Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi... |
Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi... |
Tue, 16 Mar 2010 - 20:53
Post
#741
|
|
Forum Homee Dołączył: Sat, 17 September 2005 Skąd: Warszawa |
Czy możecie mi napisać jakie są najpopularniejsze baterie do pilotów od alarmów?
Czy konkretne marki aut/producenci alarmów stosują zawsze takie same czy jest to zależne od pilota? -------------------- aryjska puszka 2.0
|
|
|
Wspieraj forum |
Tue, 16 Mar 2010 - 20:53
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Tue, 16 Mar 2010 - 20:54
Post
#742
|
|
Super User Dołączył: Sat, 16 February 2008 Skąd: London |
no dobra, a zalozmy ze wlatuje ITB do auta i dolot konczy sie zaraz za trabkami. co wtedy z przeplywka?
|
|
|
Tue, 16 Mar 2010 - 21:06
Post
#743
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz |
ad. szklanki - nie koniecznie musza byc hydrauliczne, w mechanicznych tez są szklanki ktore znajduja sie pomiedzy laska popychacza a walkiem rozrzadu (w ukaldach z walkiem w kadlubie)
ad. przeplywomierze- klapkowe mierza objetość, goracy drut mase powietrza. w przypadku ITB z tego co sie domyslam przechodzi sie z MAF na MAP. -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
Tue, 16 Mar 2010 - 21:06
Post
#744
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 15 November 2006 Skąd: Warszawa/Poznan |
Czy można zakupić pojazd w USA, sprowadzić do Polski, zarejestrować i nie zapłacic akcyzy ? Jeszcze pojazd zabytkowy jest zwolniony z akcyzy o ile ma odpowiednią opinie, koszt 500zł. -------------------- ___/==\*/==\___\ 75 nowy nabytek, wymaga trochę pracy
(Oo( =I= )oO) 123 perfect condition |
|
|
Tue, 16 Mar 2010 - 21:08
Post
#745
|
|
Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa |
po co w silniku jest przepływka, jak dziala i czy silnik moze bez niej pracowac? Sluzy do pomiaru ilosci wpadajacego powietrza Przeplywki sa: klapkowe - mechaniczne wychylenie klapki polaczonej z potencjometrem podaje ilosc przeplywajacego powietrza, termiczne (goracy drut) - przeplywka stara sie utrzymac stala temperature goracego drutu ktorego temperatura zalezy od ilosci powietrza ktore przeplywajac wokol niego go chlodzi, natezenie pradu ktore jest wymagane do zasilenia elementu jest wyznacznikiem masy powietrza optyczne - badajac czestotliwosc wystepowania wirow Karmana (Karman Vortex) bada jaka jest predkosc powietrza w przeplywce a co za tym idzie i ilosc tego powietrza Ostatni rodzaj ktorego nie udalo mi sie znalesc ale kiedys go widzialem to dwie blaszki ustawione rownolegle do siebie w prostopadle do przeplywajacego powietrza na tyle blisko siebie ze powietrze ktore miedzy nimi przeplywa podowuje ich wygiecie co z kolei przeklada sie na odczyty z przeplywki. Ogolnie to tylko przeplywka oparta na goracym drucie zapewnia dokladny pomiar masy powietrza niezaleznie od temperatury i cisnienia. no dobra, a zalozmy ze wlatuje ITB do auta i dolot konczy sie zaraz za trabkami. co wtedy z przeplywka? Wtedy to przechodzimy na MAP'a czyli czujnik cisnienia w kolektorze. |
|
|
Tue, 16 Mar 2010 - 21:12
Post
#746
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 15 November 2006 Skąd: Warszawa/Poznan |
Ogolnie to tylko przeplywka oparta na goracym drucie zapewnia dokladny pomiar masy powietrza niezaleznie od temperatury i cisnienia. To nie ma różnicy dla utrzymania ciepła drutu, czy okalające go powietrze jest ciepłe (upał) lub mroźne (ostatnia zima) ? -------------------- ___/==\*/==\___\ 75 nowy nabytek, wymaga trochę pracy
(Oo( =I= )oO) 123 perfect condition |
|
|
Tue, 16 Mar 2010 - 21:24
Post
#747
