza na temat funkjonowania silnika.
Przy jalowych obrotach cisnienie oleju wynosi 1-1.5bara co jest stosunkowo malo do 3-3.5 na srednich i wysokich obrotach. Rownierz obciazenie na pierscienie jak i caly uklad korbowo-tlokowy jest inne. Przy jalowych silnik ledwo sobie poprykuje. Przy jezdzie tlok jest pchany z roznymi silami przez co pierscienie w pelni moga sie ukozyc bo zmienia sie sila nacisku tloka na scianki cylindra oraz to co ma sie dotrzec sie dociera i zostaje pochloniete prze filtr oleju ktory dosc szybko wyrzucamy. Jak sobie potrzymasz na jalowych obrotach powiedzmy przez 5h, zlejesz olej, i zaczniesz normalnie jezdzic to na 99% zacznie ci cos padac bo beda sie opilki metalu pojawiac w oleju. tu sie myslisz z cisnieniem. Samochod odpalasz na zimnym silniku i na gestym oleju tak wiec przez dlugi czas bedzie mial wysokie cisnienie (5 barow albo i lepiej). Eski jak sie rozgrzeja to maja 2 bary na wolnych obrotach. -------------------- taniekola.pl
|
|
|
![]()
Post
#59
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 22 November 2003 Skąd: WF ![]() |
Ja docieram swój silnik tak ( kłuty ):
1) zalałem minerał, kręciłem 5-6 raz z odpiętą pompą 2) potem odpaliłem i silnik pracował przez 30 min. na około 2000 obrotów 3) zlewka oleju, nowy filtr+olej półsyntetyk i jazda po mieście do 4000-4500 obrotów do 800 - 1000 km. 4) zlewka, nowy filtr oleju + docelowy syntetyk i normalna jazda. powodzenia -------------------- Toyota Supra MKIV Turbo
|
|
|
![]()
Post
#60
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
CYTAT("Marcinos1":12fjj5bb) Ja docieram swój silnik tak ( kłuty ):
1) zalałem minerał, kręciłem 5-6 raz z odpiętą pompą 2) potem odpaliłem i silnik pracował przez 30 min. na około 2000 obrotów 3) zlewka oleju, nowy filtr+olej półsyntetyk i jazda po mieście do 4000-4500 obrotów do 800 - 1000 km. 4) zlewka, nowy filtr oleju + docelowy syntetyk i normalna jazda. powodzenia wiekszos ludzi opisala to wlasnie w ten sposob i tak tez zrobila zrobilem i ja i uwazam to za najlepsza metode (pewna) poczytales juz pare stron i sam wywnioskujesz Fulke --- co co cisnienia oleju to po starcie na zimnym silniku wiekszosc silnikuw osiaga pelne cisnienie oleju juz ´na wolnych obrotach -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 21 July 2025 - 13:07 |