Shoutbox 0 nowych PW 


713 Stron V  « < 13 14 15 16 17 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Wombat
post Wed, 23 Dec 2009 - 16:15
Post #281


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





ustalmy poprostu że silnik benzynowy rozgrzewa sie szybciej i łatwiej nim ogrzać wnętrze i na tym poprzestańmy - bo dokładnie tyle potrzeba na nasze potrzeby.


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 23 Dec 2009 - 16:15
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
pieszy
post Wed, 23 Dec 2009 - 18:20
Post #282


Moderator
Dołączył: Wed, 10 November 2004
Skąd: N51 20' 11.8" ______E16 38' 1.0"





CYTAT(bajcik @ Wed, 23 Dec 2009 - 15:22) *
Czy wolno nam postawić takie założenie? Bo to prawie to samo co "załóżmy że cowboy się myli" wink.gif
(…)
Wolno.
W zasadzie całe te założenia, które zrobiłem to znalezienie części wspólnej właściwości benzyn i ON. To po to, aby uniknąć dyskusji o różnicach w tych właściwościach. I tak np. wartość opałowa benzyny to 43000-44000kJ/kg a ON to 36000-44000kJ/kg więc przyjąłem 44000.
Jedyna część wspólna której nie da się znaleźć to temperatura spalania.
Co do założenia o braku wpływy na otoczenie i otoczenia na silnik to po to, aby uniknąć dyskusji czy więcej ciepła ucieka wydechem czy przez chłodnicę wody.


CYTAT(bajcik @ Wed, 23 Dec 2009 - 15:22) *
(…)
W dyskusji zaczynam się gubić - pomimo że widza pieszego budzi większe zaufanie, to cowboy jest bardziej przekonywujący. rolleyes.gif
Wiesz, to jest tak jak z szczególną teorią względności Einsteina i wszystkim co wymyślono w fizyce po jej ogłoszeniu. Zagięcie czasoprzestrzeni, skrócenie długości, fotony mają masę. Toż to jakiś Star Trek albo inne wojny gwiezdne. Tylko kilka osób to rozumie.
Wyobraź sobie korytarz o długości jednego metra. Na początku i na końcu drzwi które nie mogą być otwarte jednocześnie a Ty się rozpędzasz do prędkości bliskiej prędkości światła biegnąc z kijem o długości 2 m. Einstein i inni fizycy udowodnili, że przebiegniesz. Oczywiście większość popuka się w głowę, ale jak to przelejesz w formie równań i wzorów na papier to dyskusje wśród rozumiejących te wzory umilkną. Całą reszta (ta która nie rozumie równań) i tak stwierdzi, że pewnie tak jest bo to przecież szczególna teoria względności Einsteina - TEGO Einsteina.
Oczywiście tutaj mamy do czynienia z wiele prostszym zagadnieniem, ale mechanizm jest ten sam. Ludzie, którzy mylą energię z ciepłem i mają za małą wiedzę z zakresu fizyki żeby sobie to poukładać będą się pukać w głowę. No chyba, że sam Gottlieb Daimler to powie jednak nawet wtedy nie będą tego rozumieli a jedynie przyjmą to za dogmat.
Dobra – koniec bo się zapędziłem na tereny psyche itp.

CYTAT(Wombat @ Wed, 23 Dec 2009 - 16:15) *
ustalmy poprostu że silnik benzynowy rozgrzewa sie szybciej i łatwiej nim ogrzać wnętrze i na tym poprzestańmy - bo dokładnie tyle potrzeba na nasze potrzeby.
Pytanie było o przyczyny tej różnicy, ale niech będzie.
Amen.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
staniekkk
post Wed, 23 Dec 2009 - 18:57
Post #283


Frequent User
Dołączył: Sun, 04 March 2007





CYTAT(pilachgt @ Tue, 22 Dec 2009 - 17:24) *
Ponawiam moje pytanie:
Czemu niektore samochody mają przepustnicę z 2 klapkami? np audi 2,3 20v
Czy to wynika z nieregularnego kształtu wlotu kolektora za przepustnicą, czy z jakichś innych powodów robiono takie przepustnice?

Miało to chyba za zadanie poprawę charakterystyki silnika w dolnym zakresie obrotów (spora liczba silników audi, o różnych pojemnościach, ze skracaniem dolotu, czy też bez ma taką przepustnicę).

Pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Wed, 23 Dec 2009 - 20:00
Post #284


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(pieszy @ Wed, 23 Dec 2009 - 18:20) *
Co do założenia o braku wpływy na otoczenie i otoczenia na silnik to po to, aby uniknąć dyskusji czy więcej ciepła ucieka wydechem czy przez chłodnicę wody.


czyli uniknąc dyskusji dokładnie na temat, który był przedmiotem sporu smile.gif
czyli czemu w silniku benzynowym więcej ciepła ucieka (zarówno do chłodnicy jak i przez wydech) niz w silniku diesla ? - to było przedmiotem rozważaniań

mozna tez przyjąć założenie, że mamy akurat takie dwa silniki, że temperatura spalania w silniku ZI i ZS jest taka sama ~2300K ? i co wtedy ? cała teoria nie trzyma sie kupy smile.gif

CYTAT(pieszy @ Wed, 23 Dec 2009 - 18:20) *
chyba, że sam Gottlieb Daimler to powie jednak nawet wtedy nie będą tego rozumieli a jedynie przyjmą to za dogmat.


z całym szacunkiem nie jesteś Daimlerem smile.gif, i nie da nic wypowiadanie skomplikownych teorii, przytaczanie zawiłych wzorów smile.gif

fakty są takie, że silnik benzynowy ma mniejsza sprawność, i żeby dostarczył taką samą moc trzeba mu dostarczyć wiecej paliwa, jak spali więcej paliwa to wiecej ciepła wydzieli, w tym równiez tego ktore ogrzewa atmosfere oraz blok silnika, a w nastepstwie płyn chlodniczy

to proste jak budowa cepa, jedną bryłką koksu nie ogrzejesz mieszkania, a 10kg węgla tak, mimo ze koks bardziej kaloryczny, ma wyzszą temp spalania itd

przecież żałożenie że ilośc energii / ciepła / nagrzania sie bloku silnika jak zwał tak zwał nie zalezy od ilości spalonego paliwa jest bardziej rewolucyjna niz teorie Einsteina smile.gif i ja sie nie dam przekonać, nie bede juz szukał wzorów na to ale ilość paliwa na pewno występuje we wzorze na ilość wytworzonej energii - w innym przypadku mielibysmy perpetum mobile

wiem że i tak sie do tego nie odniesiesz, bo ja mam manie słowa sprawność smile.gif i bedziesz bronił swojej teorii o temperaturze spalania benzyny i oleju napędowego jako głównej i jedynej słusznej teorii wyjasniającej zagadnienie

ja nie twierdzę że temperatura spalania nie ma wpływu na rozgrzewanie, bo nawet zaslepienie EGR w dieslu powoduje wolniejsze nagrzewanie - ale chodzi o prostą ogólną, generalną odpowiedź dlaczego silnika diesla wolniej się nagrzewają ?

nagrzewają sie wolniej bo mają tez z reguły bardziej masywny, cięższy blok, mają tez mniejsze obroty pracy, więc mniej paliwa spalają, niższe tarcie itd, jest wiele dodatkowych czynników..

na koniec zakończe dygresją, że Rudolf Diesel tez wyprzedził trochę swoje czasy...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
David333
post Wed, 23 Dec 2009 - 20:14
Post #285


Frequent User
Dołączył: Fri, 31 October 2008
Skąd: Gdańsk





CYTAT
mają tez mniejsze obroty pracy


Ale czy to naprawdę ma znaczenie, jeśli mówimy o rozgrzewaniu na wolnych obrotach? Czy może wolne obroty w silniku benzynowym są znacznie wyższe niż w silniku diesla?
Moje pytanie. smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pieszy
post Wed, 23 Dec 2009 - 22:08
Post #286


Moderator
Dołączył: Wed, 10 November 2004
Skąd: N51 20' 11.8" ______E16 38' 1.0"





Kuźwa, sam się sobie dziwię. Daję się ściągnąć z poziomem dyskusji do jakiegoś abstrakcyjnie nie merytorycznego poziomu, po czym jestem przygniatany argumentami adekwatnymi do tego poziomu.

CYTAT(cowboy @ Wed, 23 Dec 2009 - 20:00) *
(...)wiem że i tak sie do tego nie odniesiesz, bo ja mam manie słowa sprawność smile.gif i bedziesz bronił swojej teorii o temperaturze spalania benzyny i oleju napędowego jako głównej i jedynej słusznej teorii wyjasniającej zagadnienie
(...)
Sorry ale ciężko jest mi się odnosić do każdego idiotyzmu który napiszesz. Nawet tutaj walnąłeś babola. „Głównej i jedynej” – to się wyklucza. Jak jedynej to już nie głównej bo jak coś jest główne to coś innego musi być poboczne więc jest tego więcej a więcej niż jeden stoi w sprzeczności z „jedynej”.

Inny przykład:
CYTAT(cowboy @ Wed, 23 Dec 2009 - 20:00) *
(...)nagrzewają sie wolniej bo mają tez z reguły bardziej masywny, cięższy blok, mają tez mniejsze obroty pracy, więc mniej paliwa spalają, niższe tarcie itd, jest wiele dodatkowych czynników..(...)
Większy, masywniejszy blok oznacza większą pojemność cieplną a więc po nagrzaniu powinno już być łatwiej utrzymać temperaturę a z tym diesel też nie najlepiej sobie radzi. Jak to wytłumaczysz?
Co do innych dodatkowych czynników to są też takie, które przeszkadzają w niższym spalaniu – najważniejszym jest praca sprężania, która jest ZNACZNIE wyższa niż w benzynie.