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto |
Wtedy to przechodzimy na MAP'a czyli czujnik cisnienia w kolektorze. w systemach ITB jest problem z podciśnieniem,dlatego nie używa się map i maf sensorów. -------------------- A110S
|
|
|
Tue, 16 Mar 2010 - 21:42
Post
#748
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 19 February 2003 Skąd: Lublin |
Ja mam pytanie
mam tryb prasy skrzyni S a4 2008r skrzynia 7 biegowa (moje pierwsze doswiadczenie z automatami)czy moge jakos ruszyc z wyzszych obrotow ?? przelaczajac na tryb S albo na reczna zmiane , moge miec noge na hamulcu i dac tak 3 tys czy cos kolo tego i zdejmuje noge z hamulca i ruszam szybko czy to sie rozleci wszysko ... czy mozna tak robic ???? czy sa jakies inne sposoby ? -------------------- Prawdopodobnie Najszybsze Daewoo w Polsce
2004--> ET 18,3 2005--> ET 17,4 2006--> ET 14,7 2007-->13.xx??? |
|
|
Tue, 16 Mar 2010 - 21:50
Post
#749
|
|
Super User Dołączył: Sat, 16 February 2008 Skąd: London |
|
|
|
Tue, 16 Mar 2010 - 22:33
Post
#750
|
|
Forum Clubber Dołączył: Sun, 09 March 2003 Skąd: Londyn |
Ja mam pytanie mam tryb prasy skrzyni S a4 2008r skrzynia 7 biegowa (moje pierwsze doswiadczenie z automatami)czy moge jakos ruszyc z wyzszych obrotow ?? przelaczajac na tryb S albo na reczna zmiane , moge miec noge na hamulcu i dac tak 3 tys czy cos kolo tego i zdejmuje noge z hamulca i ruszam szybko czy to sie rozleci wszysko ... czy mozna tak robic ???? czy sa jakies inne sposoby ? Jasne ze mozesz, pytanie tylko ile razy Rennen z tego co pamietam jest specjalista od ostrych startow automatem w Audi... niech sie wypowie |
|
|
Tue, 16 Mar 2010 - 23:00
Post
#751
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 22 March 2004 Skąd: Żory |
To nie ma różnicy dla utrzymania ciepła drutu, czy okalające go powietrze jest ciepłe (upał) lub mroźne (ostatnia zima) ? Jasne, że ma. Dlatego zawsze jest jeszcze czujnik IAT - Inlet Air Temperature. Przynajmniej w przepływkach z grzanym drutem i klapowych. Pozostałych opisanych przez Feluke nie spotkałem na żywo. Silniki mające MAP też mają IAT. To jeden z ważniejszych czujników. Ale często się o nim zapomina, bo jest prosty i rzadko się psuje. Przepływomierze z grzanym drutem określa się skrótem MAF - Mass Air Flow, bo mierzą masę przepływającego powietrza. Tester diagnistyczny wyświetla tą wartośc w mg/suw albo w kg/h. Przepływomeirze klapowe to VAF - Volume Air Flow - te mierzą objętość przelatującego powietrza. Zwykle w silnikach z doładowaniem stosuje się jednocześnie MAF i MAP, albo TMAP (ten ostatni mierzy temperaturę i ciśnienie w dolocie). Są jednak wyjątki. Już pod koniec lat osiemdziesiątych Ford chciał stworzyć ekologiczną wersję silnika 2,0 OHC EFI. Miał on jednocześnie VAF i MAP. I był o 15PS słabszy od wersji bez MAPa. Ale tam było jeszcze trochę innych różnic. Niewazne w tej dyskusji. A takie np Kangoo 1,5 dCi nie ma MAF, a ma turbo. Ale już w Megane z tym samym silnikiem (w mocniejszej wersji) mamy obydwa te czujniki. -------------------- Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
|
|
|
Tue, 16 Mar 2010 - 23:14
Post
#752
|
|
Super User Dołączył: Tue, 17 August 2004 Skąd: Sochaczew |
Jasne ze mozesz, pytanie tylko ile razy Rennen z tego co pamietam jest specjalista od ostrych startow automatem w Audi... niech sie wypowie to domyslam sie jest DSG 7-mio biegowe? 6cio biegowy DSG mial launch control. Wylaczasz esp, przelaczasz na tryb sport, noga na hebel, druga gaz do dechy i nie wchodzi wiecej niz bodajze 2tys obr (w dieslu), puszczasz hamulec i jedzie w 7mio biegowym DSG tez tak jest? -------------------- '08 b8 3.0tdi
