Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi... |
Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi... |
Thu, 17 Dec 2009 - 19:51
Post
#221
|
|
Forum Clubber Dołączył: Sun, 09 March 2003 Skąd: Londyn |
Dzieki.
Tak z ciekawosci - co jeszcze mozna miec podgrzewane? I czy sa fotele ktore cale grzeja? W Voyagerze mam siedzenie i kawalek oparcia, w Omedze kiedys mialem tylko siedzenie. |
|
|
Wspieraj forum |
Thu, 17 Dec 2009 - 19:51
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Thu, 17 Dec 2009 - 22:15
Post
#222
|
|
Super User Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: pomorze |
grzana kierownica wystepuje tez w e39
ja mam grzane fotele w e46 (cale siedzisko + uda + ledzwie) -------------------- najwazniejsze aby nasze dzieci mialy bogatych rodzicow
|
|
|
gość_k-meal_* |
Sun, 20 Dec 2009 - 14:43
Post
#223
|
|
Mam 2 pytania:
1. Temat byl juz poruszany, ale tylko odnosnie PB, a mnie interesuje czy odpalenie diesla, zostawienie go na biegu jalowym na kilka minut i dopiero jazda ma jakis negatywny wplyw na podzespoly, tak jak w przypadku benzyny? 2. Czy wszystkie Pedzety 307/407 w kombi sa oznaczone SW czy tez SW to jakas bardziej wypasna wersja? Pozdrawiam. |
|
|
Sun, 20 Dec 2009 - 14:53
Post
#224
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa |
K-meal :
@1 tak, podobnie jak w benzynie jest to szkodliwe dla silnika, szczególnie przy dieslach z FAP'em, który wogóle nie lubi pracować bez obciążenia @2 307 były i kombi i SW (bardziej wypasione), 407 wszystkie SW |
|
|
Sun, 20 Dec 2009 - 15:15
Post
#225
|
|
Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus |
CYTAT Tak z ciekawosci - co jeszcze mozna miec podgrzewane? podgrzewane to nie wiem co może być jeszcze - przednia i tylna szyba, kierownica, gałka zmiany biegów, siedzenia i lusterka, ew szyber, zamki, spryskiwacze (nawet mercedes z 1982 roku). Natomiast co do wynalazków to dla mnie prym wiodą: - klimatyzacja dbająca o zachowanie odpowiedniej wilgotności wewnątrz samochodu (klima jak wiadomo osusza) oraz zapach z mozliwością wyboru pomiedzy kilkoma - utradzwiękowe systemy czyszczenia lusterek, "strząsacze deszczu" (toytoya, lex). Wygląda to jak eksplozja wody na szkłach lusterek. Bayer. - system wytlumienia wnętrza polegający na odtworzenie dzwięków z silnika i innych "zewnętrznych" w przeciwfazie z systemu audio - dzięki czemu fale dzwiękowe wzajemnie znoszą sie i jest cisza. Generalnie ilość gadżetów i patentów które małe żółte łapki powciskały do samochodów sprzed 20 lat (roczniki 1987-1990) i ich stopień zaawansowania zabija w odniesieniu do rynku europejskiego i USA. w 1989 roku nawet zakichany civic kanciasty mogł mieć w opcji KOLOROWĄ nawigacje z DOTYKOWYM ekranem. -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
gość_k-meal_* |
Sun, 20 Dec 2009 - 15:19
Post
#226
|
|
ju-by, dzieki za info.
Wombat, te wynalazki sa u Ciebie w lexie czy w nowszych modelach? |
|
|
Sun, 20 Dec 2009 - 19:21
Post
#227
|
|
Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno |
ju-by, dzieki za info. Wombat, te wynalazki sa u Ciebie w lexie czy w nowszych modelach? Większość tylko JDM. Ale takie radio miałem w 99 SC300, w tym 97 tego nie ma. -------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
Sun, 20 Dec 2009 - 19:47
Post
#228
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 18 June 2008 Skąd: Łódź |
Wiem już ze odpalanie auta i trzymanie na jałowym do rozgrzania jest szkodliwe - podobno. Możektoś napisałby o co konkretnie chodzi, jakie podzespoły się psują itd Wiem, że nie wolno silnika przeciążać na zbyt wysokich obrotach na zimnym silniku. Ale co niby miałoby sie uszkodzic bez obciążenia?
