Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> części pod wysilony silnik bmw
mcgiver
post Wed, 02 Sep 2009 - 23:51
Post #21


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





CYTAT(rumpel_ski @ Wed, 02 Sep 2009 - 23:43) *
ale nie zmieniaj położenia zamków dostaną luzów i będą się kręcić razem z wałem

myslę że się uda , jak nie to trudno bede miał nauczkę laugh.gif .
postanowione jest ze bedą szlifniete zamki tyle ile trzeba ,ale w stopkach ,a panewki nie bedą ruszane.
godzine temu wziołem się za wkładanie tłoków z nowymi pierścionkami , ale ze idzie jak krew z nosa to zostawiam to bo rano trza iśc do roboty angry.gif .
niby (EDIT: GOETZE) ,a na jednym komplecie pierścieni olejowych jest luz na zamku 0,55 dry.gif


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 02 Sep 2009 - 23:51
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Ziuzio
post Fri, 04 Sep 2009 - 02:22
Post #22


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





CYTAT(rumpel_ski @ Wed, 02 Sep 2009 - 12:26) *
żeby ci panewek nie poobracało, życzę powodzenia, jednak zasanow się na ori. dasz w w pi.........de i auto klęknie.


Ciekawe, że panewki w najnowszych Mercedesach są bez zamków, a stopka jest "odłamywana" od korby i nic się nie obraca:). Sam wcisk panewki w otwór w korbie lub bloku jest wystarczający, aby nie obróciło panewki(stąd nie zaleca się smarowania powierzchni gdzie siada panewka), zamek ma na celu umiejscowienie panewki w jej otworze.
Głównym winowajcą awarii może być tylko nieprawdłowy montaż lub źle dobrany luz.

Sputtery montuje się w korbę, te drugie w stopkę.
Inne zamki wynikają tylko z tego, że ori panewki dolne nie mają rowka olejowego na całym obrysie, te nowe mają i w zasadzie bez większej róznicy gdzie trafi panewka. W przypadku ori do tego silnika mógłby być problem, gdyby jakiś nierozgarnięty mechanik zamontował "ślepą" panewkę tam gdzie ma być z rowkiem, po to są te inne zamki.

CYTAT
niby (EDIT: GOETZE) ,a na jednym komplecie pierścieni olejowych jest luz na zamku 0,55

A mierzyłeś średnicę tulei średnicówką? W sumie z Goetza nigdy buble nie wychodzą, chyba że to jakaś chińska filia:D-były naklejki z hologramami Goetza?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
korona
post Fri, 04 Sep 2009 - 06:44
Post #23


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





CYTAT(mcgiver @ Sun, 30 Aug 2009 - 18:38) *
jak widać zamki w bloku pasują , natomiast zamki w stopkach są inne.
również widac róznicę w tym że panewki oryginalne miały rózne panewki na górze i na dole natomiast nowe sa takie same (w obu jest rowek olejowy).
mam zamiar zamki panewek przerobić przez dopasowanie ich do zamków jakie sa w stopkach . panewke oporową juz przerobiłem dziś i ładnie siadła .
jakies sugestie?




Jeżeli chodzi o panewki główne w M50 dostępne są dwie wersje - starsze rozwiązanie z pierwszych M50 to właśnie te panewki które masz, identyczne obie połowy, nowsze rozwiązanie to panewki z różnymi połówkami (są zresztą ponad 2 razy droższe). Powodem wymiany było prawdopodobnie możliwość przenoszenia większych obciążeń przez panewkę płaską o większej o 30% powierzchni.

Rozwiązanie problemu - zamontować stopki ze starszych M50, mam zresztą gdzieś takie, musiałbym przeszykać zapas części. Ja nie ryzykowałem i zamiast oszczędzić kilkaset zł na panewkach zamontowałem te nowsze które powinny znieść więcej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Fri, 04 Sep 2009 - 07:47
Post #24


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





CYTAT(Ziuzio @ Fri, 04 Sep 2009 - 02:22) *
Ciekawe, że panewki w najnowszych Mercedesach są bez zamków, a stopka jest "odłamywana" od korby i nic się nie obraca:). Sam wcisk panewki w otwór w korbie lub bloku jest wystarczający, aby nie obróciło panewki(stąd nie zaleca się smarowania powierzchni gdzie siada panewka), zamek ma na celu umiejscowienie panewki w jej otworze.
Głównym winowajcą awarii może być tylko nieprawdłowy montaż lub źle dobrany luz.

Sputtery montuje się w korbę, te drugie w stopkę.
Inne zamki wynikają tylko z tego, że ori panewki dolne nie mają rowka olejowego na całym obrysie, te nowe mają i w zasadzie bez większej róznicy gdzie trafi panewka. W przypadku ori do tego silnika mógłby być problem, gdyby jakiś nierozgarnięty mechanik zamontował "ślepą" panewkę tam gdzie ma być z rowkiem, po to są te inne zamki.


