Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> natrysk oleju na denka przy kutych tłokach, potrzebny czy może zbędny ?
wielki
post Wed, 06 Aug 2008 - 21:38
Post #1


Super User
Dołączył: Tue, 16 November 2004
Skąd: W-wa





Podczas składania wyszło że nowy wał zawadza o natryski na tłoki i teraz mam niezła zagwostke .

-pierwsza szlif "łopat" i wywarzanie wału - tutaj trochę ciężko jest mi zaufać naszym rodzimym "magikom"

-druga zrezygnowanie z tego natrysku -przeszukując tematy za wielką wodą znalazłem opinię ,że można smiało pokusić sie o taki zabieg.(prawda czy fałsz)

edit. silnik to hondowska wolnossąca b-seria .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 06 Aug 2008 - 21:38
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Samcrk
post Thu, 07 Aug 2008 - 15:58
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Sat, 09 September 2006
Skąd: ARS Serwis 4x4





kute tłoki nie wymagają natrysku. raczej się nie stopią... złożyłem dwa silniki 4g63t które w serii miały natrysk i został wyrzucony i żyją.


--------------------
...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Thu, 07 Aug 2008 - 18:23
Post #3


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





spoko mozna zaslepic. golden eagle chyba nawet ma cos takiego w ofercie. dzieki temu masz stabilniejsze cisnienie oliwy na reszcie smarowanych elementow.

edit: Golden Eagle Oil Squirter Plug set


zapewne mozna to tez zrobic domowym sposobem dobierajac poprostu odpowiednia srubke wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Samcrk
post Thu, 07 Aug 2008 - 18:52
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Sat, 09 September 2006
Skąd: ARS Serwis 4x4





wkręcić śrubkę lub zaspawać, co kto lubi, w b-series są przykręcane natryski śrubami drążonymi więc dobranie takich zakrętek nie będzie problemem. w 4g63t 2g natrysk jest brany odpływem z zaworkiem podobnym do mbc boost type z panewek głównych więc to jest kolejny powód by się go pozbyć laugh.gif


--------------------
...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Fri, 08 Aug 2008 - 00:24
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT(Samcrk @ Thu, 07 Aug 2008 - 15:58) *
kute tłoki nie wymagają natrysku.




Bardzo orygnalna teoria. Powiedz to samochodom WRC.


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wielki
post Fri, 08 Aug 2008 - 01:12
Post #6


Super User
Dołączył: Tue, 16 November 2004
Skąd: W-wa





Azrael pomińmy już kwestie aut typowo wyczynowych.

czyli wychodzi na to że w aucie streetowym możemy pokusić sie o ich zatkanie i właśnie takiej odpowiedzi oczekiwałem wink.gif dzięki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Fri, 08 Aug 2008 - 01:19
Post #7


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





nie tylko w ulicznym. duzo wyscigowych b-serii jezdzi bez natrysku. prawie wszystkie grzebane w golden eagle silniki maja zaslepiony natrysk. te zakute i produkujace 600whp tez wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Samcrk
post Fri, 08 Aug 2008 - 09:16
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Sat, 09 September 2006
Skąd: ARS Serwis 4x4





CYTAT(Azrael @ Fri, 08 Aug 2008 - 00:24) *
Bardzo orygnalna teoria. Powiedz to samochodom WRC.


nie mówię tutaj o silnikach katowanych na rajdach z podtrzymaniem... tam każde chłodzenie jest wymagane...


--------------------
...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ITR
post Fri, 08 Aug 2008 - 13:35
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 02 December 2002
Skąd: z zaskoczenia





Mozna zaslepic, wyczynowe cwiercmilowki nie maja natrysku na denko.


--------------------
Girls are like cars you want every hot one that you see, but you only love yours.
9.439@244 1/4mile FWD
1.48 @ Poznan AWD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marlon
post Fri, 08 Aug 2008 - 15:01
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





CYTAT(ITR @ Fri, 08 Aug 2008 - 12:35) *
Mozna zaslepic, wyczynowe cwiercmilowki nie maja natrysku na denko.

