Co zabiło silnik? |
Co zabiło silnik? |
Wed, 27 May 2009 - 21:19
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 03 October 2007 Skąd: pomorskie |
Witam,silnik to fordowskie V8 cały dół złożony na nowych częściach tłoki korby (kute),panewki pierścienie,wał.Docierany przez 1800km. 3xmineralny,po 1500km Valvoline VR1 przy około 4 tyś obr. z wydechu poleciał biały dym i silnik zgasł,Temp. spalin oscylowała między 600 a max 800 stopni C. ciśnienie oleju na wolnych nie schodziło niżej 3.0 bar-a. Podczas montażu zostały sprawdzone wszystkie luzy itp. wg. wytycznych producenta,blok był po obróbce na nadwymiarowe tłoki.
po zdjęciu głowic zwyczajnie nie było jednego tłoka wisiał na czopie wału tylko kawałek korbowodu,reszta jak pózniej się okazało byla w misce,oprócz tego praktycznie wszystkie tłoki były gdzieś nadpęknięte, oraz powyłamywane były półki między pierścieniami sprężającym i zgarniającym ciekawe jeszcze jest to że na wale jest luz pchając go i ciągnąc okolo 0.65mm podczas montażu luz mieścił się w normie nie pamiętam już wartości blok blok cylindry glowica miska tlok -------------------- mustang 94r. 5.0 GT nitrous.
ET 11.89@199,5km/h Ełk 2012 |
|
|
Wspieraj forum |
Wed, 27 May 2009 - 21:19
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Wed, 27 May 2009 - 22:26
Post
#2
|
|
User Dołączył: Wed, 26 May 2004 Skąd: Londyn |
mi przychodzi na razie jedno do głowy...z jakiego materiału były tłoki i jakie miałeś pasowanie tłok-cylinder i czy sprawdzales rozmiar po obróbce ?
-------------------- "Kiedy ugryzł cie pies ,nie bij go .Lej w mord* właściciela "
|
|
|
Wed, 27 May 2009 - 22:41
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 03 October 2007 Skąd: pomorskie |
tłoki były z hypereutic aluminium ( z 16% domieszką krzemu) pasowanie 0.05 rozmiaru nie sprawdzałem nie posiadam przyrządu chociaż zastanowiło mnie jedno jak dostałem tłoki i blok z obróbki to nie były ponumerowane gdzie jaki powinien trafić no chyba że każdy z tłoków był idealnie równej średnicy lub mi się przesłyszało że tak powinno być
-------------------- mustang 94r. 5.0 GT nitrous.
ET 11.89@199,5km/h Ełk 2012 |
|
|
Wed, 27 May 2009 - 23:21
Post
#4
|
|
User Dołączył: Wed, 26 May 2004 Skąd: Londyn |
tłoki były z hypereutic aluminium ( z 16% domieszką krzemu) pasowanie 0.05 rozmiaru nie sprawdzałem nie posiadam przyrządu chociaż zastanowiło mnie jedno jak dostałem tłoki i blok z obróbki to nie były ponumerowane gdzie jaki powinien trafić no chyba że każdy z tłoków był idealnie równej średnicy lub mi się przesłyszało że tak powinno być Hypereutectic prawidlowo sie pisze, czyli zwykły odlew obrabiany na maszynach mysle ze przy prawidłowym pasowaniu 5 setek nie powino byc takiej histori, przykro mi stary , napewno silnik pozarl kupe kasy i czasu, po prostu nastepnym razem pozycz pupitas ,mikromierz, zmierz tłoki i cylinder, moze w warsztacie sie nie zrozumieliscie zrobili pasowanie pod kucizne bo te tłoki u nas potocznie są nazywane kutymi , nie wiem, teraz to musztarda po obiedzie, wszystkie tłoki/cylindry zniszczone? -------------------- "Kiedy ugryzł cie pies ,nie bij go .Lej w mord* właściciela "
|
|
|
Thu, 28 May 2009 - 05:51
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 03 October 2007 Skąd: pomorskie |
zakład który robił obróbkę dobrze wiedział że to nie kute tłoki,a pasowanie potwierdzili,że jest 0.05 więc nie widziałem powodu aby sprawdzać czy rzeczywiście na tyle zrobili.Całą reszte składałem sam z resztą nie pierwszy raz zabierałem się za silnik w aucie i zawsze było dobrze.Nie szukam winnego tej całej kupy z moim silnikiem, chcę tylko być pewien przyczyny.
nowy smok pompy ma dziurę,miska nowa podziurawiona, blok na śmietnik,,wał wygląda na cały tłoki raczej też do niczego się nie nadają korby 7 sztuk są jak nowe, a z resztą nie wiem czy miałbym odwagę jeszcze raz włożyć te części do swojego auta, jedynie głowice mam nadzieję uratuje bo kosztowały nie mało -------------------- mustang 94r. 5.0 GT nitrous.
