![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 27 February 2004 Skąd: Piotrków Tryb. ![]() |
a jaki czas na 1/4? -------------------- Polskie VTI - Fiat SC 1.4 16v - et 14,665 - Ryki 2008
Czeskie TSI - Octa 2FL 1.8tsi SWAP na 2.0tsi - et 12,939s/193km/h - Olsztyn 2015 2 v-ce MISTRZ POLSKI Klasy PROFI FWD TURBO |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 15 September 2006 Skąd: Tarnowskie Góry ![]() |
Popracujcie jeszcze nad strojeniem, wydaje mi sie ze mozna wycisnac wiecej z tego silnika przy tych modyfikacjach
![]() Graty dla wlasciciela -------------------- Fiat CC 1.2 8v Turbo
ET 11,7s @ 195km/h |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 21 July 2010 ![]() |
Minął rok i samochód wrócił do naszego warsztatu. Tym razem zakres prac jakie mieliśmy wykonać to:
- montaż kompresora ROTREX z osprzętem - montaż chłodnicy oleju silnikowego - montaż półklatki, rozpórki tylnej, pasów, podstopnic, wskaźników itp Najpierw fotki części dostarczonych wraz z samochodem: Blow-off Properfekt ![]() Oil catch tank Properfekt ![]() Regulator ciśnienia paliwa ![]() Świece Denso Iridium ![]() Poliuretanowe wkładki poduszek silnika ![]() Chłodnica oleju silnikowego ![]() Gwóźdź programu: Kompresor ROTREX C15-60 z dedykowanym kołem pasowym ![]() ![]() Zbiornik i chłodnica oleju obiegu kompresora ![]() Pierwsze przymiarki ![]() ![]() Akumulator musiał zostać przeniesiony, ale o tym później ![]() Producent kompresora nie zapewnia żadnych mocowań w komplecie więc musiałem zaprojektować i wykonać je ze własnym zakresie. Ponadto polski dystrybutor nie wydał zgody na przekręcenie muszli wylotu powietrza (pod groźbą utraty gwarancji) co nieco skomplikowało montaż Mocowania ![]() I już wisi na miejscu ![]() ![]() ![]() ![]() Przymiarki intercoolera ![]() Tu już komplet chłodnic: Chłodnica cieczy, oleju silnikowego, oleju kompresora i intercooler ![]() ![]() Zbiornik oleju kompresora ![]() Z uwagi na bardzo ograniczoną ilość miejsca pod maską wszelkie przewody powlekliśmy oplotem teflonowym odpornym na olej i temperaturę (żeby nie uległy przetarciu) ![]() ![]() Konstruowanie układu dolotowego ![]() ![]() Cewka zapłonowa musiała zmienić miejsce położenia ![]() Z uwagi na położenie chłodnicy oleju kompresora podyktowane „ciasnością” z przodu, wycieliśmy dodatkowe otwory w zderzaku żeby zwiększyć przepływ powietrza. ![]() ![]() Żeby nie zabrakło paliwa – pompa DW200 ![]() Porządki pod maską ![]() Wspomniałem wcześniej, o akumulatorze – został przeniesiony do tylnej części kabiny. Dodatkowo zamontowaliśmy główny wyłącznik prądu…w boczku ![]() ![]() Takie tam detale ![]() ![]() ![]() ![]() Potem zamontowaliśmy dodatkowe wskaźniki… ![]() ![]() …rollbar… ![]() ![]() …rozpórkę tylną… ![]() …pasy szelkowe… ![]() ![]() …podstopnicę kierowcy… ![]() …podstopnicę pilota… ![]() Silnik wystrojony na DET-3. Wynik jaki uzyskaliśmy idealnie pokrywa się z zapewnieniem producenta, czyli przyrost 50KM ![]() ![]() Generalnie montaż nie należał do najłatwiejszych głównie z uwagi na brak miejsca pod maską, ale jak widać da się to zrobić ![]() To pierwsze seicento na kompresorze w Polsce. Rotrex obiecał zamieścić zdjęcie po montażu na swojej stronie ![]() |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
User Dołączył: Fri, 21 September 2012 Skąd: Opole/OKR ![]() |
Dobry sleeper!
Gdzie można zakupić taki oplot na węże? |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 December 2012 ![]() |
ile dmucha ??
