Shoutbox 0 nowych PW 


302 Stron V  « < 9 10 11 12 13 > »   
Reply to this topicStart new topic
> ecumaster - zrob to sam
Colin
post Sun, 11 May 2008 - 18:58
Post #201


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





CYTAT(jmjanko @ Sun, 11 May 2008 - 16:23) *
przeczytaj raz jeszcze.
ecumaster czyta obroty po przecięciu, nie daje sygnału na wyjściu.
Pull-up ani wejścia ani wyjścia nic nie pomaga.


Napewno na laptopie widzisz obroty?


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 11 May 2008 - 18:58
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
jmjanko
post Sun, 11 May 2008 - 19:13
Post #202


User
Dołączył: Sun, 01 May 2005





CYTAT(Colin @ Sun, 11 May 2008 - 17:58) *
Napewno na laptopie widzisz obroty?

tak, laptop widzi (stokilkadziesiat na rozruszniku), oscyloskop też.
kiedy przełącze się z opcji 60-2 na pierwszą z rozwijalnego menu zapłonu to wtedy na wyjściu pojawia się sygnał. ale auto i tak nie odpala.



jestem ecumasterem wpięty wejściem IGN1IN i wyjsciem IGN1OUT w przewód między pinem 1 czujnika B54 (czujnik na kole pasowym 60-2) a 48 pinem ECU.
próbowałem zrobic jeszcze wpinając oba przewody od czujnika B54 do ecumastera (wejscia IGN1 i IGN2), a wyjścia (IGN1 i IGN2) do pinów 47 oraz 48. Laptop czyta wtedy obroty rozrusznika, ale na wyjściach nie ma sygnału. Pullup nic nie daje.

Dziwna jest jeszcze jedna rzecz. Amplituda napięć wszkazywan aprzez oscyloskop podczas rozruchu wynosi -5 do +5V, podczas normalnej pracy silnika -10 do +10V nie wiem czy tak powinno być.


--------------------
Punto GT
220,3HP 5880rpm
273,4Nm 4645rpm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Sun, 11 May 2008 - 19:31
Post #203


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





A pod drugi pin czujnika probowales?


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Sun, 11 May 2008 - 20:32
Post #204


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow







Najwazniejsza rzecz jaki firmware masz w urzadzeniu ?
Na poczatek proponuje wgrac najnowszy soft pod windows:
DET2 Client 1.0p

Nastepnie wybierajac opcje upgrade firmware wybrac wersje 1_71_60_2.bin

Nastepnie z setupu wybierz modyfikacje sygnalu zbalansowanego.

Czujnik podpinasz tak ze jeden pin do igniton #1 in drugi do masy.
Wyjscie masz wtedy na Ignition #1 Out i Igntion #2 out.
Zeby nie wnikac w szczegoly masz 4 mozliwosci podpiecia i tylko jedna dobra.
Bedzie dzialac na 100%.


Pozdr
Jadzwin





--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Sun, 11 May 2008 - 20:59
Post #205


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





u mnie w M50b25 spisuje sie bez problemu od trzech tygodni

podlaczony bez rezystorow (zaczelo chodzic poprawnie po wgraniu oprogramowania od jadzwina )

zczytuje obroty , mapa

jedyna rzecz to ze musze pokrecic troche na rozruszniku zanim silnik zaskoczy (okolo 3 sekuny czasem wiecej )

da sie temu zaradzic ?

najwyrazniej opoznia sie rozpoczecie zaplonu , tak to odbieram


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Sun, 11 May 2008 - 21:11
Post #206


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Da sie temu zaradzic. Rozwiazanie w postaci nowego firmwareu wkrotce smile.gif


--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jmjanko
post Sun, 11 May 2008 - 21:28
Post #207


User
Dołączył: Sun, 01 May 2005





CYTAT(Jadzwin @ Sun, 11 May 2008 - 19:32) *
Najwazniejsza rzecz jaki firmware masz w urzadzeniu ?
Na poczatek proponuje wgrac najnowszy soft pod windows:
DET2 Client 1.0p

Nastepnie wybierajac opcje upgrade firmware wybrac wersje 1_71_60_2.bin

Nastepnie z setupu wybierz modyfikacje sygnalu zbalansowanego.

Czujnik podpinasz tak ze jeden pin do igniton #1 in drugi do masy.
Wyjscie masz wtedy na Ignition #1 Out i Igntion #2 out.
Zeby nie wnikac w szczegoly masz 4 mozliwosci podpiecia i tylko jedna dobra.
Bedzie dzialac na 100%.


