ecumaster - zrob to sam |
ecumaster - zrob to sam |
Sun, 11 May 2008 - 18:58
Post
#201
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków |
przeczytaj raz jeszcze. ecumaster czyta obroty po przecięciu, nie daje sygnału na wyjściu. Pull-up ani wejścia ani wyjścia nic nie pomaga. Napewno na laptopie widzisz obroty? -------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
Wspieraj forum |
Sun, 11 May 2008 - 18:58
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Sun, 11 May 2008 - 19:13
Post
#202
|
|
User Dołączył: Sun, 01 May 2005 |
Napewno na laptopie widzisz obroty? tak, laptop widzi (stokilkadziesiat na rozruszniku), oscyloskop też. kiedy przełącze się z opcji 60-2 na pierwszą z rozwijalnego menu zapłonu to wtedy na wyjściu pojawia się sygnał. ale auto i tak nie odpala. jestem ecumasterem wpięty wejściem IGN1IN i wyjsciem IGN1OUT w przewód między pinem 1 czujnika B54 (czujnik na kole pasowym 60-2) a 48 pinem ECU. próbowałem zrobic jeszcze wpinając oba przewody od czujnika B54 do ecumastera (wejscia IGN1 i IGN2), a wyjścia (IGN1 i IGN2) do pinów 47 oraz 48. Laptop czyta wtedy obroty rozrusznika, ale na wyjściach nie ma sygnału. Pullup nic nie daje. Dziwna jest jeszcze jedna rzecz. Amplituda napięć wszkazywan aprzez oscyloskop podczas rozruchu wynosi -5 do +5V, podczas normalnej pracy silnika -10 do +10V nie wiem czy tak powinno być. -------------------- Punto GT
220,3HP 5880rpm 273,4Nm 4645rpm |
|
|
Sun, 11 May 2008 - 19:31
Post
#203
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków |
A pod drugi pin czujnika probowales?
-------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
Sun, 11 May 2008 - 20:32
Post
#204
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow |
Najwazniejsza rzecz jaki firmware masz w urzadzeniu ? Na poczatek proponuje wgrac najnowszy soft pod windows: DET2 Client 1.0p Nastepnie wybierajac opcje upgrade firmware wybrac wersje 1_71_60_2.bin Nastepnie z setupu wybierz modyfikacje sygnalu zbalansowanego. Czujnik podpinasz tak ze jeden pin do igniton #1 in drugi do masy. Wyjscie masz wtedy na Ignition #1 Out i Igntion #2 out. Zeby nie wnikac w szczegoly masz 4 mozliwosci podpiecia i tylko jedna dobra. Bedzie dzialac na 100%. Pozdr Jadzwin -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
Sun, 11 May 2008 - 20:59
Post
#205
|
|
Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden |
u mnie w M50b25 spisuje sie bez problemu od trzech tygodni
podlaczony bez rezystorow (zaczelo chodzic poprawnie po wgraniu oprogramowania od jadzwina ) zczytuje obroty , mapa jedyna rzecz to ze musze pokrecic troche na rozruszniku zanim silnik zaskoczy (okolo 3 sekuny czasem wiecej ) da sie temu zaradzic ? najwyrazniej opoznia sie rozpoczecie zaplonu , tak to odbieram -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
Sun, 11 May 2008 - 21:11
Post
#206
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow |
Da sie temu zaradzic. Rozwiazanie w postaci nowego firmwareu wkrotce
-------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
Sun, 11 May 2008 - 21:28
Post
#207
|
|
User Dołączył: Sun, 01 May 2005 |
