![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Sat, 31 May 2008 Skąd: Stargard Szczeciński ![]() |
witam.mam A4 2000 1.9tdi 116KM ajm z przebiegiem 135 000km, potwierdzonym w serwisie. moje turbo od początku gwizdało dosć głosno, lecz silnik nie brał oleju, wydech tez suchy, spaliny czysciutkie.zadnego dymka nawet pod obciazeniem.przy 120tys km po zlogowaniu na VAGu tez wszystkie parametry OK . ostatnio(134tys km) minimalnie sie turbawka przycinała, co nie było wogóle odczuwalne wachania w gr 50mbar. wczoraj wgrałem wirusa, po czym zrobiłem moze 5km i nastapil spadek mocy oraz nieprzyjemne grzechotanie turbawy - wiec ją wyrecilem, wirnik luzny, lopatki pokaleczone, gdyz tarły o korpus. teraz mam dylemat jakie turbo wsadzic, czy orginalne ajm - ktore podobno jest słabe, czy lepiej zaadoptowac z mocniejszego silnika AVF ,AWX czy ARL ? mam juz wgrany soft pod orginal ajm, i czy zmiana turbawki wiazac sie bedzie z kolejna modyfikacj softu ? czy sa jeszcze jakies roznice pomiedzy turbo 115 a 130 poza mocowaniem weza wylotowego, ktory u mnie jest na opaske a w 130konnych na spinke? autem jezdze na codzien wiec chciałbym aby spalanie przy normalnej jezdzie miesciło sie granicach rozsadku, i zeby nie zostawała za mna zasłona dymna. pilnie czekam na wszelkie wskazówki bo auto stoi ;/ dzieki
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 03 March 2008 ![]() |
jak potrafisz szukać to na pewno znajdziesz to czego szukasz tu: http://www.a4-klub.pl/smf/turbo_chiptuning...chaniczny-b7.0/
ps. kto ci robił soft , bo coś podejrzewam że autoseba ? |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 03 October 2005 Skąd: Trojmiasto ![]() |
To zalezy ile docelowo chcesz miec KM. Turbo z AWX wystarczy do ok 170KM smialo wiec zapas bylby, AJM turbo 145KM -150KM i raczej kres mozliwosci tej suszarki
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 23 December 2002 Skąd: z R-performance ![]() |
Witaj. Najtaniej i z rozsądnym przyrostem na przyszłość możesz założyć turbo od 130ki. Wtedy rozsądnie i dużo ciekawiej będzie, np. jak na wykresie poniźej.
A4 AJM + turbo od AWX ![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Sat, 31 May 2008 Skąd: Stargard Szczeciński ![]() |
witam ! panowie krótko. teraz mam juz zmodyfikowany program pod zestaw org pompki i turbo ajm i moc ok 145kucy. jak zaloze turbawke od 130 bedzie troche korzystniejszy wykres momentu i wiecej mocy, ale czy konieczna bedzie kolejna modyfikacja softu czy ten ktory jest pod ajm moze zostac ? czy sa jakies roznice pomiedzy turbinami w 130konnych motorach AVF i AWX. dodam ze niezamiezam wiecej grzebac przy silniku poza przymusowa wymiana turbo, a jesli sie bez wiekszych kombinacji to chetnie załoze wieksze:)
![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 07 March 2005 Skąd: 71 ![]() |
Trzeba koniecznie stroic.
-------------------- c2c52b39e6]http://www.degeneracja.icx.pl/download/ban2.gif[/]
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 23 July 2003 Skąd: Gdańsk ![]() |
Będzie jeździć na tym programie, ale warto dodatkowo wykorzystać jej potencjał
![]() |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 09 February 2006 Skąd: Wrocław/ Oborniki Śląskie ![]() |
Będzie jeździć na tym programie, ale warto dodatkowo wykorzystać jej potencjał ![]() na 99% będzie przeładowanie w dolnych partiach obrotów przy mocnym wciśnieniu pedału gazu a turbinki tego nie lubią -------------------- www.vagtune.pl tel.502730289
indywidualny chiptuning, hamownia 4x4 Dynostar 4W-X |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Sat, 31 May 2008 Skąd: Stargard Szczeciński ![]() |
troszke sie oczytalem na waszym forum, uzyskalem wiele info. zaloze turbawe od 130,
A ewentualne przeladowanie na dole da sie wyregulowac na sztandze, czy ratuje tylko nowy soft ? |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 09 February 2006 Skąd: Wrocław/ Oborniki Śląskie ![]() |
troszke sie oczytalem na waszym forum, uzyskalem wiele info. zaloze turbawe od 130, A ewentualne przeladowanie na dole da sie wyregulowac na sztandze, czy ratuje tylko nowy soft ? sztanga wstępnie musi być dobrze ustawiona i soft odpowiedni..więc jedź do osoby która zrobiła ci/wgrała program ażeby skorygował parametry pracy. Jeśli ona nie potrafi to wybierz się do kogoś kto zna się na sprawie - szkoda samochodu -------------------- www.vagtune.pl tel.502730289
indywidualny chiptuning, hamownia 4x4 Dynostar 4W-X |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
mrozo2002 skoro u Ciebie po wgraniu wirusa sie turbo zesrało po 5km to bym się nie odważył założyć nowej turbiny na taki eksperyment
co to za wirus, masz wykres na tym wirusie, czy auto było hamowane? 5km to stanowczo za mało żeby zabić VNT15 więc wolałbym chuchać na zimne i wgrać serię, założyć nowe turbo i jechać na porządne strojenie ps. ja w zawirusowanym AFN-ie wrzuciłem turbo AWX i pompowało idealnie bez przeładowań.. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
User Dołączył: Sat, 31 May 2008 Skąd: Stargard Szczeciński ![]() |
moja turbawka od początku gwizdala podejrzanie głośno i koles w ASO przepowiadal jej krótki żywot, choc logi byly wzorowe cisnienie otrzymane idealnie rowne zadanemu 2142, nie ciela sie nie zygala olejem kolektor dolotowy i wylotowy BYL (przy 125 tys km)suchutki jak nowy! Prawde mowiac dzien przed wgraniem softu(134 tys km) zauwazylem ze na opaskach koletkora pojawily sie kapki oleju ktore zirnorowalem, dokrecilem tylko wydawało mi sie luzne opaski( a to byl pierwszy realny objaw agonii mojego GT17 ;/) i mimo ostrzezeń ja zawirusowalem. niezdazylem zlogowac silnika na nowem sofcie wiec nic nie moge powiedziec o cisnieniach i hamowni tez nie było. Zaloze nowe turbo (zamowilem ogr wloskiego garetta GT1749VA nówka sztuka
![]() |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 02 April 2008 ![]() |
mozna sie dowiedziec skad tak tanio ta turbawke bierzesz?
