![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#2641
|
|
User Dołączył: Wed, 04 January 2012 ![]() |
podrąże również
![]() 80% bazy PAO w bazie olejowej (!) nie równa się 80% produktu - w nim są jeszcze dodatki przykładowo, może być np. 70 % PAO w całym produkcie (baza + dodatki), ale jeśli w tymże produkcie 20% to dodatki a 80% to baza olejowa, to ów 70% PAO w produkcie będzie jednocześnie stanowiło prawie 90% PAO w samej bazie na której jest zrobiony. Najczęściej liczy się że właśnie w produkcie jest 80% bazy i 20% dodatków, dlatego uśredniając 80% PAO w bazie olejowej = 60% PAO w całym gotowym produkcie. plus/minus ![]() Przykładowo jeśli "nowa" baza olejowa mobila ma 72% PAO, to po zrobieniu z tejże bazy gotowego produktu dodając składniki, to PAO w gotowym oleju będzie analogicznie poniżej 60% całości. Mam nadzieję że w miarę jest to czytelne ![]() Pozdrawiam |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2642
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
CYTAT Statoil Lazerway 5W40 od kilku lat niestety nie jest już PAO tylko HC (najłatwiej rozpoznać wersje po zmianie temperatury płynięcia z -51 na -39 właśnie wtedy była zmiana bazy na czyste HC, ew. w kartach charakteryctyki jest jasno to wyszczególnione). Czekam na aktulane karty zazwonie do klegi i pomęcze w tej kwesti ale dziękuje za cenną informację. Temp. płynięcia nie ma nic wspólnego z bazą i olej o temp. płyniecia -35st.C moze być pełnym syntetykiem na PAO z estrami a olej o temp. płyniecia -40st.C może być HC.. CYTAT w DE musi być min. 80% PAO albo estrów kwasu karboksylowego (PAO i DCSE) Oni maja taki przepis ? U nas każdy HC może być nazywany syntetykiem mimo że po numerze CN Code można w jasny i kalrowny sposób dowiedzieć się co jest syntetykiem a co nie (oleje pełno syntetyczne sa zwolnione w Polsze z akcyzy HC i minerały i kodzie innym niz syntetyki już nie) ale ogólnie w tym temacie jest mały burdelik -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#2643
|
|
User Dołączył: Wed, 04 January 2012 ![]() |
Czekam na aktulane karty zazwonie do klegi i pomęcze w tej kwesti ale dziękuje za cenną informację. Nie ma sprawy, ja opieram się na tych z oficjalnej strony statoila: http://statoil.pl/?pid=232&mid=215 Praktycznie wszystkie 5W40 i 5W30 to 70% HC (w produkcie, czyli czyste HC), poza 5W30 LL z normą 504.00/507.00 gdzie jest PAO 30% oraz 0W30 i 10W60 gdzie jest PAO 60% Temp. płynięcia nie ma nic wspólnego z bazą i olej o temp. płyniecia -35st.C moze być pełnym syntetykiem na PAO z estrami a olej o temp. płyniecia -40st.C może być HC.. Tak, wiem, podałem tylko parametr który akurat wtedy się zmienił dla lepszego rozpoznania z broszur, a nie jako wyznacznik ![]() Oni maja taki przepis ? U nas każdy HC może być nazywany syntetykiem mimo że po numerze CN Code można w jasny i kalrowny sposób dowiedzieć się co jest syntetykiem a co nie (oleje pełno syntetyczne sa zwolnione w Polsze z akcyzy HC i minerały i kodzie innym niz syntetyki już nie) ale ogólnie w tym temacie jest mały burdelik Tak, dlatego takie różnice w niemieckich opakowaniach, dotyczy to nie tylko Mobila rzecz jasna, który jednak sporo PAO nadal ma w przeciwieństwie do konkurencji (Castrole i inne) |
|
|
![]()
Post
#2644
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
CYTAT dotyczy to nie tylko Mobila rzecz jasna, który jednak sporo PAO nadal ma w przeciwieństwie do konkurencji (Castrole i inne) Jestem bardzo ciekawy jakości tych baz VISOm jakie stosuje Mobil obecnie, nie dysponujesz jakimis bliższymi informacjami, testami ? -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#2645
|
|
User Dołączył: Wed, 04 January 2012 ![]() |
niestety, sam bym się chętnie zapoznał...
|
|
|
![]()
Post
#2646
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 09 January 2012 ![]() |
więc na co lepszego zmienić aktualny Mobil 3000 HC Synth 5w40, skoro wszystkie 5W40 to HC?
