Shoutbox 0 nowych PW 


368 Stron V  « < 131 132 133 134 135 > »   
Reply to this topicStart new topic
TomaszMal
post Fri, 25 May 2012 - 23:40
Post #2641


User
Dołączył: Wed, 04 January 2012





podrąże również wink.gif

80% bazy PAO w bazie olejowej (!) nie równa się 80% produktu - w nim są jeszcze dodatki

przykładowo, może być np. 70 % PAO w całym produkcie (baza + dodatki), ale jeśli w tymże produkcie 20% to dodatki a 80% to baza olejowa, to ów 70% PAO w produkcie będzie jednocześnie stanowiło prawie 90% PAO w samej bazie na której jest zrobiony.

Najczęściej liczy się że właśnie w produkcie jest 80% bazy i 20% dodatków, dlatego uśredniając 80% PAO w bazie olejowej = 60% PAO w całym gotowym produkcie. plus/minus wink.gif

Przykładowo jeśli "nowa" baza olejowa mobila ma 72% PAO, to po zrobieniu z tejże bazy gotowego produktu dodając składniki, to PAO w gotowym oleju będzie analogicznie poniżej 60% całości.

Mam nadzieję że w miarę jest to czytelne wink.gif

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 25 May 2012 - 23:40
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Croom
post Sat, 26 May 2012 - 08:36
Post #2642


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





CYTAT
Statoil Lazerway 5W40 od kilku lat niestety nie jest już PAO tylko HC (najłatwiej rozpoznać wersje po zmianie temperatury płynięcia z -51 na -39 właśnie wtedy była zmiana bazy na czyste HC, ew. w kartach charakteryctyki jest jasno to wyszczególnione).


Czekam na aktulane karty zazwonie do klegi i pomęcze w tej kwesti ale dziękuje za cenną informację.

Temp. płynięcia nie ma nic wspólnego z bazą i olej o temp. płyniecia -35st.C moze być pełnym syntetykiem na PAO z estrami a olej o temp. płyniecia -40st.C może być HC..

CYTAT
w DE musi być min. 80% PAO albo estrów kwasu karboksylowego (PAO i DCSE)


Oni maja taki przepis ?

U nas każdy HC może być nazywany syntetykiem mimo że po numerze CN Code można w jasny i kalrowny sposób dowiedzieć się co jest syntetykiem a co nie (oleje pełno syntetyczne sa zwolnione w Polsze z akcyzy HC i minerały i kodzie innym niz syntetyki już nie) ale ogólnie w tym temacie jest mały burdelik


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TomaszMal
post Sat, 26 May 2012 - 08:53
Post #2643


User
Dołączył: Wed, 04 January 2012





CYTAT(Croom @ Sat, 26 May 2012 - 08:36) *
Czekam na aktulane karty zazwonie do klegi i pomęcze w tej kwesti ale dziękuje za cenną informację.

Nie ma sprawy, ja opieram się na tych z oficjalnej strony statoila: http://statoil.pl/?pid=232&mid=215
Praktycznie wszystkie 5W40 i 5W30 to 70% HC (w produkcie, czyli czyste HC), poza 5W30 LL z normą 504.00/507.00 gdzie jest PAO 30% oraz 0W30 i 10W60 gdzie jest PAO 60%


CYTAT(Croom @ Sat, 26 May 2012 - 08:36) *
Temp. płynięcia nie ma nic wspólnego z bazą i olej o temp. płyniecia -35st.C moze być pełnym syntetykiem na PAO z estrami a olej o temp. płyniecia -40st.C może być HC..

Tak, wiem, podałem tylko parametr który akurat wtedy się zmienił dla lepszego rozpoznania z broszur, a nie jako wyznacznik wink.gif Choć i tak rzadko się zdarza żaby PAO 5W miało tempteraturę płynięcia w zakresie 30-39 stopni, najczęściej jest to 40-59, ale nie jest to wyznacznikiem.

