Shoutbox 0 nowych PW 


713 Stron V  « < 4 5 6 7 8 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
unreall
post Tue, 29 Sep 2009 - 20:08
Post #101


Frequent User
Dołączył: Tue, 30 March 2004
Skąd: Warszawa





Szybkość:
Żeby samochód najefektowniej przyspieszał trzeba zmienić biegi tak by po zmianie biegu moc na kołach nie spadła, tzn. zawsze Po obrotach mocy maksymalnej

Moc to prędkość X siła, interesuje nas największa siła na kołach.
Zmieniając bieg przeskakujemy na inny punkt wykresu (który jest położony przy niższych obrotach).
Idealny moment to taki gdy na poprzednim biegu moc zaczyna spadać aż zrównuje się z mocą którą będziemy mieli na następnym biegu, zmieniamy bieg moc wzrasta osiąga max, spada zrównuje się z mocą którą będziemy mieli na następnym biegu etc.
W rzeczywistości wiele współczesnych silników osiąga moc maksymalną tak wysoko że zmiana biegu zawsze zaowocuje zmniejszoną mocą na kołach więc trzeba kręcić je do odcinki.

Ostatnio przeglądam mapy kompresorów śrubowych i rzadko który jest w stanie dmuchnąć spręż przekraczający 2 co się przekłada na maksymalny boost w granicach 1 bara. Jakie kompresory śrubowe są w stanie dmuchać więcej?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 29 Sep 2009 - 20:08
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kompot
post Tue, 29 Sep 2009 - 20:51
Post #102


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





Aby uzyskac maksymalne przyspieszenie biegi powinno sie zmieniac w ten sposob by moc srednia na danym biegu byla jak najwieksza. To chyba wyczerpuje temat.


--------------------
E90 330d LCI
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamil.k
post Wed, 30 Sep 2009 - 15:50
Post #103


Forum Killer
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: Piotrków Trybunalski





CYTAT(kompot @ Tue, 29 Sep 2009 - 20:51) *
Aby uzyskac maksymalne przyspieszenie biegi powinno sie zmieniac w ten sposob by moc srednia na danym biegu byla jak najwieksza. To chyba wyczerpuje temat.



czyli jednak trzeba pocałkowac troche laugh.gif


--------------------
Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Wed, 30 Sep 2009 - 19:54
Post #104


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





Nie zaglebiajac sie zbyt mocno w temat, tak, mozna zrobic prosta calke na srednia wartosc.
Ale zauwaz, ze tu uzyskasz srednia wartosc wyliczona bez sredniej wazonej zwiazanej z czasem przebywania na danych obrotach i z dana moca.
Ale to dotyczyc moze tylko przedostatniego biegu i mysle, ze z calka jestes najblizej rozwiazania.

Tak jeszcze dodam, ze kolejne biegi zmieniamy coraz szybciej, bo rozna sa stosunki wartosci przelozen skrzyni.
zalozmy ze to jest koncowka krzywej mocy, po ktorej sie poruszamy /\
Roznica przelozen miedzy 1 i 2 biegiem jest na tyle duza, ze na koncu 1 jestesmy na dole prawej strony krzywej(\), a wrzucajac 2 jestesmy a dole lewej strony (/).
Ale juz porownujac 4 i 5 bieg, ktorych przelozenia roznią sie juz o mniejsza wartosc wzgledną, widzimy, ze te odcinki powinny byc dwa razy krotsze od szczytu(mniej wiecej takie ^ ).
Cholera, czy ktos mnie zrozumial? Nie chce mi sie tego rysowac smile.gif


--------------------
E90 330d LCI
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_k-meal_*
post Wed, 30 Sep 2009 - 22:54
Post #105









dlaczego diesel klekocze, a benzyna nie? smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Wed, 30 Sep 2009 - 23:15
Post #106


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





CYTAT(k-meal @ Wed, 30 Sep 2009 - 22:54) *
dlaczego diesel klekocze, a benzyna nie? smile.gif


benzyna też by klekotała przy stopniu sprężania 20-25:1 tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jeffrey
post Wed, 30 Sep 2009 - 23:16
Post #107


User
Dołączył: Wed, 10 August 2005
Skąd: Września





Chodzi o stopień sprężania...a dalej to już się forumowi jajogłowi odezwą... wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Thu, 01 Oct 2009 - 00:38
Post #108


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





z tego co pamietam to klekotanie silnika diesla wywolane jest sposobem zaplonu mieszanki,
w benzynie zaplon pochodzi od iskry po czym rozchodzi sie po calej komorze, zas w przypadku silnika diesla zaplon jest wywołany jest wysokim cisnieniem sprezania podczas ktorego miejsc zaplonu jest wiele wrecz zachodzi detonacja calego ładunku jednoczesnie, wtedy charakterystyczny stukok..
z tego powodu w nowszych konstrukcjach dawki pilotujace dopalajace itp itd


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pieszy
post Thu, 01 Oct 2009 - 08:37
Post #109


Moderator
Dołączył: Wed, 10 November 2004
Skąd: N51 20' 11.8" ______E16 38' 1.0"





CYTAT(Neo3 @ Thu, 01 Oct 2009 - 00:38) *
z tego co pamietam to klekotanie silnika diesla wywolane jest sposobem zaplonu mieszanki,
w benzynie zaplon pochodzi od iskry po czym rozchodzi sie po calej komorze, zas w przypadku silnika diesla zaplon jest wywołany jest wysokim cisnieniem sprezania podczas ktorego miejsc zaplonu jest wiele wrecz zachodzi detonacja calego ładunku jednoczesnie, wtedy charakterystyczny stukok..
z tego powodu w nowszych konstrukcjach dawki pilotujace dopalajace itp itd

True, true...


jajogłowy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Thu, 01 Oct 2009 - 12:45
Post #110


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





CYTAT(Maxim555 @ Wed, 30 Sep 2009 - 23:15) *
benzyna też by klekotała przy stopniu sprężania 20-25:1 tongue.gif


Masz nieaktualne dane, od dawna odchodzi się od tak wysokich CR. Mądre głowy twierdzą, że optimum między stratami na sprężanie, a pracą możliwą do ,,wyjęcia'' ze spalania ładunku wynosi około 16:1 i do tego wyniku się dąży, również w autach benzynowych (DiesOtto).

