![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#121
|
|
User Dołączył: Wed, 07 November 2007 Skąd: Krk ![]() |
to jaką mu kompresję wyrzuciło. Powinno być w granicach 14 jak jest ok 10 to lepiej nie będzie.
A hamownie to widziałem różne. Nawiew z małego wiatraczka na filtr, nawiew jak kredens na auto i hamownia z wiatrownią - w łodzi jest to coś i wieje jak należy. Najlepsza hamownia jaką widziałem ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#122
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Skąd info o 14 barach? Dokumentacja bmw podaje od 9 do 11.9., tak mi serwis zeznał
![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#123
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Moze to jest stopien sprezania
![]() |
|
|
![]()
Post
#124
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Nie, ten wynosi 10:1
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#125
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
A hamownie to widziałem różne. Nawiew z małego wiatraczka na filtr, nawiew jak kredens na auto i hamownia z wiatrownią - w łodzi jest to coś i wieje jak należy. Najlepsza hamownia jaką widziałem ![]() Prawda jest taka, że jeśli nie ma w samochodzie układu doładowania dynamicznego, to nawiew na filt jest zbędny i lepiej skierować go na chłodnice ![]() Ew. jeśli zasysane jest zimne powietrze z zewnątrz, ale wtedy też potrzeba mega wiatraka, bo taki 4-litrowy silnik przy 6000obr/min wciąga ok. 150 dm^3/s. Inna sprawa to intercooler, tam już naprawdę warto dmuchać. -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#126
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
dokladnie te wszystkie wiatraki sluza bardziej chlodzeniu silnika a nie wtłaczaniu powietrza w dolot
![]() |
|
|
![]()
Post
#127
|
|
User Dołączył: Wed, 07 November 2007 Skąd: Krk ![]() |
wartości z serwisu to zakres między akceptowalnym a zużytym. M52b28 wg serwisu ma mieć ok 12 jeśli dobrze pamiętam. Przejedź sie takim złomem a potem wsiądz do zdrowego o kompresji ok 15. Takie v8 ma mieć z tego co mówili mi ludzie, którzy v8 używają kompresję w okolicach 14 aby było ok. serii.
|
|
|
![]()
Post
#128
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Etam wymysły wyssane z palca, ja mam po 11.5 i 300KM bez ziewania, miałem niejeden silnik mocny i na prawdę długo kompresja nie wpływa na moc. A 15atmosfer w benzynce to powoli się hardcore robi...
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#129
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 16 December 2002 Skąd: POZNAN ![]() |
http://www.bimmerboard.com/forums/posts/775197 ktos juz testował?
-------------------- Try tryt cos sie pali....chyba komputer.....nie on jest przeciez bezpieczyny w kondomie ..
|
|
|
![]()
Post
#130
|
|
User Dołączył: Sun, 17 July 2011 ![]() |
Znalazlem ciekawy opis modow Dinana i z tego wynika,ze 540i przed 9/98 mialy powiekszony kolektor dolotowy,przepustnice o wiekszej srednicy i przeplywomierz, co moglo byc powodem wiekszej mocy niz w modelach po 9/98 i faktycznie mogly miec fabrycznie 300KM. Jak juz ktos wczesniej napisal, rocznik 97 jest najbardziej podatny na mody i mozna wycisnac z niego duza moc przerabiajac dolot jak opisuje HighMan(w e39 jest podobnie i przerobka dolotu przyniesie zysk), dodajac kolektory Supersprinta, robiac wydech np. w El-tecu lub kupujac kompletny supersprinta i na koniec zgrywajac wszystko chipem lub swiniakiem.
|
|
|
![]()
Post
#131
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 23 November 2010 Skąd: Mazowsze / Małopolska ![]() |
Czy kolega HighMan lub ktokolwiek ma jakieś namiary na chipy do M60B40 ?
a zupełnie na marginesie bo temat ma stron kilka. Czy przypadkiem M60 i M62 nie mają odcięcia na 6250obr ? Jeśli miałbym rację to wprowadzając korektę z 6500 na 6250 - urośnie moment. -------------------- Nie bądź łosiem, włóż fał osiem.