CYTAT(Croom @ Sat, 26 May 2012 - 08:36) *
Oni maja taki przepis ?
U nas każdy HC może być nazywany syntetykiem mimo że po numerze CN Code można w jasny i kalrowny sposób dowiedzieć się co jest syntetykiem a co nie (oleje pełno syntetyczne sa zwolnione w Polsze z akcyzy HC i minerały i kodzie innym niz syntetyki już nie) ale ogólnie w tym temacie jest mały burdelik

Tak, dlatego takie różnice w niemieckich opakowaniach, dotyczy to nie tylko Mobila rzecz jasna, który jednak sporo PAO nadal ma w przeciwieństwie do konkurencji (Castrole i inne)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Sat, 26 May 2012 - 16:27
Post #2644


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





CYTAT
dotyczy to nie tylko Mobila rzecz jasna, który jednak sporo PAO nadal ma w przeciwieństwie do konkurencji (Castrole i inne)


Jestem bardzo ciekawy jakości tych baz VISOm jakie stosuje Mobil obecnie, nie dysponujesz jakimis bliższymi informacjami, testami ?



--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TomaszMal
post Mon, 28 May 2012 - 16:19
Post #2645


User
Dołączył: Wed, 04 January 2012





niestety, sam bym się chętnie zapoznał...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Burning
post Mon, 28 May 2012 - 16:37
Post #2646


User
Dołączył: Mon, 09 January 2012





więc na co lepszego zmienić aktualny Mobil 3000 HC Synth 5w40, skoro wszystkie 5W40 to HC?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
beers
post Tue, 29 May 2012 - 00:41
Post #2647


User
Dołączył: Fri, 16 September 2011





Z dostępnych na rynku polskim olejów silnikowych np firma Liqui Moly wyraźnie rozróżnia jakie oleje są syntetyczne, a jakie produkowane w tzw. technologii syntetycznej. Te dane i identyczne są zarówno na niemieckiej stronie internetowej jak i polskiej. Olejem syntetycznym są Liqui Moly Synthoil 5W40, 0W40, 0W30 (specjalny dla silników koncernu VW), 0W30 oraz 10W60 (dla zastosowań w sportach motorowych). Oleje LM na rynku polskim są niezbyt często kupowane (jedne z najdroższych) ale w RFN cieszą się znakomitą renomą.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pablo155
post Tue, 29 May 2012 - 07:13
Post #2648


Frequent User
Dołączył: Sun, 27 July 2008
Skąd: mazowsze





CYTAT(Burning @ Mon, 28 May 2012 - 16:37) *
więc na co lepszego zmienić aktualny Mobil 3000 HC Synth 5w40, skoro wszystkie 5W40 to HC?


Millers Oils XFD 5w40/XFS 5w40 i tak jak kolega napisał wcześniej - LM.


--------------------
G27.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
izdebo
post Wed, 30 May 2012 - 11:53
Post #2649


User
Dołączył: Wed, 17 June 2009
Skąd: Pruszków





CYTAT(TomaszMal @ Sat, 26 May 2012 - 08:53) *
Tak, dlatego takie różnice w niemieckich opakowaniach, dotyczy to nie tylko Mobila rzecz jasna, który jednak sporo PAO nadal ma w przeciwieństwie do konkurencji (Castrole i inne)


Ciekawe, skąd masz takie informacje, bo np. Castrol ma całą serię EDGE, EDGE Prof. i część serii Magnatec Prof i Magnatec w PAO - mówię tu o Polskim rynku, a nie DE (paradoksalnie w DE jest więcej HC niż u nas).


--------------------
BMW E30 IX 1987
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Burning
post Wed, 30 May 2012 - 12:14
Post #2650


User
Dołączył: Mon, 09 January 2012





Pablo155: Millers XFD ma normy CH4 i CI4, a do mojego silnika zaleca sie CF i zaznacza, aby nie używać CG
z kolei w XFS wszystko się zgadza, ale martwi mnie nieco niższa temperatura zapłonu - nie zaszkodzi to turbinie, w której jest przecież bardzo gorąco?
(w ogóle to prawie sąsiadami jesteśmy, bo ja w Starej Miłosnej mieszkam wink.gif )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iktorn92
post Wed, 30 May 2012 - 12:45
Post #2651