A mierzyłeś średnicę tulei średnicówką? W sumie z Goetza nigdy buble nie wychodzą, chyba że to jakaś chińska filia:D-były naklejki z hologramami Goetza?

średnicówki nie mam , ale pomiar był wykonywany przy mnie przy odbiorze bloku po szlifie i wszystko było ok. ale wkładałem z ciekawości do cylindra obok i równiez jest taki luz.
pierścienie olejowe sa 3 częsciowe
pierścienie górne i srodkowe maja luz 0,30-0,35, więc są ok , problem jest tylko z tymi olejowymi (narazie tylko z jednym kompletem), narazie tylko w jednym cylindrze , a reszty nie sprawdzałem jeszcze bo ostatnio nie mam czasu.
Co do hologramów , to hmm... na panewkach są a pierścieniach nie pamiętam , jak przyjadę do domu to sprawdzę ....


CYTAT(korona @ Fri, 04 Sep 2009 - 06:44) *
Jeżeli chodzi o panewki główne w M50 dostępne są dwie wersje - starsze rozwiązanie z pierwszych M50 to właśnie te panewki które masz, identyczne obie połowy, nowsze rozwiązanie to panewki z różnymi połówkami (są zresztą ponad 2 razy droższe). Powodem wymiany było prawdopodobnie możliwość przenoszenia większych obciążeń przez panewkę płaską o większej o 30% powierzchni.

Rozwiązanie problemu - zamontować stopki ze starszych M50, mam zresztą gdzieś takie, musiałbym przeszykać zapas części. Ja nie ryzykowałem i zamiast oszczędzić kilkaset zł na panewkach zamontowałem te nowsze które powinny znieść więcej.

w wymianę stopek raczej bym się nie bawił , czytałem ze nawet obrócenie stopki lub zamiana miejsc stopek może mieć zły wpływ na dobre ułozenie panewek , niepożądane miejscowe naciski itd .
co do obrócenia to akurat w m50 jest to niemozliwe , a co do zamiany to nie dojdzie do tego bo zaznaczyłem sobie która gdzie ma przyjść.


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Mon, 07 Sep 2009 - 22:04
Post #25


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





hologramy są więc napewno to nie jest jakaś chińska lipa , tymbardziej ze kupowana w IC .
luzy na pierścieniach górnych i zgarniajacych jest w zakresie 0,30-0,35 , natomiast na każdym cylindrze na 3 częsciowych pierścieniach olejowych jest 0,55-0,6 .
zgodne luzy w granicch 0,3-0,35 na pierścieniach wszystkich oprucz olejowych , pozwala sądzić że....moze tak ma być z tymi olejowymi ?? mellow.gif


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Mon, 07 Sep 2009 - 23:21
Post #26


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





To skoro tak jest na wszystkich, to innych pierścieni zapewne nie dostaniesz. Czyli musi tak zostaćsmile.gif.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomk06
post Wed, 09 Sep 2009 - 12:20
Post #27


User
Dołączył: Tue, 05 September 2006





mam pytanie. Jaki jest koszt zakucia (same czesci) do silnika M62B44 ? co dokladnie trzeba wymienic ? tloki, korbowody, cos jeszcze ? pierscienie panewki ? wal korbowy ??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Wed, 09 Sep 2009 - 12:28
Post #28


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





hmm.. cięzki temat ale orientacyjnie zakucie r6 to około:
-1,6k zł śruby arp ,
-3,5k zł tłoki ,
-3-3,5k zł korby ,
to daje około 8k więc do v8 dolicz sobie 1/3 ceny .
to są dane orientacyjne z przed kilku miesiecy wiec sprawdż dokładnie...


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
korona
post Wed, 09 Sep 2009 - 14:51
Post #29


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





CYTAT(Tomk06 @ Wed, 09 Sep 2009 - 12:20) *
mam pytanie. Jaki jest koszt zakucia (same czesci) do silnika M62B44 ? co dokladnie trzeba wymienic ? tloki, korbowody, cos jeszcze ? pierscienie panewki ? wal korbowy ??



i blok... laugh.gif Zakuwać aluminiowe V8 to nieporozumienie, tulejowanie wydaje się najlepszym rozwiązaniem ale trzeba by znaleźć kogoś kto zrobi to naprawdę dobrze
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomk06
post Wed, 09 Sep 2009 - 15:25
Post #30


User
Dołączył: Tue, 05 September 2006





wiec jaka moc jest bezpieczna na tym silniku ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Wed, 09 Sep 2009 - 22:41
Post #31


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





CYTAT(Tomk06 @ Wed, 09 Sep 2009 - 15:25) *
wiec jaka moc jest bezpieczna na tym silniku ?


seryjna


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Wed, 09 Sep 2009 - 22:46
Post #32


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





czytałem gdzieś ze m60b40 czipują z palcem w dupie pod 320km , a m62b44 ....??
zreszta m60 to nawet potrafi mieć na chamowni 300km zamiast 286 , tak sobie gratis wink.gif


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 04:36