Shoutbox 0 nowych PW 


713 Stron V  « < 36 37 38 39 40 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
cibor
post Tue, 16 Mar 2010 - 20:53
Post #741


Forum Homee
Dołączył: Sat, 17 September 2005
Skąd: Warszawa





Czy możecie mi napisać jakie są najpopularniejsze baterie do pilotów od alarmów?
Czy konkretne marki aut/producenci alarmów stosują zawsze takie same czy jest to zależne od pilota?


--------------------
aryjska puszka 2.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 16 Mar 2010 - 20:53
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Ghost_Rider
post Tue, 16 Mar 2010 - 20:54
Post #742


Super User
Dołączył: Sat, 16 February 2008
Skąd: London





no dobra, a zalozmy ze wlatuje ITB do auta i dolot konczy sie zaraz za trabkami. co wtedy z przeplywka?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Tue, 16 Mar 2010 - 21:06
Post #743


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





ad. szklanki - nie koniecznie musza byc hydrauliczne, w mechanicznych tez są szklanki ktore znajduja sie pomiedzy laska popychacza a walkiem rozrzadu (w ukaldach z walkiem w kadlubie)

ad. przeplywomierze- klapkowe mierza objetość, goracy drut mase powietrza.
w przypadku ITB z tego co sie domyslam przechodzi sie z MAF na MAP.


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maxZ
post Tue, 16 Mar 2010 - 21:06
Post #744


Frequent User
Dołączył: Wed, 15 November 2006
Skąd: Warszawa/Poznan






CYTAT(lagadula @ Tue, 16 Mar 2010 - 20:07) *
Czy można zakupić pojazd w USA, sprowadzić do Polski, zarejestrować i nie zapłacic akcyzy ?


Jeszcze pojazd zabytkowy jest zwolniony z akcyzy o ile ma odpowiednią opinie, koszt 500zł.


--------------------
___/==\*/==\___\ 75 nowy nabytek, wymaga trochę pracy

(Oo( =I= )oO) 123 perfect condition
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Tue, 16 Mar 2010 - 21:08
Post #745


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT(Ghost_Rider @ Tue, 16 Mar 2010 - 20:42) *
po co w silniku jest przepływka, jak dziala i czy silnik moze bez niej pracowac?

Sluzy do pomiaru ilosci wpadajacego powietrza
Przeplywki sa:
klapkowe - mechaniczne wychylenie klapki polaczonej z potencjometrem podaje ilosc przeplywajacego powietrza,
termiczne (goracy drut) - przeplywka stara sie utrzymac stala temperature goracego drutu ktorego temperatura zalezy od ilosci powietrza ktore przeplywajac wokol niego go chlodzi, natezenie pradu ktore jest wymagane do zasilenia elementu jest wyznacznikiem masy powietrza
optyczne - badajac czestotliwosc wystepowania wirow Karmana (Karman Vortex) bada jaka jest predkosc powietrza w przeplywce a co za tym idzie i ilosc tego powietrza
Ostatni rodzaj ktorego nie udalo mi sie znalesc ale kiedys go widzialem to dwie blaszki ustawione rownolegle do siebie w prostopadle do przeplywajacego powietrza na tyle blisko siebie ze powietrze ktore miedzy nimi przeplywa podowuje ich wygiecie co z kolei przeklada sie na odczyty z przeplywki.

Ogolnie to tylko przeplywka oparta na goracym drucie zapewnia dokladny pomiar masy powietrza niezaleznie od temperatury i cisnienia.

CYTAT(Ghost_Rider @ Tue, 16 Mar 2010 - 20:54) *
no dobra, a zalozmy ze wlatuje ITB do auta i dolot konczy sie zaraz za trabkami. co wtedy z przeplywka?

Wtedy to przechodzimy na MAP'a czyli czujnik cisnienia w kolektorze.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maxZ
post Tue, 16 Mar 2010 - 21:12
Post #746


Frequent User
Dołączył: Wed, 15 November 2006
Skąd: Warszawa/Poznan





CYTAT(Feluke @ Tue, 16 Mar 2010 - 21:08) *
Ogolnie to tylko przeplywka oparta na goracym drucie zapewnia dokladny pomiar masy powietrza niezaleznie od temperatury i cisnienia.


To nie ma różnicy dla utrzymania ciepła drutu, czy okalające go powietrze jest ciepłe (upał) lub mroźne (ostatnia zima) ?


--------------------
___/==\*/==\___\ 75 nowy nabytek, wymaga trochę pracy

(Oo( =I= )oO) 123 perfect condition
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Tue, 16 Mar 2010 - 21:24
Post #747


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





CYTAT(Feluke @ Tue, 16 Mar 2010 - 21:08) *
Wtedy to przechodzimy na MAP'a czyli czujnik cisnienia w kolektorze.

w systemach ITB jest problem z podciśnieniem,dlatego nie używa się map i maf sensorów.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Spawos
post Tue, 16 Mar 2010 - 21:42
Post #748


Forum Killer
Dołączył: Wed, 19 February 2003
Skąd: Lublin





Ja mam pytanie
mam tryb prasy skrzyni S a4 2008r skrzynia 7 biegowa (moje pierwsze doswiadczenie z automatami)czy moge jakos ruszyc z wyzszych obrotow ?? przelaczajac na tryb S albo na reczna zmiane , moge miec noge na hamulcu i dac tak 3 tys czy cos kolo tego i zdejmuje noge z hamulca i ruszam szybko czy to sie rozleci wszysko ... czy mozna tak robic ???? czy sa jakies inne sposoby ?