BMW E36 340ti |
|
|
![]()
Post
#132
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
z tego co wiem to nie ma rynku chipow do m60b40 ktore dawalyby jakieś konkretne,mierzalne zmiany. to niezbyt wysilony wolnossak więc chipowanie go nie ma sensu
|
|
|
![]()
Post
#133
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 03 November 2003 Skąd: W-wa/ Radom ![]() |
Panowie, bez ruszania wydechu, dolotu czy wałków chip da max 10-15 kunia, nie wiecej.
Co do chipu szukajcie człowieka o nicku Bagor na forumach BMW, tych najwiekszych. -------------------- Boogie
Sprzedam SkRzYnIe Manual 6-b z M5 e39 w super stanie, info na priv |
|
|
![]()
Post
#134
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 13 April 2006 ![]() |
Panowie, bez ruszania wydechu, dolotu czy wałków chip da max 10-15 kunia, nie wiecej. Co do chipu szukajcie człowieka o nicku Bagor na forumach BMW, tych najwiekszych. 10-15KM to akurat poziom błędu pomiarowego przeciętnej hamowni przy dwóch pomiarach przed i po. W tym momencie trudno stwierdzić czy taka modyfikacja daje cokolwiek. |
|
|
![]()
Post
#135
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 20 July 2005 Skąd: Złotów ![]() |
jakos dosyc spory ten blad... przy aucie ktore ma 60 koni to czy pokaze 45 czy 75 to jednak bylaby spora roznica.
Ja jakos takich rozbieznych wynikow nie widzialem , 5 hamowan z rzedu roznice 1 konia max 2 byly... -------------------- Repliki
|
|
|
![]()
Post
#136
|
|
User Dołączył: Sun, 17 July 2011 ![]() |
Czy jest mozliwa odchylk az o 10-15 koni ???? Jaka wiec jest wiarygodnosc wynikow, za ktore nalezy placic za kazdym razem i jaki w koncu mamy przyjac wynik, skoro raz jest 285 a raz 300 ??
Bylo wiele kwestii dotyczacych pomiarow E39 540i z roznych lat produkcji i z tego, co zdazylem napisac wczesniej Dynan zrobilszczegolowe pomiary doloty i wykazaly one,ze model produkowany od 9/98 ma zmniejszona srednice przepustnicy, przeplywomierza i rury laczacej obie rzeczy oraz kolektor dolotowy z mniejszymi kanalami dolotowymi. Mozna to wszystko nabyc w ich firmie za grube pieniadze,aby podniesc moc do ok 300KM, ktorymi najprawdopodniej dysponuje model budowany przed 9/98 z przepustnica na linke. Mysle,ze to jest powodem, dla ktorego wyniki E39 sie roznily. Nie wiem jak bylo z E34,wiec na ten temat sie nie wypowiem. Kolejna rzecza jest montaz chipa, ktory jak pisal duuuuuuzo wczesniej HighMan, nie da duzego przyrostu, a wrecz przesunie parametry silnika w gorne obroty i stracimy dol. Bedziemy musieli wtedy krecic silnik wyzej,aby uzyskac roznice z chipa. Najlepszy sposob to zrobienie wszystkiego jak opisal HighMan od samego poczatku ( dolot, wydech kompletny, kolektory wydechowe) i na samym koncu wrzucic chipa lub jak juz wielokrotnie mnie informowano zgrac wszystko prosiakiem, gdyz nie kazdy silnik jest taki sam i w jednym zyskamy 10KM, a w drugim mozemy zyskac 20KM oraz mozliwosc zmiany programu wielokrotnie, a nie tylko raz. Jesli sie w czyms pomylilem, prosze mnie skorygowac. |
|
|
![]()
Post
#137
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 03 November 2003 Skąd: W-wa/ Radom ![]() |
Dwa wykresy z kilkunastu
Tu widok różnicy seria+wydech <> wydech + dolot, ![]() A tu jeden z wykresów z jednym z chipów, dla porównania z przebiem z ![]() Hamownia jaka była taka była, ważne że nie zbankrutowałem robiąc kilkanaście w sumie wizyt, a na każdej wizycie wiele pomiarów. Auto zaczęło wyraźnie szybciej jeździć, czasy mierzone przyspieszeń poprawiły się. Podczas testów na tym chipie bodajże podczas przepiecia 1-2 wyrwałem dyfer z profilu, śruby wylazły z żywej blachy rozginając a'la tulipanek blache profilu... Uprzedzając pytania, szacowałem że auto przed modami miało realnie ok. 270KM, po zakończeniu miało ok 310 KM -------------------- Boogie
Sprzedam SkRzYnIe Manual 6-b z M5 e39 w super stanie, info na priv |
|
|
![]()
Post
#138
|
|
User Dołączył: Sun, 17 July 2011 ![]() |
Jak widze, jest dokladnie jak mowilem-przesuniecie parametrow w troszke wyzsze obroty.