I kolejny:
CYTAT(cowboy @ Wed, 23 Dec 2009 - 20:00) *
(...)przecież żałożenie że ilośc energii / ciepła / nagrzania sie bloku silnika jak zwał tak zwał nie zalezy od ilości spalonego paliwa jest bardziej rewolucyjna niz teorie Einsteina smile.gif i ja sie nie dam przekonać, nie bede juz szukał wzorów na to ale ilość paliwa na pewno występuje we wzorze na ilość wytworzonej energii - w innym przypadku mielibysmy perpetum mobile
(...)
Oczywiście, że zależy ale nie jest to główny czynnik a taką zdaje się teorię starasz się tu głosić.
Jeszcze raz powtarzam, że silnik nie generuje energii. Wzór, o którym myślisz (ciekawe gdzie byś to znalazł? LOL) jest wzorem składającym się z bardzo wielu czynników - dojście do końcowego wyniku to około 5 stron A4. Nie ma tam bezpośrednio czegoś takiego jak ilość paliwa. Jest za to objętość komory spalania, współczynnik napełnienia komory spalania, wartość opałowa mieszaniny palnej i wiele, wiele, wiele innych mających zdecydowanie większy wpływ na wynik końcowy niż to coś, czego tam nie ma.

A tu przeszedłeś sam siebie:
CYTAT(cowboy @ Wed, 23 Dec 2009 - 14:37) *
dodam tylko tyle, że gdyby silnik diesla chodził na benzynie to tez by się wolniej nagrzewał, a gdyby silnik benzynowy chodził na ropę tak samo szybko by się rogrzewał smile.gif

bo rogrzewanie tych silników nie zalezy głównie od rodzaju paliwa i jego temparetaury spalania (jako właściwość fizyczna), tylko zasady działania smile.gif

Po pierwsze – skąd taka rewolucyjna teoria, że diesel pracujący na benzynę nagrzewałby się tak samo i na odwrót? Sprawdziłeś to czy obliczyłeś? Większe bzdury nie słyszałem jak żyję.
Po drugie – nie wiedziałem, że ZI i ZS mają różne zasady działania. Jeżeli to coś więcej niż sposób zapłonu mieszanki to chętnie dowiem się więcej (LOL)


Spróbuję ostatni raz. Napisałeś, że:
CYTAT(cowboy @ Wed, 23 Dec 2009 - 20:00) *
(...)fakty są takie, że silnik benzynowy ma mniejsza sprawność, i żeby dostarczył taką samą moc trzeba mu dostarczyć wiecej paliwa, jak spali więcej paliwa to wiecej ciepła wydzieli, w tym równiez tego ktore ogrzewa atmosfere oraz blok silnika, a w nastepstwie płyn chłodniczy

to proste jak budowa cepa, jedną bryłką koksu nie ogrzejesz mieszkania, a 10kg węgla tak, mimo ze koks bardziej kaloryczny, ma wyzszą temp spalania itd
(...)
Przecież nie mówimy tutaj o różnicy rzedu „jedna baryłka” – „10kg węgla”. Mówimy o różnicy rzędu 0,1-0,2 litra/h lub 1-2 litrów/100km.
O ile więcej tego paliwa spali silnik benzynowy?
Załóżmy, że mówimy o godzinie pracy bez obciążenia. Prędkość obrotowa to 800obr/m.
Ile litrów spali benzyniak (np. 2.0 16V) ?
Ile litrów spali diesel (np. TDI 2.0 16V) ?

Jaka różnica Ci wyjdzie? 0,1litra? A może 0,2?
Czy ta różnica wytłumaczy wg Ciebie tak dużą różnicę w bilansie cieplnym? Czy 0,2 litra benzyny spalone przez godzinę da taką dużą różnicę że diesel nie może dogrzać sam siebie a benzyna ogrzewa siebie i jeszcze wnętrze samochodu.?

I proszę – chociaż raz ubierz swoje wywody w jakieś cyferki. Odszukaj te tajemnicze wzory którymi się odgrażasz. Wysil się do napisania czegoś więcej niż "diesel wydziela mniej ciepła bo mniej pali bo ma większą sprawność". Może wtedy zauważysz że piszesz herezje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bajcik
post Wed, 23 Dec 2009 - 22:41
Post #287


Super User
Dołączył: Sun, 12 February 2006
Skąd: centrum PL





CYTAT(pieszy @ Wed, 23 Dec 2009 - 18:20) *
Co do założenia o braku wpływy na otoczenie i otoczenia na silnik to po to, aby uniknąć dyskusji czy więcej ciepła ucieka wydechem czy przez chłodnicę wody..


Ciekawe zagadnienie. Wiesz jak to wygląda w dieslu i benzynie? I od jakich czynników zależy? Mierzył to ktoś?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Wed, 23 Dec 2009 - 23:01
Post #288


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(pieszy @ Wed, 23 Dec 2009 - 22:08) *
Sorry ale ciężko jest mi się odnosić do każdego idiotyzmu który napiszesz. Nawet tutaj walnąłeś babola. „Głównej i jedynej” – to się wyklucza. Jak jedynej to już nie głównej bo jak coś jest główne to coś innego musi być poboczne więc jest tego więcej a więcej niż jeden stoi w sprzeczności z „jedynej”.

