Shoutbox 0 nowych PW 


302 Stron V  « < 8 9 10 11 12 > »   
Reply to this topicStart new topic
> ecumaster - zrob to sam
Dan41
post Sun, 06 Apr 2008 - 13:26
Post #181


Super User
Dołączył: Sat, 12 February 2005
Skąd: [ S R C ]





Jesli skutecznie potrafisz karygowac AFR i konczy Ci sie zakres pmiarowy MAFa to moze wieksza obudowa przeplywki bylaby rozwiazniem??


--------------------
ET 12.793s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 06 Apr 2008 - 13:26
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Dan41
post Sun, 06 Apr 2008 - 13:30
Post #182


Super User
Dołączył: Sat, 12 February 2005
Skąd: [ S R C ]





Jakie jest pole powierzchni czolowej seryjnej Calibry??
W ktora strone sie przesunie ta wartosc jesli "pogorsze" ksztalt zderzaka z powodu IC(ma to wplyw na Pp czolowej??)


--------------------
ET 12.793s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Sun, 06 Apr 2008 - 15:22
Post #183


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





CYTAT(Samcrk @ Sun, 06 Apr 2008 - 09:23) *
A ja mam takie pytanko... pacjent to 1.8t AEB z k04 w obudowie k03. przepływka jest analogowa. wszystko podłączone poprawnie, deflection na mapie.
Problem polega na tym, że na seryjnych nastawach na 0,6bara afr był 14, trochę mało paliwa jak na turbo turbina grzała się do czerwoności, udało się zejść do AFR 12,5 powyżej 4,5tyś rpm. Lecz tym samym zamknęła się przepływka... powyżej 4,5tyś rpm ma constans 5V.... i nie można dolać więcej wachy...
pierwsze co przyszło mi do głowy to regulator 4barowy i większe wtryski by dolać więcej wachy bez modyfikacji sygnału z przepływki przez co zystaky trochę zapasu regulacji. dobrze rozumuję ?? i dwa to powyżej 0,6bara łapie odcinkę jakąś, czyżby boostcut sterowany z przepływu ?


1.tak
2. raczej tak

Dan: Przeplywka w tym przypadku nic nieda, bo juz ma 5v, a jak bedzie mial mniej to tylko bedzie mniej paliwa wiec -> pyt1


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Sun, 06 Apr 2008 - 15:53
Post #184


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





CYTAT(Jadzwin @ Sat, 05 Apr 2008 - 21:23) *
Co masz na mysli ?

Pozdr
Jadzwin



czy moge zczytywac temp. z samego czujnika podlaczajac pod DETa

jest mozliwosc lambdy wiec .....


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Samcrk
post Sun, 06 Apr 2008 - 16:58
Post #185


Forum Homee
Dołączył: Sat, 09 September 2006
Skąd: ARS Serwis 4x4





CYTAT(Colin @ Sun, 06 Apr 2008 - 15:22) *
1.tak
2. raczej tak

Dan: Przeplywka w tym przypadku nic nieda, bo juz ma 5v, a jak bedzie mial mniej to tylko bedzie mniej paliwa wiec -> pyt1


dzięki wielkie colin. miejmy nadzieję że jak w dsm'ach ten tok rozumowania w przypadku audi okaże się słuszny cool.gif

w audi przepływki są identyczne różni się tylko rozmiar obudowy, więc tak czy siak zamknę przepływkę.


--------------------
...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Sun, 06 Apr 2008 - 22:37
Post #186


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





CYTAT(artix @ Sun, 06 Apr 2008 - 15:53) *
czy moge zczytywac temp. z samego czujnika podlaczajac pod DETa

jest mozliwosc lambdy wiec .....


Jest mozliwosc lambdy, jezeli masz sygnal juz przetworzony przez kontroler i wychodzi cos co sie miesci w 0-5V i ma okreslona charakterystyke. Jezeli bedziesz mial uklad, ktory sygnal z termopary przetworzy na cos w zakresie 0-5V o stalej charakterystyce to nie ma sprawy - kwestia tylko zrobienia kalibracji, zeby dobrze pokazywalo w sofcie. Natomiast o ile w przypadku wskaznikow/kontrolerow AFR wyjscie 0-5V jest bardzo popularne, o tyle w przypadku EGT chyba sie z tym nie spotkalem sad.gif Ale moze Jadzwin cos wymysli smile.gif


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Samcrk
post Thu, 10 Apr 2008 - 14:33
Post #187


Forum Homee
Dołączył: Sat, 09 September 2006
Skąd: ARS Serwis 4x4





kolejne pytanko. podtrzymanie. jak to cholerstwo uruchomić ? ze schematu wynika że trzeba zmasować in3 przez dwa przełączniki ? czy jak ...


