Shoutbox 0 nowych PW 


8 Stron V  « < 4 5 6 7 8 >  
Reply to this topicStart new topic
> [e34 540i] Zmiany mocy po modzie - wykres, co sądzicie ?
Misior
post Sat, 02 Apr 2011 - 12:12
Post #101


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Kajman - co sie stało z brakującymi ~45 niutami? Czy to nie aby przez wydech?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 02 Apr 2011 - 12:12
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Kajman
post Sat, 02 Apr 2011 - 12:16
Post #102


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Od początku ich nie było, obstawiam że wina dolotu bardziej i trochę wydechu. Fabryka to 286KM i 420Nm, mam 14KM więcej i 26Nm mniej obecnie.
Nie będę się spinał, wydech luźniejszy da większy przyrosty na nitro na tych samych dawkach niż restrykcyjny, a te kilka niutów może dojdzie po strojeniu i zrobieniu dolotu. Uważam że włożenie w badanie tego problemu 500-1500zł nie przeniesie się na osiągi proporcjonalnie.


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Sat, 02 Apr 2011 - 12:35
Post #103


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





A w sreii nie powinno byc czasem 440Nm?
Ciekawe bo jak silnik trzyma serie jesli chodzi o moc a ppo wydechu jest przyrost to dziwne ze niuty spadły. No ale zobaczymy co wyjdzie jak bedziesz dalej modził.
U siebie w e30 wlasnie zastanawiam sie jaki wydech robic, ale zrobie chyba 2x55. Jak glosno jest u Ciebie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Sat, 02 Apr 2011 - 12:38
Post #104


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Wcale nie jest za głośno (cicho też nie oczywiście) ale to kwestia tego genialnego wbrew pozorom tłumika końcowego Ultera, słyszałem taki sam setup z uniwersalną samoróbką i tynk odpadał smile.gif
Co do niutów, 420 ma m62b44 s1 czyli non-vanos a 440Nm ma m62b44 s2 czyli vanos smile.gif


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Sat, 02 Apr 2011 - 12:49
Post #105


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Ok wszystko jasne. A wydech to masz dwie rury 60 do konca i nic po srodku?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Sat, 02 Apr 2011 - 12:51
Post #106


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Tak, dokładnie rolleyes.gif Burzy to powszechne mniemanie, że taki wydech w bmw nie działa smile.gif


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Sat, 02 Apr 2011 - 13:04
Post #107


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Zobaczymy co wyjdzie na 2x55 i koncowym od m54 (taki akurat mam) i na dolocie ze stozkiem KN.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Sat, 02 Apr 2011 - 13:09
Post #108


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





No ciekaw jestem. Powinno być ok, bo ja na 55-60 mieszanym miałem właśnie 293KM i 403Nm, więc widać jaki kierunek to wskazuje przy jakim wydechu.


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HighMan
post Fri, 08 Apr 2011 - 00:54
Post #109


Super User
Dołączył: Mon, 03 November 2003
Skąd: W-wa/ Radom





Tylko że w serii M62B44 bez vanosa ma 300-305 KM.

Wiem co podaje katalog, ale tak wyszlo kilko osobom na hamowniach, zreszta jak sie przyjrzec specyfikacji silnika, to zastanawia czemu przy przyroscie momentu moc nie wzrosla.


--------------------
Boogie

Sprzedam SkRzYnIe Manual 6-b z M5 e39 w super stanie, info na priv
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Fri, 08 Apr 2011 - 08:59
Post #110


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Bo nie musi, ostrożny jestem z tym że każde tyle ma, bo wiele jest takich co mają po 275 i są w czarnym dole bo więcej nic a nic nie chce być. Że już o różnicach między hanmowniami,zwłaszcza inercjami nie wspomnę.
Aczkolwiek po 300-350kkm tam się pojawia inny problem w tym silniku.


