JAKI OLEJ DO SILNIKA |
JAKI OLEJ DO SILNIKA |
Wed, 06 Feb 2008 - 21:54
Post
#261
|
|
Super User Dołączył: Thu, 19 April 2007 Skąd: Ruda Śląska |
Co oznacza średnio zadowolony ? Co jest nie tak ? Pytalem Was na 10 i 11 stronie o olej do tego silnika, ale stanelo w koncu na pozostaniu przy Valvoline. Chodzi o to, ze wyczuwam spadek jakosci oleju po nieduzym przebiegu, tzn. 9tys. km, zaraz po wymianie samochod wogole nie bierze oleju, a po kilku tys zaczyna, na szczescie w umiarkowanych ilosciach. Olej zmieniam co 10tys. km. Samochod uzytkowany troche na trasie, troche w miescie, praktycznie kazde odpalenie to minimum 15km przebiegu, czesto sporo wiecej. Glownie chodzi mi o normy, bo nie jestem w tym zbyt biegly. -------------------- Astra F X20XEV 3dHB
|
|
|
Wspieraj forum |
Wed, 06 Feb 2008 - 21:54
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
gość_bezduszny_* |
Wed, 06 Feb 2008 - 22:00
Post
#262
|
|
Tymon, ja bym na Twoim miejscu zalał pełnego syntetyka 5/50 Orlenu.
|
|
|
Wed, 06 Feb 2008 - 23:02
Post
#263
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 05 February 2008 |
moze nie jestem znawca ale dlaczego zawsze polecasz orlen ?? Jak to mozliwe zeby byl lepszy od vavoline czy motula ktorzy sa wiodacymi producentami olejów to nie jest atak tylko pytanie
|
|
|
gość_bezduszny_* |
Wed, 06 Feb 2008 - 23:07
Post
#264
|
|
1. jest sprawdzony i nie jest podrabiany. łatwo można kupić u "pewnego źródła"
2. jest tańszy (jeżeli nie jest patrz pkt.3) 3. jeżeli jest droższy od valvo 5/50 lub mobil1 5/50 kupić jeden z nich ale z pewnego źródła 4. motul nie ma oleju 5/50 5. takie parametry oleju świetnie się sprawdzają w naszych warunkach klimatycznych i w naszych silnikach. |
|
|
Wed, 06 Feb 2008 - 23:58
Post
#265
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 05 February 2008 |
czyli twoim zdaniem orlen jest na tyle dobry ze nie warto placic wiecej za valvoline czy motula ? A i zawsze mowiono mi jak zalany masz silnik polsyntetykiem to mozesz ewentualnie zejsc nizej na mineral ale nie wolno zalewac syntetykiem bo nagar rozwali Ci silnik to nie prawda ??
|
|
|
Thu, 07 Feb 2008 - 00:12
Post
#266
|
|
Super User Dołączył: Thu, 19 April 2007 Skąd: Ruda Śląska |
Na poprzedniej stronie ktos napisal, ze to glupoty.
Jesli chodzi o przejscie u mnie na 5/50, to jeszcze sie zobacze. Wczesniej pytalem wlasnie o Mobila 5/50. Mam jeszcze troche czasu. Pzdr. -------------------- Astra F X20XEV 3dHB
|
|
|
gość_bezduszny_* |
Sat, 09 Feb 2008 - 17:19
Post
#267
|
|
czyli twoim zdaniem orlen jest na tyle dobry ze nie warto placic wiecej za valvoline czy motula ? Wg mnie jest porównywalny. Aby ocenić w miarę miarodajnie wszystkie te trzy oleje trzeba by jeden typ silnika eksploatować w bardzo zbliżonych warunkach na każdym z tych produktów przez powiedzmy 100k km. Po tym okresie zrobić pomiary silników... i ocenić na jakim oleju jest najlepiej. A i zawsze mowiono mi jak zalany masz silnik polsyntetykiem to mozesz ewentualnie zejsc nizej na mineral ale nie wolno zalewac syntetykiem bo nagar rozwali Ci silnik to nie prawda ?? O tym jest dużo pisania w tym topic'u... poszukaj. |
|
|
Mon, 18 Feb 2008 - 22:05
Post
#268
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 16 February 2008 |
Kolego nie wiadomo ile autko tak naprawde na przeganiane. Ja na twoim miejscu zalal bym 10w/40. Mam bmw 530d 99r. i niby ma przeganiane 123000km. ale nie wiadomo ile tak naprawde miala cofniete. I dlatego leje 10w/40 Castrola najlepszy olej. Mialem a4 1.9 tez w tdi tylko ze 110km. Miala przejechane 160000km i tez lalem 10w/40 Castrola. I wszystko było Ok w zime nie bylo problemu z odpaleniem ITP. Pozdrawiam
|
|
|
Mon, 18 Feb 2008 - 22:41
Post
#269
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 18 February 2008 |
Ja nie jestem ani zwolennikiem Motula ani przeciwnikiem. Jeśli masz dylemat co zalać, wybierz jakiś markowy olej, najlepiej nie konfekcjonowany w polsce ( np: Texaco, Valvoline ), myśle że na nasz klimat klasa 0W40 to przesada, wybierz po prostu 5W40, o jak najwyższej klasie jakości. Zobacz też tą stronę: [url:1envix3j]http://www.leszekknorps.republika.pl/oleje.html[/url:1envix3j] i sprawdz który olej da Ci stosunkowo wysoki wskaźnik lepkości w temperaturze 100 stopni ( co w wysilonym silniku jest dość ważne, mocniejszy film olejowy ) i stosunkowo niską temperaturę płynięcia ( zima idzie ) Pozdrawiam. dokładnie Motul jest ok ale do normalnej eksploatacji wystarczy mobil, możesz poszukać jeszcze Petro Canada też fajny olejek lepszy od mobila bo nie konfekcjonowany w Polsce, a swoją drogą to słyszałem że na Motulu to w mc donaldzie cheeseburgery smarzą taki zajebisty jest |
|
|
Wed, 05 Mar 2008 - 10:35
Post
#270
|
|
User Dołączył: Thu, 21 February 2008 |
Panowie Audi B7 3.0TDI QUATTRO z filtrem cząstek stałych(204Km)-przebieg 110 tys km jaki tam olej motula wlać?Podacie mi symbol żebym sobie zamówił?Ps.Dziękuje
|
|
|
Wed, 05 Mar 2008 - 11:19
Post
#271
|
|
User Dołączył: Tue, 31 May 2005 Skąd: rybnik |
motul specyfik 504/507 5w30 5L, jezeli bedziesz zainteresowany to zapraszam na PW
-------------------- MOTUL-MOTUL-MOTUL-MOTUL
pełna oferta z duzym rabatem!!!wysylka na całą Polske!!! tel 604597098, gg7783937 |
|
|
Wed, 05 Mar 2008 - 17:25
Post
#272
|
|
User Dołączył: Thu, 21 February 2008 |
Ok dzięki za szybka odpowiedź....
