Shoutbox 0 nowych PW 


713 Stron V  « < 11 12 13 14 15 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
pinin
post Sun, 20 Dec 2009 - 23:33
Post #241


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





A powiedzcie mi panowie:
Mam auto, w którym śruby do przykręcania kół maja gwint M12/1.25. Czy jest możliwość np. wybrania całego gwintu w piaście ( czy czymkolwiek innym ) i zastosowania szpilek M12/1.5? W focusie szpilki mam na wcisk, w piaście nie ma gwintu - czy taki patent mogę zastosować do rozwiązania w/w problemu?


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 20 Dec 2009 - 23:33
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Feluke
post Sun, 20 Dec 2009 - 23:37
Post #242


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT(Wombat @ Sun, 20 Dec 2009 - 22:43) *
to że mając 3k rpm skracasz ten etap bo rozgrzewa sie szybciej

To po pierwsze a po drugie to przy 3k masz duzo wieksza predkosc powietrza w kanale i paliwo po wtrysnieciu przez wtryskiwacz zamiast osiadać na zaworze/ściankach to jest porywane przez struge powietrza w postaci rozpylonej. Najlepiej jest odpalic autko, dac mu parenascie sekund zeby olej zaczal dobrze krazyc i ruszamy w droge z wylaczonym ogrzewaniem dopoki auto sie nie nagrzeje po czym dopiero odpalamy ogrzewanie.
Perfekcyjnie to jak by miec webasto i wczesniej odpalic je zeby sie nagrzal silnik i wnetrze. biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
unreall
post Sun, 20 Dec 2009 - 23:53
Post #243


Frequent User
Dołączył: Tue, 30 March 2004
Skąd: Warszawa





Co do oleju. Olej ze spadkiem temperatury staje się gęstszy i bardziej lepki, niestety jako że coś jest gęstsze to rozumujemy łopatologicznie że np. dłużej się wylewa z naczynia. A to właśnie jest lepkość a nie gęstość. Gęstość oleju niewiele zmienia się z temperaturą (proste doświadczenie, litr ciepłego oleju zostawmy w menzurce i poczekajmy aż się schłodzi do abstrakcyjnych -19 które mamy za oknem, objętość okaże się bardzo podobna).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Mon, 21 Dec 2009 - 00:23
Post #244


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





miałem kiedyś przyjamność robić dolewke oleju przy -25 stopniach (gubił po lekkim dzwonie przez uszczelke pod chłodnicą oleju). Olej trzymany w bagażniku całą noc musiał miec z -20 na spoko.
I co mnie mocno zdziwiło wcale nie był jak zupa. Lało sie doskonale a smarował... że hej - jakąś nikczemną ilością która mi została na ręku przy zakręceniu korka wlewu lub baniaka udało mi sie wysmarować pare rekawiczek, kurtke, kierownice, ręce pod rękawiczkami


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Mon, 21 Dec 2009 - 07:40
Post #245


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Jak ktos bardzo chce zobaczyc to o czym napisal Wombat to polecam sprawdzic sobie olej w aucie, ktore np. stalo cala noc na mrozie -20. Na bagnecie wcale nie bedzie zupy...


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamil.k
post Mon, 21 Dec 2009 - 21:06
Post #246


Forum Killer
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: Piotrków Trybunalski





jak juz jestesmy prz nagrzewaniu auta podczas jazyd to w czym tkwi roznica ze jedne auta nagrzewa sie szybciej a drugie wolniej ?? co ma decymujacy wplyw ??

na innym forum ktos napisal ze im wieksza sprawnosc tym wolniej sie silnik nagrzewa i nowe turbodiesle slabo grzeja.prawda to ??


--------------------
Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ictus
post Mon, 21 Dec 2009 - 21:17
Post #247


FotoPstryk
Dołączył: Wed, 02 March 2005
Skąd: Olsztyn





tez mnie to zawsze ciekawilo... szczegolnie czemu tak szybko subaraki lapia temperature??


--------------------
www.slubfotki.pl - Najszybszy fotograf ślubny
www.ictus.cba.pl - fajne fotki motoryzacyjne
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pilachgt
post Mon, 21 Dec 2009 - 22:39
Post #248


Forum Killer
Dołączył: Wed, 04 February 2004
Skąd: Lublin





Czemu niektore samochody mają przepustnicę z 2 klapkami? np audi 2,3 20v
czy to wynika z nieregularnego kształtu wlotu kolektora za przepustnicą, czy z jakichś innych powodów robiono takie przepustnice?