Wyczynowe ćwierćmilówki miewają zabetonowane kanały wodne, a jakoś nie zrobił bym tego w streetowym samochodzie laugh.gif


--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Fri, 08 Aug 2008 - 16:46
Post #11


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Zaslepić można, tylko trzeba pomyślec czy to ma sens. Ja uważam, ze każde dodatkowe chłodzenie w sliniku z turbo to cenna sprawa.


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Fri, 08 Aug 2008 - 21:37
Post #12


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





silnik wielkiego nie jest doladowany
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Samcrk
post Fri, 08 Aug 2008 - 22:07
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Sat, 09 September 2006
Skąd: ARS Serwis 4x4





CYTAT(Bullitt @ Fri, 08 Aug 2008 - 16:46) *
Zaslepić można, tylko trzeba pomyślec czy to ma sens. Ja uważam, ze każde dodatkowe chłodzenie w sliniku z turbo to cenna sprawa.


trzeba poprostu stroić ostrożnie na bogato i kategorycznie pilnować egt. uwierz mi że ma to sens gdy natrysk brany jest z magistrali zasilającej panewki i otwierany przez kuleczkę ze sprężynką która to z czasem się wyrabia i nie trzyma ciśnienia, wtedy to jest dopiero lipa laugh.gif


--------------------
...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Fri, 08 Aug 2008 - 22:18
Post #14


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Nie wiem gdzie jest kuleczka i spręzynka i dlaczego ma to być lipa, ale w 1,8T i 4G63 jest natrysk i to bez zbędnych sprężynek i kuleczek...


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Samcrk
post Fri, 08 Aug 2008 - 23:35
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Sat, 09 September 2006
Skąd: ARS Serwis 4x4





taki fajny natrysk jest tylko w 4g63t w eclipsach drugiej generacji, w eclipsach pierwszej oraz evo4< jest realizowany normalnie na osobnej magistrali olejowej, jak wykazał już dawno temu Magnus tnąc bloki 1g i 2g 4g63t z eclipsów na plasterki, crankwalk oraz niedobory oleju na panewkach występujące notorycznie 2g są wynikiem zacinającego się w pozycji otwartej natrysku oleju na denka tłoków branego prosto z zasilania owych panewek.


polecam sobie poczytać.
http://www.magnusmotorsports.com/tech/crankwalk.htm baaardzo ciekawy artykół


--------------------
...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Fri, 08 Aug 2008 - 23:40
Post #16


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Nie ufam firmie, która produkuje jedne z gorszych kolektorów dolotowych do Evo dostępnych na rynku. Więc wybacz, ale nie będe czytał ich wypocin.



--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klonek78
post Sat, 09 Aug 2008 - 00:42
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Mon, 01 August 2005
Skąd: Elbląg





CYTAT(Samcrk @ Fri, 08 Aug 2008 - 21:07) *
trzeba poprostu stroić ostrożnie na bogato i kategorycznie pilnować egt. uwierz mi że ma to sens gdy natrysk brany jest z magistrali zasilającej panewki i otwierany przez kuleczkę ze sprężynką która to z czasem się wyrabia i nie trzyma ciśnienia, wtedy to jest dopiero lipa laugh.gif


w silnikach opla (np. c20let, c20xe, x20sed) natrysk jest zrobiony z panewek i nie ma tam kompetnie żadnych sprężynek i kulek - jest po prostu najzwyklejsza w świecie dziura w korbowodzie i panewce na wylot i nic się nie zaciera - ciśnienia nie brakuje


