Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Fiat Seicento 1.4 16V + kompresor ROTREX, 174KM i 166Nm - upgrade od 2 strony
freestyler
post Mon, 16 Jul 2012 - 22:09
Post #21


Super User
Dołączył: Fri, 27 February 2004
Skąd: Piotrków Tryb.






a jaki czas na 1/4?


--------------------
Polskie VTI - Fiat SC 1.4 16v - et 14,665 - Ryki 2008
Czeskie TSI - Octa 2FL 1.8tsi SWAP na 2.0tsi - et 12,939s/193km/h - Olsztyn 2015
2 v-ce MISTRZ POLSKI Klasy PROFI FWD TURBO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 16 Jul 2012 - 22:09
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
taquito
post Sun, 22 Jul 2012 - 11:31
Post #22


Frequent User
Dołączył: Fri, 15 September 2006
Skąd: Tarnowskie Góry





Popracujcie jeszcze nad strojeniem, wydaje mi sie ze mozna wycisnac wiecej z tego silnika przy tych modyfikacjach wink.gif


Graty dla wlasciciela


--------------------
Fiat CC 1.2 8v Turbo

ET 11,7s @ 195km/h
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nitro_trs
post Sun, 19 Jan 2014 - 20:52
Post #23


Frequent User
Dołączył: Wed, 21 July 2010





Minął rok i samochód wrócił do naszego warsztatu. Tym razem zakres prac jakie mieliśmy wykonać to:
- montaż kompresora ROTREX z osprzętem
- montaż chłodnicy oleju silnikowego
- montaż półklatki, rozpórki tylnej, pasów, podstopnic, wskaźników itp

Najpierw fotki części dostarczonych wraz z samochodem:

Blow-off Properfekt


Oil catch tank Properfekt


Regulator ciśnienia paliwa


Świece Denso Iridium


Poliuretanowe wkładki poduszek silnika


Chłodnica oleju silnikowego


Gwóźdź programu: Kompresor ROTREX C15-60 z dedykowanym kołem pasowym



Zbiornik i chłodnica oleju obiegu kompresora


Pierwsze przymiarki



Akumulator musiał zostać przeniesiony, ale o tym później


Producent kompresora nie zapewnia żadnych mocowań w komplecie więc musiałem zaprojektować i wykonać je ze własnym zakresie. Ponadto polski dystrybutor nie wydał zgody na przekręcenie muszli wylotu powietrza (pod groźbą utraty gwarancji) co nieco skomplikowało montaż

Mocowania


I już wisi na miejscu





Przymiarki intercoolera


Tu już komplet chłodnic: Chłodnica cieczy, oleju silnikowego, oleju kompresora i intercooler



Zbiornik oleju kompresora


Z uwagi na bardzo ograniczoną ilość miejsca pod maską wszelkie przewody powlekliśmy oplotem teflonowym odpornym na olej i temperaturę (żeby nie uległy przetarciu)



Konstruowanie układu dolotowego



Cewka zapłonowa musiała zmienić miejsce położenia


Z uwagi na położenie chłodnicy oleju kompresora podyktowane „ciasnością” z przodu, wycieliśmy dodatkowe otwory w zderzaku żeby zwiększyć przepływ powietrza.



Żeby nie zabrakło paliwa – pompa DW200


Porządki pod maską


Wspomniałem wcześniej, o akumulatorze – został przeniesiony do tylnej części kabiny. Dodatkowo zamontowaliśmy główny wyłącznik prądu…w boczku smile.gif


Takie tam detale smile.gif




Potem zamontowaliśmy dodatkowe wskaźniki…



…rollbar…



…rozpórkę tylną…


…pasy szelkowe…



…podstopnicę kierowcy…


…podstopnicę pilota…


Silnik wystrojony na DET-3. Wynik jaki uzyskaliśmy idealnie pokrywa się z zapewnieniem producenta, czyli przyrost 50KM



Generalnie montaż nie należał do najłatwiejszych głównie z uwagi na brak miejsca pod maską, ale jak widać da się to zrobić smile.gif
To pierwsze seicento na kompresorze w Polsce. Rotrex obiecał zamieścić zdjęcie po montażu na swojej stronie wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marianmk2
post Sun, 19 Jan 2014 - 21:36
Post #24


User
Dołączył: Fri, 21 September 2012
Skąd: Opole/OKR





Dobry sleeper!
Gdzie można zakupić taki oplot na węże?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
odcinka
post Sun, 19 Jan 2014 - 22:41
Post #25


Super User
Dołączył: Fri, 07 December 2012





ile dmucha ??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pajel
post Sun, 19 Jan 2014 - 23:30
Post #26


User
Dołączył: Thu, 21 March 2013





chłodnice oleju nie powinny być do dołu wężami?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukkoz01
post Mon, 20 Jan 2014 - 00:39
Post #27


Super User
Dołączył: Thu, 22 September 2011
Skąd: Warszawa





CYTAT(pajel @ Mon, 20 Jan 2014 - 01:30) *
chłodnice oleju nie powinny być do dołu wężami?


Nie. Ponieważ powstanie problem z odpowietrzeniem.

Meg fajny projekt. Jaka waga? Jest szpera?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tetis
post Mon, 20 Jan 2014 - 01:17
Post #28


Frequent User
Dołączył: Thu, 28 January 2010





"Nie. Ponieważ powstanie problem z odpowietrzeniem." totalna bzdura, i nie bede odpowiadal "why"!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pajel
post Mon, 20 Jan 2014 - 06:34
Post #29


User
Dołączył: Thu, 21 March 2013





CYTAT(lukkoz01 @ Mon, 20 Jan 2014 - 02:39) *
Nie. Ponieważ powstanie problem z odpowietrzeniem.