--------------------
taniekola.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maxZ
post Tue, 22 Dec 2009 - 00:35
Post #249


Frequent User
Dołączył: Wed, 15 November 2006
Skąd: Warszawa/Poznan





CYTAT(kamil.k @ Mon, 21 Dec 2009 - 21:06) *
jak juz jestesmy prz nagrzewaniu auta podczas jazyd to w czym tkwi roznica ze jedne auta nagrzewa sie szybciej a drugie wolniej ?? co ma decymujacy wplyw ??

na innym forum ktos napisal ze im wieksza sprawnosc tym wolniej sie silnik nagrzewa i nowe turbodiesle slabo grzeja.prawda to ??



Na pytanie nie udziele pełnej odpowiedzi, ale dzisiaj analizując tą kwestie w moim mercedesie zauważyłem że wiatrak jest w nim na stałe podpięty pod pasek, nie posiada VISCO i w związku z tym chłodzi nawet zimny silnik.


--------------------
___/==\*/==\___\ 75 nowy nabytek, wymaga trochę pracy

(Oo( =I= )oO) 123 perfect condition
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tonku
post Tue, 22 Dec 2009 - 09:43
Post #250


User
Dołączył: Thu, 14 June 2007





CYTAT(maxZ @ Tue, 22 Dec 2009 - 00:35) *
Na pytanie nie udziele pełnej odpowiedzi, ale dzisiaj analizując tą kwestie w moim mercedesie zauważyłem że wiatrak jest w nim na stałe podpięty pod pasek, nie posiada VISCO i w związku z tym chłodzi nawet zimny silnik.

ale zimny silnik nie puszcza płynu dużym obiegiem(przez chłodnice)więc nie za bardzo mu to przeszkadza.chyba że masz na myśli przeciąg który powoduje sam wentylator biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
the.wolf
post Tue, 22 Dec 2009 - 10:30
Post #251


EJ205 USER
Dołączył: Sat, 21 June 2003
Skąd: WuWuA-WaWeR





szybkosc nagrzewania to chyba kwestia konstukcji bloku silnika....


--------------------
W205 OM654 Daily
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Tue, 22 Dec 2009 - 10:56
Post #252


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





CYTAT
jak juz jestesmy prz nagrzewaniu auta podczas jazyd to w czym tkwi roznica ze jedne auta nagrzewa sie szybciej a drugie wolniej ?? co ma decymujacy wplyw ??

Oprócz własnie typu silnika diesel/benzyna to cała reszta to konstrukcja i wydajność układu chłodzenia oraz materiały z jakich jest wykonany silnik i układ chłodzenia. Czyli jak szybko ciepło "przeniknie" przez ścianki głowicy do płaszcza wodnego

Układ chłodzenia ma skończoną pojemność cieplną - tzn może przyjąć tylko jakąś ilość ciepła zanim sam zacznie sie szybko ogrzewać. Na etapie rozgrzewania silnika porządane jest aby ta pojemność była mała - żeby silnik szybko sie nagrzał - stąd "mały obieg" - żeby silnik oprócz samego siebie nie musiał rozgrzewać jeszcze kilku kg płynu. Pojemniejszy "mały obieg" to dłuższe nagrzewanie.
Ale silnik samochodu produkuje potworne ilości ciepła (w końcu jest silnikiem cieplnym o spalaniu wewnętrzynym)- zwłaszcza benzyna ma duże straty tego ciepła (straty -to jest całe ciepło nie zamienione na prace i koniki mechaniczne) i trzeba to ciepło odprowadzić. Na skuteczne odprowadzenie potrzebna jest wieksza ilość płynu która i tak jest za mała (duży obieg) . Dlatego z tego płynu to ciepło jest "wyciągane" w powietrze poprzez chłodnice.
Cała reszta to kompromis pomiedzy pojemnością małego obiegu, dużego obiegu, i przepustowością termostatu i wydajnością chłodnicy.

Mały i słabo wymyślony układ bedzie bardzo czuły na wszelkie warunki zewnetrzne - tzn szybko sie bedzie nagrzewał "na full" i jakby nie wiatraki wymuszające przyspieszone studzenie chłodnicy temperatura by rosła. Będzie też rosła w upalny dzień w korku gdzie nawet obieg powietrza wymuszony wiatrakiem może być zbyt mały.
Duży i pojemny układ chłodzenia daje pewną "stabilność temperaturową" tzn jest w stanie zmagazynować i odprowadzić na tyle dużo ciepła że chwilowe zmiany (wzrost obciążenia, przysłonięcie chłodnicy albo dla odmiany gwałtowne schłodzenie chłodnicy lub np: otwarcie nagrzewnicy która jest dodatkową chłodnicą) nie powodują od razu znaczącej zmiany temperatury w układzie - na logike: 2L ciepłej wody dłużej trzymają temperature niż szklnka wody - trzeba też dostarczyc więcej ciepła żeby tą wode ogrzać.
Jeżeli ma wydajną chłodnice to nawet nie musi odpalac wiatraka - wystarczy że termostat puści wiecej płynu na chłodnice i wystarczy.
I fajnie mieć taki układ bo trudno zagotowac płyn, chyba że termostat sie w nim nie domyka - wtedy cały czas za dużo płynu leci na chłodnice, studzi sie i układ jest za zimny. Co prawda lepsze to niż przegrzanie ale pali wtedy więcej.