|
|
|
![]()
Post
#2647
|
|
User Dołączył: Fri, 16 September 2011 ![]() |
Z dostępnych na rynku polskim olejów silnikowych np firma Liqui Moly wyraźnie rozróżnia jakie oleje są syntetyczne, a jakie produkowane w tzw. technologii syntetycznej. Te dane i identyczne są zarówno na niemieckiej stronie internetowej jak i polskiej. Olejem syntetycznym są Liqui Moly Synthoil 5W40, 0W40, 0W30 (specjalny dla silników koncernu VW), 0W30 oraz 10W60 (dla zastosowań w sportach motorowych). Oleje LM na rynku polskim są niezbyt często kupowane (jedne z najdroższych) ale w RFN cieszą się znakomitą renomą.
|
|
|
![]()
Post
#2648
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 27 July 2008 Skąd: mazowsze ![]() |
więc na co lepszego zmienić aktualny Mobil 3000 HC Synth 5w40, skoro wszystkie 5W40 to HC? Millers Oils XFD 5w40/XFS 5w40 i tak jak kolega napisał wcześniej - LM. -------------------- G27.pl
|
|
|
![]()
Post
#2649
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 17 June 2009 Skąd: Pruszków ![]() |
Tak, dlatego takie różnice w niemieckich opakowaniach, dotyczy to nie tylko Mobila rzecz jasna, który jednak sporo PAO nadal ma w przeciwieństwie do konkurencji (Castrole i inne) Ciekawe, skąd masz takie informacje, bo np. Castrol ma całą serię EDGE, EDGE Prof. i część serii Magnatec Prof i Magnatec w PAO - mówię tu o Polskim rynku, a nie DE (paradoksalnie w DE jest więcej HC niż u nas). -------------------- BMW E30 IX 1987
|
|
|
![]()
Post
#2650
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 09 January 2012 ![]() |
Pablo155: Millers XFD ma normy CH4 i CI4, a do mojego silnika zaleca sie CF i zaznacza, aby nie używać CG
z kolei w XFS wszystko się zgadza, ale martwi mnie nieco niższa temperatura zapłonu - nie zaszkodzi to turbinie, w której jest przecież bardzo gorąco? (w ogóle to prawie sąsiadami jesteśmy, bo ja w Starej Miłosnej mieszkam ![]() |
|
|
![]()
Post
#2651
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 17 September 2010 Skąd: Jelenia Góra ![]() |
Ja używam millersa XFD przejechane dopiero ok 8k na nim (zmieniam co 15) ale slyszę i czuję roznice pomiedzy LM synthoil 5/40. Silnik dużo ciszej i miekko klepie a do tego jakos spalanie spadlo o 0,2-0,3l/ 100km a wcale delikatniej nie jezdzę. Ze swojej strony smialo polecam ten olej.
|
|
|
![]()
Post
#2652
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
Kiedyś była moda na estry, później bardziej górnolotne brandzlowanie się lepkościami i klasami, dalej nastąpił zwrot ku czystości więc na tapetę weszła TBN. Teraz nastąpił szał PAO, co najciekawsze w 90% do zwykłych samochodów o wysileniu silnika takim jaki był 10 czy 20 lat temu. Nie chcę powiedzieć, że to źle wlewać w pełni syntetyczny olej do silnika który z 2 litrów pojemności ma 150 czy 200KM ale w 99,5% przypadków właściciel nie doczeka się zabicia silnika przez niesyntetyczny olej, bo prędzej samochód/silnik padnie z innych przyczyn. Porównując jakiegoś Millersa po 60zł/litr z jakimś HC po 30zł/litr robi się ciekawie w kwestii ekonomicznej i pojawia się przynajmniej u mnie nieodparte wrażenie, że poprzez posiadanie czegoś niepotrzebnie drogiego właściciel ma lepsze samopoczucie.
Co sądzicie o oleju do takiego silnika i takiego sposobu jego używania : http://www.racingforum.pl/index.php?s=&...st&p=970013 -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
![]()
Post
#2653
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 02 August 2007 Skąd: Kraków ![]() |
Zrobiłem już 6k km od wymiany oleju więc wypada zrobić kolejną wymianę. Ponieważ Castrol przestał produkować TWS'a i na jego miejsce wprowadził Edge Proffesional TWS chciałbym zapytać czy ktoś ma jakieś doświadczenia z tym olejem ? Lepkość oczywiście 10w60, auto do jazdy na co dzień + wieczorna jazda po mieście, użytkowane w zimie, nie ma planów na pojeżdżawki. Niby nowy Edge tws jest zalecany do M ale jakoś osobiście nie mam przekonania (bez racjonalnych powodów), zastanawiałem się też nad Millersem z nano technologią. Proszę o jakieś porady i opinie.