Inny przykład:
Większy, masywniejszy blok oznacza większą pojemność cieplną a więc po nagrzaniu powinno już być łatwiej utrzymać temperaturę a z tym diesel też nie najlepiej sobie radzi. Jak to wytłumaczysz?


wiedziałem ze bedzie post w którym zostane nazwany po raz kolejny od idiotów, bedzie kilka razy LOL itd

do rzeczy (jestm po flaszce wiec znowu bedzies zmnie mógł łapac za słwo)

nie mówimy co sie stanie po nagrzaniu, tylko że się wolniej nagrzeje smile.gif


CYTAT(pieszy @ Wed, 23 Dec 2009 - 22:08) *
Załóżmy, że mówimy o godzinie pracy bez obciążenia. Prędkość obrotowa to 800obr/m.
Ile litrów spali benzyniak (np. 2.0 16V) ?
Ile litrów spali diesel (np. TDI 2.0 16V) ?

Jaka różnica Ci wyjdzie? 0,1litra? A może 0,2?
Czy ta różnica wytłumaczy wg Ciebie tak dużą różnicę w bilansie cieplnym? Czy 0,2 litra benzyny spalone przez godzinę da taką dużą różnicę że diesel nie może dogrzać sam siebie a benzyna ogrzewa siebie i jeszcze wnętrze samochodu.?

I proszę – chociaż raz ubierz swoje wywody w jakieś cyferki. Odszukaj te tajemnicze wzory którymi się odgrażasz. Wysil się do napisania czegoś więcej niż "diesel wydziela mniej ciepła bo mniej pali bo ma większą sprawność". Może wtedy zauważysz że piszesz herezje.


mówimy o nagrzewaniu sie silnika zimą, w normalnej eksploatacji

mamy 2,0 16V i 2,.0 TDI

mamy -10 stC na podówrku

odpalamy auta i przejeżdzamy normalnie 10km po miesice

ile spali 2 litrowa benzyna - stawiam ze 1,2 L - na ssaniu w taki mróz moja nowa corolla pali sredni 12L/100 km pojemnośc 1.6 132KM

ile spali 2.0 TDI (moj poprzedni golf palił 6L na 100 km w takich warunkach) wiec 2.0 TDI niech spali 0,75 L

1,2 - 0,75 nie równa się 0,2 tylko 0,45 smile.gif





--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wroniasty
post Wed, 23 Dec 2009 - 23:21
Post #289


Frequent User
Dołączył: Mon, 31 October 2005
Skąd: Białystok





Pieszy - mokre webasto spala około 0.25/0.5 litra benzyny na godzinę a płyn chłodniczy nagrzewa w kilka minut, więc te 0.5 litra może mieć spory wpływ na bilans cieplny silnika...


--------------------
MX-5 NB 1.8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pieszy
post Wed, 23 Dec 2009 - 23:59
Post #290


Moderator
Dołączył: Wed, 10 November 2004
Skąd: N51 20' 11.8" ______E16 38' 1.0"





Ale właśnie o to chodzi, że to nie jest nawet 0,5 l. Poza tym webasto jest zaprojektowane do produkcji ciepła z benzyny. Silnik spalinowy służy do napędzania auta a ciepło pogrzewające go podczas jego pracy jest tylko stratą. Do tego większość ciepła jest tracona przez spaliny (~30%). Dopiero na 2 miejscu listy strat w bilansie cieplnym stoi ciepło tracone na ogrzanie cieczy chłodzącej. Gdyby silnik był zaprojektowany do ogrzewania samego siebie lub innego urządzenia (jak webasto) to na 100% spaliny byłyby zimne, jego moc przekazywana na wał byłaby bardzo mała a zużycie paliwa dużo mniejsze.
Reasumując - nie można porównywać znaczenia jakiejś ilości paliwa na wydzielające sie ciepło dla 2 maszyn, z czego jedna służy do generowania ciepła a dla drugiej takie ciepło jest nie do końca porządanym efektem ubocznym. To tak, jakbyś porównywał grzejnik elektryczny do radiatora lodówki.

CYTAT(cowboy @ Wed, 23 Dec 2009 - 23:01) *
wiedziałem ze bedzie post w którym zostane nazwany po raz kolejny od idiotów, bedzie kilka razy LOL itd. (…)
Nie nazwałem Ciebie idiotą. Napisałem, że piszesz idiotyzmy. Różnica jest spora.
JP2 uważałem za bardzo mądrego i inteligentnego faceta ale moim zdaniem idiotyzmem było to, co mówił w krajach 3 Świata o antykoncepcji.

