Shoutbox 0 nowych PW 


12 Stron V  < 1 2 3 4 > »   
Reply to this topicStart new topic
> docieranie silnika - prosze od rady
artix
post Mon, 09 Jan 2006 - 16:59
Post #21


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





CYTAT("szaba":36ed4pdo)
Ja nie zostawiam na wolnych obrotach dłużej jak 30 minut bo po co??? Już po kilku minutach tam gdzie sie miały rysy pokazać przez jakieś niedoróbki już są i one nie spowodują zatarcia silnika. Do 30 minut elementy są już względem siebie "wyślizgane" a do kilkuset kilometrów względem siebie ułożone. Potem można kilka tysięcy objeździć bez butowania.


dokladnie

i sadze ze pierwsze pare minut silnika po skreceniu i odpalenu jest najwazniejsze

co ma wyjc to wyjdzie jezeli cos sie zchszanilo a przez pare minut zeczy sie zdaza ulozyc jak sa dobrze zlozone i spasowane


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 09 Jan 2006 - 16:59
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Bullitt
post Mon, 09 Jan 2006 - 16:59
Post #22


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Bo się tuleje szklą. Stary 5 godzin na wolnych= silnik do wyrzucenia.


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radar
post Mon, 09 Jan 2006 - 17:15
Post #23


Super User
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: Bydgoszcz





CYTAT("Bullitt":xzfpndt2)
Bo się tuleje szklą. Stary 5 godzin na wolnych= silnik do wyrzucenia.


czyli rozumiem, że tak jak w jednej z instrukcji było utrzymywać 2000-3000 RPM?? i przy tych prędkościach nie będą się szkliły??
czy może jeszcze jakoś inaczej??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Michal_6
post Mon, 09 Jan 2006 - 17:48
Post #24


Super User
Dołączył: Tue, 14 December 2004
Skąd: W-wa





praktyka pana steca dla silnikow w miskach -zostawia auto chodzące, aż spali cały bak (kilka godzin) potem tankuje od nowa zrobi jakies 300 kilmetrów na spokojnie z małymi obciążeniami. jak odbierałem od niego auto to zawsze po dojechaniu do warszawy - jakieś 200km miałem zrobić jeszcze stówę po mieście na spokojnie, potem zmina oleju i ognia można zasówać


--------------------
Evo 6 TME, 2.3, gt35r, dużo węgla w budzie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
majlo
post Mon, 09 Jan 2006 - 18:08
Post #25


Super User
Dołączył: Tue, 29 October 2002
Skąd: Beer Honda Wawa





no wlasnie tez slyszalem o tym zeby spalil min 5 litrow wachy. dopiero zaczac jezdzic.
kurcze widze ze ciezko bedzie jakos to ogarnac bo kazdy mowi co innego.
w hondzie mi powiedzieli ze 5godzin na wolnych obrotach.
Chyba w hondzie wiedza nie??
bullitt czyli sugerujesz zeby odpalic i jechac odrazu??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radar
post Mon, 09 Jan 2006 - 18:42
Post #26


Super User
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: Bydgoszcz





z tym "odpalić i jechać " to też trochę dziwne, tak mi się wydaje przynajmniej.. bo jeśli nawet nie zeszklą się gładzie cylindrów to załatwimy panewki..

ps. czekam na metodę Bullitta, oczywiście jeśli będzie tak miły i sie z nami podzieli..


edit: i czemu na wolnych się "szklą" cylindry a pod obciążeniem, albo na wyższych obrotach nie???
Go to the top of the page
 
+Quote Post
majlo
post Mon, 09 Jan 2006 - 18:44
Post #27


Super User
Dołączył: Tue, 29 October 2002
Skąd: Beer Honda Wawa





nie rozumiem z tymi gladziami ze sie zeszkla. przeciez tak czy inaczej to wszsytko bedzie chodzic (szybciej czy wolniej ale beda) wiec co za roznica
Go to the top of the page
 