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dobrus
post Fri, 08 Apr 2011 - 14:07
Post #111


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 July 2008





m62b44 ma w serii 286ps tak jak podaje katalog...i to w najlepszym wypadku, sprawdzone wielokrotnie;) z dolotem typu stożki airboxy etc bym tutaj uwazal, z autopsji wiem ze w bmw w najlepszym wypadku nic on nie zmienia (mialem kiedys caly dolot bmc cda i wynik praktycznie ten sam, zmiany w zakresie błędu pomiaru) takze szkoda kasy. z wydechem w V8 szczerze mowiac nie wiem, bo nigdy sie nie bawilem zabardzo.. moge tylko powiedziec ze po zastapieniu zdrowych katów rurkami zmiany na dupohamowni nieodczuwalne. w teorii dalsze rozluznienie wydechu tez niewiele da poniewaz o ile pamietam siedzą tam rury 60mmx2 czyli 60mm na 2 litry pojemnosci w przypadku m60 4.0 wiec i tak fabrycznie jest już dosc luźny. Kolektory na oko wyglądają wporządku także imo gra nie warta świeczki,można natomiast nad dzwiekiem popracować. Ma ktoś może jakis filmik/doswiadczenie z brzmieniem tych motorow na samych koncowych tlumikach z e38 ? Bo w serii nawet po wywaleniu katów szału nie ma z dzwiekiem. wiem ze latają w polsce e30 z takim setupem.

Kajman, o jakim problemie mowisz?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Fri, 08 Apr 2011 - 14:24
Post #112


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Odma/separator bardzo często potem powodują jaja, z tyłu silnika te, w USA dość dużo o tym piszą. Co do dolotu, to się nie zgodzę,10KM od razu przyszło.


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HighMan
post Fri, 08 Apr 2011 - 18:07
Post #113


Super User
Dołączył: Mon, 03 November 2003
Skąd: W-wa/ Radom





CYTAT(dobrus_m30 @ Fri, 08 Apr 2011 - 14:07) *
m62b44 ma w serii 286ps tak jak podaje katalog...i to w najlepszym wypadku, sprawdzone wielokrotnie;)

Ma ktoś może jakis filmik/doswiadczenie z brzmieniem tych motorow na samych koncowych tlumikach z e38 ? Bo w serii nawet po wywaleniu katów szału nie ma z dzwiekiem.


Poczytaj z łaski swojej ten wątek hehehe

No wlasnie, sprawdzane wielokrotnie, i e39 540i pokazywało 300-305 KM, seryjne.

O ukladzie wydechowym piszesz troche bez sensu.... poczytaj bo na forumie tez bylo...

Same koncowe tlumiki w V8 rowna sie mniejsza moc i mega halas w srodku plus problemy z sondami.
Wydech w V8 to nie jest zadna wydumka, umiejetne pogrzebanie daje pare koni.
Nie pisze juz o M60, gdzie 30 konia sie pojawiało.


--------------------
Boogie

Sprzedam SkRzYnIe Manual 6-b z M5 e39 w super stanie, info na priv
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Fri, 08 Apr 2011 - 20:20
Post #114


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





CYTAT(Kajman @ Fri, 08 Apr 2011 - 14:24) *
Odma/separator bardzo często potem powodują jaja, z tyłu silnika te, w USA dość dużo o tym piszą. Co do dolotu, to się nie zgodzę,10KM od razu przyszło.


Troche nawiazujac do tego tematu, mozna zaslepic wyjscie z tej membrany co idzie na serwo? Myslałem do m62 zalozyc rure dolotowa od m60 bez ASC i wtedy niema jednego wyjscia. To bym zaslepil, ta rurke z przodu do tylu wywalic i podcisnienie do serwa wziac ze spodu przepustnicy. Praktykowal to juz ktos?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dobrus
post Sat, 09 Apr 2011 - 19:05
Post #115


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 July 2008





CYTAT(HighMan @ Fri, 08 Apr 2011 - 18:07) *
Poczytaj z łaski swojej ten wątek hehehe

No wlasnie, sprawdzane wielokrotnie, i e39 540i pokazywało 300-305 KM, seryjne.

O ukladzie wydechowym piszesz troche bez sensu.... poczytaj bo na forumie tez bylo...