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maxZ
post Tue, 22 Dec 2009 - 12:45
Post #253


Frequent User
Dołączył: Wed, 15 November 2006
Skąd: Warszawa/Poznan





CYTAT(tonku @ Tue, 22 Dec 2009 - 09:43) *
ale zimny silnik nie puszcza płynu dużym obiegiem(przez chłodnice)więc nie za bardzo mu to przeszkadza.chyba że masz na myśli przeciąg który powoduje sam wentylator biggrin.gif


Ok, głupotę troche palnąłem.
Byłem tak podniecony swoim odkryciem że nie przyjżałem się mu ze wszystkich stron wink.gif

EDIT: Pozwole sobie pociągnąć jeszce troche ten temat. Skoo przyjmiemy że celem utrzymania temperatury silnika nie niższej niż optymalna (nie mówie tu o chłodzeniu) nie potrzebójemy wogóle chłodnicy to dlaczego bywa ona przez użytkowników zasłaniana (najczęstszy przykład Stary z gustowną plandeką na atrapie)?


--------------------
___/==\*/==\___\ 75 nowy nabytek, wymaga trochę pracy

(Oo( =I= )oO) 123 perfect condition
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tonku
post Tue, 22 Dec 2009 - 13:29
Post #254


User
Dołączył: Thu, 14 June 2007





CYTAT(maxZ @ Tue, 22 Dec 2009 - 12:45) *
EDIT: Pozwole sobie pociągnąć jeszce troche ten temat. Skoo przyjmiemy że celem utrzymania temperatury silnika nie niższej niż optymalna (nie mówie tu o chłodzeniu) nie potrzebójemy wogóle chłodnicy to dlaczego bywa ona przez użytkowników zasłaniana (najczęstszy przykład Stary z gustowną plandeką na atrapie)?

jeżeli ma sprawny termostat,i obieg płynu nie idzie odrazu na chłodnice,to wydaje mi się że zasłaniają wlot aby jak najwięcej odizolować silnik od zimna.
czyli zimne powietrze nie wlatuje w takiej ilości pod maske i silnik(blok) ogrzewa się również w jakimś stopniu od choćby kolektora wydechowego.po unieruchomieniu silnika też w jakimś znikomym stopniu pózniej się wyziębi.
to tylko moja teoria na ten temat wink.gif
nigdy tego nie stosowałem i również nie pytałem "po co?"kierowników zasłaniających wlot powietrza w zimie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Tue, 22 Dec 2009 - 13:43
Post #255


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





a) bo są głupi
cool.gif bo maja gówniane układy chłodzenia
c) bo mają niesprawne układy chłodzenia

bo mają takie przedmuchy z komory silnika do kabiny że jak se zasłonią głowny wlot powietrza to im mniej po nogach wieje smile.gif


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Tue, 22 Dec 2009 - 13:50
Post #256


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(Wombat @ Tue, 22 Dec 2009 - 10:56) *
Ale silnik samochodu produkuje potworne ilości ciepła (w końcu jest silnikiem cieplnym o spalaniu wewnętrzynym)- zwłaszcza benzyna ma duże straty tego ciepła (straty -to jest całe ciepło nie zamienione na prace i koniki mechaniczne) i trzeba to ciepło odprowadzić.


ciepło jest efektem ubocznym

benzyna ma mniejszą sprawność i dlatego więcej wydziela ciepła i szybciej sie nagrzewa

diesel ma większą sprawność - tzn więcej energii, którą ma dostarczone w paliwie zamienia na moc, która idzie na koła, a mniej na ciepło i stąd dłużej się rozgrzewa


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pieszy
post Tue, 22 Dec 2009 - 14:01
Post #257


Moderator
Dołączył: Wed, 10 November 2004
Skąd: N51 20' 11.8" ______E16 38' 1.0"





CYTAT(cowboy @ Tue, 22 Dec 2009 - 13:50) *
ciepło jest efektem ubocznym

benzyna ma mniejszą sprawność i dlatego więcej wydziela ciepła i szybciej sie nagrzewa

diesel ma większą sprawność - tzn więcej energii, którą ma dostarczone w paliwie zamienia na moc, która idzie na koła, a mniej na ciepło i stąd dłużej się rozgrzewa

Ciepło nie jest efektem ubocznym. Ciepło jest efektem docelowym (głónym, porządanym itd) - w końcu to jest silnik cieplny o spalaniu wewnętrznym. Problem jest tylko w tym, że nie da się wykorzystać całego ciepła a to co nie zostaje wykorzystane to właśnie straty.