+Quote Post
240Z
post Mon, 09 Jan 2006 - 19:01
Post #28


SHIFT_oldschool
Dołączył: Sun, 14 November 2004





Niejednokrotnie spotkałem się z czymś takim, że po odpaleniu silnika facet najpierw trzymał motor na wolnych obrotach przez ok. 10 min., potem 1500 przez 5, 2000 przez kolejne 5, 3000, 4000 i koniec, taki sam schemat - początkowo delikatnie w różnych zakresach obrotów z jak najmniejszą ilością postojów na luzie, potem już bardziej stanowczo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
majlo
post Mon, 09 Jan 2006 - 19:03
Post #29


Super User
Dołączył: Tue, 29 October 2002
Skąd: Beer Honda Wawa





i dlaczego sie mowi zeby najpierw mineralnym zalac a po krotkim czasie zalac juz syntetykiem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Mon, 09 Jan 2006 - 19:48
Post #30


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





odpal niech pochodzi chwile i wymien olej

potem zacznij jezdzic z roznymi obciazeniami

a dlaczego z roznymi obciazeniami -- bo pierscienie roznie sie ukladaja od roznych obciazen i kompresja cisnie na nie z gory z roznymi silami

wiec powoli i stopniowo maja sie ulozyc do gladzi cylindrow i po jkim czasie mozna zwiekszac obciaqzenie az w koncu zaczniesz jezdzic normalnie


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
majlo
post Mon, 09 Jan 2006 - 20:02
Post #31


Super User
Dołączył: Tue, 29 October 2002
Skąd: Beer Honda Wawa





moge zalac polsyntetyk a puzniej syntetyk??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
krystiancrx
post Mon, 09 Jan 2006 - 20:19
Post #32


Forum Killer
Dołączył: Tue, 04 February 2003
Skąd: lublin





kute tłoki beda??
W aso to maja pojecia jak dovcierac nowe auta ewentualnie.
Ja zrobilem jak pisalem na 1 stronie i auto jezdzi jak trzeba..
Na mineralny zrobilem 200kilosow gdzies pozniej zalałem syntetyk i powoli zaczynałem katowac!!...


--------------------
10 second FWD N/A Honda CRX (10.9@210.5km/h)!!!Tokol 16.05.2009
2004-->ET:14.208,2005-->ET:13.47,2006-->ET 13.01 2007-->Najlepszy czas ET 11.56:):):) WĘGRY
EAST EUROPEAN CHAMPIONCHIP FWD N/A 1st place 2007
Szukam Sponsora
_http://WWW.HONDATECH.PL,WWW.RACEHONDA.PL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
majlo
post Mon, 09 Jan 2006 - 20:27
Post #33


Super User
Dołączył: Tue, 29 October 2002
Skąd: Beer Honda Wawa





nie beda kute tloki czysta seria bedzie...
boje sie zeby jak odpale i odrazu zaczne jezdzic to uszczelke wywieje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cichyg60
post Mon, 09 Jan 2006 - 20:50
Post #34


Forum Killer
Dołączył: Wed, 29 October 2003
Skąd: Warszawa / cultstyle.pl





CYTAT("artix":2ll3vbqb)
odpal niech pochodzi chwile i wymien olej

potem zacznij jezdzic z roznymi obciazeniami

a dlaczego z roznymi obciazeniami -- bo pierscienie roznie sie ukladaja od roznych obciazen i kompresja cisnie na nie z gory z roznymi silami

wiec powoli i stopniowo maja sie ulozyc do gladzi cylindrow i po jkim czasie mozna zwiekszac obciaqzenie az w koncu zaczniesz jezdzic normalnie



dokladnie .... brat po wymianie pierscieni w oplowskim 2,0 8v najpierw zalał jakiegos parszywego minerała Lotosa o ile pamietam , zlał go po 200 km + wymiana filtra , znow zalał ten sam minerał i kolejne 200 km , przez ten okres zero gwałtownego obciazania silnika , jezdzil max 3,5-4 tys obr .