ET 11.89@199,5km/h Ełk 2012 |
|
|
Thu, 28 May 2009 - 08:55
Post
#6
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST |
podobne znisty robią sie z winy zużytych tłoków... leży u mnie na stole silnik yamahy w którym właściciel nie wymienił tłoka na czas ,wygląda identycznie jak twój
|
|
|
Thu, 28 May 2009 - 10:11
Post
#7
|
|
User Dołączył: Mon, 24 March 2003 |
Wygląda jakby pierścienie były za ciasno spasowane, dostały temperatury i darły wszystko, zblokowały i wybuchło.
|
|
|
Thu, 28 May 2009 - 12:50
Post
#8
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 28 April 2008 Skąd: Drag Racing Strip |
Michor amerykanie nie numerują tłoków czy korb, wiem bo w moim strock'erze do SBC też nie były ponumerowane a firma raczej dobra bo Eagle, co do pasowania cóż, jeśli za ciasno spasowali to mogło drzeć, ale jak za luźno to nie powinno robić problemu aś takiego by silnik tka klęknął sam mam duży luz i wóz znosi ostre chłosty a nawet jeszcze nie zestrojony, jak dla mnie to wał był źle wyważony i stało się jak stało, te baranki nawet jak piszą że jest wyważone (czy to zewnętrznie czy wewnętrznie) to i tak trzeba je oddać do wyważenia, szkoda silnika, liczę że następny poskładasz jeszcze lepszy, wiadomo już czy głowice da się odratować ??
pzdr -------------------- American Muscle.
Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1 |
|
|
Thu, 28 May 2009 - 17:00
Post
#9
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 03 October 2007 Skąd: pomorskie |
Michor amerykanie nie numerują tłoków czy korb, wiem bo w moim strock'erze do SBC też nie były ponumerowane a firma raczej dobra bo Eagle, co do pasowania cóż, jeśli za ciasno spasowali to mogło drzeć, ale jak za luźno to nie powinno robić problemu aś takiego by silnik tka klęknął sam mam duży luz i wóz znosi ostre chłosty a nawet jeszcze nie zestrojony, jak dla mnie to wał był źle wyważony i stało się jak stało, te baranki nawet jak piszą że jest wyważone (czy to zewnętrznie czy wewnętrznie) to i tak trzeba je oddać do wyważenia, szkoda silnika, liczę że następny poskładasz jeszcze lepszy, wiadomo już czy głowice da się odratować ?? pzdr pasowanie nie sądzę aby było za ciane ponieważ 0.05 to spory luz przy tym co podał producent tłoków 0.02 Uzgodniłem tak z firmą która robiła obróbkę ze te 0.05 będzie bezpieczne,więc to pewnie nie było powodem,a zakład który dokonywał szlifu uważam to bardzo dobrzy fachowcy i wiedzą co robią. W trakcie zamawiania części myślałem że zadbałem o wszystko aby było bezpiecznie dla silnika,tłoków nie brałem kutych bo silnik miał zostać wolnossący no i nie ukrywam cena też miała znaczenie, mimo to pół roku w garażu i nie mała dla mnie kasa poszła się delikatnie mówiąc je.. przypomniałem sobie dzisiaj jeszcze jedną rzecz, w jednej z fotorelacji montażu takiego strokera na forum w usa widziałem jak montują pas wzmacniający stopki wału, http://store.summitracing.com/partdetail.a...mp;autoview=sku ,zapytałem znajomego który zamawiał mi części (sam grzebie przy amerykanach) czy będzie to do mojego motoru potrzebne on stwierdził że nie bo montuje się to przy mocach w powyżej 500KM u mnie miało być między 400 a 440KM więc sobie temat odpuściłem,teraz jak się tak dobrze nad tym zastanowić to możliwe jest,że przyrost mocy prawie 100% od serii mógł być powodem tego zniszczenia ? Głowice myślę że uda się odratować są tylko lekko pogięte 2 zawory i troszkę potłuczona komora spal. Szukam powodu tego wszystkiego bo auto musi jeżdzić tylko nie wiem jeszcze z czym; -czy kupić używany blok i robić jeszcze raz wszystko od nowa z tą samą pojemnością 5.7 już na kutych tłokach i z tym pasem, - kupić gotowy blok obrabiany w usa ze strokerem na 5.7 który itak będę musiał pewnie rozbierać aby wyważyć od nowa jak radzi AWSA - lub wziąć stroker budowany na bloku 351 o pojemności np. 7.0 tylko sporo przy tym wszystkim pózniej rzeżbienia aby go wpasować do gratów z 302-ki -albo wsadzić tam zupełnie inny kompletny silnik od zupełnie innego auta tylko jakiego? moc minimum 400KM mniej już nie chcę wiadoma sprawa że rozchodzi się też o koszty -------------------- mustang 94r. 5.0 GT nitrous.