CYTAT(cowboy @ Wed, 23 Dec 2009 - 23:01) *
(…)
nie mówimy co sie stanie po nagrzaniu, tylko że się wolniej nagrzeje smile.gif
(…)
A co za różnica? Czy się wolniej nagrzewa, czy ma kłopoty z utrzymaniem temperatury – na jedno wychodzi. Za mało ciepła. Tak?
Właśnie po to aby wyeliminować wpływ takich czynników jak ssanie w benzynie nie mówimy o:
CYTAT(cowboy @ Wed, 23 Dec 2009 - 23:01) *
(…)
mówimy o nagrzewaniu sie silnika zimą, w normalnej eksploatacji
mamy 2,0 16V i 2,.0 TDI
mamy -10 stC na podówrku
odpalamy auta i przejeżdzamy normalnie 10km po miesice
ile spali 2 litrowa benzyna - stawiam ze 1,2 L - na ssaniu w taki mróz moja nowa corolla pali sredni 12L/100 km pojemnośc 1.6 132KM
ile spali 2.0 TDI (moj poprzedni golf palił 6L na 100 km w takich warunkach) wiec 2.0 TDI niech spali 0,75 L
1,2 - 0,75 nie równa się 0,2 tylko 0,45 smile.gif

Tylko mówimy o:
mamy 2,0 16V i 2,.0 TDI
mamy -10 stC na podówrku
Silniki pracują w stałych warunkach (po nagrzaniu) bez obciążenia (samochody stoją).
Ile w ciągu 1 godziny spali 2 litrowa benzyna?
Ile w ciągu 1 godziny spali 2.0 TDI?

Z tego co pamiętam benzyna powinna spalić około 0,8l.
Jaka będzie różnica?
Będę mocno zaskoczony jak mi ktoś udowodni, że więcej niż 0,2l. Czy różnica 0,2 l/h tłumaczy problem z dogrzaniem diesla?


[Edit: 01:25]
Pod prysznicem przyszedł mi do głowy jeszcze jeden pomysł. Może to Cię przekona (?).

Załóżmy, że masz 2 identyczne samochody z silnikiem 1.9TDI PD 115KM. Jednemu robisz lekki program na 125KM. Nie zmieniasz niczego w mechanice. Zużycie paliwa pozostaje bez zmian lub nawet spada - tak deklarują tunerzy a użytkownicy to potwierdzają. Mniej lub tyle samo pali a moc wzrosła czyli usprawniłeś go, podniosłeś mu sprawność. Mam nadzieję, że co do tego nie masz wątpliwości.
Teraz - zgodnie z zaproponowanymi przez Ciebie wcześniej warunkami - wyobraź sobie, że jest zima i -10'C. Uruchamiasz oba samochody i jedziesz dokładnie tą samą drogą, z tą samą prędkością, utrzymując identyczną prędkość obrotową silnika (te same biegi itd) nie przekraczając jednak 2000obr/m.
Który szybciej osiągnie 90"C? Wg Twojej teorii ten, który ma mniejszą sprawność, czyli 115KM (bez programu).
Tak naprawdę jednak oba będą się nagrzewały dokładnie tak samo. Dlaczego, skoro mają różną sprawność? Jak to wytłumaczysz?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Thu, 24 Dec 2009 - 00:06
Post #291


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





przerwę wam ta dyskusje wink.gif

moglby mi ktos powiedziec po co robi sie taki długi kolektor? skoro można zrobić krótszy również top mount równoodległościowy?
chociażby taki


czy brak miejsca? chociaz tutaj wyglada to jakby miejsca nie brakowało.


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
240Z
post Thu, 24 Dec 2009 - 01:34
Post #292


SHIFT_oldschool
Dołączył: Sun, 14 November 2004





Pozwolę sobie wrócić do tematu diesli i zadać pytanie (z góry przepraszam, jeśli nie doczytałem odpowiedzi na nie powyżej) - czy fakt, że w zimę nagrzewają się one wolniej niż benzyniaki łączy się w jakikolwiek sposób z niższą temperaturą ich spalin?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pieszy
post Thu, 24 Dec 2009 - 02:02
Post #293


Moderator
Dołączył: Wed, 10 November 2004
Skąd: N51 20' 11.8" ______E16 38' 1.0"





Tak. Przyczyny jednego i drugiego są dokładnie te same:
Po pierwsze - mniejsza temperatura spalania oleju napędowego,
Po drugie - wysoki współczynnik lambda, czyli nadmiaru powietrza w mieszance stechiometrycznej. Takie nadmiarowe powietrze nie bierze udziału w procesie spalania więc wpływa na obniżenie temperatury. Chłodzi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
240Z
post Thu, 24 Dec 2009 - 03:41
Post #294


SHIFT_oldschool
Dołączył: Sun, 14 November 2004





Podziękował. wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Thu, 24 Dec 2009 - 08:56
Post #295


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(pieszy @ Wed, 23 Dec 2009 - 23:59) *
[Edit: 01:25]
Pod prysznicem przyszedł mi do głowy jeszcze jeden pomysł. Może to Cię przekona (?).

