zamiana automata na manuala |
zamiana automata na manuala |
Fri, 30 Oct 2009 - 20:19
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 10 September 2007 |
witam. interesuje mnie gotowy przepis jak zrobic i co jest potrzebne, zeby w e36 coupe (m50b25 vanos) wrzucic zamiast automatica zwyklego manuala???
po kasacji poprzedniej kupilem nastepna ale ze skrzynia dla leniwych, potrzebuje jednak pilnie manuala p.s. takie pytanie na marginesie ile taki automat zniesie? i czy to normalne ze w automacie na jalowym silnik znaczaco wolniej wkreca sie na obroty, to chyba juz czwarte auto, za kazdym innego producenta i manual bez porownania..."lepszy". -------------------- m50b25 vanos i EATON juz pompuje jak trzeba :)
|
|
|
Wspieraj forum |
Fri, 30 Oct 2009 - 20:19
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Sun, 01 Nov 2009 - 15:19
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 |
automat niestety niewiele zniesie, to nie są skrzynie do sportu, modyfikacji i upalania. Co do wolniejszego wkrecania sie na jałowych to nie jest normalne, przynajmniej ja sie jeszcze z czyms takim w bmw nie spotkałem.
Co do przerobki, to roboty jest troche, potrzebujesz skrzynia z kompletnym sprzeglem,dwumasem lozysko na wał hydraulike sprzegla, pedaly wal,dyfer poduszke pod skrzynie mechanizm uruchamiania biegow, galke czujnik swiatel cofania i pewnie jeszcze kilka pierdół poza tym trzeba zrobic drobną modyfikacje elektroniki ogolnie zabawy jest troche, przerabialem temat w 540, niby wszystko ładnie pasuje ale trzeba się troche pobawić pzdr |
|
|
Sun, 01 Nov 2009 - 19:39
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 10 September 2007 |
na czym polega modyfikacja elektroniki. graty na przerobke mam praktycznie wszystkie, nurtuje mnie tylko o jakie lozysko chodzi. czy o te co jest w wale i wchodzi do niego walek od skrzynki? czujnik swiatel cofania jest wkrecony w skrzynke?[/quote] -------------------- m50b25 vanos i EATON juz pompuje jak trzeba :)
|
|
|
Sun, 01 Nov 2009 - 23:40
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 10 February 2005 Skąd: Wałcz / Londyn |
na czym polega modyfikacja elektroniki. graty na przerobke mam praktycznie wszystkie, nurtuje mnie tylko o jakie lozysko chodzi. czy o te co jest w wale i wchodzi do niego walek od skrzynki? czujnik swiatel cofania jest wkrecony w skrzynke? tak chodzi o lozysko igielkowe w ktore wchodzi walek skrzyni biegow czujnik jest w skrzyni po lewej chyba o ile pamietam -------------------- jest BMW E30 3xxi - power'ed by (ex Bartek Chrzanowski) engine 3.5 turbo - tune up by Maleckis -
skaleczone 328i oraz e39 M5 _http://www.beemka-klub.pl |
|
|
Mon, 02 Nov 2009 - 17:56
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 10 September 2007 |
czyli tragedi nie ma...