--------------------
Prawdopodobnie Najszybsze Daewoo w Polsce
2004--> ET 18,3
2005--> ET 17,4
2006--> ET 14,7
2007-->13.xx???
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ghost_Rider
post Tue, 16 Mar 2010 - 21:50
Post #749


Super User
Dołączył: Sat, 16 February 2008
Skąd: London





CYTAT(Tommo @ Tue, 16 Mar 2010 - 21:24) *
w systemach ITB jest problem z podciśnieniem,dlatego nie używa się map i maf sensorów.


no wlasnie tak mi sie wydawalo ostatnio jak widzialem u znajomka ITB w autku to nie widzialem zadnych podcisnien ani nic co MAP/MAF'a by przypominalo...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rottie
post Tue, 16 Mar 2010 - 22:33
Post #750


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 09 March 2003
Skąd: Londyn





CYTAT(Spawos @ Tue, 16 Mar 2010 - 20:42) *
Ja mam pytanie
mam tryb prasy skrzyni S a4 2008r skrzynia 7 biegowa (moje pierwsze doswiadczenie z automatami)czy moge jakos ruszyc z wyzszych obrotow ?? przelaczajac na tryb S albo na reczna zmiane , moge miec noge na hamulcu i dac tak 3 tys czy cos kolo tego i zdejmuje noge z hamulca i ruszam szybko czy to sie rozleci wszysko ... czy mozna tak robic ???? czy sa jakies inne sposoby ?

Jasne ze mozesz, pytanie tylko ile razy wink.gif
Rennen z tego co pamietam jest specjalista od ostrych startow automatem w Audi... niech sie wypowie smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Czacza
post Tue, 16 Mar 2010 - 23:00
Post #751


Forum Killer
Dołączył: Mon, 22 March 2004
Skąd: Żory





CYTAT(maxZ @ Tue, 16 Mar 2010 - 21:12) *
To nie ma różnicy dla utrzymania ciepła drutu, czy okalające go powietrze jest ciepłe (upał) lub mroźne (ostatnia zima) ?


Jasne, że ma. Dlatego zawsze jest jeszcze czujnik IAT - Inlet Air Temperature. Przynajmniej w przepływkach z grzanym drutem i klapowych. Pozostałych opisanych przez Feluke nie spotkałem na żywo. Silniki mające MAP też mają IAT. To jeden z ważniejszych czujników. Ale często się o nim zapomina, bo jest prosty i rzadko się psuje.

Przepływomierze z grzanym drutem określa się skrótem MAF - Mass Air Flow, bo mierzą masę przepływającego powietrza. Tester diagnistyczny wyświetla tą wartośc w mg/suw albo w kg/h.
Przepływomeirze klapowe to VAF - Volume Air Flow - te mierzą objętość przelatującego powietrza.

Zwykle w silnikach z doładowaniem stosuje się jednocześnie MAF i MAP, albo TMAP (ten ostatni mierzy temperaturę i ciśnienie w dolocie). Są jednak wyjątki. Już pod koniec lat osiemdziesiątych Ford chciał stworzyć ekologiczną wersję silnika 2,0 OHC EFI. Miał on jednocześnie VAF i MAP. I był o 15PS słabszy od wersji bez MAPa. Ale tam było jeszcze trochę innych różnic. Niewazne w tej dyskusji. A takie np Kangoo 1,5 dCi nie ma MAF, a ma turbo. Ale już w Megane z tym samym silnikiem (w mocniejszej wersji) mamy obydwa te czujniki.


--------------------
Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Salieri
post Tue, 16 Mar 2010 - 23:14
Post #752


Super User
Dołączył: Tue, 17 August 2004
Skąd: Sochaczew





CYTAT(rottie @ Tue, 16 Mar 2010 - 22:33) *
Jasne ze mozesz, pytanie tylko ile razy wink.gif
Rennen z tego co pamietam jest specjalista od ostrych startow automatem w Audi... niech sie wypowie smile.gif

to domyslam sie jest DSG 7-mio biegowe? 6cio biegowy DSG mial launch control. Wylaczasz esp, przelaczasz na tryb sport, noga na hebel, druga gaz do dechy i nie wchodzi wiecej niz bodajze 2tys obr (w dieslu), puszczasz hamulec i jedzie biggrin.gif w 7mio biegowym DSG tez tak jest?