Potem znow zlał minerała + nowy filtr ,i zalał juz silnik docelowym olejem ale nadal niewciskał zabardzo az do zrobienia w sumie 1000km po wymianie pierscieni. Potem kolejna wymiana oleju + filtra i juz uzywał pełnego zakresu obrotów .... po tym silnik trzyma idealnie seryjna moc i moment wiec jest ok.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
majlo
post Mon, 09 Jan 2006 - 22:21
Post #35


Super User
Dołączył: Tue, 29 October 2002
Skąd: Beer Honda Wawa





niech kto wypowie sie na temat tych tuleji ze sie szkla
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Mon, 09 Jan 2006 - 22:53
Post #36


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





CYTAT("majlo":35yx0pk9)
niech kto wypowie sie na temat tych tuleji ze sie szkla




--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Mon, 09 Jan 2006 - 23:17
Post #37


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("artix":32h8lnov)
CYTAT("majlo":32h8lnov)
niech kto wypowie sie na temat tych tuleji ze sie szkla




Był chyba taki punkt regulaminu, że nie piszemy po pijaku


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Tue, 10 Jan 2006 - 09:16
Post #38


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





CYTAT("majlo":2ojc0iw8)
niech kto wypowie sie na temat tych tuleji ze sie szkla


No po prostu sie szklą. Jak odpalasz swieżo zalany oloejem silnik nie możesz go zostawić na wolnych obrotach, zeby sobie popracował. To szklenie to z angielska "glaze". Pozatym jak odpalisz fure po pierwszym razie potrzymaj ją przez chwile na 1500 obr, żeby się wałki nie zatarły.

Zalewasz na poczatek gęsty olej. Może być minerał ale lepiej gęsty syntetyk. Odpalasz furę na 1500 obr jedziesz sięprzejechać powoli żeby sie nagrzał silnik. Jak się nagrzeje, jedżdzisz chwilę normalnie jak byś jechał po mieście i wracasz sprawdzić stan oleju i czy nie ma wycieków.

Jak wszystko git to wsiadasz w furę i docierasz, czyli jeżdzisz ze zmiennymi obciążeniami. Po 300 km zmiana i kontrola oleju. po 600 to samo juz na docelowy i hajda pełnym ogniem.

Thats it.


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ww#296
post Tue, 10 Jan 2006 - 09:55
Post #39


Forum Killer
Dołączył: Fri, 15 November 2002
Skąd: Krakow





kazdy z Was ma troche racji.
Ale co do "szklenia" smile.gifsmile.gifsmile.gif
Nie ma fizycznie takiej mozliwosci aby silnik nie pracowal co najmniej kilkanascie minut na wolnych. Po prostu po złozeniu silnika i pierwszym odpaleniu silnik jest zimny wiec ma wieksze obroty niz wolne. (no chyha ze ktos ma tak wystrojone auto ze nie ma trybu rozruchowego... ) pozniej juz po odpaleniu trzeba pzeciez sprawdzic czy nie ma zadnych wyciekow, dobrze sprawdzic cisnienie oleju, odpowietrzyc dokladnie uklad chlodzenia itp. to wszystko musi zajac co najmniej kilkanascie minut. ruszenie od razu spowoduje ze jak np jakas uszczelka sie zle ulozyla i wywala olej to nie zauwazymy tego wystarczajaco wczesnie i czeka nas kolejny remont.
Bulit - gdyby po kilku godzinach pracy na wolnych silnik byl "do wyrzucenia" to 80 % remontow byloby nieudanych.
Mozliwe ze teoria szklenia ma uzasadnienie w jakiś kosmicznych projektach gdzie elementy wspolpracujace sa z nietypowych materiałów.
Ale rzeczywiscie warto podwyzszyc wolne obroty - po to aby cisnienie i obieg oleju i chlodziwa byl odpowiednio duzy i aby tych zyciodajnych plynow nie brakowalo w zadnym zakamarku auta. przez pierwsze kilka minut obroty podnosci bedzie sterownik silnika a pozniej mozna o to samemu zadbac. Wystarczy 2000 RPM wiekszosc silnikow przy takich obrotach ma odpowiednie cisnienie oleju.


--------------------
Szukam koni.........
......mechanicznych

wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) -->
BMW E36 M3 3.2 SEDAN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Tue, 10 Jan 2006 - 10:45
Post #40


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





www#296 - o ile wiem silnika nie powinno się nagrzewać na postoju...


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post

12 Stron V  < 1 2 3 4 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 21 July 2025 - 13:03