![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#101
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Kajman - co sie stało z brakującymi ~45 niutami? Czy to nie aby przez wydech?
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#102
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Od początku ich nie było, obstawiam że wina dolotu bardziej i trochę wydechu. Fabryka to 286KM i 420Nm, mam 14KM więcej i 26Nm mniej obecnie.
Nie będę się spinał, wydech luźniejszy da większy przyrosty na nitro na tych samych dawkach niż restrykcyjny, a te kilka niutów może dojdzie po strojeniu i zrobieniu dolotu. Uważam że włożenie w badanie tego problemu 500-1500zł nie przeniesie się na osiągi proporcjonalnie. -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#103
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
A w sreii nie powinno byc czasem 440Nm?
Ciekawe bo jak silnik trzyma serie jesli chodzi o moc a ppo wydechu jest przyrost to dziwne ze niuty spadły. No ale zobaczymy co wyjdzie jak bedziesz dalej modził. U siebie w e30 wlasnie zastanawiam sie jaki wydech robic, ale zrobie chyba 2x55. Jak glosno jest u Ciebie? |
|
|
![]()
Post
#104
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Wcale nie jest za głośno (cicho też nie oczywiście) ale to kwestia tego genialnego wbrew pozorom tłumika końcowego Ultera, słyszałem taki sam setup z uniwersalną samoróbką i tynk odpadał
![]() Co do niutów, 420 ma m62b44 s1 czyli non-vanos a 440Nm ma m62b44 s2 czyli vanos ![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#105
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Ok wszystko jasne. A wydech to masz dwie rury 60 do konca i nic po srodku?
|
|
|
![]()
Post
#106
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Tak, dokładnie
![]() ![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#107
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Zobaczymy co wyjdzie na 2x55 i koncowym od m54 (taki akurat mam) i na dolocie ze stozkiem KN.
|
|
|
![]()
Post
#108
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
No ciekaw jestem. Powinno być ok, bo ja na 55-60 mieszanym miałem właśnie 293KM i 403Nm, więc widać jaki kierunek to wskazuje przy jakim wydechu.
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#109
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 03 November 2003 Skąd: W-wa/ Radom ![]() |
Tylko że w serii M62B44 bez vanosa ma 300-305 KM.
Wiem co podaje katalog, ale tak wyszlo kilko osobom na hamowniach, zreszta jak sie przyjrzec specyfikacji silnika, to zastanawia czemu przy przyroscie momentu moc nie wzrosla. -------------------- Boogie
Sprzedam SkRzYnIe Manual 6-b z M5 e39 w super stanie, info na priv |
|
|
![]()
Post
#110
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Bo nie musi, ostrożny jestem z tym że każde tyle ma, bo wiele jest takich co mają po 275 i są w czarnym dole bo więcej nic a nic nie chce być. Że już o różnicach między hanmowniami,zwłaszcza inercjami nie wspomnę.
Aczkolwiek po 300-350kkm tam się pojawia inny problem w tym silniku. -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#111
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
m62b44 ma w serii 286ps tak jak podaje katalog...i to w najlepszym wypadku, sprawdzone wielokrotnie;) z dolotem typu stożki airboxy etc bym tutaj uwazal, z autopsji wiem ze w bmw w najlepszym wypadku nic on nie zmienia (mialem kiedys caly dolot bmc cda i wynik praktycznie ten sam, zmiany w zakresie błędu pomiaru) takze szkoda kasy. z wydechem w V8 szczerze mowiac nie wiem, bo nigdy sie nie bawilem zabardzo.. moge tylko powiedziec ze po zastapieniu zdrowych katów rurkami zmiany na dupohamowni nieodczuwalne. w teorii dalsze rozluznienie wydechu tez niewiele da poniewaz o ile pamietam siedzą tam rury 60mmx2 czyli 60mm na 2 litry pojemnosci w przypadku m60 4.0 wiec i tak fabrycznie jest już dosc luźny. Kolektory na oko wyglądają wporządku także imo gra nie warta świeczki,można natomiast nad dzwiekiem popracować. Ma ktoś może jakis filmik/doswiadczenie z brzmieniem tych motorow na samych koncowych tlumikach z e38 ? Bo w serii nawet po wywaleniu katów szału nie ma z dzwiekiem. wiem ze latają w polsce e30 z takim setupem.
Kajman, o jakim problemie mowisz? |
|
|
![]()
Post
#112
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Odma/separator bardzo często potem powodują jaja, z tyłu silnika te, w USA dość dużo o tym piszą. Co do dolotu, to się nie zgodzę,10KM od razu przyszło.
