Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi... |
Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi... |
Tue, 29 Sep 2009 - 20:08
Post
#101
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 30 March 2004 Skąd: Warszawa |
Szybkość:
Żeby samochód najefektowniej przyspieszał trzeba zmienić biegi tak by po zmianie biegu moc na kołach nie spadła, tzn. zawsze Po obrotach mocy maksymalnej Moc to prędkość X siła, interesuje nas największa siła na kołach. Zmieniając bieg przeskakujemy na inny punkt wykresu (który jest położony przy niższych obrotach). Idealny moment to taki gdy na poprzednim biegu moc zaczyna spadać aż zrównuje się z mocą którą będziemy mieli na następnym biegu, zmieniamy bieg moc wzrasta osiąga max, spada zrównuje się z mocą którą będziemy mieli na następnym biegu etc. W rzeczywistości wiele współczesnych silników osiąga moc maksymalną tak wysoko że zmiana biegu zawsze zaowocuje zmniejszoną mocą na kołach więc trzeba kręcić je do odcinki. Ostatnio przeglądam mapy kompresorów śrubowych i rzadko który jest w stanie dmuchnąć spręż przekraczający 2 co się przekłada na maksymalny boost w granicach 1 bara. Jakie kompresory śrubowe są w stanie dmuchać więcej? |
|
|
Wspieraj forum |
Tue, 29 Sep 2009 - 20:08
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Tue, 29 Sep 2009 - 20:51
Post
#102
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 |
Aby uzyskac maksymalne przyspieszenie biegi powinno sie zmieniac w ten sposob by moc srednia na danym biegu byla jak najwieksza. To chyba wyczerpuje temat.
-------------------- E90 330d LCI
BTG 9:49 (IS200) |
|
|
Wed, 30 Sep 2009 - 15:50
Post
#103
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Piotrków Trybunalski |
Aby uzyskac maksymalne przyspieszenie biegi powinno sie zmieniac w ten sposob by moc srednia na danym biegu byla jak najwieksza. To chyba wyczerpuje temat. czyli jednak trzeba pocałkowac troche -------------------- Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
|
|
|
Wed, 30 Sep 2009 - 19:54
Post
#104
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 |
Nie zaglebiajac sie zbyt mocno w temat, tak, mozna zrobic prosta calke na srednia wartosc.
Ale zauwaz, ze tu uzyskasz srednia wartosc wyliczona bez sredniej wazonej zwiazanej z czasem przebywania na danych obrotach i z dana moca. Ale to dotyczyc moze tylko przedostatniego biegu i mysle, ze z calka jestes najblizej rozwiazania. Tak jeszcze dodam, ze kolejne biegi zmieniamy coraz szybciej, bo rozna sa stosunki wartosci przelozen skrzyni. zalozmy ze to jest koncowka krzywej mocy, po ktorej sie poruszamy /\ Roznica przelozen miedzy 1 i 2 biegiem jest na tyle duza, ze na koncu 1 jestesmy na dole prawej strony krzywej(\), a wrzucajac 2 jestesmy a dole lewej strony (/). Ale juz porownujac 4 i 5 bieg, ktorych przelozenia roznią sie juz o mniejsza wartosc wzgledną, widzimy, ze te odcinki powinny byc dwa razy krotsze od szczytu(mniej wiecej takie ^ ). Cholera, czy ktos mnie zrozumial? Nie chce mi sie tego rysowac -------------------- E90 330d LCI
BTG 9:49 (IS200) |
|
|
gość_k-meal_* |
Wed, 30 Sep 2009 - 22:54
Post
#105
|
|
dlaczego diesel klekocze, a benzyna nie?
|
|
|
Wed, 30 Sep 2009 - 23:15
Post
#106
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik |
|
|
|
Wed, 30 Sep 2009 - 23:16
Post
#107
|
|
User Dołączył: Wed, 10 August 2005 Skąd: Września |
Chodzi o stopień sprężania...a dalej to już się forumowi jajogłowi odezwą...
|
|
|
Thu, 01 Oct 2009 - 00:38
Post
#108
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz |
z tego co pamietam to klekotanie silnika diesla wywolane jest sposobem zaplonu mieszanki,
w benzynie zaplon pochodzi od iskry po czym rozchodzi sie po calej komorze, zas w przypadku silnika diesla zaplon jest wywołany jest wysokim cisnieniem sprezania podczas ktorego miejsc zaplonu jest wiele wrecz zachodzi detonacja calego ładunku jednoczesnie, wtedy charakterystyczny stukok.. z tego powodu w nowszych konstrukcjach dawki pilotujace dopalajace itp itd -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
Thu, 01 Oct 2009 - 08:37
Post
#109
|
|
Moderator Dołączył: Wed, 10 November 2004 Skąd: N51 20' 11.8" ______E16 38' 1.0" |
z tego co pamietam to klekotanie silnika diesla wywolane jest sposobem zaplonu mieszanki, w benzynie zaplon pochodzi od iskry po czym rozchodzi sie po calej komorze, zas w przypadku silnika diesla zaplon jest wywołany jest wysokim cisnieniem sprezania podczas ktorego miejsc zaplonu jest wiele wrecz zachodzi detonacja calego ładunku jednoczesnie, wtedy charakterystyczny stukok.. z tego powodu w nowszych konstrukcjach dawki pilotujace dopalajace itp itd True, true... jajogłowy |
|
|
Thu, 01 Oct 2009 - 12:45
Post
#110
|
|
Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! |
benzyna też by klekotała przy stopniu sprężania 20-25:1 Masz nieaktualne dane, od dawna odchodzi się od tak wysokich CR. Mądre głowy twierdzą, że optimum między stratami na sprężanie, a pracą możliwą do ,,wyjęcia'' ze spalania ładunku wynosi około 16:1 i do tego wyniku się dąży, również w autach benzynowych (DiesOtto). r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
Thu, 01 Oct 2009 - 14:36
Post
#111
|
|
Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis |
Co nie zmienia faktu, ze nadal klekocza przy takich CR.