Swoja droga wrociles do serii, ktora jezdzi lepiej niz niejedna E39 z wyzsza moca. Brawa za to !!! Jesli przy wzroscie ok 10 KM i 3 Nm, az takie rzeczy sie dzialy, to byloby przy wiekszych zyskach. Podejrzewam,ze ta kosc cignela silnik od dolu, a pozniej jak pisalem 'zasypiala', dlawiac silnik. |
|
|
![]()
Post
#139
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
Chip dokładnie tak poprawi jak widac na wykresie - nie ma ŻADNEGO powodu dla którego chip miałby pogorszyć cokolwiek w jakichkolwiek zakresie (w wolnossącym) pogarszają w pewnym zakresie mody dolotu, wydechu i inne mechaniczne.
A dyfer wyrwałeś bo miałeś zuzyte mocowania (lub poliuretanowe tuleje) a nie dlatego że mocy przybyło ![]() -------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]()
Post
#140
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 03 November 2003 Skąd: W-wa/ Radom ![]() |
Swoja droga wrociles do serii, ktora jezdzi lepiej niz niejedna E39 z wyzsza moca. Brawa za to !!! Nie nie, to kwesia tej hamowni, mocy wartościowo jakoś specjalnie bym z tych wykresów nie czytał.... Szacuje że przed modami bylo z 270KM, auto było naprawde zdrowe i zadbane, ładowałem w nie chore pieniądze jeśli chodzi o serwis i wymiany tego, co wskazywało na zużycie. Silnik miał kompresje 14,5-15,5, świece pięknie równo sie wypalały, wałki niewytarte etc. Kupa dokumentacji, auto poszło za granice do kolekcjonera za prawie dwukrotność "ceny rynkowej" w PL w ciągu tygodnia od wystawienia auta za granicą. Po modach auto jeździło lepiej niż seria, i lepiej niż 540i e39 seryjne, szacowałem moc na ok 310KM, i tak mniej wiecej wskazywały osiągi porównując do aut typu 745i, e34 M5 etc. Także Panowie, wiem że teraz takie V8 tanie i ogólnie wszystka młodzież ładuje je za 4 tys pln do e30, za 2 tys ale to nie było "tego typu" auto. A dyfer wyrwałeś bo miałeś zuzyte mocowania (lub poliuretanowe tuleje) a nie dlatego że mocy przybyło ![]() Dyfer wyrwałem, bo manual ma bardzo agresywny dół, i lata walenia tego dołu po elementach zawieszenia i mocowaniach zrobiły swoje. Śruby wyrwały zupełnie zdrowy profil, bez korozji itp. O zużytych mocowaniach nię będę pisał ![]() Dopełniając informacje o aucie, zrobiłem w ClassicAuto profesjonalną odbudowę całego tego profilu, z pasowaniem geometrii przez specjalnie sprowadzonego specjaliste, zabezpieczaniem prfoili od środka etc. bardzo gruba robota była.... -------------------- Boogie
Sprzedam SkRzYnIe Manual 6-b z M5 e39 w super stanie, info na priv |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 14:16 |