|
|
|
Sat, 29 Mar 2008 - 20:20
Post
#273
|
|
Super User Dołączył: Fri, 11 March 2005 Skąd: SRC |
Witam,
Potrzebuje porady jaki olej zalać do 530D Touring 2001r. przebieg realny 215kkm, w niemcowni ostatnio zalany został castrol 0w-30. Napewno zaleje coś z oferty valvoline - mam u nich dobre ceny bo zelewam je do wielu aut w tym i do ciezarówek Po szybkim searchu na stronce valvo wychodzi ze takie cos jest zalecane: SynPower MXL 0W-30 SynPower 0W-40 SynPower 5W-30 ja też myślałem o VR 5w-50 -jednak grubszy film olejowy podczas długich i szybkich przejazdów po autostradzie, ale to nie jest pełny syntetyk? Jak praktyka podpowiada co ile w tych silnikach olej wymieniać? Z góry dzięki za pomoc -------------------- Skoda 120 1.4T
525d F11 |
|
|
gość_bezduszny_* |
Sat, 29 Mar 2008 - 20:29
Post
#274
|
|
|
|
|
Sat, 29 Mar 2008 - 20:36
Post
#275
|
|
Super User Dołączył: Fri, 11 March 2005 Skąd: SRC |
Sugeruję ten olej. Prosze uzasadnij dlaczego akurat ten - ja myślałem jeszcze nad 0W-40, lub nawet 5W-40 którego search nie podaje do tego auta, no i dlaczego nie 5W-50 -------------------- Skoda 120 1.4T
525d F11 |
|
|
gość_bezduszny_* |
Sat, 29 Mar 2008 - 20:40
Post
#276
|
|
Jeżeli silnik pracuje na 0/30 przez 220k km i nie ma z nim problemów... to nie ma sensu na tą chwilę zmieniać na "40" a tym bardziej na "50".
|
|
|
Sun, 30 Mar 2008 - 23:59
Post
#277
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 19 December 2004 Skąd: Wrocław |
a ktory to dokladnie miesiac produkcji tego 530D Touring?
-------------------- _ MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ _
|
|
|
Wed, 02 Apr 2008 - 17:42
Post
#278
|
|
Super User Dołączył: Fri, 11 March 2005 Skąd: SRC |
a ktory to dokladnie miesiac produkcji tego 530D Touring? Styczeń 2001 -------------------- Skoda 120 1.4T
525d F11 |
|
|
Wed, 02 Apr 2008 - 21:57
Post
#279
|
|
User Dołączył: Wed, 02 April 2008 |
a ja sie podlacze bo przeczytalem watek i tez mam metlik w glowie.. mam golfa IV 115 ps, AJM PD na pompowtryskach, i mam zalany olej MOBIL1 (lub Mobil, nie wiem dokladnie) ale z norma 505.00 a nie jak jest zalecane 505.01 czy silnikowi moze sie cos stac? zmieniac na taki z norma 505.01? i czy jezeli niebawem zostanie lekko zchipowany na ~145 to przydalby sie ten 505.01?
|
|
|
Thu, 03 Apr 2008 - 01:04
Post
#280
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 19 December 2004 Skąd: Wrocław |
jesli to BMW 530 Touring z wersji 2000-2001 (wiec twoj sie lapie) silnik M57 to do silnika wchodzi 7L i mozna zastosowac olej 5W40 ( z oferty Motul bo na innych sie nie znam to 8100 X-cess) (jesli bylaby to wersja 2001-2004 to zalecany jest tu 5W30 Motul 8100 X-max )
a co do zalania 505.00 do silnika na pompowtryskiwaczach to wlasnie dla bezpieczenstwa pompowtryskiwaczy nalezaloby jak najszybciej zmienic ten olej na spelniajacy odpowiednie normy (a szczegolnie przed chipem) -------------------- _ MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ _
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 27 April 2024 - 15:45 |