Frequent User
Dołączył: Fri, 17 September 2010
Skąd: Jelenia Góra





Ja używam millersa XFD przejechane dopiero ok 8k na nim (zmieniam co 15) ale slyszę i czuję roznice pomiedzy LM synthoil 5/40. Silnik dużo ciszej i miekko klepie a do tego jakos spalanie spadlo o 0,2-0,3l/ 100km a wcale delikatniej nie jezdzę. Ze swojej strony smialo polecam ten olej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Wed, 30 May 2012 - 14:52
Post #2652


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





Kiedyś była moda na estry, później bardziej górnolotne brandzlowanie się lepkościami i klasami, dalej nastąpił zwrot ku czystości więc na tapetę weszła TBN. Teraz nastąpił szał PAO, co najciekawsze w 90% do zwykłych samochodów o wysileniu silnika takim jaki był 10 czy 20 lat temu. Nie chcę powiedzieć, że to źle wlewać w pełni syntetyczny olej do silnika który z 2 litrów pojemności ma 150 czy 200KM ale w 99,5% przypadków właściciel nie doczeka się zabicia silnika przez niesyntetyczny olej, bo prędzej samochód/silnik padnie z innych przyczyn. Porównując jakiegoś Millersa po 60zł/litr z jakimś HC po 30zł/litr robi się ciekawie w kwestii ekonomicznej i pojawia się przynajmniej u mnie nieodparte wrażenie, że poprzez posiadanie czegoś niepotrzebnie drogiego właściciel ma lepsze samopoczucie.

Co sądzicie o oleju do takiego silnika i takiego sposobu jego używania :
http://www.racingforum.pl/index.php?s=&...st&p=970013


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m!xeR
post Wed, 30 May 2012 - 15:17
Post #2653


Forum Killer
Dołączył: Thu, 02 August 2007
Skąd: Kraków





Zrobiłem już 6k km od wymiany oleju więc wypada zrobić kolejną wymianę. Ponieważ Castrol przestał produkować TWS'a i na jego miejsce wprowadził Edge Proffesional TWS chciałbym zapytać czy ktoś ma jakieś doświadczenia z tym olejem ? Lepkość oczywiście 10w60, auto do jazdy na co dzień + wieczorna jazda po mieście, użytkowane w zimie, nie ma planów na pojeżdżawki. Niby nowy Edge tws jest zalecany do M ale jakoś osobiście nie mam przekonania (bez racjonalnych powodów), zastanawiałem się też nad Millersem z nano technologią. Proszę o jakieś porady i opinie.


--------------------
e55 amg w210 - gone
m3 e46 - gone
scirocco r dsg
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iktorn92
post Wed, 30 May 2012 - 16:05
Post #2654


Frequent User
Dołączył: Fri, 17 September 2010
Skąd: Jelenia Góra





tomeQ- Nie przesadzajmy z tą ceną millersa. Leję, bo mam dobry dostep do tego oleju w dobrej cenie co w przyblizeniu daje mi nawet mniej niz 30zł za litr. Wiec wolę lać cos dobrego niz cokolwiek tansze o 15-20zł, z reszta nie uwazam, by banka 5l kosztujaca 150-160 była jakąś snobistyczną zachcianką.

Odnosnie co do twojego uzytkowania myślę, ze 10w60 byłoby całkiem ok.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TomaszMal
post Wed, 30 May 2012 - 16:09
Post #2655


User
Dołączył: Wed, 04 January 2012





CYTAT(izdebo @ Wed, 30 May 2012 - 11:53) *
Ciekawe, skąd masz takie informacje, bo np. Castrol ma całą serię EDGE, EDGE Prof. i część serii Magnatec Prof i Magnatec w PAO - mówię tu o Polskim rynku, a nie DE (paradoksalnie w DE jest więcej HC niż u nas).

cała seria Egde i Edge Prof w PAO?
mam właśnie w ręku Castrol Edge z PL rynku i z przodu jest napisane 'full syntetic' a z tyłu 'castrol's synthetic technology' = HC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Thu, 31 May 2012 - 00:31
Post #2656


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





CYTAT
Co sądzicie o oleju do takiego silnika i takiego sposobu jego używania :
http://www.racingforum.pl/index.php?s=&...st&p=970013


Chodzi o jakiś silnik 2.0 ?
Kurde nie wiem o jaki bo mam kleintów którzy jezdza samochodami sprzed 30 lat na rajdy i leją minerały i tych którzy mają nowe auta.