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
User Dołączył: Thu, 21 March 2013 ![]() |
chłodnice oleju nie powinny być do dołu wężami?
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 22 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 28 January 2010 ![]() |
"Nie. Ponieważ powstanie problem z odpowietrzeniem." totalna bzdura, i nie bede odpowiadal "why"!
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
User Dołączył: Thu, 21 March 2013 ![]() |
Nie. Ponieważ powstanie problem z odpowietrzeniem. Dziwne że, 90%(jeśli nie wszystkie) seryjne samochody gdzie występowała chłodnica oleju, wyjścia były na dole, czyli wszystkie te auta miały zapowietrzoną chłodnicę? Bardziej pytam pod kątem wymiany oleju, gdzie do mocno podkręconego jtd-ka dołożyliśmy chłodnicę i weszło 0,6l oleju więcej, więc głupotą było by zostawiać dodatkowe o,xlstarego oleju... |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
Bzdura totalna znam wiele aut z chłodnicą z króccami do dołu, po prostu więcej zabawy z odpowietrzeniem
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
User Dołączył: Thu, 21 March 2013 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
dobry mechanik odkręcą chłodnice tak by grawitacyjnie wsio wypłynęło
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 22 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
"Nie. Ponieważ powstanie problem z odpowietrzeniem." totalna bzdura, i nie bede odpowiadal "why"! To najlepiej nic nie pisz. Skoro nie umiesz uzasadnić swojego zdania. Chciałbym zobaczyć jak łatwo odpowietrzy się nowa chłodnica oleju zamontowana do góry nogami. Argument że coś jest w serii jest dla mnie mało trafiony, bo w serii nie ma kutych korb i wydechu 3 cale. Olej z chłodnicy nigdy nie zleci przy wymianie oleju. Tak samo jak olej który zalega w seryjnym wymienniku ciepła (wodnej chłodnicy oleju). W dwóch autach zamontowałem chłodnice jak Bóg przykazał, czyli wyjściami do góry i wszystko działa prawidłowo. |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 15 April 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
Gratuluję zaparcia i naprawdę efektownego zakończenia prac.
Padło już pytanie jakie jest doładowanie aktualnie? Ja chciałem dopytać czy z układem hamulcowym było coś mieszane by to teraz zatrzymać? -------------------- Daewoo Lanos GTi
|
|
|
![]()
Post
#35
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 21 July 2010 ![]() |
Doładowanie max - 0.6 bar
Chłodnica oleju funkcjonuje bez zarzutu. Przy wymianie oleju mozna ją odkręcić i zlać olej jak ktoś się uprze. Hamulce będą robione przy następnym stage;) Póki co brembo max i green stuffy daja radę |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
proponuje liznąć troche mechaniki płynów to wam wyjaśni że nie ma różnicy jak zamontowana jest chłodnica
![]() |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 06 June 2004 Skąd: JAWORZNO ![]() |
Projekcik fajny i schludnie zrobiony chociaż moc i moment jakoś nie powala ani w setupie wolnossącym ani z kompresorem ale na pewno już fajnie jedzie.
Mam tylko jedno pytanie kto jest w stanie podczas jady obserwować tyle wskaźników ? -------------------- Civic 1,6 125ps@142 Nm / 329ps@445Nm
Lepiej zrobić coś czego będziesz chwilę żałował niż żałować , że tego nie zrobiłeś ! |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 28 January 2010 ![]() |
Nie masz pojecia o czym piszesz, a pozniej rodza sie bajki o ... sam nie wiem jak to ujac, masz ta swoja mocna ibizke i tym sie zajmij
|
|
|
![]()
Post
#39
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 August 2010 Skąd: warszawa ![]() |
mądrzysz się tylko a nie napisałeś nic merytorycznego, więc albo nic nie pisz albo wytłumacz coś "mniej kumatym" użytkownikom
|
|
|
![]()
Post
#40
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Co do odpowietrzania takiej chlodnicy, to olej jest na tyle gesty (lepki), ze powietrze nie zdazy pojsc do gory. Tym samym olej zabierze ze soba babelki i trafia do miski. Tak samo mogloby byc z woda, tylko ze przeplyw musialby byc duzo szybszy (szybszy niz predkosc wznoszenia sie babelow powietrza).
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 25 June 2025 - 23:38 |