Najwazniejsza rzecz jaki firmware masz w urzadzeniu ? Na poczatek proponuje wgrac najnowszy soft pod windows: DET2 Client 1.0p Nastepnie wybierajac opcje upgrade firmware wybrac wersje 1_71_60_2.bin Nastepnie z setupu wybierz modyfikacje sygnalu zbalansowanego. Czujnik podpinasz tak ze jeden pin do igniton #1 in drugi do masy. Wyjscie masz wtedy na Ignition #1 Out i Igntion #2 out. Zeby nie wnikac w szczegoly masz 4 mozliwosci podpiecia i tylko jedna dobra. Bedzie dzialac na 100%. Pozdr Jadzwin dzięki, ale nie wiele to zmienia. podłączałem na 4 różne sposoby, na wejściu sygnał jest poprawny taki sam jak podczas rozruchu bez świni (oscyloskop), natomiast na wyjściu sygnał dla odmiany pojawia się prostokątny, przy tej wersji FW źle czyta obroty, zamiast stukilkudziesięciu jest prawie 300. Może jeszcze jakas inna podpowiedź? -------------------- Punto GT
220,3HP 5880rpm 273,4Nm 4645rpm |
|
|
Sun, 11 May 2008 - 21:46
Post
#208
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow |
Wersja 1.71 na pewno do
brze czyta obroty. W kilku takich fiatach dziala wiec to jest kwestia podlaczenia. Na wyjsciu ma byc sygnal prostokatny. Komputerowi nie robi to roznicy. Na moje oko powinno to wygaladc tak Syganl z czujnika ktory idzie na pin 47 twojego ECU do Igntion #1 In Sygnal z czujnika ktory idzie na pin 48 twojego ECU do masy Ignition #1 out do pina 47 ecu Ignition #2 out do pina 48 ecu Ewentualnie na odwrot wszytskie kabelki ( tak zdalnie ciezko powiedziec) Pozdr Jadzwin -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
Sun, 11 May 2008 - 21:51
Post
#209
|
|
User Dołączył: Sun, 01 May 2005 |
Wersja 1.71 na pewno do brze czyta obroty. W kilku takich fiatach dziala wiec to jest kwestia podlaczenia. Na wyjsciu ma byc sygnal prostokatny. Komputerowi nie robi to roznicy. Na moje oko powinno to wygaladc tak Syganl z czujnika ktory idzie na pin 47 twojego ECU do Igntion #1 In Sygnal z czujnika ktory idzie na pin 48 twojego ECU do masy Ignition #1 out do pina 47 ecu Ignition #2 out do pina 48 ecu Ewentualnie na odwrot wszytskie kabelki ( tak zdalnie ciezko powiedziec) Pozdr Jadzwin Juz znalazłem różnice. Czujnik daje sygnał w amplitudzie -5 do +5V, natomiast ECUMASTER daje prostokątny od 0 do 10V Pewnie się da to gdzies przestawić ale nie wiem gdzie. Próbowaliśmy zbalansowany, jak i nie oraz odwrócony. możesz mi podac na priv nr tel. może będzie prościej i szybciej niz pisac na forum. obiecuje go nie naduzywac -------------------- Punto GT
220,3HP 5880rpm 273,4Nm 4645rpm |
|
|
Sun, 11 May 2008 - 21:54
Post
#210
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow |
W przypadku sygnalu zbalansowanego masz przeciwne fazy na igntion #1 out i igntioin #2 out. ECU rozpoznaje przejscie przez 0 za pomoca roznicy faz i dla sygnalu zbalansowanego to jest ok.
Natomiast dla sygnalu niezbalansowanego jest wyjscie bipolar ignition out od -8 do 8 volt. W Twoim przypadku jest sygnal zbalansowany Pozdr Jadzwin -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
Sun, 11 May 2008 - 22:07
Post
#211
|
|
Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden |
Da sie temu zaradzic. Rozwiazanie w postaci nowego firmwareu wkrotce -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
Mon, 12 May 2008 - 09:56
Post
#212
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow |
Udalos ie w fiace zrobic jak trzeba. okazalo sie ze jednak jest zwykly sygnal bipolarny.