--------------------
Szymany - ET 15,65 Vmax 168km/h - zero odchudzania + duże CarAudio + klima + seria sprzęgło
259HP + 347Nm@0,85bara - będzie więcej....
350HP + 450Nm coming soon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Samcrk
post Sat, 09 Aug 2008 - 08:37
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Sat, 09 September 2006
Skąd: ARS Serwis 4x4





taki fajny natrysk jest tylko w 4g63t w eclipsach drugiej generacji, w eclipsach pierwszej oraz evo4< jest realizowany normalnie na osobnej magistrali olejowej, jak wykazał już dawno temu Magnus tnąc bloki 1g i 2g 4g63t z eclipsów na plasterki, crankwalk oraz niedobory oleju na panewkach występujące notorycznie 2g są wynikiem zacinającego się w pozycji otwartej natrysku oleju na denka tłoków branego prosto z zasilania owych panewek.


polecam sobie poczytać.
http://www.magnusmotorsports.com/tech/crankwalk.htm baaardzo ciekawy artykuł

co do silników opla, nie znam się. mówię jak wygląda sprawa w silnikach 2g eclipse, i na pewno nie wygłaszam żadnych nie potwierdzonych teorii a opieram się na badaniach magnusa.


--------------------
...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klonek78
post Sat, 09 Aug 2008 - 09:10
Post #19


Forum Homee
Dołączył: Mon, 01 August 2005
Skąd: Elbląg





CYTAT(Samcrk @ Sat, 09 Aug 2008 - 07:37) *
polecam sobie poczytać.
http://www.magnusmotorsports.com/tech/crankwalk.htm baaardzo ciekawy artykuł


przecztałem, ale nie przekonuje mnie jakoś obwinianie natrysków za crankwalk.... przecież gość pisze o nieseryjnych sprzęgłach, jak również o brudnym oleju i zapchanym filtrze, że olej musi iść bypassem i ponoć to ma powodować wadliwe działanie dysz, ale raczej wcześniej dojdzie do uszkodzenia panewki. opisał też jeden przypadek, ale trochę zbyt mało danych, żeby uznać to za przekonujący dowód, że przyczyna tkwiła w natryskach

CYTAT
If I had a greater command of mathematics I could calculate the oil flow and pressure lost using Bernouli's theorem, but I don't so I will leave that to some other skilled individual.


powinien to policzyć ponieważ przepływ oleju przez dysze jest bardzo niewielki w stosunku do wydajności pompy, a nawet jeśli by całe ciśnienie miało uciekać przez uszkodzoną dyszę to będzie to widać na wskaźniku ciśnienia oleju

a żeby zobrazować jak jest to zrobione w oplach to wyobraź sobie, że te rozbierasz te dysze z mitsu, wyjmujesz sprężynkę i kulkę i wkręcasz z powrotem i nadal działa i specjalnie w oplach crankwalk nie występuje nagminnie


--------------------
Szymany - ET 15,65 Vmax 168km/h - zero odchudzania + duże CarAudio + klima + seria sprzęgło
259HP + 347Nm@0,85bara - będzie więcej....
350HP + 450Nm coming soon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Sat, 09 Aug 2008 - 10:23
Post #20


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Nie jestem w stanie sobie wyobrazić jak może dojść do crankwalk poprze4z niewłaściwe działanie natrysku na denka tłoków czy choćby braku/nadmiaru smarowania.

Crankwalk jak wszyscy dokonale wiemy zwiazany jest GŁÓWNIE (99,9) % przypadków z niesczęśliwym splotem wydarzeń związanym z zastosowaniem mocnego sprzęgła, innego głównego koła pasowego i nieszczęśliwą konstrukcją panewek głównych w niektórych silnikach. Przy poprawionych panewkach w 4G63 (w stosunku do wcześniejszych ewolucji tego silnika) problem crankwalk znikł bezpowrotnie... Pozatym kto odpala silnik na wciśniętym sprzęgle niech się nie dziwi że ma cranlkwalk....

I tyle w temacie crankwalk.


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 29 April 2024 - 00:18