Załóżmy, że masz 2 identyczne samochody z silnikiem 1.9TDI PD 115KM. Jednemu robisz lekki program na 125KM. Nie zmieniasz niczego w mechanice. Zużycie paliwa pozostaje bez zmian lub nawet spada - tak deklarują tunerzy a użytkownicy to potwierdzają. Mniej lub tyle samo pali a moc wzrosła czyli usprawniłeś go, podniosłeś mu sprawność. Mam nadzieję, że co do tego nie masz wątpliwości.
Teraz - zgodnie z zaproponowanymi przez Ciebie wcześniej warunkami - wyobraź sobie, że jest zima i -10'C. Uruchamiasz oba samochody i jedziesz dokładnie tą samą drogą, z tą samą prędkością, utrzymując identyczną prędkość obrotową silnika (te same biegi itd) nie przekraczając jednak 2000obr/m.
Który szybciej osiągnie 90"C? Wg Twojej teorii ten, który ma mniejszą sprawność, czyli 115KM (bez programu).
Tak naprawdę jednak oba będą się nagrzewały dokładnie tak samo. Dlaczego, skoro mają różną sprawność? Jak to wytłumaczysz?


polecam pod prysznicem myslenie o przyjemniejszych rzeczach, bo napisałeś teorie wyssane z palca LOL smile.gif


wg mojej teorii (a przede wszystkim praktyki) własnie tak jest !!! (eureka) - ja usiebie w golfie TDI robiłem tyle modów że mam praktyczne potwierdzenie !!

mam do pracy 4 km i po podniesieniu mocy i kolejnych modach coraz wolniej sie nagrzewał, jak jeździłem do 0,5-0,7 Bara dopóki olej nie osiągnał 70 st C

po podniesieniu mocy przez chiptuning zwiększa się sprawnosć i taki TDI bedzie sie wolniej nagrzewał przy delikatnej zimowej jeździe

co więcej nawet jak zaślepisz EGR to tez bedzie sie wolniej nagrzewał

sytuacja się zmieni jak zaczniesz po rozgrzaniu butować tego zachipowanego- wtedy dostanie dużo koksu i EGT rośnie w pizdu

wg Twojej teorii nie powinno - bo przeciez temperatura spalania oleju napędowego sie przeciez nie zmieniła wink.gif - doładowanie tez rośnie stosownie do dawki


CYTAT(pieszy @ Thu, 24 Dec 2009 - 02:02) *
Tak. Przyczyny jednego i drugiego są dokładnie te same:
Po pierwsze - mniejsza temperatura spalania oleju napędowego,
Po drugie - wysoki współczynnik lambda, czyli nadmiaru powietrza w mieszance stechiometrycznej. Takie nadmiarowe powietrze nie bierze udziału w procesie spalania więc wpływa na obniżenie temperatury. Chłodzi.



nie

po pierwsze wyższa sprawność diesla który spala mniej paliwa

reszta w kolejności jak napisał pieszy

pieszy:

wiesz jakie jest EGT np w 1.8T i 1.9 TDI - założmy seryjne silniki i jazdę ze stałą prędkością np 90 km/h - ile pokaże seryjny 1.8T 150KM a ile 1.9TDI 150KM ??

czyli wg Twojej teorii jak dmuchniemy 4-5 barów w silnik 1.9 TDI (zakładam że wytrzyma mechanicznie) to mozemy podlać gnoju na 300KM i powietrze nadmiarowe (cały czas bedzie AFR na poziomie 30) schłodzi nam silnik ? LOL

pogadaj ludźmi, którzy pomodzili TDI, jakie mają EGT i jak gwałtownie potrafi rosnąć

temp spalania oleju napędowego 2300K (niższa jak napisałeś o około 500K) jest i tak wystarczająco duża żeby EGT momentalnie skoczyło do 1000 st C !!

moze teraz porównamy teorię z praktyką, bo ja słaby jestem w wyprowadzaniu skomplikowanych wzorów ?

moze w koncu odpowiesz na moje pytanie jak to jest że wg Ciebie ilość spalonego paliwa nie ma wpływu na rogrzanie się silnika ?

temperatura spalania danego ciała to jest po prostu wartość fizyczna i tyle

jak spalisz jeden kawałek drewna które ma np temp spalanie 700 st C, jak spalisz ciężarówkę drewna to temperatura spalania bedzie taka sama i nie osiągniesz wiecej ! za to ilość energii / ciepła będzie nieporównywalna

to jest róznica pomiędzy temperaturą, a ciepłem !

mając wysoką temp spalania ale mało ciepła nie przegrzejesz o całego silnika, tylko będą małe lokalne nadtopienia - lokalnie wysoka temperatura o małej energii - czyli np spalanie stukowe

mając nawet niższą temp ale duuuużo ciepła - zmodzony grubo TDI, przegrzejesz cały silnik w pizdu

pozdrawiam wigilijnie !


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Thu, 24 Dec 2009 - 09:13
Post #296


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(pieszy @ Wed, 23 Dec 2009 - 23:59) *
Reasumując - nie można porównywać znaczenia jakiejś ilości paliwa na wydzielające sie ciepło dla 2 maszyn, z czego jedna służy do generowania ciepła a dla drugiej takie ciepło jest nie do końca porządanym efektem ubocznym.


pieszy: niedawno pisałeś że wydzielone ciepło to efekt porządany ? wink.gif

CYTAT(pieszy @ Wed, 23 Dec 2009 - 23:59) *
Tylko mówimy o:
mamy 2,0 16V i 2,.0 TDI
mamy -10 stC na podówrku
Silniki pracują w stałych warunkach (po nagrzaniu) bez obciążenia (samochody stoją).
Ile w ciągu 1 godziny spali 2 litrowa benzyna?
Ile w ciągu 1 godziny spali 2.0 TDI?