Same koncowe tlumiki w V8 rowna sie mniejsza moc i mega halas w srodku plus problemy z sondami.
Wydech w V8 to nie jest zadna wydumka, umiejetne pogrzebanie daje pare koni.
Nie pisze juz o M60, gdzie 30 konia sie pojawiało.



Na jakich hamowniach to bylo sprawdzane wielokrotnie
bo swego czasu hamowalismy w V-techu w jastrzębiu pare 540 i zadna nie miala wiecej niz seria.. ja wtedy bylem seryjnym e36 328 i wyszlo u mnie 192,8ps wiec hamownia byla wporządku.

30 konia w m60 samym wydechem? jakieś konkrekty?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HighMan
post Thu, 14 Apr 2011 - 00:35
Post #116


Super User
Dołączył: Mon, 03 November 2003
Skąd: W-wa/ Radom





Nie chce mi sie powtarzać ponownie tego co napisałem trzy posty wyżej, wszytsko masz pod reką.


--------------------
Boogie

Sprzedam SkRzYnIe Manual 6-b z M5 e39 w super stanie, info na priv
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JJacek
post Thu, 14 Apr 2011 - 10:45
Post #117


Forum Killer
Dołączył: Thu, 13 April 2006





CYTAT(HighMan @ Fri, 08 Apr 2011 - 18:07) *
Poczytaj z łaski swojej ten wątek hehehe

No wlasnie, sprawdzane wielokrotnie, i e39 540i pokazywało 300-305 KM, seryjne.

Na hamowni podwoziowej lub drogowej. Do deklaracji producenta nie można tego odnosić bo to inne pomiary. Na hamowniach silnikowych mamy ustalone standardy (DIN 70020 i RL 80/1269/EWG), ustalone warunki z dopuszczalnymi odchyłkami np:
temperatura
KOD
Dla silników o zapłonie iskrowym 288 K ≤ T ≤ 308 K (15 st C ≤ T ≤ 35 st C)
Dla silników wysokoprężnych 283 K ≤ T ≤ 313 K (10 st C ≤ T ≤ 40 st C)

i ciśnienie suche:
KOD
80 kPa ≤ ps ≤ 110 kPa.

Biorąc pod uwagę, że silnik ma dopuszczalne +-5% to dla 286 mamy widełki (272, 300). Mówimy tutaj o dość powtarzalnym pomiarze na hamowni silnikowej, bez hokus pokus w postaci korekty przy -10 st C albo +35 st C.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dobrus
post Thu, 14 Apr 2011 - 13:29
Post #118


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 July 2008





dokladnie tak jak Jacek pisze, te opowiastki o ponad 300km w seryjnym m62 to bajeczki. Podobnie jak przyrost 30ps samym wydechem, w to na pewno nie uwierze rolleyes.gif chyba,ze miał ktos przytkane katy i to wliczasz w ten przyrost wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lato01
post Thu, 14 Apr 2011 - 18:19
Post #119


User
Dołączył: Wed, 07 November 2007
Skąd: Krk





może się nie znam na v8 ale czy sprawdzany był rozrząd w tym silniku co nie domaga? Kompresje ktoś robił jak należy? Jakie wyniki? Jeśli wydech seria, dolot też (Kajman, hamowanie się na hamowni bez wichury z filtrem i bez daje pogląd, że oryginalny filtr nie wyrabia. Jak będzie wiatr chociaż te 80km/h to Twoje 5KM ekstra wywieje smile.gif i z puszka pokaże to samo co bez niej) i komp również to przyczyny muszą być w mechanice.
P.S.
wątek śledzę od początku ale już nie pamiętam co sprawdzałeś przy aucie a co nie wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Thu, 14 Apr 2011 - 18:40
Post #120


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Hamownia jest z wiatrem, bez to się raczej nie robi smile.gif Ale to na prawdę nie ma wpływu na pomiar. Poza tym będę miał doloty ze zderzaka z zimnym powietrzem do CAI. A Obudowa hamuje, nie widziałeś jak wygląda. Kolega z wątku wszystko sprawdził, pisał, więc prze...ne ma.


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post

8 Stron V  « < 4 5 6 7 8 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 06:48