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Thu, 01 Oct 2009 - 14:36
Post #111


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Co nie zmienia faktu, ze nadal klekocza przy takich CR.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LCQ
post Thu, 01 Oct 2009 - 15:24
Post #112


Forum Killer
Dołączył: Sat, 06 January 2007
Skąd: to wiesz?





różnica w klekotaniu zależna jest również od wtrysku jaki się stosuje, do komory wirowej/bezpośredni/do komory wstępnej każdy z nich ma zalety jak i wady, w uzyskaniu właściwej mocy co do spalonego paliwa


--------------------
Jaguar XKR V8 Kompressor Stage1+
Porsche Cayenne II V6 TDI Stage1+
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Wed, 07 Oct 2009 - 23:53
Post #113


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





To teraz - dlaczego dąży się do wyższego stopnia sprężania w benzynach, a wcześniej tego nie było? Czy niesie/niosło to za sobą jakieś negatywne konsekwencje czy też jest to kwestia czysto technologiczna? Bo nie raz na forum powtarzane było, że obecne silniki (np. BMW) poprzez wyższy stopień sprężania potrafią osiągnąć mniejsze spalanie...

?

PS. Jeżeli namieszałem to sprostujcie, ale na pewno nie jeden z Was wie o co mi chodzi...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ictus
post Thu, 08 Oct 2009 - 08:11
Post #114


FotoPstryk
Dołączył: Wed, 02 March 2005
Skąd: Olsztyn





CYTAT(k-meal @ Wed, 30 Sep 2009 - 22:54) *
dlaczego diesel klekocze, a benzyna nie? smile.gif

jak masz hydrauliczne popychacze na wymarciu w benzynie to tez ladnie klepie smile.gif


--------------------
www.slubfotki.pl - Najszybszy fotograf ślubny
www.ictus.cba.pl - fajne fotki motoryzacyjne
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piechur
post Thu, 08 Oct 2009 - 08:47
Post #115


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 13 October 2002
Skąd: gda





CYTAT(joker @ Wed, 07 Oct 2009 - 23:53) *
To teraz - dlaczego dąży się do wyższego stopnia sprężania w benzynach, a wcześniej tego nie było? Czy niesie/niosło to za sobą jakieś negatywne konsekwencje czy też jest to kwestia czysto technologiczna? Bo nie raz na forum powtarzane było, że obecne silniki (np. BMW) poprzez wyższy stopień sprężania potrafią osiągnąć mniejsze spalanie...


Większy stopień sprężania = większa sprawność. Ograniczeniem jest precyzja wtrysku, paliwo, materiały.


--------------------
318is
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamil.k
post Thu, 08 Oct 2009 - 08:58
Post #116


Forum Killer
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: Piotrków Trybunalski





CYTAT(piechur @ Thu, 08 Oct 2009 - 08:47) *
Większy stopień sprężania = większa sprawność. Ograniczeniem jest precyzja wtrysku, paliwo, materiały.



wiekszym ograniczeniem od paliwa był chyba układ zapłonowy który przy wysokim stopniu spreżania musi byc super dokładny zwłaszcza jeśli silnik się kreci wiecej niż 7 tys . wtedy kąt wyprzedzenia ma bardzo małe pole tolerancji


--------------------
Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piechur
post Thu, 08 Oct 2009 - 09:16
Post #117


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 13 October 2002
Skąd: gda





Być może zapłon też
na pewno bardzo ważna jest kwestia wtrysku - żeby dobrze odpalić mieszkankę przy wysokich stopniach sprężania trzeba odpowiednio rozdrobnionej i wymieszanej dawki paliwa.


--------------------
318is
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Thu, 08 Oct 2009 - 12:26
Post #118


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





Sądzę też, że chodzi o uwarstwienie mieszanki.

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Tue, 13 Oct 2009 - 00:28
Post #119


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





CYTAT(joker @ Wed, 07 Oct 2009 - 23:53) *
To teraz - dlaczego dąży się do wyższego stopnia sprężania w benzynach, a wcześniej tego nie było? Czy niesie/niosło to za sobą jakieś negatywne konsekwencje czy też jest to kwestia czysto technologiczna? Bo nie raz na forum powtarzane było, że obecne silniki (np. BMW) poprzez wyższy stopień sprężania potrafią osiągnąć mniejsze spalanie...

Wyzszy stopien sprezania to wyzsza sprawnosc. Ograniczenia to przede wszystkim paliwo.
A co do uwarstwienia mieszanki-rozwin prosze kolego, bo moim zdaniem nie wiesz o czym piszesz.
Uwarstwienie mieszanki to zupelnie inny temat.


--------------------
E90 330d LCI
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Tue, 13 Oct 2009 - 11:28
Post #120


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





Istotnie, uwarstwienie to nie w HCCI, choć tam również spala się ubogą mieszankę (i stąd moje skojarzenie z uwarstwioną).

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post

713 Stron V  « < 4 5 6 7 8 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 29 April 2024 - 00:09