Z tego co pamiętam benzyna powinna spalić około 0,8l.
Jaka będzie różnica?
Będę mocno zaskoczony jak mi ktoś udowodni, że więcej niż 0,2l. Czy różnica 0,2 l/h tłumaczy problem z dogrzaniem diesla?


pieszy, nie ! mówimy o wolniejszym nagrzewaniu się diesli w normalniej jeździe - rozpatrujmy rzeczywiste przykłady a nie róbmy dziwnych założeń, o braku strat, czy nagrzewaniu się na wolnych obrotach - dlaczego ciągle nie odnosisz sie do moich zapytań, tylko odwracasz kota ogonem podając jakies akademickie przykłady popierające Twoją teorię ?

mi wyszło że benzyna spali 1,2L a diesel 0,75 po przejechaniu 10km w zimie w normalnej jeździ miejskiej - wynik wzięty z moich pomiarów silników o podobnej mocy około 140KM

czy róznica w spalaniu na poziomie 40% to mało !? - tyle własnie wychodzi w miescie jak benzyna jest na ssaniu

porównajmy to matematycznie

róznica w temperaturach spalania tych paliw jest na poziomie 20%, róznica w ilości spalonego paliwa na poziomie 40%

to co moze miec wiekszy wpływ na rogrzanie silnika ?

ja sie juz po tym poście poddaję jesli nie odpowiesz na moje pytania !

bo ja, potrafię przyznać że większa temp spalania ma duży wpływ, choć nie największy, a Ty za cholere nie mozesz skłonić sie ku temu że wiecej spalonego paliwa wygeneruje wiecej ciepła






--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Thu, 24 Dec 2009 - 09:17
Post #297


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(Neo3 @ Thu, 24 Dec 2009 - 00:06) *
przerwę wam ta dyskusje wink.gif

moglby mi ktos powiedziec po co robi sie taki długi kolektor? skoro można zrobić krótszy również top mount równoodległościowy?


boje sie teraz cokolwiek napisać smile.gif ale ja strzelam że długi kolektor dlatego, że ktoś chciał miec moc jak najwyżej, czyli wysoko zakręcić silink ?

kiedys gdzies taką teze usłyszałem, ale nie wiem czy to prawda, chętnie się dowiem ?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Thu, 24 Dec 2009 - 09:25
Post #298


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





panowie kłócicie sie a odpowiedź jest banalna
1. diesel, podczas pracy na wolnych:
a. paliwo rozgrzewa silnik podobnie jak w benzynie
b . paliwo rozgrzewa ładunek azotu i nadmiaru tlenu zasysanego z otoczenia i to w ilości jego pojemności (po to jest egr między innymi żeby nie chodził na nadmiarze powietrza). są to wartości znacznie większe niż w benzynie
2.diesel podczas jazdy ma mniejsze średnie obroty silnika i to około 1tyś o ile dobrze pamiętam, skoro tak to opory tarcia w silniku są dużo mniejsze przez co wydziela sie znacznie mniej ciepła
3. jest jeszcze jeden mały aspekt mianowicie diesel spręża czyste powietrze natomiast benzyniak mieszanke , szczególnie na zimnym silniku w benzyniaku duża ilość mieszanki przedostaje sie nieszczelnościami cylinder/tłok
wesołych świąt smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pieszy
post Thu, 24 Dec 2009 - 10:13
Post #299


Moderator
Dołączył: Wed, 10 November 2004
Skąd: N51 20' 11.8" ______E16 38' 1.0"





No proszę - ani słowa o sprawności.

CYTAT(cowboy @ Thu, 24 Dec 2009 - 09:13) *
pieszy: niedawno pisałeś że wydzielone ciepło to efekt porządany ? wink.gif
(...)

Tak, ale jak zwykle Ty tego nie zrozumiałeś. Silnik to maszyna cieplna więc ogólnie ciepło jest konieczne do jego funkjonowania.. Nieporządane jest ciepło, które idzie na ogrzewanie atmosfery a właściwie to, że to ciepło ogrzewa atmosferę nie powodując jeszcze większego wzrostu ciśnienia indykowanego.

CYTAT(cowboy @ Thu, 24 Dec 2009 - 09:13) *
(...)pieszy, nie ! mówimy o wolniejszym nagrzewaniu się diesli w normalniej jeździe - rozpatrujmy rzeczywiste przykłady a nie róbmy dziwnych założeń, o braku strat, czy nagrzewaniu się na wolnych obrotach - dlaczego ciągle nie odnosisz sie do moich zapytań, tylko odwracasz kota ogonem podając jakies akademickie przykłady popierające Twoją teorię ?
(...)
Problem w tym, że nie da się zawsze brać pod uwagę wszystkich czynników bo nie obliczysz niczego. Czy jak przy pomocy praw ogłoszonych przez Newtona rozpatrujesz na fizyce spadanie jabłka z jabłoni to bierzesz pod uwagę przyciąganie tego jabłka przez inne jabłka? Przez obserwatora? Przez słońce i inne ciała niebieskie. NIE bo byś tego nigdy nie policzył. Tak samo starałem się to przedstawić łopatologicznie Tobie. Niestety, jak zdarta płyta powtarzasz, że nie chcesz wirtualnych silników.