ET 11.89@199,5km/h Ełk 2012 |
|
|
Thu, 28 May 2009 - 17:22
Post
#10
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 12 February 2004 |
-albo wsadzić tam zupełnie inny kompletny silnik od zupełnie innego auta tylko jakiego? moc minimum 400KM mniej już nie chcę GM LS1 po drobnych modach, albo LS2 seria: http://www.youtube.com/watch?v=kIa5iELlEY4 http://www.youtube.com/watch?v=SmB6lSQg2Gw http://www.popularhotrodding.com/tech/0709...g_lx/specs.html |
|
|
Thu, 28 May 2009 - 17:53
Post
#11
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 28 April 2008 Skąd: Drag Racing Strip |
pasowanie nie sądzę aby było za ciane ponieważ 0.05 to spory luz przy tym co podał producent tłoków 0.02 Uzgodniłem tak z firmą która robiła obróbkę ze te 0.05 będzie bezpieczne,więc to pewnie nie było powodem,a zakład który dokonywał szlifu uważam to bardzo dobrzy fachowcy i wiedzą co robią. a czemu warsztat wymyślił większy luz niż przewiduje producent ?? CYTAT przypomniałem sobie dzisiaj jeszcze jedną rzecz, w jednej z fotorelacji montażu takiego strokera na forum w usa widziałem jak montują pas wzmacniający stopki wału, http://store.summitracing.com/partdetail.a...mp;autoview=sku ,zapytałem znajomego który zamawiał mi części (sam grzebie przy amerykanach) czy będzie to do mojego motoru potrzebne on stwierdził że nie bo montuje się to przy mocach w powyżej 500KM u mnie miało być między 400 a 440KM więc sobie temat odpuściłem,teraz jak się tak dobrze nad tym zastanowić to możliwe jest,że przyrost mocy prawie 100% od serii mógł być powodem tego zniszczenia ? wątpię by to cokolwiek uratowało, jak dla mnie to wina wału CYTAT Szukam powodu tego wszystkiego bo auto musi jeżdzić tylko nie wiem jeszcze z czym; -czy kupić używany blok i robić jeszcze raz wszystko od nowa z tą samą pojemnością 5.7 już na kutych tłokach i z tym pasem, - kupić gotowy blok obrabiany w usa ze strokerem na 5.7 który itak będę musiał pewnie rozbierać aby wyważyć od nowa jak radzi AWSA - lub wziąć stroker budowany na bloku 351 o pojemności np. 7.0 tylko sporo przy tym wszystkim pózniej rzeżbienia aby go wpasować do gratów z 302-ki -albo wsadzić tam zupełnie inny kompletny silnik od zupełnie innego auta tylko jakiego? moc minimum 400KM mniej już nie chcę wiadoma sprawa że rozchodzi się też o koszty jak już gadaliśmy wybór zależy od kasy i tego co chcesz osiągnąć, ja bym kupił short block, u nas oddał na wyważenie ponowne i złożyć to z resztą którą masz pzdr -------------------- American Muscle.
Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1 |
|
|
Fri, 29 May 2009 - 17:57
Post
#12
|
|
Super User Dołączył: Wed, 20 November 2002 Skąd: Łomża (podlaskie) |
pasowanie nie sądzę aby było za ciane ponieważ 0.05 to spory luz przy tym co podał producent tłoków 0.02 Uzgodniłem tak z firmą która robiła obróbkę ze te 0.05 będzie bezpieczne,więc to pewnie nie było powodem,a zakład który dokonywał szlifu uważam to bardzo dobrzy fachowcy i wiedzą co robią. ... Czy przypadkiem 0,02 podawane przez producenta to nie był luz w calach? To odpowiada 0,05mm. Jednak zakładając większa niż w serii moc trzeba było przewidzieć nieco większy luz bo tłoki mocniej się nagrzeją. Ja bym obstawiał kiepski materiał tłoków i tyle. -------------------- róbmy swoje.