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#113
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 03 November 2003 Skąd: W-wa/ Radom ![]() |
m62b44 ma w serii 286ps tak jak podaje katalog...i to w najlepszym wypadku, sprawdzone wielokrotnie;) Ma ktoś może jakis filmik/doswiadczenie z brzmieniem tych motorow na samych koncowych tlumikach z e38 ? Bo w serii nawet po wywaleniu katów szału nie ma z dzwiekiem. Poczytaj z łaski swojej ten wątek hehehe No wlasnie, sprawdzane wielokrotnie, i e39 540i pokazywało 300-305 KM, seryjne. O ukladzie wydechowym piszesz troche bez sensu.... poczytaj bo na forumie tez bylo... Same koncowe tlumiki w V8 rowna sie mniejsza moc i mega halas w srodku plus problemy z sondami. Wydech w V8 to nie jest zadna wydumka, umiejetne pogrzebanie daje pare koni. Nie pisze juz o M60, gdzie 30 konia sie pojawiało. -------------------- Boogie
Sprzedam SkRzYnIe Manual 6-b z M5 e39 w super stanie, info na priv |
|
|
![]()
Post
#114
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Odma/separator bardzo często potem powodują jaja, z tyłu silnika te, w USA dość dużo o tym piszą. Co do dolotu, to się nie zgodzę,10KM od razu przyszło. Troche nawiazujac do tego tematu, mozna zaslepic wyjscie z tej membrany co idzie na serwo? Myslałem do m62 zalozyc rure dolotowa od m60 bez ASC i wtedy niema jednego wyjscia. To bym zaslepil, ta rurke z przodu do tylu wywalic i podcisnienie do serwa wziac ze spodu przepustnicy. Praktykowal to juz ktos? |
|
|
![]()
Post
#115
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
Poczytaj z łaski swojej ten wątek hehehe No wlasnie, sprawdzane wielokrotnie, i e39 540i pokazywało 300-305 KM, seryjne. O ukladzie wydechowym piszesz troche bez sensu.... poczytaj bo na forumie tez bylo... Same koncowe tlumiki w V8 rowna sie mniejsza moc i mega halas w srodku plus problemy z sondami. Wydech w V8 to nie jest zadna wydumka, umiejetne pogrzebanie daje pare koni. Nie pisze juz o M60, gdzie 30 konia sie pojawiało. Na jakich hamowniach to bylo sprawdzane wielokrotnie bo swego czasu hamowalismy w V-techu w jastrzębiu pare 540 i zadna nie miala wiecej niz seria.. ja wtedy bylem seryjnym e36 328 i wyszlo u mnie 192,8ps wiec hamownia byla wporządku. 30 konia w m60 samym wydechem? jakieś konkrekty? |
|
|
![]()
Post
#116
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 03 November 2003 Skąd: W-wa/ Radom ![]() |
Nie chce mi sie powtarzać ponownie tego co napisałem trzy posty wyżej, wszytsko masz pod reką.
-------------------- Boogie
Sprzedam SkRzYnIe Manual 6-b z M5 e39 w super stanie, info na priv |
|
|
![]()
Post
#117
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 13 April 2006 ![]() |
Poczytaj z łaski swojej ten wątek hehehe No wlasnie, sprawdzane wielokrotnie, i e39 540i pokazywało 300-305 KM, seryjne. Na hamowni podwoziowej lub drogowej. Do deklaracji producenta nie można tego odnosić bo to inne pomiary. Na hamowniach silnikowych mamy ustalone standardy (DIN 70020 i RL 80/1269/EWG), ustalone warunki z dopuszczalnymi odchyłkami np: temperatura KOD Dla silników o zapłonie iskrowym 288 K ≤ T ≤ 308 K (15 st C ≤ T ≤ 35 st C) Dla silników wysokoprężnych 283 K ≤ T ≤ 313 K (10 st C ≤ T ≤ 40 st C) i ciśnienie suche: KOD 80 kPa ≤ ps ≤ 110 kPa. Biorąc pod uwagę, że silnik ma dopuszczalne +-5% to dla 286 mamy widełki (272, 300). Mówimy tutaj o dość powtarzalnym pomiarze na hamowni silnikowej, bez hokus pokus w postaci korekty przy -10 st C albo +35 st C. |
|
|
![]()
Post
#118
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
dokladnie tak jak Jacek pisze, te opowiastki o ponad 300km w seryjnym m62 to bajeczki. Podobnie jak przyrost 30ps samym wydechem, w to na pewno nie uwierze
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#119
|
|
User Dołączył: Wed, 07 November 2007 Skąd: Krk ![]() |
może się nie znam na v8 ale czy sprawdzany był rozrząd w tym silniku co nie domaga? Kompresje ktoś robił jak należy? Jakie wyniki? Jeśli wydech seria, dolot też (Kajman, hamowanie się na hamowni bez wichury z filtrem i bez daje pogląd, że oryginalny filtr nie wyrabia. Jak będzie wiatr chociaż te 80km/h to Twoje 5KM ekstra wywieje
![]() P.S. wątek śledzę od początku ale już nie pamiętam co sprawdzałeś przy aucie a co nie ![]() |
|
|
![]()
Post
#120
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Hamownia jest z wiatrem, bez to się raczej nie robi
![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 06:48 |