Jadzwin -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
Tue, 13 May 2008 - 01:04
Post
#213
|
|
User Dołączył: Sun, 01 May 2005 |
Udalos ie w fiace zrobic jak trzeba. okazalo sie ze jednak jest zwykly sygnal bipolarny. Jadzwin wielkie dzięki za profesjonalna pomoc techniczną auto już śmiga -------------------- Punto GT
220,3HP 5880rpm 273,4Nm 4645rpm |
|
|
Sat, 28 Jun 2008 - 23:58
Post
#214
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 26 January 2007 Skąd: Marki - kiedyś W-Wa Wawer |
Witam
Ja mam problem z DET 2 Auto to mazda 323 GTX BF z 1989r. 1600 T 4WD po ogarnięciu podpięcia przepływki która chodzi w zakresie 0 -10 V i zastosowaniu układu z manuala zostało podłączenie zapłonu . Auto teraz tylko czyta zapłon bo po rozcięciu przewodów i wpięciu w ecumastera autko nie odpala . Podczas kręcenia rozrusznikiem widać obroty w sofcie det2 ,stosowałem pullupy i tez nic -------------------- Jak to na forach bywa na początku pomagają a później się wymądrzają ...
Teraz Pług-407SW 2.2HDI Twin-Turbo, Mercedes W201 E230 Youngtimer w poszukiwaniu Supry MK3 7MGTE |
|
|
Sun, 29 Jun 2008 - 21:47
Post
#215
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow |
Witam,
Jak podpiales swinie ? Tj. jak wejscie zaplonu i jak wyjscie ? Jaki czujnik ? Jaka wesja firmwareu ? Na pewno cos zaraz zaradzimy Pozdr Jadzwin -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
Mon, 30 Jun 2008 - 09:26
Post
#216
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 26 January 2007 Skąd: Marki - kiedyś W-Wa Wawer |
firmwar 1.7 czy coś takiego a zapłon podpinałem IGN IN i IGN OUT tomek (COOLIN) mi rozrysował na schemacie jak mam podpiąć
Jak możesz to ty zobacz na tym drugim zdjęciu gdzie się podpiąć bo nie mam przy sobie tych zdjęć gdzie tomek mi zaznaczał -------------------- Jak to na forach bywa na początku pomagają a później się wymądrzają ...
Teraz Pług-407SW 2.2HDI Twin-Turbo, Mercedes W201 E230 Youngtimer w poszukiwaniu Supry MK3 7MGTE |
|
|
Mon, 30 Jun 2008 - 12:43
Post
#217
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 26 January 2007 Skąd: Marki - kiedyś W-Wa Wawer |
z tego co pamiętam to był pin 1M z ecu
-------------------- Jak to na forach bywa na początku pomagają a później się wymądrzają ...
Teraz Pług-407SW 2.2HDI Twin-Turbo, Mercedes W201 E230 Youngtimer w poszukiwaniu Supry MK3 7MGTE |
|
|
Mon, 30 Jun 2008 - 13:16
Post
#218
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków |
z tego co pamiętam to był pin 1M z ecu Wojtku - ja troche zamieszalem ostatnio jak rozmawialismy, bo myslalem ze kazalem Ci sie pod czujnik polozenia walka podpiac i to potwierdziles Na schemacie bylo dobrze zaznaczone - przy 1M IGN1IN od strony ecu, OUT od strony silnika. W opcjach masz wybrac Retard single IGN module (low ign) i sprawdzic czy sie nie grzeje modul zaplonowy. Jak sie grzeje to dac High ign. Zdaje sie, ze bez pullupa sie obejdzie. -------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
Mon, 30 Jun 2008 - 14:39
Post
#219
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 26 January 2007 Skąd: Marki - kiedyś W-Wa Wawer |
a jak ci mówiłem nigdzie nie mogłem znaleźć modułu zapłonowego tylko dwa przewody w cewke i aparat zapłonowy (a jak jest aparat to chyba wtedy nie ma modułu ??)
-------------------- Jak to na forach bywa na początku pomagają a później się wymądrzają ...
Teraz Pług-407SW 2.2HDI Twin-Turbo, Mercedes W201 E230 Youngtimer w poszukiwaniu Supry MK3 7MGTE |
|
|
Mon, 30 Jun 2008 - 15:08
Post
#220
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków |
Jak to jest schemat z Twojego samochodu to modul na bank gdzies jest. Odpowiada on za ladowanie cewki i to ze jest aparat nic nie znaczy. Modul musi byc, kwestia tylko czy wbudowany w ecu, cewke czy moze osobny (jak wedlug tego schematu).
-------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 29 April 2024 - 03:18 |