Paliwa (benzyna i "diesel") nie mają sprawności. Mogą mieć kaloryczność ale zapewne nie o to Ci chodziło.
Różną sprawność mają silniki o różnym zasilaniu (benzyna vs ON) - przeważnie na korzyść tego drugiego.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Tue, 22 Dec 2009 - 14:21
Post #258


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(pieszy @ Tue, 22 Dec 2009 - 14:01) *
Ciepło nie jest efektem ubocznym. Ciepło jest efektem docelowym (głónym, porządanym itd) - w końcu to jest silnik cieplny o spalaniu wewnętrznym. Problem jest tylko w tym, że nie da się wykorzystać całego ciepła a to co nie zostaje wykorzystane to właśnie straty.

Paliwa (benzyna i "diesel") nie mają sprawności. Mogą mieć kaloryczność ale zapewne nie o to Ci chodziło.
Różną sprawność mają silniki o różnym zasilaniu (benzyna vs ON) - przeważnie na korzyść tego drugiego.


pisząc benzyna i diesel miałem na mysli oczywiście silniki smile.gif to chyba wynika z kontekstu ? [edit: nie mozna paliwu przeciez dostarczyc paliwa - czytanie ze zrozumieniem wink.gif ]

diesel około 40% benzyna około 35%

tak samo ciepło - chodziło mi o ciepło które idzie w wydech itd , czyli to które jest tracone... bo mowa była o nagrzewaniu się silników

takich rzeczy nie trzeba chyba rozbijać na atomy na forum motoryzacyjnym ? smile.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pieszy
post Tue, 22 Dec 2009 - 15:25
Post #259


Moderator
Dołączył: Wed, 10 November 2004
Skąd: N51 20' 11.8" ______E16 38' 1.0"





Nie nadążam za Twoimi skrótami wink.gif

A żeby nie było całkiem OT - to że silnik o zapłonie samoczynnym (diesel) nagrzewa się dłużej jest raczej rezultatem jego niższej temperatury pracy. Chodzi mi o temperaturę generowaną w cylindrze w procesie spalania mieszanki. Przyjmuje się, że Tmax (temperatura maksymalna) wynosi:
- 2400-2800K dla silników ZI (benzyna)
- 1900-2300K dla silników ZS (diesel)
Spora różnica a do tego ZI pracuje w wyższym zakresie obrotów.

Co do bilansu cieplnego silnika - fajnie to obrazuje ten wykres Sankeya:

gdzie:
Qch - straty wyloty (27-38%),
Qw+Qns - straty chłodzenia (26-32%),
Qot - straty oporów ruchu (7-10%)
Qe - ciepło użyteczne (24-38%).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Tue, 22 Dec 2009 - 16:20
Post #260


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(pieszy @ Tue, 22 Dec 2009 - 15:25) *
Nie nadążam za Twoimi skrótami wink.gif

A żeby nie było całkiem OT - to że silnik o zapłonie samoczynnym (diesel) nagrzewa się dłużej jest raczej rezultatem jego niższej temperatury pracy. Chodzi mi o temperaturę generowaną w cylindrze w procesie spalania mieszanki. Przyjmuje się, że Tmax (temperatura maksymalna) wynosi:
- 2400-2800K dla silników ZI (benzyna)
- 1900-2300K dla silników ZS (diesel)
Spora różnica a do tego ZI pracuje w wyższym zakresie obrotów.

Co do bilansu cieplnego silnika - fajnie to obrazuje ten wykres Sankeya:

gdzie:
Qch - straty wyloty (27-38%),
Qw+Qns - straty chłodzenia (26-32%),
Qot - straty oporów ruchu (7-10%)
Qe - ciepło użyteczne (24-38%).


to nie skróty, to wynika z kontekstu, zacytowałem przedmówcę, który pisał o stratach ciepła smile.gif

ale żeby nie było OT po prostu silnik spalinowy z zapłonem iskrowym jako ten o mniejszej sprawności generuje większe straty ciepła niż silnik z zapłonem samoczynnym, ciepła - czyli energii, którą przekazuje m. in. do układu chłodzenia

sama temperatura spalania jako taka nie musi swiadczyć o tym ile tej energii zostanie przekazane w postaci strat, czyli zmarnowanych na ogrzanie płynu chłodzącego, spalin itd - ważne ile się ciepła wydzieli... innymi słowami do ogrzania silnika nie temperatura spalania danego paliwa jest ważna ale ilość wydzielanego ciepła....albo rzeczywiście spałem na fizyce smile.gif

btw: egt w dieslu tez moze spokojnie osiagać wartości 1000 st C


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

713 Stron V  « < 11 12 13 14 15 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 29 April 2024 - 07:39