Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> zamiana automata na manuala
sierRKA
post Fri, 30 Oct 2009 - 20:19
Post #1


Frequent User
Dołączył: Mon, 10 September 2007





witam. interesuje mnie gotowy przepis jak zrobic i co jest potrzebne, zeby w e36 coupe (m50b25 vanos) wrzucic zamiast automatica zwyklego manuala???
po kasacji poprzedniej kupilem nastepna ale ze skrzynia dla leniwych, potrzebuje jednak pilnie manuala wink.gif
p.s. takie pytanie na marginesie ile taki automat zniesie? i czy to normalne ze w automacie na jalowym silnik znaczaco wolniej wkreca sie na obroty, to chyba juz czwarte auto, za kazdym innego producenta i manual bez porownania..."lepszy".


--------------------
m50b25 vanos i EATON juz pompuje jak trzeba :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 30 Oct 2009 - 20:19
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
dobrus
post Sun, 01 Nov 2009 - 15:19
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 July 2008





automat niestety niewiele zniesie, to nie są skrzynie do sportu, modyfikacji i upalania. Co do wolniejszego wkrecania sie na jałowych to nie jest normalne, przynajmniej ja sie jeszcze z czyms takim w bmw nie spotkałem.

Co do przerobki, to roboty jest troche, potrzebujesz

skrzynia z kompletnym sprzeglem,dwumasem
lozysko na wał
hydraulike sprzegla, pedaly
wal,dyfer
poduszke pod skrzynie
mechanizm uruchamiania biegow, galke
czujnik swiatel cofania i pewnie jeszcze kilka pierdół
poza tym trzeba zrobic drobną modyfikacje elektroniki

ogolnie zabawy jest troche, przerabialem temat w 540, niby wszystko ładnie pasuje ale trzeba się troche pobawić

pzdr
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sierRKA
post Sun, 01 Nov 2009 - 19:39
Post #3


Frequent User
Dołączył: Mon, 10 September 2007







na czym polega modyfikacja elektroniki. huh.gif
graty na przerobke mam praktycznie wszystkie, nurtuje mnie tylko o jakie lozysko chodzi. czy o te co jest w wale i wchodzi do niego walek od skrzynki?
czujnik swiatel cofania jest wkrecony w skrzynke?[/quote]


--------------------
m50b25 vanos i EATON juz pompuje jak trzeba :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
slawo
post Sun, 01 Nov 2009 - 23:40
Post #4


Frequent User
Dołączył: Thu, 10 February 2005
Skąd: Wałcz / Londyn





CYTAT(sierRKA @ Sun, 01 Nov 2009 - 19:39) *
na czym polega modyfikacja elektroniki. huh.gif
graty na przerobke mam praktycznie wszystkie, nurtuje mnie tylko o jakie lozysko chodzi. czy o te co jest w wale i wchodzi do niego walek od skrzynki?
czujnik swiatel cofania jest wkrecony w skrzynke?


tak chodzi o lozysko igielkowe w ktore wchodzi walek skrzyni biegow
czujnik jest w skrzyni po lewej chyba o ile pamietam


--------------------
jest BMW E30 3xxi - power'ed by (ex Bartek Chrzanowski) engine 3.5 turbo - tune up by Maleckis -


skaleczone 328i oraz e39 M5

_http://www.beemka-klub.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sierRKA
post Mon, 02 Nov 2009 - 17:56
Post #5


Frequent User
Dołączył: Mon, 10 September 2007





czyli tragedi nie ma...
myslalem ze jest wieksza rzezba z elektryka, a wynika z tego tylko ze chodzi o podlaczenie czyjnika wstecznego.


--------------------
m50b25 vanos i EATON juz pompuje jak trzeba :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dobrus
post Wed, 04 Nov 2009 - 14:42
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 July 2008





CYTAT(sierRKA @ Mon, 02 Nov 2009 - 17:56) *
czyli tragedi nie ma...
myslalem ze jest wieksza rzezba z elektryka, a wynika z tego tylko ze chodzi o podlaczenie czyjnika wstecznego.


nie tylko o czujnik chodzi, trzeba zrobić coś z wiązką automatu (jakas zworka gdzies czy cos), tak aby bylo caly czas na N, inaczej auto wogole nie odpali. Tyle pamietam z tego co mi elektryk mowil . szczegolow niestety nie znam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sierRKA
post Thu, 31 Dec 2009 - 15:41
Post #7