myslalem ze jest wieksza rzezba z elektryka, a wynika z tego tylko ze chodzi o podlaczenie czyjnika wstecznego. -------------------- m50b25 vanos i EATON juz pompuje jak trzeba :)
|
|
|
Wed, 04 Nov 2009 - 14:42
Post
#6
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 |
czyli tragedi nie ma... myslalem ze jest wieksza rzezba z elektryka, a wynika z tego tylko ze chodzi o podlaczenie czyjnika wstecznego. nie tylko o czujnik chodzi, trzeba zrobić coś z wiązką automatu (jakas zworka gdzies czy cos), tak aby bylo caly czas na N, inaczej auto wogole nie odpali. Tyle pamietam z tego co mi elektryk mowil . szczegolow niestety nie znam |
|
|
Thu, 31 Dec 2009 - 15:41
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 10 September 2007 |
nie tylko o czujnik chodzi, trzeba zrobić coś z wiązką automatu (jakas zworka gdzies czy cos), tak aby bylo caly czas na N, inaczej auto wogole nie odpali. Tyle pamietam z tego co mi elektryk mowil . szczegolow niestety nie znam wlasnie jestem po przeszczepie, manual jest juz na miejscu. sterownik od skrzyni wypiety, "check" nie gasnie i nie ma ochoty nawet zakrecic rozrusznikiem. na czym polega modyfikacja elektroniki zeby silnik "normalnie" pracowal??? skad jest impuls do licznika, chodzi o wskazywanie predkosci ? w manualu sa dwa czujniki (jeden napewno od wstecznego), w automacie jeden i okragla wtyka jak i z czym to sie jada? -------------------- m50b25 vanos i EATON juz pompuje jak trzeba :)
|
|
|
Thu, 31 Dec 2009 - 16:01
Post
#8
|
|
Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden |
Ja przekladalem cala wiazke , z jednej budy do drugiej , auto odpalilo za pierwszym przekreceniem kluczyka.
A ciecie mi jakos nie podchodzilo . -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
Thu, 31 Dec 2009 - 16:57
Post
#9
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 10 September 2007 |
tak byloby najlatwiej, ale jest napewno jakis sposob na "oszukanie" sterownika ze automatu juz nie ma.
-------------------- m50b25 vanos i EATON juz pompuje jak trzeba :)
|
|
|
Thu, 31 Dec 2009 - 17:01
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 10 September 2007 |
skad sterownik skrzyni bierze impuls, ze skrzynia jest w pozycji np w "n"?
czy z samego przelacznika biegow, czy sygnal idzie bezposrednio ze skrzynki (okragła wtyka)??? wydaje mi sie, wlasnie ze tutaj tkwi problem bo np w pozycji "d" rozrusznik tez nie wystartuje. -------------------- m50b25 vanos i EATON juz pompuje jak trzeba :)
|
|
|
Thu, 31 Dec 2009 - 17:12
Post
#11
|
|
Super User Dołączył: Fri, 23 October 2009 Skąd: Warszawa |
jedz do kogos kto zajmuje sie elektronika w BMW. niech przekoduje Ci ZCS w kombi i w EWS (jezeli masz) na taki manual, i odpali. po tej operacji egs mozna wyrzucic z auta i wystawic na allegro
nie grzeb przy kablach bo sie narobisz a nic nie zrobbisz. najwazniejszy to w sumie wsteczny jak jestes z okolicy stolicy to wpadnij. |
|
|
Thu, 31 Dec 2009 - 18:08
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 10 September 2007 |
nie za bardzo rozumiem heh ale pw poszedl.
-------------------- m50b25 vanos i EATON juz pompuje jak trzeba :)
|
|
|
gość_M-Technic_* |
Fri, 01 Jan 2010 - 00:46
Post
#13
|
|
Po wyjęciu skrzyni zostanie ci kostka od pozycjonera skrzyni , żeby auto odpaliło musisz zewrzec w ośmio pinowej kostce przewody niebieski z czarnym paskiem z przewodem brązowym z czarnym paskiem to zabezpieczenie żeby auto odpalało w pozycji parking. Dodatkowo miernikiem wykorzystując pozycjoner ustawiony w pozycji R sprawdż miedzy którymi pinami jest przejście i te przewody musisz podpiąc do czujnika w skrzyni manualnej żeby działało światło wsteczne .
Info z forum BKP: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php...790&start=0 |
|
|
Tue, 05 Jan 2010 - 19:46
Post
#14
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 10 September 2007 |
silnik odpalil i mam wsteczny
jestem umowiony z "ryczko" na delikatne przeprogramowanie i bedzie juz elektronicznie-rasowy manual -------------------- m50b25 vanos i EATON juz pompuje jak trzeba :)
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 28 April 2024 - 12:31 |