CYTAT(cowboy @ Thu, 24 Dec 2009 - 09:13) *
(...)mi wyszło że benzyna spali 1,2L a diesel 0,75 po przejechaniu 10km w zimie w normalnej jeździ miejskiej - wynik wzięty z moich pomiarów silników o podobnej mocy około 140KM
(...)
Wymagasz ode mnie ustosunkowania się do Twoich pomiarów a sam masz w dupie to co ja Ci napisałem o moich doświadczeniach. Jeszcze raz powtarzam pytanie: Dlaczego nie obciążona benzyna 2.0 ładnie trzyma temperaturę na dużym mrozie a 1.9TDI nawet jak ma 90’C to i tak szybko ją straci i już do niej nie wróci? Spalanie godzinowe różni się o max 0,2 l.
Czy 0,2 l/h tłumaczy tą różnicę?
OK, jak ktoś wyżej napisał webasto potrzebuje niewiele więcej na ogrzanie płynu chłodniczego. Ale ja nie mówię o ogrzaniu 5 litrów płynu. Ja mówię o ogrzaniu ponad 100kg metalu, płynu chłodniczego, oleju i jeszcze wnętrza samochodu.

CYTAT(cowboy @ Thu, 24 Dec 2009 - 09:13) *
(...)porównajmy to matematycznie

róznica w temperaturach spalania tych paliw jest na poziomie 20%, róznica w ilości spalonego paliwa na poziomie 40%
(...)

O tak, to jest bardzo matematyczne porównanie. Wiesz co to jest matematyka?
I Ty mi zarzucasz tworzenie wirtualnych maszyn, zakładanie że coś jest stałe lub nie ma wpływu na zachodzące zjawiska. Stary, w takim porównaniu pomijasz całą górę innych czynników mających wpływ na pracę silnika. Wbrew temu co Ci się wydaje silnik jest trochę bardziej skomplikowany od cepa, czy roweru.

Poza tym to nie tylko 20%, ale aż 500'C. Bagatelizujesz tą różnicę. Coś Ci zaproponuję. Masz 2 szklanki wody. Jedna ma 30 a druga 50'C. Wsadź do obu palce. Nic Ci się nie stanie bo różnica to tylko 20'C, tak?
Teraz do pierwszej szklanki nalej wodę o temperaturze 70'C a do drugiej 90'C. Różnaca wynosi znowu tylko 20'C, prawda? To wsadź tam palce.



CYTAT(cowboy @ Thu, 24 Dec 2009 - 09:13) *
(...)bo ja, potrafię przyznać że większa temp spalania ma duży wpływ, choć nie największy, a Ty za cholere nie mozesz skłonić sie ku temu że wiecej spalonego paliwa wygeneruje wiecej ciepła
Ależ zgadzam się z tym, ale nie jest to czynnik decydujący, ani nawet będący w pierwszej 3 „decydujących”. Zmienię zdanie jak mi odpowiesz na moje pytanie zadane wyżej – to o 0,2l/h.

CYTAT(cowboy @ Thu, 24 Dec 2009 - 09:13) *
(...)ja sie juz po tym poście poddaję jesli nie odpowiesz na moje pytania !
(...)

No właśnie - chyba pora dać spokój. Ja nie odpowiadam na Twoje pytania lub Ty nie rozumiesz odpowiedzi i na odwrót – Ty nie odpowiadasz na moje lub ja ich nie rozumiem. Jest to spór z tych nierozstrzygalnych bo i ciężko tu cokolwiek drugiej stronie udowodnić – zwłaszcza, że posługują się innymi językami. Przypomina to dialog głuchego z niewidomym.

Na dzisiaj dajmy spokój. Powróćmy do tej dyskusji dopiero wtedy, gdy znajdziemy niepodważalny dowód (jakąś porządną publikację, wypowiedź kogoś kompetentnego lub coś w tym stylu).

Wesołych Świąt.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
David333
post Thu, 24 Dec 2009 - 11:12
Post #300


Frequent User
Dołączył: Fri, 31 October 2008
Skąd: Gdańsk





Pacjent: Opel Astra 1.7 dti (y17dt) 01'
Objawy: Po przekręceniu kluczykiem silnik nie odpala, nawet nie kręci rozrusznikiem. Slychać tylko wyraźne 'pstryk' z okolic układu zapłonowego. Dodam, że akumulator jest nowy. Co to może być? Alternator?
Wesołych świąt. wink.gif

Edit:
Dodam, że auto świeżo po zmianie rozrządu, przejechało ~300km.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

713 Stron V  « < 13 14 15 16 17 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 29 April 2024 - 00:08