|
|
|
Tue, 16 Mar 2010 - 23:29
Post
#753
|
|
User Dołączył: Fri, 02 September 2005 Skąd: Świdnik |
|
|
|
Tue, 16 Mar 2010 - 23:31
Post
#754
|
|
Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa |
To nie ma różnicy dla utrzymania ciepła drutu, czy okalające go powietrze jest ciepłe (upał) lub mroźne (ostatnia zima) ? Ma znaczenie i czytaj ze zrozumieniem. Czacza, wlasnie ze teoretycznie nie potrzebujesz IAT bo calosc zalatwia goracy drut gdyz mierzy mase powietrza. w systemach ITB jest problem z podciśnieniem,dlatego nie używa się map i maf sensorów. Alez oczywiscie jest problem z podcisnieniem dlatego stosuje sie polaczenie strojenia po VE i AlphaN. Jezeli dobrze jest zgrane ITB to da rade na samym MAP'ie to puscic i bedzie dzialac. |
|
|
Tue, 16 Mar 2010 - 23:44
Post
#755
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 13 May 2007 Skąd: z Kosmosu |
Alez oczywiscie jest problem z podcisnieniem dlatego stosuje sie polaczenie strojenia po VE i AlphaN. Jezeli dobrze jest zgrane ITB to da rade na samym MAP'ie to puscic i bedzie dzialac. To wszystko zależy od tego jakie wałki mamy.Da sie przecież zrobic puszkę zbiorczą o jakiejś tam pojemności połączoną z ITB rurkami o małym przekroju i sterować to z MAPa ,ale co wtedy gdy mamy ostre wałki i każde dotknięcie pedału gazu skutkuje ciśnieniem atmosferycznym za przepustnicami?Wtedy tylko AlphaN. -------------------- Ciach...Babkę w piach.
|
|
|
Wed, 17 Mar 2010 - 10:09
Post
#756
|
|
I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) |
Jasne ze mozesz, pytanie tylko ile razy Rennen z tego co pamietam jest specjalista od ostrych startow automatem w Audi... niech sie wypowie Mój to był stary 5 biegowy tiptronic.. nie wiem jak jest z nowymi, ciężko mi coś powiedzieć tamten wytrzymał z 30-40 startów tak myślę.. ale jego naprawa nie była droga w stosunku do wartości auta, nie było tragedii -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
Thu, 18 Mar 2010 - 08:07
Post
#757
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa |
Mój to był stary 5 biegowy tiptronic.. nie wiem jak jest z nowymi, ciężko mi coś powiedzieć tamten wytrzymał z 30-40 startów tak myślę.. ale jego naprawa nie była droga w stosunku do wartości auta, nie było tragedii A3 1.9 TDI 130PS Tiptronic Strzelam z 2 pedałów conajmniej raz w tygodniu jeżdze nim 1.5roku 55tyś km i nic sie nie dzieje -------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
Thu, 18 Mar 2010 - 08:27
Post
#758
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów |
CYTAT Czacza, wlasnie ze teoretycznie nie potrzebujesz IAT bo calosc zalatwia goracy drut gdyz mierzy mase powietrza. W wolnossaku nie potrzeba, w turbo wypadaloby zeby byl -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
gość_chester240_* |
Thu, 18 Mar 2010 - 12:52
Post
#759
|
|
Przy ITB stosuje sie dwie metody:
1. Albo Alpha-N(dawka paliwa jest ustalana na podstawie uchylenia przepustnicy i predkosci obrotowej silnika) plus czujnik temeperatury powietrza i MAP do korekcju baromertycznej (NIE podpiety do dolotu tylko mierzacy aktualne cisnienie powietrza) 2. Puszka zbiorcza i przeplywka jak np w SR20DET z GTI-R'a lub RB26DETT ze skylina W silnikach doladowanych zwykle stosuje sie opcje 2 w wolnossakach opcja 1 |
|
|
Thu, 18 Mar 2010 - 23:15
Post
#760
|
|
eMpowered Dołączył: Thu, 18 March 2010 |
Witam wszystkich na forum,
Ciekawostka: http://www.polskieradio.pl/nauka/strumiend...p;utm_campaign= może takie coś będzie kiedyś adaptowane do ITB |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 29 April 2024 - 08:03 |