--------------------
'08 b8 3.0tdi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kudlacz
post Tue, 16 Mar 2010 - 23:29
Post #753


User
Dołączył: Fri, 02 September 2005
Skąd: Świdnik





CYTAT(Tommo @ Tue, 16 Mar 2010 - 21:24) *
w systemach ITB jest problem z podciśnieniem,dlatego nie używa się map i maf sensorów.

Nieprawda. Faktycznie, można poradzić sobie bez MAP-sensora stosując Alpha-N ale można też podpiąć MAP.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Tue, 16 Mar 2010 - 23:31
Post #754


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT(maxZ @ Tue, 16 Mar 2010 - 21:12) *
To nie ma różnicy dla utrzymania ciepła drutu, czy okalające go powietrze jest ciepłe (upał) lub mroźne (ostatnia zima) ?

Ma znaczenie i czytaj ze zrozumieniem.
Czacza, wlasnie ze teoretycznie nie potrzebujesz IAT bo calosc zalatwia goracy drut gdyz mierzy mase powietrza.
CYTAT(Tommo @ Tue, 16 Mar 2010 - 21:24) *
w systemach ITB jest problem z podciśnieniem,dlatego nie używa się map i maf sensorów.

Alez oczywiscie jest problem z podcisnieniem dlatego stosuje sie polaczenie strojenia po VE i AlphaN. Jezeli dobrze jest zgrane ITB to da rade na samym MAP'ie to puscic i bedzie dzialac.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
pucek
post Tue, 16 Mar 2010 - 23:44
Post #755


Forum Killer
Dołączył: Sun, 13 May 2007
Skąd: z Kosmosu





CYTAT(Feluke @ Tue, 16 Mar 2010 - 23:31) *
Alez oczywiscie jest problem z podcisnieniem dlatego stosuje sie polaczenie strojenia po VE i AlphaN. Jezeli dobrze jest zgrane ITB to da rade na samym MAP'ie to puscic i bedzie dzialac.


To wszystko zależy od tego jakie wałki mamy.Da sie przecież zrobic puszkę zbiorczą o jakiejś tam pojemności połączoną z ITB rurkami o małym przekroju i sterować to z MAPa ,ale co wtedy gdy mamy ostre wałki i każde dotknięcie pedału gazu skutkuje ciśnieniem atmosferycznym za przepustnicami?Wtedy tylko AlphaN.


--------------------
Ciach...Babkę w piach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Wed, 17 Mar 2010 - 10:09
Post #756


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





CYTAT(rottie @ Tue, 16 Mar 2010 - 22:33) *
Jasne ze mozesz, pytanie tylko ile razy wink.gif
Rennen z tego co pamietam jest specjalista od ostrych startow automatem w Audi... niech sie wypowie smile.gif


Mój to był stary 5 biegowy tiptronic.. nie wiem jak jest z nowymi, ciężko mi coś powiedzieć smile.gif tamten wytrzymał z 30-40 startów tak myślę.. ale jego naprawa nie była droga w stosunku do wartości auta, nie było tragedii wink.gif


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Thu, 18 Mar 2010 - 08:07
Post #757


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





CYTAT(rennen @ Wed, 17 Mar 2010 - 10:09) *
Mój to był stary 5 biegowy tiptronic.. nie wiem jak jest z nowymi, ciężko mi coś powiedzieć smile.gif tamten wytrzymał z 30-40 startów tak myślę.. ale jego naprawa nie była droga w stosunku do wartości auta, nie było tragedii wink.gif

A3 1.9 TDI 130PS Tiptronic Strzelam z 2 pedałów conajmniej raz w tygodniu jeżdze nim 1.5roku 55tyś km i nic sie nie dzieje tongue.gif


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Thu, 18 Mar 2010 - 08:27
Post #758


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





CYTAT
Czacza, wlasnie ze teoretycznie nie potrzebujesz IAT bo calosc zalatwia goracy drut gdyz mierzy mase powietrza.

W wolnossaku nie potrzeba, w turbo wypadaloby zeby byl


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_chester240_*
post Thu, 18 Mar 2010 - 12:52
Post #759









Przy ITB stosuje sie dwie metody:
1. Albo Alpha-N(dawka paliwa jest ustalana na podstawie uchylenia przepustnicy i predkosci obrotowej silnika) plus czujnik temeperatury powietrza i MAP do korekcju baromertycznej (NIE podpiety do dolotu tylko mierzacy aktualne cisnienie powietrza)
2. Puszka zbiorcza i przeplywka jak np w SR20DET z GTI-R'a lub RB26DETT ze skylina

W silnikach doladowanych zwykle stosuje sie opcje 2 w wolnossakach opcja 1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wir
post Thu, 18 Mar 2010 - 23:15
Post #760


eMpowered
Dołączył: Thu, 18 March 2010





Witam wszystkich na forum,
Ciekawostka:
http://www.polskieradio.pl/nauka/strumiend...p;utm_campaign=
może takie coś będzie kiedyś adaptowane do ITB tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

713 Stron V  « < 36 37 38 39 40 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 29 April 2024 - 08:03