Ja odpalam ,wyjezdzam z garazu, przejade 300m i zatrzymuje sie na chwile (zabieram po drodze kogos) okolo minute, czasami dwie a czasami wcale. Nie gasze wtedy silnika (podobno czeste odpalanie i gaszenie zużywa bardziej rozrusznik?) poza tym jest zima, gasze swiatla i stoje tak chwile. Pozdrawiam. |
|
|
Sun, 20 Dec 2009 - 20:11
Post
#229
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Piotrków Trybunalski |
glownie chodzi o to ze scianki cylindra sa tak zimne ze paliwo ktore tam sie dostaje skrapla sie i moze przedostawac sie do oleju i go rozcienczac a przy okazji zmywac film olejowy ze scianek cylindra przez co tloki nie sa dobrze smarowane
drugi problem to slabe smarowanie.olej jest gesty wiec nie dociera tak szybko wszedzie i pierwsze kilkanascie sekund potrzeba zeby sie olej uplynnil.po prostu pompa oleju go troche miksuje itd. co do wysokich obroow na zimnym silniku to tez problem jest ze smarowaniem tylko w druga strone ,olej jest gesty a wiec nie ucieka z tych wszyskich szczelin z ktorych ucieka normalnie z tak szybkoscia jak w normalnych warunkach, wtedy cisnienie oleju moze byc zbyt duze i od tego cisnienia moze np. peknac wal lub jak jest hydrauliczne regulacja luzu moze stac cos z zaworami -------------------- Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
|
|
|
Sun, 20 Dec 2009 - 21:14
Post
#230
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz |
alej nie zmienia gęstości tylko lepkość wraz z temperaturą
-------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
Sun, 20 Dec 2009 - 21:27
Post
#231
|
|
Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno |
alej nie zmienia gęstości tylko lepkość wraz z temperaturą Jak to nie? Chyba że źle rozumiem pojęcie gęstości. Jak wezmę butelkę oleju stojącą w garażu gdzie jest dajmy na to koło zera stopni, to olej jest dużo gęstszy. -------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
Sun, 20 Dec 2009 - 21:35
Post
#232
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz |
-------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
Sun, 20 Dec 2009 - 21:42
Post
#233
|
|
Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno |
CYTAT Gęstość większości substancji zmniejsza się wraz ze wzrostem temperatury (jednym z wyjątków jest woda w temperaturze poniżej 4°C). Zjawisko to wynika z rozszerzalności cieplnej ciał. A więc ? -------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
Sun, 20 Dec 2009 - 21:47
Post
#234
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz |
więc w przypadku oleju co sie zmienia jego masa czy jego objętość ze taka duża róznica jest na zimnym i na cieplym?
-------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
Sun, 20 Dec 2009 - 21:50
Post
#235
|
|
Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno |
Zimny olej krzepnie, wiec obstawiam że zmniejszy sie jego objetość
-------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
Sun, 20 Dec 2009 - 22:01
Post
#236
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz |
tak w ~-40 w złym kierunku idziesz..
idąc tym tokiem rozumowania dziwnym by bylo ze producenci klasyfikują oleje na podstawie lepkości(w skrócie) nie gęstości. -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
Sun, 20 Dec 2009 - 22:16
Post
#237
|
|
Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno |
Opieram to tylko na swojej obserwacji, oleju który ma powiedzmy 0 stopni a tego który ma 25 stopni. Według Ciebie oleje w różnej temperaturze mają tą samą gęstość tylko inną lepkość ?
-------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
Sun, 20 Dec 2009 - 22:40
Post
#238
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 23 September 2008 Skąd: Stolica |
glownie chodzi o to ze scianki cylindra sa tak zimne ze paliwo ktore tam sie dostaje skrapla sie i moze przedostawac sie do oleju i go rozcienczac a przy okazji zmywac film olejowy ze scianek cylindra przez co tloki nie sa dobrze smarowane no dobra, ale co za różnica czy mamy wolne obroty czy np. 3k rpm skoro paliwo i tak miesza się z olejem na zimnym silniku?? -------------------- Łukasz
|
|
|
Sun, 20 Dec 2009 - 22:43
Post
#239
|
|
Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus |
to że mając 3k rpm skracasz ten etap bo rozgrzewa sie szybciej
-------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
Sun, 20 Dec 2009 - 22:49
Post
#240
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz |
nie beemix, fakt źle sie na poczatku wyraziłem mówiąc ze to nie gęstość sie nie zmienia (zmieniać moze sie nieznacznie) lecz miałem na myśli to że nie ona ma wpływ na waunki pracy silnika. To własnie lepkość która zmienia sie zależnie od temperatury powoduje np. zwiększenie oporów przy zimnym silniku jak i zrywanie filmu olejowego w zbyt wysokiej temperaturze.
-------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 29 April 2024 - 00:30 |