2.0 - 5W40 wydaje się bym optymalnym kompromisem.

CYTAT
Ponieważ Castrol przestał produkować TWS'a i na jego miejsce wprowadził Edge Proffesional TWS chciałbym zapytać czy ktoś ma jakieś doświadczenia z tym olejem ? Lepkość oczywiście 10w60, auto do jazdy na co dzień + wieczorna jazda po mieście, użytkowane w zimie, nie ma planów na pojeżdżawki. Niby nowy Edge tws jest zalecany do M


W M3 z 2008r. jest lepiej na CFS 10W60 tyle wiem to samo szpera z LS na tyle tyle ze tam fabrycznie nei wiem co jest ale pewnie też Castrol


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
izdebo
post Thu, 31 May 2012 - 07:37
Post #2657


User
Dołączył: Wed, 17 June 2009
Skąd: Pruszków





CYTAT(TomaszMal @ Wed, 30 May 2012 - 16:09) *
cała seria Egde i Edge Prof w PAO?
mam właśnie w ręku Castrol Edge z PL rynku i z przodu jest napisane 'full syntetic' a z tyłu 'castrol's synthetic technology' = HC


tak jak napisałem wcześniej - PAO.
Z serii edge jedynie edge prof tws 10w-60 jest na bazach estrowych, reszta pao.


--------------------
BMW E30 IX 1987
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pablo155
post Thu, 31 May 2012 - 07:59
Post #2658


Frequent User
Dołączył: Sun, 27 July 2008
Skąd: mazowsze





CYTAT(Burning @ Wed, 30 May 2012 - 12:14) *
Pablo155: Millers XFD ma normy CH4 i CI4, a do mojego silnika zaleca sie CF i zaznacza, aby nie używać CG
z kolei w XFS wszystko się zgadza, ale martwi mnie nieco niższa temperatura zapłonu - nie zaszkodzi to turbinie, w której jest przecież bardzo gorąco?
(w ogóle to prawie sąsiadami jesteśmy, bo ja w Starej Miłosnej mieszkam wink.gif )



Nie ma problemu.
XFD po prostu ma wyższe normy i tyle. Na pewno nie zaszkodzi.
Temp. zapłonu nie ma aż tak dużej różnicy, poza tym ja również daję dobrze w palnik i jest lepiej niż na innych olejach podobnej klasy.


--------------------
G27.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TomaszMal
post Thu, 31 May 2012 - 08:04
Post #2659


User
Dołączył: Wed, 04 January 2012





CYTAT(izdebo @ Thu, 31 May 2012 - 07:37) *
tak jak napisałem wcześniej - PAO.
Z serii edge jedynie edge prof tws 10w-60 jest na bazach estrowych, reszta pao.


Dobrze wiedzieć, jesteś chyba pierwszą osobą która to potwierdza, masz jakieś szersze info na ten temat?
Moje opakowanie gdzie jest napisane 'technologia syntetyczna' z PL rynku jest z maja 2011 czyli ma już rok, od jakiej daty jest zmiana?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m!xeR
post Thu, 31 May 2012 - 11:33
Post #2660


Forum Killer
Dołączył: Thu, 02 August 2007
Skąd: Kraków





CYTAT(Croom @ Thu, 31 May 2012 - 00:31) *
W M3 z 2008r. jest lepiej na CFS 10W60 tyle wiem to samo szpera z LS na tyle tyle ze tam fabrycznie nei wiem co jest ale pewnie też Castrol



W Warszawie jeździ M3 E46 na Millersie z NT i właściciel też sobie chwali. Ponadto po kilku próbach 80-250 nowy tws (egdge) miał wyższą temperaturę niż cfs nt. No i teraz bądź mądry sad.gif Z jednej strony Castrol to Castrol i skoro BMW go zaleca a z drugiej nowy TWS nawet nie stał obok tego prawdziwego TWS'a. I trochę boję się zmieniać markę oleju jeżeli silnik całe swoje dotychczasowe życie jeździł na Castrolu tws.


--------------------
e55 amg w210 - gone
m3 e46 - gone
scirocco r dsg
Go to the top of the page
 
+Quote Post

368 Stron V  « < 131 132 133 134 135 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 05 July 2025 - 13:39