Pozdr
Jadzwin

dzięki, ale nie wiele to zmienia.
podłączałem na 4 różne sposoby, na wejściu sygnał jest poprawny taki sam jak podczas rozruchu bez świni (oscyloskop), natomiast na wyjściu sygnał dla odmiany pojawia się prostokątny, przy tej wersji FW źle czyta obroty, zamiast stukilkudziesięciu jest prawie 300.

Może jeszcze jakas inna podpowiedź?


--------------------
Punto GT
220,3HP 5880rpm
273,4Nm 4645rpm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Sun, 11 May 2008 - 21:46
Post #208


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Wersja 1.71 na pewno do
brze czyta obroty.
W kilku takich fiatach dziala wiec to jest kwestia podlaczenia. Na wyjsciu ma byc sygnal prostokatny. Komputerowi nie robi to roznicy.

Na moje oko powinno to wygaladc tak

Syganl z czujnika ktory idzie na pin 47 twojego ECU do Igntion #1 In
Sygnal z czujnika ktory idzie na pin 48 twojego ECU do masy

Ignition #1 out do pina 47 ecu
Ignition #2 out do pina 48 ecu


Ewentualnie na odwrot wszytskie kabelki ( tak zdalnie ciezko powiedziec)

Pozdr
Jadzwin


--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jmjanko
post Sun, 11 May 2008 - 21:51
Post #209


User
Dołączył: Sun, 01 May 2005





CYTAT(Jadzwin @ Sun, 11 May 2008 - 20:46) *
Wersja 1.71 na pewno do
brze czyta obroty.
W kilku takich fiatach dziala wiec to jest kwestia podlaczenia. Na wyjsciu ma byc sygnal prostokatny. Komputerowi nie robi to roznicy.

Na moje oko powinno to wygaladc tak

Syganl z czujnika ktory idzie na pin 47 twojego ECU do Igntion #1 In
Sygnal z czujnika ktory idzie na pin 48 twojego ECU do masy

Ignition #1 out do pina 47 ecu
Ignition #2 out do pina 48 ecu


Ewentualnie na odwrot wszytskie kabelki ( tak zdalnie ciezko powiedziec)

Pozdr
Jadzwin


Juz znalazłem różnice. Czujnik daje sygnał w amplitudzie -5 do +5V, natomiast ECUMASTER daje prostokątny od 0 do 10V
Pewnie się da to gdzies przestawić ale nie wiem gdzie. Próbowaliśmy zbalansowany, jak i nie oraz odwrócony.
możesz mi podac na priv nr tel. może będzie prościej i szybciej niz pisac na forum. obiecuje go nie naduzywac smile.gif


--------------------
Punto GT
220,3HP 5880rpm
273,4Nm 4645rpm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Sun, 11 May 2008 - 21:54
Post #210


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





W przypadku sygnalu zbalansowanego masz przeciwne fazy na igntion #1 out i igntioin #2 out. ECU rozpoznaje przejscie przez 0 za pomoca roznicy faz i dla sygnalu zbalansowanego to jest ok.
Natomiast dla sygnalu niezbalansowanego jest wyjscie bipolar ignition out od -8 do 8 volt.
W Twoim przypadku jest sygnal zbalansowany


Pozdr
Jadzwin


--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Sun, 11 May 2008 - 22:07
Post #211


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





CYTAT(Jadzwin @ Sun, 11 May 2008 - 20:11) *
Da sie temu zaradzic. Rozwiazanie w postaci nowego firmwareu wkrotce smile.gif

wink.gif


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Mon, 12 May 2008 - 09:56
Post #212


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Udalos ie w fiace zrobic jak trzeba. okazalo sie ze jednak jest zwykly sygnal bipolarny.

Jadzwin


--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jmjanko
post Tue, 13 May 2008 - 01:04
Post #213


User
Dołączył: Sun, 01 May 2005





CYTAT(Jadzwin @ Mon, 12 May 2008 - 08:56) *
Udalos ie w fiace zrobic jak trzeba. okazalo sie ze jednak jest zwykly sygnal bipolarny.