-------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
Thu, 01 Oct 2009 - 15:24
Post
#112
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 06 January 2007 Skąd: to wiesz? |
różnica w klekotaniu zależna jest również od wtrysku jaki się stosuje, do komory wirowej/bezpośredni/do komory wstępnej każdy z nich ma zalety jak i wady, w uzyskaniu właściwej mocy co do spalonego paliwa
-------------------- Jaguar XKR V8 Kompressor Stage1+
Porsche Cayenne II V6 TDI Stage1+ |
|
|
Wed, 07 Oct 2009 - 23:53
Post
#113
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 |
To teraz - dlaczego dąży się do wyższego stopnia sprężania w benzynach, a wcześniej tego nie było? Czy niesie/niosło to za sobą jakieś negatywne konsekwencje czy też jest to kwestia czysto technologiczna? Bo nie raz na forum powtarzane było, że obecne silniki (np. BMW) poprzez wyższy stopień sprężania potrafią osiągnąć mniejsze spalanie...
? PS. Jeżeli namieszałem to sprostujcie, ale na pewno nie jeden z Was wie o co mi chodzi... |
|
|
Thu, 08 Oct 2009 - 08:11
Post
#114
|
|
FotoPstryk Dołączył: Wed, 02 March 2005 Skąd: Olsztyn |
dlaczego diesel klekocze, a benzyna nie? jak masz hydrauliczne popychacze na wymarciu w benzynie to tez ladnie klepie -------------------- www.slubfotki.pl - Najszybszy fotograf ślubny
www.ictus.cba.pl - fajne fotki motoryzacyjne |
|
|
Thu, 08 Oct 2009 - 08:47
Post
#115
|
|
Forum Clubber Dołączył: Sun, 13 October 2002 Skąd: gda |
To teraz - dlaczego dąży się do wyższego stopnia sprężania w benzynach, a wcześniej tego nie było? Czy niesie/niosło to za sobą jakieś negatywne konsekwencje czy też jest to kwestia czysto technologiczna? Bo nie raz na forum powtarzane było, że obecne silniki (np. BMW) poprzez wyższy stopień sprężania potrafią osiągnąć mniejsze spalanie... Większy stopień sprężania = większa sprawność. Ograniczeniem jest precyzja wtrysku, paliwo, materiały. -------------------- 318is
|
|
|
Thu, 08 Oct 2009 - 08:58
Post
#116
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Piotrków Trybunalski |
Większy stopień sprężania = większa sprawność. Ograniczeniem jest precyzja wtrysku, paliwo, materiały. wiekszym ograniczeniem od paliwa był chyba układ zapłonowy który przy wysokim stopniu spreżania musi byc super dokładny zwłaszcza jeśli silnik się kreci wiecej niż 7 tys . wtedy kąt wyprzedzenia ma bardzo małe pole tolerancji -------------------- Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
|
|
|
Thu, 08 Oct 2009 - 09:16
Post
#117
|
|
Forum Clubber Dołączył: Sun, 13 October 2002 Skąd: gda |
Być może zapłon też
na pewno bardzo ważna jest kwestia wtrysku - żeby dobrze odpalić mieszkankę przy wysokich stopniach sprężania trzeba odpowiednio rozdrobnionej i wymieszanej dawki paliwa. -------------------- 318is
|
|
|
Thu, 08 Oct 2009 - 12:26
Post
#118
|
|
Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! |
Sądzę też, że chodzi o uwarstwienie mieszanki.
r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
Tue, 13 Oct 2009 - 00:28
Post
#119
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 |
To teraz - dlaczego dąży się do wyższego stopnia sprężania w benzynach, a wcześniej tego nie było? Czy niesie/niosło to za sobą jakieś negatywne konsekwencje czy też jest to kwestia czysto technologiczna? Bo nie raz na forum powtarzane było, że obecne silniki (np. BMW) poprzez wyższy stopień sprężania potrafią osiągnąć mniejsze spalanie... Wyzszy stopien sprezania to wyzsza sprawnosc. Ograniczenia to przede wszystkim paliwo. A co do uwarstwienia mieszanki-rozwin prosze kolego, bo moim zdaniem nie wiesz o czym piszesz. Uwarstwienie mieszanki to zupelnie inny temat. -------------------- E90 330d LCI
BTG 9:49 (IS200) |
|
|
Tue, 13 Oct 2009 - 11:28
Post
#120
|
|
Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! |
Istotnie, uwarstwienie to nie w HCCI, choć tam również spala się ubogą mieszankę (i stąd moje skojarzenie z uwarstwioną).
r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 29 April 2024 - 00:09 |