--------------------
...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
batarki
post Thu, 10 Apr 2008 - 15:31
Post #188


Frequent User
Dołączył: Sun, 21 March 2004
Skąd: Łomża





CYTAT(Dan41 @ Sun, 06 Apr 2008 - 13:30) *
Jakie jest pole powierzchni czolowej seryjnej Calibry??
W ktora strone sie przesunie ta wartosc jesli "pogorsze" ksztalt zderzaka z powodu IC(ma to wplyw na Pp czolowej??)


calibra
overall height 128,8
overall width 167,6
ground clearance 15,5

ale dane z car test więc wiesz wink.gif


--------------------
VTEC? its like a woman running away from a rapist,
makes lots of noise but dont actually get away.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Thu, 10 Apr 2008 - 15:43
Post #189


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





CYTAT(Samcrk @ Thu, 10 Apr 2008 - 14:33) *
kolejne pytanko. podtrzymanie. jak to cholerstwo uruchomić ? ze schematu wynika że trzeba zmasować in3 przez dwa przełączniki ? czy jak ...


Normalnie. Jak dostanie mase, to sie wlaczy. A przelaczniki sa: pod pedalem sprzegla i pod reka - 2 stopniowy uklad, aby sie nie wlaczylo podczas jazdy z puszczonym sprzeglem. Mozna bez nich, ale daleko bys na tym nie zajechal smile.gif


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jmjanko
post Sun, 20 Apr 2008 - 00:29
Post #190


User
Dołączył: Sun, 01 May 2005





czy ecumastera da sie podlaczyc do punto gt?
bosch motronic 2.7
zapłon 60-2
czujnik na kole pasowym magnetyczny, bipolarny

czy najnowsza wersja tylko czyta obroty, czy może też modyfikować zapłon, jeśli tak to czy przyspieszac, czy opozniac, czy w obie strony.

gdzie go można kupić, ile kosztuje


--------------------
Punto GT
220,3HP 5880rpm
273,4Nm 4645rpm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Sun, 20 Apr 2008 - 00:55
Post #191


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Witam,

Nie bedzie problemu ze sterowaniem zaplonu w obie strony.
Przetestowane w 2 fiatach.

Pozdr
Jadzwin


--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Sun, 20 Apr 2008 - 12:45
Post #192


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





A jak zrobić sterowanie dodatkowymi wtryskami w BMW??

Tam jest 6 wtrysków sterowane po 3. Chcemy dołozyć 3 wtryski ale tak aby starczyły na około 0,8b
Czy przy pomocy ecumastera i jego możliwości sterowania wtryskami damy rade coś takiego zrobić??

Myślałem nad tym aby sygnał z kompa połaczyć przez diody(odseparowanie) i dopiero dac do ecu. Czy ma to sens?
Czy mozna wtedy do ecu podłaczyc mapsensor aby ustawić dokładnie przy jakim doładowaniu co ma sie dziać??

dzieki


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Sun, 20 Apr 2008 - 19:09
Post #193


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Mozna wziasc sygnal z jednego wtryskiwacza i modifikowac go na mapie injection.
A do wyjscia podpiac 3 wtryski.

Pozdr
Jadzwin


--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Sun, 20 Apr 2008 - 21:16
Post #194


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





CYTAT(Zibi122 @ Sun, 20 Apr 2008 - 12:45) *
A jak zrobić sterowanie dodatkowymi wtryskami w BMW??

Tam jest 6 wtrysków sterowane po 3. Chcemy dołozyć 3 wtryski ale tak aby starczyły na około 0,8b
Czy przy pomocy ecumastera i jego możliwości sterowania wtryskami damy rade coś takiego zrobić??

Myślałem nad tym aby sygnał z kompa połaczyć przez diody(odseparowanie) i dopiero dac do ecu. Czy ma to sens?
Czy mozna wtedy do ecu podłaczyc mapsensor aby ustawić dokładnie przy jakim doładowaniu co ma sie dziać??

dzieki

Wszystko niby fajnie ale jak chcesz idealnie rozdzielić paliwo z 3 wtrysków na 6 cylindrów?
Jeżeli dobrze kombinuję a myślę że dobrze to wtryski wkleisz-umieścisz w kolekotrze dolotowym w puszcze a powietrze dostarczane do kolekotra pod ciśnieniem 0.8b rozdmucha paliwo napewno nie tak jak to sobie zaplanujesz i na jednym cylindrze będzie bardziej bogato a na drugim ubogo co i tak może dać ogólnie fałszywie poprawne sumarycznie wyniki podczas pomiaru afr.
Lepiej zastonowić się albo nad większymi wtryskami i możliwością odstrojenia całości lub dodatkowymi 6-wtryskami.
Wiem że jest wiele projektów gdzie jeden lub dwa dodatkowe wtryski w dolocie załatwiają sprawę paliwa w systemach turbo ale nie wiem jak wpływa to na stan i awaryjnośc silnika przy dłuższej pracy.
Przepraszam za OT.