![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
User Dołączył: Sat, 31 May 2008 Skąd: Stargard Szczeciński ![]() |
a na allegro trafilem jakiegos gostka co z serwisu z niemiec ja podobno dostał kiedys tam, a ze przelezala jakis czas na regale i sie nieprzydala to wystawil ja, troche sie potargowalem, jutro ma byc u mnie
![]() http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=369291738 |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 07 March 2005 Skąd: 71 ![]() |
Taaa ja też kupiłem nówke na allegro za 1200. 10 tyś na niej zrobiłem i padła przy seryjnym ciśnieniu większym o 0,07bara od seryjnego
![]() -------------------- c2c52b39e6]http://www.degeneracja.icx.pl/download/ban2.gif[/]
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Taaa ja też kupiłem nówke na allegro za 1200. 10 tyś na niej zrobiłem i padła przy seryjnym ciśnieniu większym o 0,07bara od seryjnego ![]() ja kupiłem okazyjnie za 900 PLN nówke AWX made in Italy wirnik podziękował za współprace prza seryjnym (dla tej turbiny) doładowaniu 1,35 Bar po przebiegu 3000 km, dodam że pierwsze 1000km jeździłem tak że nie przekraczałem 0,8 Bara... faktem jest że ganiałem się z BMW 328 i na szafie było 220 km/h czyli jakies 4600 rpm ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
User Dołączył: Sat, 31 May 2008 Skąd: Stargard Szczeciński ![]() |
W wolnym czasie oczekiwania na nowa dmuchawkę rozebrałem do ostatniej srubki moja dotychczasowa turbine. okazało sie, że luz na ośce wynosił 0.35mm (luz mierzony w miescu łozyskowania obu elementow) !!!! co podejrzewam ze było przyczyna gwizdania przy wcisnietym gazie. ale to nie koniec. po wyjeciu ośki wygrzebałem tez tuleje ślizgową, która pękła przy końcu na obwodzie w najslabszym miejscu miejscu gdzie znajdują sie otworki olejowe dosmiarowania panewek. niem czy turbina nadaje sie do regeneracji i czy warto zlecać jej naprawe a jesli tak to komu ?
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
nie warto regeneracja turbin była tu na forum poruszana tysiąc razy ja bym poszukał z AWX
-------------------- Hondy i Mercedesy AirRide modyfikacje seryjnego Airmatica
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Zawodowo -obrabiarki przemysłowe. Z pasji -samochody, elektronika Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
User Dołączył: Sat, 31 May 2008 Skąd: Stargard Szczeciński ![]() |
turbawa 130 AWX od 2 tygodni zamowiona, czekam az poczta skonczy strajk ;/ tylko męczy mnie myśl czy zostawić ten zmodyfikowany soft pod AJM, czy wrocic na org, a nastepnie zrobic nowy pod nowe turbo. czy na tym sofcie skutkiem ew. przeładowań na niskich obrotach (jak piszecie ) ktore wylapie zapewne N75 bedzie tyb awaryjny i not lauf czy jakies inne niebezpieczeństwa? turbina mocniejsza , jej chyba nic nie grozi ?
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
Wsadź większy intercooler np. od wersji 150KM 1.9tdi i koniecznie jedź na powtórne strojenie. Nie pisałeś ale wnioskuję, że ic siedzi seria? jeżeli tak to do mocy 165-170KM bo zapewne na tyle A4 będzie strojona to jest za mało.
Co do tej turbawki to ciekawe czy nie jest właśnie regenerowana bo to u nas modne zajęcie i jakoś mi się wierzyć nie chce ![]() Zobacz tu masz używane turbo w podobnej cenie http://aukcja.onet.pl/search.php?string=GT...mp;encoding=iso ps.napisz gdzie robiłeś soft pozdro -------------------- Hondy i Mercedesy AirRide modyfikacje seryjnego Airmatica
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Zawodowo -obrabiarki przemysłowe. Z pasji -samochody, elektronika Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 July 2025 - 09:32 |