-------------------- e55 amg w210 - gone
m3 e46 - gone scirocco r dsg |
|
|
![]()
Post
#2654
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 17 September 2010 Skąd: Jelenia Góra ![]() |
tomeQ- Nie przesadzajmy z tą ceną millersa. Leję, bo mam dobry dostep do tego oleju w dobrej cenie co w przyblizeniu daje mi nawet mniej niz 30zł za litr. Wiec wolę lać cos dobrego niz cokolwiek tansze o 15-20zł, z reszta nie uwazam, by banka 5l kosztujaca 150-160 była jakąś snobistyczną zachcianką.
Odnosnie co do twojego uzytkowania myślę, ze 10w60 byłoby całkiem ok. |
|
|
![]()
Post
#2655
|
|
User Dołączył: Wed, 04 January 2012 ![]() |
Ciekawe, skąd masz takie informacje, bo np. Castrol ma całą serię EDGE, EDGE Prof. i część serii Magnatec Prof i Magnatec w PAO - mówię tu o Polskim rynku, a nie DE (paradoksalnie w DE jest więcej HC niż u nas). cała seria Egde i Edge Prof w PAO? mam właśnie w ręku Castrol Edge z PL rynku i z przodu jest napisane 'full syntetic' a z tyłu 'castrol's synthetic technology' = HC |
|
|
![]()
Post
#2656
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
CYTAT Co sądzicie o oleju do takiego silnika i takiego sposobu jego używania : http://www.racingforum.pl/index.php?s=&...st&p=970013 Chodzi o jakiś silnik 2.0 ? Kurde nie wiem o jaki bo mam kleintów którzy jezdza samochodami sprzed 30 lat na rajdy i leją minerały i tych którzy mają nowe auta. 2.0 - 5W40 wydaje się bym optymalnym kompromisem. CYTAT Ponieważ Castrol przestał produkować TWS'a i na jego miejsce wprowadził Edge Proffesional TWS chciałbym zapytać czy ktoś ma jakieś doświadczenia z tym olejem ? Lepkość oczywiście 10w60, auto do jazdy na co dzień + wieczorna jazda po mieście, użytkowane w zimie, nie ma planów na pojeżdżawki. Niby nowy Edge tws jest zalecany do M W M3 z 2008r. jest lepiej na CFS 10W60 tyle wiem to samo szpera z LS na tyle tyle ze tam fabrycznie nei wiem co jest ale pewnie też Castrol -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#2657
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 17 June 2009 Skąd: Pruszków ![]() |
cała seria Egde i Edge Prof w PAO? mam właśnie w ręku Castrol Edge z PL rynku i z przodu jest napisane 'full syntetic' a z tyłu 'castrol's synthetic technology' = HC tak jak napisałem wcześniej - PAO. Z serii edge jedynie edge prof tws 10w-60 jest na bazach estrowych, reszta pao. -------------------- BMW E30 IX 1987
|
|
|
![]()
Post
#2658
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 27 July 2008 Skąd: mazowsze ![]() |
Pablo155: Millers XFD ma normy CH4 i CI4, a do mojego silnika zaleca sie CF i zaznacza, aby nie używać CG z kolei w XFS wszystko się zgadza, ale martwi mnie nieco niższa temperatura zapłonu - nie zaszkodzi to turbinie, w której jest przecież bardzo gorąco? (w ogóle to prawie sąsiadami jesteśmy, bo ja w Starej Miłosnej mieszkam ![]() Nie ma problemu. XFD po prostu ma wyższe normy i tyle. Na pewno nie zaszkodzi. Temp. zapłonu nie ma aż tak dużej różnicy, poza tym ja również daję dobrze w palnik i jest lepiej niż na innych olejach podobnej klasy. -------------------- G27.pl
|
|
|
![]()
Post
#2659
|
|
User Dołączył: Wed, 04 January 2012 ![]() |
tak jak napisałem wcześniej - PAO. Z serii edge jedynie edge prof tws 10w-60 jest na bazach estrowych, reszta pao. Dobrze wiedzieć, jesteś chyba pierwszą osobą która to potwierdza, masz jakieś szersze info na ten temat? Moje opakowanie gdzie jest napisane 'technologia syntetyczna' z PL rynku jest z maja 2011 czyli ma już rok, od jakiej daty jest zmiana? |
|
|
![]()
Post
#2660
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 02 August 2007 Skąd: Kraków ![]() |
W M3 z 2008r. jest lepiej na CFS 10W60 tyle wiem to samo szpera z LS na tyle tyle ze tam fabrycznie nei wiem co jest ale pewnie też Castrol W Warszawie jeździ M3 E46 na Millersie z NT i właściciel też sobie chwali. Ponadto po kilku próbach 80-250 nowy tws (egdge) miał wyższą temperaturę niż cfs nt. No i teraz bądź mądry ![]() -------------------- e55 amg w210 - gone
m3 e46 - gone scirocco r dsg |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 05 July 2025 - 13:39 |