Jadzwin

wielkie dzięki za profesjonalna pomoc techniczną auto już śmiga


--------------------
Punto GT
220,3HP 5880rpm
273,4Nm 4645rpm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek_GTX
post Sat, 28 Jun 2008 - 23:58
Post #214


Forum Killer
Dołączył: Fri, 26 January 2007
Skąd: Marki - kiedyś W-Wa Wawer





Witam
Ja mam problem z DET 2
Auto to mazda 323 GTX BF z 1989r. 1600 T 4WD
po ogarnięciu podpięcia przepływki która chodzi w zakresie 0 -10 V i zastosowaniu układu z manuala zostało podłączenie zapłonu . Auto teraz tylko czyta zapłon bo po rozcięciu przewodów i wpięciu w ecumastera autko nie odpala . Podczas kręcenia rozrusznikiem widać obroty w sofcie det2 ,stosowałem pullupy i tez nic


--------------------
Jak to na forach bywa na początku pomagają a później się wymądrzają ...

Teraz Pług-407SW 2.2HDI Twin-Turbo, Mercedes W201 E230 Youngtimer w poszukiwaniu Supry MK3 7MGTE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Sun, 29 Jun 2008 - 21:47
Post #215


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Witam,

Jak podpiales swinie ? Tj. jak wejscie zaplonu i jak wyjscie ? Jaki czujnik ? Jaka wesja firmwareu ?
Na pewno cos zaraz zaradzimy

Pozdr
Jadzwin


--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek_GTX
post Mon, 30 Jun 2008 - 09:26
Post #216


Forum Killer
Dołączył: Fri, 26 January 2007
Skąd: Marki - kiedyś W-Wa Wawer





firmwar 1.7 czy coś takiego a zapłon podpinałem IGN IN i IGN OUT tomek (COOLIN) mi rozrysował na schemacie jak mam podpiąć





Jak możesz to ty zobacz na tym drugim zdjęciu gdzie się podpiąć bo nie mam przy sobie tych zdjęć gdzie tomek mi zaznaczał


--------------------
Jak to na forach bywa na początku pomagają a później się wymądrzają ...

Teraz Pług-407SW 2.2HDI Twin-Turbo, Mercedes W201 E230 Youngtimer w poszukiwaniu Supry MK3 7MGTE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek_GTX
post Mon, 30 Jun 2008 - 12:43
Post #217


Forum Killer
Dołączył: Fri, 26 January 2007
Skąd: Marki - kiedyś W-Wa Wawer





z tego co pamiętam to był pin 1M z ecu


--------------------
Jak to na forach bywa na początku pomagają a później się wymądrzają ...

Teraz Pług-407SW 2.2HDI Twin-Turbo, Mercedes W201 E230 Youngtimer w poszukiwaniu Supry MK3 7MGTE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Mon, 30 Jun 2008 - 13:16
Post #218


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





CYTAT(Wojtek_GTX @ Mon, 30 Jun 2008 - 11:43) *
z tego co pamiętam to był pin 1M z ecu


Wojtku - ja troche zamieszalem ostatnio jak rozmawialismy, bo myslalem ze kazalem Ci sie pod czujnik polozenia walka podpiac i to potwierdziles smile.gif
Na schemacie bylo dobrze zaznaczone - przy 1M IGN1IN od strony ecu, OUT od strony silnika. W opcjach masz wybrac Retard single IGN module (low ign) i sprawdzic czy sie nie grzeje modul zaplonowy. Jak sie grzeje to dac High ign. Zdaje sie, ze bez pullupa sie obejdzie.


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek_GTX
post Mon, 30 Jun 2008 - 14:39
Post #219


Forum Killer
Dołączył: Fri, 26 January 2007
Skąd: Marki - kiedyś W-Wa Wawer





a jak ci mówiłem nigdzie nie mogłem znaleźć modułu zapłonowego tylko dwa przewody w cewke i aparat zapłonowy (a jak jest aparat to chyba wtedy nie ma modułu ??)


--------------------
Jak to na forach bywa na początku pomagają a później się wymądrzają ...

Teraz Pług-407SW 2.2HDI Twin-Turbo, Mercedes W201 E230 Youngtimer w poszukiwaniu Supry MK3 7MGTE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Mon, 30 Jun 2008 - 15:08
Post #220


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





Jak to jest schemat z Twojego samochodu to modul na bank gdzies jest. Odpowiada on za ladowanie cewki i to ze jest aparat nic nie znaczy. Modul musi byc, kwestia tylko czy wbudowany w ecu, cewke czy moze osobny (jak wedlug tego schematu).


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

302 Stron V  « < 9 10 11 12 13 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 29 April 2024 - 03:18