Frequent User
Dołączył: Mon, 10 September 2007





CYTAT(dobrus_m30 @ Wed, 04 Nov 2009 - 14:42) *
nie tylko o czujnik chodzi, trzeba zrobić coś z wiązką automatu (jakas zworka gdzies czy cos), tak aby bylo caly czas na N, inaczej auto wogole nie odpali. Tyle pamietam z tego co mi elektryk mowil . szczegolow niestety nie znam

wlasnie jestem po przeszczepie, manual jest juz na miejscu.
sterownik od skrzyni wypiety, "check" nie gasnie i nie ma ochoty nawet zakrecic rozrusznikiem. huh.gif
na czym polega modyfikacja elektroniki zeby silnik "normalnie" pracowal???
skad jest impuls do licznika, chodzi o wskazywanie predkosci ?
w manualu sa dwa czujniki (jeden napewno od wstecznego), w automacie jeden i okragla wtyka jak i z czym to sie jada?


--------------------
m50b25 vanos i EATON juz pompuje jak trzeba :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Thu, 31 Dec 2009 - 16:01
Post #8


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





Ja przekladalem cala wiazke , z jednej budy do drugiej , auto odpalilo za pierwszym przekreceniem kluczyka.

A ciecie mi jakos nie podchodzilo .


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sierRKA
post Thu, 31 Dec 2009 - 16:57
Post #9


Frequent User
Dołączył: Mon, 10 September 2007





tak byloby najlatwiej, ale jest napewno jakis sposob na "oszukanie" sterownika ze automatu juz nie ma.


--------------------
m50b25 vanos i EATON juz pompuje jak trzeba :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sierRKA
post Thu, 31 Dec 2009 - 17:01
Post #10


Frequent User
Dołączył: Mon, 10 September 2007





skad sterownik skrzyni bierze impuls, ze skrzynia jest w pozycji np w "n"?
czy z samego przelacznika biegow, czy sygnal idzie bezposrednio ze skrzynki (okragła wtyka)???
wydaje mi sie, wlasnie ze tutaj tkwi problem bo np w pozycji "d" rozrusznik tez nie wystartuje. mellow.gif


--------------------
m50b25 vanos i EATON juz pompuje jak trzeba :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ryczko100
post Thu, 31 Dec 2009 - 17:12
Post #11


Super User
Dołączył: Fri, 23 October 2009
Skąd: Warszawa





jedz do kogos kto zajmuje sie elektronika w BMW. niech przekoduje Ci ZCS w kombi i w EWS (jezeli masz) na taki manual, i odpali. po tej operacji egs mozna wyrzucic z auta i wystawic na allegro wink.gif
nie grzeb przy kablach bo sie narobisz a nic nie zrobbisz. najwazniejszy to w sumie wsteczny smile.gif jak jestes z okolicy stolicy to wpadnij.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sierRKA
post Thu, 31 Dec 2009 - 18:08
Post #12


Frequent User
Dołączył: Mon, 10 September 2007





nie za bardzo rozumiem heh ale pw poszedl.


--------------------
m50b25 vanos i EATON juz pompuje jak trzeba :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_M-Technic_*
post Fri, 01 Jan 2010 - 00:46
Post #13









Po wyjęciu skrzyni zostanie ci kostka od pozycjonera skrzyni , żeby auto odpaliło musisz zewrzec w ośmio pinowej kostce przewody niebieski z czarnym paskiem z przewodem brązowym z czarnym paskiem to zabezpieczenie żeby auto odpalało w pozycji parking. Dodatkowo miernikiem wykorzystując pozycjoner ustawiony w pozycji R sprawdż miedzy którymi pinami jest przejście i te przewody musisz podpiąc do czujnika w skrzyni manualnej żeby działało światło wsteczne .
Info z forum BKP:
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php...790&start=0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sierRKA
post Tue, 05 Jan 2010 - 19:46
Post #14


Frequent User
Dołączył: Mon, 10 September 2007





silnik odpalil smile.gif i mam wsteczny smile.gif
jestem umowiony z "ryczko" na delikatne przeprogramowanie i bedzie juz elektronicznie-rasowy manual wink.gif


--------------------
m50b25 vanos i EATON juz pompuje jak trzeba :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 28 April 2024 - 12:31