Dziwne że, 90%(jeśli nie wszystkie) seryjne samochody gdzie występowała chłodnica oleju, wyjścia były na dole, czyli wszystkie te auta miały zapowietrzoną chłodnicę?



Bardziej pytam pod kątem wymiany oleju, gdzie do mocno podkręconego jtd-ka dołożyliśmy chłodnicę i weszło 0,6l oleju więcej, więc głupotą było by zostawiać dodatkowe o,xlstarego oleju...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZUCZU
post Mon, 20 Jan 2014 - 06:35
Post #30


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





Bzdura totalna znam wiele aut z chłodnicą z króccami do dołu, po prostu więcej zabawy z odpowietrzeniem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pajel
post Mon, 20 Jan 2014 - 06:40
Post #31


User
Dołączył: Thu, 21 March 2013





CYTAT(lukkoz01 @ Mon, 20 Jan 2014 - 02:39) *
Nie. Ponieważ powstanie problem z odpowietrzeniem.

dziwne że większość jak nie wszystkie które mają seryjną chłodnicę maja wyjścia na dole, przynajmniej te Włoskie smile.gif

a co z olejem który zostaje w chłodnicy podczas wymiany? rolleyes.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZUCZU
post Mon, 20 Jan 2014 - 07:54
Post #32


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





dobry mechanik odkręcą chłodnice tak by grawitacyjnie wsio wypłynęło
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukkoz01
post Mon, 20 Jan 2014 - 08:32
Post #33


Super User
Dołączył: Thu, 22 September 2011
Skąd: Warszawa





CYTAT(tetis @ Mon, 20 Jan 2014 - 03:17) *
"Nie. Ponieważ powstanie problem z odpowietrzeniem." totalna bzdura, i nie bede odpowiadal "why"!

To najlepiej nic nie pisz. Skoro nie umiesz uzasadnić swojego zdania.

Chciałbym zobaczyć jak łatwo odpowietrzy się nowa chłodnica oleju zamontowana do góry nogami. Argument że coś jest w serii jest dla mnie mało trafiony, bo w serii nie ma kutych korb i wydechu 3 cale.

Olej z chłodnicy nigdy nie zleci przy wymianie oleju. Tak samo jak olej który zalega w seryjnym wymienniku ciepła (wodnej chłodnicy oleju).


W dwóch autach zamontowałem chłodnice jak Bóg przykazał, czyli wyjściami do góry i wszystko działa prawidłowo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DoLeCk
post Mon, 20 Jan 2014 - 15:19
Post #34


Forum Killer
Dołączył: Tue, 15 April 2008
Skąd: Warszawa





Gratuluję zaparcia i naprawdę efektownego zakończenia prac.
Padło już pytanie jakie jest doładowanie aktualnie?
Ja chciałem dopytać czy z układem hamulcowym było coś mieszane by to teraz zatrzymać?


--------------------
Daewoo Lanos GTi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nitro_trs
post Mon, 20 Jan 2014 - 16:43
Post #35


Frequent User
Dołączył: Wed, 21 July 2010





Doładowanie max - 0.6 bar
Chłodnica oleju funkcjonuje bez zarzutu. Przy wymianie oleju mozna ją odkręcić i zlać olej jak ktoś się uprze.
Hamulce będą robione przy następnym stage;) Póki co brembo max i green stuffy daja radę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Mon, 20 Jan 2014 - 16:47
Post #36


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





proponuje liznąć troche mechaniki płynów to wam wyjaśni że nie ma różnicy jak zamontowana jest chłodnica tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KFAS
post Mon, 20 Jan 2014 - 17:28
Post #37


Frequent User
Dołączył: Sun, 06 June 2004
Skąd: JAWORZNO





Projekcik fajny i schludnie zrobiony chociaż moc i moment jakoś nie powala ani w setupie wolnossącym ani z kompresorem ale na pewno już fajnie jedzie.
Mam tylko jedno pytanie kto jest w stanie podczas jady obserwować tyle wskaźników ?


--------------------
Civic 1,6 125ps@142 Nm / 329ps@445Nm
Lepiej zrobić coś czego będziesz chwilę żałował niż żałować , że tego nie zrobiłeś !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tetis
post Mon, 20 Jan 2014 - 17:43
Post #38


Frequent User
Dołączył: Thu, 28 January 2010





Nie masz pojecia o czym piszesz, a pozniej rodza sie bajki o ... sam nie wiem jak to ujac, masz ta swoja mocna ibizke i tym sie zajmij
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RobertGTI
post Mon, 20 Jan 2014 - 20:33
Post #39


Super User
Dołączył: Sat, 14 August 2010
Skąd: warszawa





mądrzysz się tylko a nie napisałeś nic merytorycznego, więc albo nic nie pisz albo wytłumacz coś "mniej kumatym" użytkownikom
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Mon, 20 Jan 2014 - 21:19
Post #40


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Co do odpowietrzania takiej chlodnicy, to olej jest na tyle gesty (lepki), ze powietrze nie zdazy pojsc do gory. Tym samym olej zabierze ze soba babelki i trafia do miski. Tak samo mogloby byc z woda, tylko ze przeplyw musialby byc duzo szybszy (szybszy niz predkosc wznoszenia sie babelow powietrza).


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 25 June 2025 - 23:38