Galancina 2.0 87r po reanimacji! Śmiga! |
|
|
Fri, 29 May 2009 - 19:50
Post
#13
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 28 April 2008 Skąd: Drag Racing Strip |
CYTAT Ja bym obstawiał kiepski materiał tłoków i tyle. wątpię, mam tej samej firmy tłoki i znoszą ostrą chłostę przy podobnych mocach, no chyba ze akurat trafił na wadliwe egzemplarze pzdr -------------------- American Muscle.
Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1 |
|
|
Fri, 29 May 2009 - 20:16
Post
#14
|
|
Forum Clubber Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Warszawa |
Rozumiem, że silnik był doprężony i to sporo, a samochód nawet nie strojony - czy było coś zrobione z zapłonem czy po prostu silnik na znacznie wyższym CR z nieruszonym paliwem i co najgorsze, zapłonem zastukał się na śmierć?
-------------------- WORKSHOP
|
|
|
Fri, 29 May 2009 - 20:45
Post
#15
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 28 April 2008 Skąd: Drag Racing Strip |
był strojony z tego co zeznawał właściciel
pzdr -------------------- American Muscle.
Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1 |
|
|
Fri, 29 May 2009 - 21:26
Post
#16
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 22 September 2005 Skąd: (Wielkopolska) |
Ja mialem kute tloki i różniły sie średnicami minimalnie ale jednak,szlifierz to wyłapał i honował cylindry indywidualnie pod tłoki z zalecanym przez producenta luzem.
-------------------- Escort RST 2.3 T
200SX-EVO 8 nie driftcar. |
|
|
Fri, 29 May 2009 - 22:07
Post
#17
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 14 October 2007 Skąd: SMI |
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=65067
CYTAT niczym nie strojony jeżdzi a seryjnym kompie T4M0,który jest postrachem dla naszych Tunerów tutaj bym szukał przyczyny...
|
|
|
Fri, 29 May 2009 - 22:19
Post
#18
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 03 October 2007 Skąd: pomorskie |
samochód padł podczas pomiaru na hamowni,wcześniej był zestrojony ecumasterem,wraz z hamowaniem mierzone bylo AFR i wskazania byly prawidlowe,a z resztą auto strojone było głownie dla tego, że nowe wtryski przelewały,całe docieranie silnik chodził na bogatej mieszance,nie jest to chyba aż tak szkodliwe dla silnika,co by się miał z tego powodu rozpaść
Sprężanie bylo 10.9 paliwo tylko 98,poza tym na tlokach nie było najmniejszego śladu stuku w instrukcji tłoków napisane jest; minimum luzu 0.01 cala czyli jak podałem 0.02..mm z tego co doczytałem wcześniej można te tloki pasować tak ciasno ponieważ przez dodatek 16% krzemu nie puchną jak zwykłe oraz wytrzymują większe temperatury -------------------- mustang 94r. 5.0 GT nitrous.
ET 11.89@199,5km/h Ełk 2012 |
|
|
Fri, 29 May 2009 - 23:44
Post
#19
|
|
User Dołączył: Wed, 26 May 2004 Skąd: Londyn |
samochód padł podczas pomiaru na hamowni,wcześniej był zestrojony ecumasterem,wraz z hamowaniem mierzone bylo AFR i wskazania byly prawidlowe,a z resztą auto strojone było głownie dla tego, że nowe wtryski przelewały,całe docieranie silnik chodził na bogatej mieszance,nie jest to chyba aż tak szkodliwe dla silnika,co by się miał z tego powodu rozpaść Sprężanie bylo 10.9 paliwo tylko 98,poza tym na tlokach nie było najmniejszego śladu stuku w instrukcji tłoków napisane jest; minimum luzu 0.01 cala czyli jak podałem 0.02..mm z tego co doczytałem wcześniej można te tloki pasować tak ciasno ponieważ przez dodatek 16% krzemu nie puchną jak zwykłe oraz wytrzymują większe temperatury puchną puchną, tylko mniej porównując do zwykłego stopu aluminium,kucizna z tego co pamiętam puchnie mniej od zwykłego odlewu ze względu na lepiej ułożoną i włóknistą strukturę, jak masz rozebrany silnik to wyjmij tloka i zmierz cylinder i tłoka -------------------- "Kiedy ugryzł cie pies ,nie bij go .Lej w mord* właściciela "
|
|
|
Sat, 30 May 2009 - 10:56
Post
#20
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 28 April 2008 Skąd: Drag Racing Strip |
tak tylko że te tłoki co miał to nie kucizna tylko stop aluminium i silikonu: http://en.wikipedia.org/wiki/Hypereutectic_piston i są bardzo wrażliwe na stukanie, amerykanie ich nie zalecają do doładowanych silników, w jego zestawie powinny wytrzymać
pzdr -------------------- American Muscle.
Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1 |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 28 April 2024 - 22:57 |