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Sun, 20 Apr 2008 - 21:32
Post #195


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Przy rozsadnym podejsciu bedzie ok. To wsyztsko zalezy jaki % paliwa pojdzie z dodatkowych wtryskow.
Zdecydowanie najlepiej dac 6 wiekszych wtryskow, jakkolwiek powyzej pewnego wydatku moze byc juz problem z wystrojeniem auta swinia (na dole moze byc mocno zalane)


Pozdr
Jadzwin


--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Mon, 21 Apr 2008 - 09:07
Post #196


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





Wtryski standardowo przed przepustnicą a wiec paliwo leciało by tak jak powietrze tyle ile da rade każdy cylinder. Tak przynajmniej mi sie wydaje ze powinno zadziałac.
Wiem ze lepiej dac wieksze wtryski ale to jest projekt z małym budżetem.

A jakle wtryski dać do 6 cylindrówki aby spokojnie starczyły na 300 KM z zapasem 50 KM??
Silnik to 3,5 l BMW z stopniem spręzania 9:1 a wiec moze i 1 b bedziemy dmuchac


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jmjanko
post Sun, 11 May 2008 - 16:50
Post #197


User
Dołączył: Sun, 01 May 2005





CYTAT(jmjanko @ Sat, 19 Apr 2008 - 23:29) *
czy ecumastera da sie podlaczyc do punto gt?
bosch motronic 2.7
zapłon 60-2
czujnik na kole pasowym magnetyczny, bipolarny

czy najnowsza wersja tylko czyta obroty, czy może też modyfikować zapłon, jeśli tak to czy przyspieszac, czy opozniac, czy w obie strony.

gdzie go można kupić, ile kosztuje

punto gt, motronic 2.7 60-2

Udało mi się podłączyć wsystsko oprocz modyfikacji zaplonu. gdy jest podłaczone tylk wejście IGN1 czyta obroty tip-top. Kiedy przetne obwód czujnika zapłonu, na wyjściu ING1, ani na IGN2, ani na IGN bipolar sygnału nie ma. Oscyloskop na IGN1 IN pieknie pokazuje sygnał z czujnika, natomiast na wyjściu nic się nie zmienia. Próbowałem zrobić pull-up wejścia i wyjścia schodząc z opornością od 10 przez 5 i 2 do 1K ale nic to nie daje . linia na oscyloskopie ani drgnie.

w zakładce setup mam zaznaczone aby modyfikował zapłon, wybraną opcję 60-2,
Urządzenie dobrze steruje zapłonem gdy jest podłaczone między ECU a wzmacniacz zapłonu, gdzie modyfikuje sygnał z komputera na wejściach wzmacniacza. Są widoczne wyraźne zmiany w pracy silnika przy opóźnianiu zapłonu.

może ktoś z Was jest w stanie mi teraz pomóc?
chętnie zadzwonie do kogoś kto pomoże mi to ogarnąć smile.gif

janek



--------------------
Punto GT
220,3HP 5880rpm
273,4Nm 4645rpm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jedenasty
post Sun, 11 May 2008 - 16:58
Post #198


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 28 April 2008
Skąd: Drag Racing Strip





a to EM już obsługuje 60-2 :?:



--------------------
American Muscle.

Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maleckis
post Sun, 11 May 2008 - 17:12
Post #199


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





Rozcinając przewód musisz dać rezystor pomiedzy wejściem zapłonu w DET II a +12V. Jeżeli go nie ma, to nie widać obrotów silnika. Możesz skorzystać z rezystorów w zestawie.


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jmjanko
post Sun, 11 May 2008 - 17:23
Post #200


User
Dołączył: Sun, 01 May 2005





CYTAT(maleckis @ Sun, 11 May 2008 - 16:12) *
Rozcinając przewód musisz dać rezystor pomiedzy wejściem zapłonu w DET II a +12V. Jeżeli go nie ma, to nie widać obrotów silnika. Możesz skorzystać z rezystorów w zestawie.


przeczytaj raz jeszcze.
ecumaster czyta obroty po przecięciu, nie daje sygnału na wyjściu.
Pull-up ani wejścia ani wyjścia nic nie pomaga.


--------------------
Punto GT
220,3HP 5880rpm
273,4Nm 4645rpm
Go to the top of the page
 
+Quote Post

302 Stron V  « < 8 9 10 11 12 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 28 April 2024 - 22:50